Προβλέψεις για τα Θέματα Πανελληνίων 2003-2004

Ξεκίνησε από ptsiotakis, 19 Φεβ 2004, 12:45:40 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Τα θέματα θα κινηθούν στο ίδιο στυλ φέτος? Τι μαντεύει ο καθένας για φέτος?

Μέχρι τώρα για τα ημερήσια λύκεια ισχύουν τα εξής:

Θέμα 1. ερωτήσεις θεωρίας και πολλαπλής επιλογής
Θέμα 2. ζητείται ο πίνακας τιμών (ή ακόμη πιο απλά το τι θα εκτυπωθεί) για έναν συγκεκριμένο - δοθέντα - αλγόριθμο
Θέμα 3. Ανάπτυξη αλγορίθμου με χρήση δομής επιλογής/επανάληψης
Θέμα 4. Ανάπτυξη αλγορίθμου/προγράμματος με χρήση πίνακα. Συνήθως εύρεση ελαχίστου, μέσου όρου ή ίσως κάποια ταξινόμηση

Το αποτέλεσμα από την συνεχή υιοθέτηση του παραπάνω "μοντέλου" ήταν τα επιοικώς χαρακτηρισθέντα γελοία θέματα την περσινή χρονιά. Θέματα που πάντως δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει επαρκώς μεγάλη μερίδα των μαθητών.

Το μάθημα κινδυνεύει να γίνει επιλογής?Δεν ξέρω αν θέλησαν να αποφύγουν την μεγάλη αποτυχία, ενός έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερου μαθήματος μοναδικού στο εκπαιδευτικό σύστημα

Τί θα γίνει φέτος ? Ποιός έχει άποψη. Ανοίγω αυτήν την συζήτηση για το καλό των μαθητών. Όλοι μαζί (πόσοι είμαστε?) εμείς μπορούμε με σύνθεση να "μαντέψουμε" περισσότερα

P.Tsiotakis

Έχει πολύ πλάκα να απαντάς στον εαυτό σου.

Πιστεύω λοιπόν, οτι το κεφάλαιο 10 θα μπορούσε να εξεταστεί σε όλα τα θέματα:

Στο θέμα 1: σωστό/λάθος (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm άσκηση 1)

Στο θέμα 2: τί θα εκτυπωθεί (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm ασκήσεις 2 και 3 καθώς και http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_theory/ch10/aepp_theory10c.htm )

Στο θέμα 3: "Να αναπτύξετε υποπρόγραμμα που να κάνει τα παρακάτω ..." αναφερόμενο σε μια συγκεκριμένη ενέργεια

Στο θέμα 4: Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες

(παραδείγματα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_askall.htm  αλλά και σε αυτό το forum σε *.γλώσσα στην ενότητα υποπρογράμματα)

Αν θεωρήσουμε οτι αυξάνεται σταδιακά η συμμετοχή του κεφαλαίου (πέρσι απλή θεωρία) τότε μάλλον το 2 είναι πιο λογικά (με λιγότερο πιθανό το 3)

Απαραίτητη υποσημείωση: Δεν κάνω διαφήμιση για το δωρεάν site απλά κάνω οικονομία χώρου στο forum

Τι λέτε?

