Εφαρμογές Πληροφορικής

Ξεκίνησε από Ιωάννης Γκίνης, 06 Σεπ 2010, 07:41:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ιωάννης Γκίνης

Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά :)

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχουμε κάτι νεότερο σχετικά με το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" που διδάσκεται στην Α' ΕΠΑ.Λ.
Οι δικές μου τελευταίες πληροφορίες λένε ότι το μάθημα αποχαρακτηρίστηκε από εργαστηριακό και θα διδάσκεται στα γήπεδα μπάσκετ από συναδέλφους της ειδικότητας ΠΕ11... αστειεύομαι!

Έχουμε κάτι νεότερο;
Ευχαριστώ.

Νίκος Αδαμόπουλος

Εγώ έχω μείνει στο έγγραφο 67/03-11-2009 της ΠΕΚΑΠ με θέμα: "Αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις για το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α' ΕΠΑ.Λ." στο:

http://pekap.blogspot.com/2009/11/blog-post_14.html

Ενδιαφέρον έχουν και τα σχόλια που το ακολουθούν... Υπάρχει καμία εξέλιξη σε αυτό;

Ιωάννης Γκίνης

Τα νεότερα:
Σήμερα επικοινώνησα τηλεφωνικά με μέλος της Π.Ε.ΚΑ.Π το οποίο πρότεινε το εξής: Εφόσον το θέμα δεν έχει διευκρινιστεί από τους υπευθύνους, η απόφαση είναι του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η πρόταση είναι πως αν το μάθημα διδάσκεται σε χώρο εργαστηρίου τότε είναι εργαστηριακό. Εμείς στη Σαλαμίνα θα προχωρήσουμε έτσι εφόσον το μόνο επίσημο χαρτί που έχει στα χέρια του ο διευθυντής του ΣΕΚ είναι αυτό που διευκρινίζει ότι το μάθημα είναι εργαστηριακό.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Προτείνω να το βαπτίσετε εσεις ως Εργαστηριακό και να τελειώνεται.

Γιάννης Γαϊδαρτζής

Καλησπέρα συνάδελφοι,
Στο σχολείο μας (1ο ΕΠΑ.Λ. Κω) τα τμήματα της πρώτης έχουν ήδη και 27 άτομα. Η διευθύντρια επικαλείται γνωμοδότηση του τμήματος Δ' της Δ/νσης Σπουδών Δ.Ε. με υπογραφή του προϊσταμένου του κ. Ν Σταθόπουλου (αρ. πρωτ. 129117/Γ2/19-10-2009) ότι το μάθημα δεν χαρακτηρίζεται ως Εργαστηριακό επικαλούμενος ότι δεν έχει χαρακτηριστεί έτσι σε άλλα, προγενέστερα έγγραφα του ΥΠ.Ε.Π.Θ., στα οποία επίσης το μάθημα δεν χαρακτηρίζεται ούτε ως Θεωρητικό!!! (Έχει δει κανείς αυτό αυτό το έγγραφο;)
Η διευθύντρια μας μίλησε με τον ίδιο Σταθόπουλου και του ζήτησε το έγγραφο αλλά αυτός την "έκραξε" και της είπε ότι μπορεί να διδαχτεί και σε κανονική αίθουσα.   
Συνάδελφοι κάτι πρέπει να κάνουμε. Δεν γίνετε να μπαίνει ένας καθηγητής σε τμήμα με 27 άτομα και εργαστήριο με 12 Η/Υ και να κάνει ασκήσεις.
Πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ

andreas_p

Για περαιτέρω πάρε τηλ. στο Σύμβουλο Χανίων κ. Γώγουλο.

Το σχετικό έγγραφο, να της το αφήσεις και φύγε ... Να φροντίσει να σε βρει η ίδια !!!

Εσύ μέσα στους 27, φόρεσε λευκό περιβραχιόνιο (σαν τα γιαπωνεζάκια !!!)