Με εκτίμηση,

pfan

Παναγιώτη, (Ελπίζω να μπορώ να σου μιλώ στον ενικό; )
Δεν νομίζω ότι η επιτροπή θα αποφασίσει να βάλει πολλά και εξεζητημένα θέματα από το κεφ 10. Οι λόγοι είναι πάνω κάτω οι ίδιοι με τους περσινούς:
1.      Ένα σημαντικό κομμάτι της θεωρίας που χρειάζεται για τις ασκήσεις είναι εκτός ύλης 10.5.3 και 10.6
2.      Δεν είναι ξεκαθαρισμένο από επίσημα «χείλη» πως μεταβιβάζονται οι τιμές (με αναφορά ή με τιμή). Μπορεί οι συγγραφείς να το έχουν ξεκαθαρίσει ότι στις διαδικασίες μεταβιβάζουμε τις παραμέτρους με αναφορά και στη συνάρτηση μόνο με τιμή, αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Αμφιβάλλω αν πάνω από τους μισούς καθηγητές έχουν μάθει ή ακόμα καταλάβει αυτή την διαφορά.
3.      Δεν είναι ξεκάθαρο πουθενά μέσα στο βιβλίο πως καλούνται οι διαδικασίες και οι συναρτήσεις με την ψευδογλώσσα. (Μην μου πείτε με τα Δεδομένα // ... // και τα Αποτελέσματα // ... // γιατί πάλι θα σας πω ότι υπάρχει ασάφεια η οποία δεν είναι επίσημα ξεκαθαρισμένη).
4.      Είναι στο τέλος της ύλης και πολλά σχολεία δεν θα έχουν ολοκληρώσει σωστά την ύλη. (Καθηγητές κυρίως στην επαρχία που άργησαν να ξεκινήσουν, εκλογές, σχολεία που λόγο χιονιού έχουν καθυστερήσει και ότι άλλο προκύψει..)
5.      Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι η επιτροπή δεν ξέρω αν θέλει πραγματικά να δυσκολέψει το επίπεδο των θεμάτων. Πολλά θα κριθούν την επόμενη χρονιά, όποιος και να είναι στη κυβέρνηση, κάποια μαθήματα θα αποχωρίσουν και επειδή ο σύλλογος των καθηγητών πληροφορικής είναι ανύπαρκτος κυρίως σε σχέση με άλλες μεγάλες ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι, οικονομολόγοι, κ.ο.κ.) θα πρέπει να αναρωτηθούμε και για την ύπαρξή μας στα ενιαία λύκεια.

Από όλα αυτά μπορεί να βγει το συμπέρασμα ότι το κεφ 10 προσφέρεται για θεωρία αλλά αμφιβάλλω αν προσφέρεται για ασκήσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήσουμε τους μαθητές μας χωρίς ασκήσεις στο κεφάλαιο αυτό και επίσης προσωπικά δεν θα πρότεινα σε κανένα μαθητή μου να μην διαβάσει τις ασκήσεις του κεφ 10. Το θεωρώ τρέλα να πεις σε μαθητές Γ λυκείου ΣΟΣ θέματα ή ανάλογα να αποκλείσεις και κάποια άλλα θέματα.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

P.Tsiotakis

#3
Αγαπητή Φανή, υπάρχει κι άλλος τρόπος εκτός από τον ενικό;
Συμφωνώ μαζί σου οτι δεν θα δυσκολέψουν τα θέματα. Ελπίζω η θέση μου στο Ενιαίο Λύκειο να μην εφτελιστεί κι άλλο με περιορισμό σε μαθήματα επιλογής...Ελπίζω επίσης η φράση "κοινωνία της πληροφορίας" να λέει κάτι στους ηγέτες (!)

Βέβαια, πιστεύω οτι παρόλη την ασάφεια έχουμε επαρκή στοιχεία για την ανάπτυξη υποπρογραμμάτων

Σε κάθε περίπτωση:

Θέμα 3 που να ζητά υποπρόγραμμα (μόνο υποπρόγραμμα) αντί για αλγόριθμο, δεν το θεωρώ καθόλου ακραίο. Μπορεί με επιπλέον ερωτήσεις να εξετάζει και θέματα θεωρίας/κρίσεως

Θέμα 2 που να ζητά πίνακα τιμών/τι θα εκτυπωθεί (στο στυλ που περιγράφουν οι 2-3 ασκήσεις του τετραδίου μαθητή) επίσης κινείται μέσα στα λογικά πλαίσια κατά τη γνώμη μου

Δεν θεωρώ δικαιολογία οτι δεν προλάβαμε την ύλη, αν και κυκλοφορεί κάτι για μείωση (λες και υπάρχει κεφαλή στην παιδεία για να απαντήσει)

ΥΓ: Φανή απο χτες πραγματοποιήθηκαν 9 αναγνώσεις της τοποθέτησης μου. Το διάβασες 9 φορές ή υπάρχουν 7-8 άτομα που δεν έκαναν τον κόπο να γράψουν τη γνώμη τους? Θα ήθελα να τους ρωτήσω γιατί...

Με τη γνωστή εκτίμηση,

pfan

Όχι Παναγιώτη δεν το διάβασα 9 φορές το διάβασα 2 φορές μια όταν το ανέγνωσα και η 2η όταν έγραψα απάντηση. Μπορεί οι υπόλοιπες αναγνώσεις να είναι των διαχειριστών και κάποιες αναγνώσεις θα είναι συναδέλφων που ακόμα δεν έχουν την ανάγκη να πουν την γνώμη τους. Βλέπεις "η κοινωνία της Πληροφορίας" μπορεί να είναι γνωστή στους κυβερνήτες μας, στους συναδέλφους μας όμως δεν έχει γίνει συνείδηση, ούτε και καθημερινή παρκτική. Δεν ξέρω ακριβώς τι φταίει όμως μπορώ να βρω πολλούς και βάσιμους λόγους που απέχουν από παρόμοιες διαδικασίες με αποτέλεσμα να δικαιολογούνται.

Ναι για το 2ο Θέμα θα μπορούσε να μπει ένας πίνακας τιμών με υποπρόγραμμα. Αλλά να ζητήσουν Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες το θεωρώ πολύ δύσκολο. Τώρα για το 3ο θέμα τι εννοείς ερωτήσεις κρίσεως?
Χαιρετισμούς
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Φανή, το ξέρω οτι το διάβασες 2 φορές !!   ;)

Μάλλον το διάβασαν και οι διαχειριστές, πιθανόν το διάβασαν και συνάδελφοι που δεν έχουν γνώμη, ίσως και να υπάρχουν βάσιμοι λόγοι που απέχουν.
Λές και εμείς οι υπόλοιποι έχουμε άφθονο χρόνο και πόρους για να γράφουμε σε δημόσια forum, δεν ξέρουμε να στείλουμε mails...

Θέμα 2: Να γράψετε υποπρόγραμμα που να δέχεται έναν αρθμό και να ελέγχει αν είναι στο διάστημα [10, 30]
i.  Τί τύπο υποπρογράμματος θα επιλέξετε και γιατί;
ii. Τί παραμέτρους;
iii. Πώς θα καλέσει το κυρίως πρόγραμμα το υποπρόγραμμα αυτό;
....


Άλλο παράδειγμα:

Θεωρήστε δεδομένη διαδικασία ΤΥΧΑΙΟΣ(Α) που επιτρέφει με την κλήση της έναν τυχαίο πραγματικό αριθμό στο διάστημα [0, 1). Να υλοποιήσετε υποπρόγραμμα που να .....


Α, σήμερα δεν έκανα διαφήμιση στο site μου.   Υπάρχουν άφθονα παραδείγμα με υποπρογράμματα στις ιστοσελίδες:

1. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_1.htm
2. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_2.htm
3. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_3.htm

Με περισσή εκτίμηση,  

G-ORFANOS

Συνάδελφοι καταρχήν συμφωνώ με όσα υποστηρίζετε. Θα ήθελα όμως να κάνω κάποιες παρατηρήσεις για ορισμένα λάθη σε κάποια υποπρογράμματα που υπάρχουν στην σελίδα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_1.htm , όσα πρόλαβα να δώ και θα ήθελα την γνώμη σας.
1) Στην άσκηση 10.1.4 το όνομα της συνάρτησης λέγεται Εις_το_τετράγωνο. Το τετράγωνο του αριθμού Χ υπολογίζεται όμως στην μεταβλητή τετράγωνο και όχι στο Εις_το_τετράγωνο
2) στην ασκηση 10.1.6 υπάρχει μια μεταβλητή με όνομα εκτίμηση την οποία την έχει δηλώσει στις ακέραιες, ενώ στην ουσία παίρνει τιμή λογική (ΑΛΗΘΗΣ ή ΨΕΥΔΗΣ).

Αυτά πρόλαβα να δω μέχρι τώρα.
Γιώργος Ορφανός

P.Tsiotakis

Γιώργο,

σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σου, έχεις δίκιο για τα λάθη που επισήμανες. Ο λόγος που έγιναν είναι αντιληπτός - αλλάζω και προσθέτω συνεχώς ασκήσεις... Θα τα διορθώσω μέχρι το βράδυ και παρακαλώ αν βρείς άλλα λαθάκια (υπάρχουν πολλά) να τα επισημάνεις

Πιστεύεις οτι μπορεί το θέμα 3 να κυμανθεί σε τέτοια επίπεδα ? Έχεις δικές σου ασκήσεις ?

Με εκτίμηση,

G-ORFANOS

Ναι πιστεύω ότι σαν 3ο θέμα θα πέσει άσκηση με υποπρογράμματα αλλά σε πολύ απλή μορφή, πχ. να υπολογίζει το μέγιστο τριών αριθμών. Εχω και εγώ αρκετές ασκήσεις αλλά δεν μπορώ αυτή την στιγμή να τις ανεβάσω διότι εκτός των πολλών ωρών διδασκαλίας σε φροντιστήρια έχω αναλάβει και την κατασκευή ενός site φροντιστηρίου.

Καλή δύναμη
Γιώργος Ορφανός

Laertis

 Αφού το αναφέρεις και το επαναφέρεις διαρκώς φίλε Παναγιώτη ας μιλήσω κι εγώ μιας και όντως έχω καιρό να το κάνω στο στέκι μας (για πολλούς και διάφορους λόγους , τους οποίους, αν συνεχίσεις να παραπονιέσαι για το πόσοι είμαστε ή πόσοι ασχολούμαστε κλπ, θα αναγκαστώ να τους αναπτύξω πληρως  ;D ).
Θα συμφωνήσω για όσα ειπώθηκαν για το 10 κεφάλαιο και απο τη Φανή και απο σένα. Αν μπει άσκηση απο το 10 θα πρέπει να είναι αρκετά απλή. Τι λέτε όμως επίσης για
α) έλεγχο εγκυρότητας τιμών που έχει γίνει σούπα στα θέματα των Εσπερινών ;
β) Θέμα 3 επαναληπτική δομή με Όσο ή Μέχρις_ότου
γ) Αναζήτηση
Νομίζω πως υπάρχουν αρκετά θέματα που δεν έχουν μπει και δεν έχουν καν αγγιχτεί απο τα τεσσάρων χρόνων θέματα στα Ενιαία. Θα επανέλθω δριμύτερος 8)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Γιώργο, αυτά τα θέματα που λες είχε σκοπό να αναδείξει αυτή η ενότητα, όχι μόνο θέματα κεφαλαίου 10

xaidi

ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΜΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝ ΜΠΕΙ ΘΕΜΑ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΤΟ 10ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΘΕΩΡΗΣΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ.
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

Σε συνέχεια αυτών που είπε ο Γιώργος, πολύ καλό θέμα θεωρίας και κρίσεως θα μπορούσαν να είναι οι δυο τροποποιήσεις του αλγορίθμου σειριακής αναζήτησης που το βιβλίο υπαινίσσεται στην αντίστοιχη παράγραφο αλλά δεν τους παρουσιάζει. Και μεταξύ μας δεν είναι και κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Τους παρουσιάζω στην ενότητα της θεωρίας του δικτυακού μου κόμβου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τα συγχαρητήρια

Ας μην ξεχνάμε οτι το περσινό 4ε θέμα των ημερησίων λυκείων ήταν αυτό ακριβώς

Η τροποποίηση-βελτίωση του αλγορίθμου της φυσσαλίδας θεωρώ οτι είναι πιο "τσιμπημένο" θέμα

Δεν θα ήταν επίσης, τραβηγμένο η υλοποίηση με υποπρόγραμμα κάποιου από αυτά (θέμα 3)

Με εκτίμηση,

Σπύρος Δουκάκης

#13
...

P.Tsiotakis

Σπύρο, να συμφωνήσω,
Από την άλλη όμως με αυτή τη λογική δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει στην ύλη το κεφάλαιο 10

Σελίδα 112 τετράδιο μαθητή, ασκήσεις 9 και 10 με τη χρήση πίνακα τιμών ως θέμα 2 θα συμφωνήσουμε όλοι οτι παίζει...

Τα ξαναλέμε,