Α

amichail

#6
Είμαι σίγουρη ότι είχα δει πριν λίγες μέρες ακόμα ένα έγγραφο του Σχ. Συμβούλου Γώγουλου που αναφερόταν ειδικά για το ΕΠΑΛ και το Εφαρμογές Πληροφορικής και το χαρακτήριζε εργαστηριακό. Με λίγο ψάξιμο τώρα δεν το βρίσκω (τυχαίο - δε νομίζω).
Υπάρχει όμως, όπως αναφέρεται στον παραπάνω σύνδεσμο για την ΠΕΚΑΠ, το προγενέστερο έγγραφο του ΥΠΕΠΘ που έχει χαρακτηριστεί εργαστηριακό, βλέπε συνημμένο.

Όσο για τη διευθύντρια, αν θέλει να τηρεί το νόμο, ο ιδρυτικός νόμος των ΕΠΑΛ 3475/2006 (ΦΕΚ 146/2006 τ. A) αναφέρει ότι:
"6. Οι μαθητές σε κάθε τμήμα τάξης ή τομέα ή ειδικότητας δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τους είκοσι πέντε", όχι 27.
Κάτι που πολλοί ξεχνούν καθώς παρασύρονται από του ΓΕΛ που όντως πάει μέχρι 30.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

dtsilog

#7
Όντως σε όλα τα σχολεία πριν από μερικές μέρες έχει σταλεί mail από τους αντίστοιχους σχολικούς συμβούλους ότι το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. είναι εργαστηριακό, διδάσκεται στα εργαστήρια Πληροφορικής και ισχύει η απόφαση του 2008. Επισυνάπτω έγγραφο που μας έστειλε ο σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής από τη Δ/θμια Μαγνησίας.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

iliasthes

Το μάθημα είναι εργαστηριακό:
ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ»

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του εργαστηριακού μαθήματος «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», της Α' Τάξης των ΕΠΑ.Λ. όλων των Κύκλων επελέγη το βιβλίο του Τομέα Πληροφορικής και Δικτύων Η/Υ των Τ.Ε.Ε με τίτλο «Αυτοματισμός Γραφείου» των Α. Γεωργοπούλου, Ν. Ιωαννίδη, Α. Κωστάκου κ.ά.

Το κείμενο που παρέθεσα είναι αντιγραφή από τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων των ΕΠΑΛ που έβγαλε το ίδιο το Υπουργείο. Θα επισυνάψω το σχετικό έγγραφο. Η σχετική αναφορά βρίσκεται στη σελίδα 57.

Για να λέμε συνάδελφε τα πράγματα έξω από τα δόντια τους, φαίνεται οτι μετά τις μεταθέσεις και αποσπάσεις, μείνατε λίγοι πληροφορικοί στην Κω και ενώ σε όλη την Ελλάδα πλεονάζουμε και με τέτοιες "ερμηνείες" προσπαθούν να αποφύγουν την πρόσληψη αναπληρωτών (πρέπει να καλυφθούν και τα δημοτικά βλέπεις).

Γιάννης Γαϊδαρτζής

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Το πρόβλημα είναι ότι το μάθημα είναι Γενικής Παιδείας και σε κανένα έγγραφο του Υπουργείου δεν αναφέρεται ως εργαστηριακό ούτε ως θεωρητικό. Ολα τα έγγραφα είναι μη δεσμευτικά (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Σύμβουλοι).     
Πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ


dtsilog

#11
1. Στα ΕΠΑ.Λ. το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής δεν είναι Γενικής Παιδείας αλλά μάθημα Κύκλου (Υπηρεσιών, Τεχνολογίας).

2. Το έγγραφο που παραθέτει η φίλη amichail είναι του Τμήματος Διεύθυνσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αποδέχεται την απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Πρόκειται λοιπόν για επίσημο έγγραφο.

3. Στις οδηγίες διδασκαλίας 2006-07 που παρέθεσε ο φίλος iliasthes (και αυτό επίσημο έγγραφο) αναφέρεται ρητά ότι πρόκειται για εργαστηριακό μάθημα. Υπόψην ότι σε όλες τις μεταγενέστερες οδηγίες διδασκαλίας (2007-2011) δεν αναφέρεται καν το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής του κύκλου Υπηρεσιών ή Τεχνολογίας, άρα δεν άλλαξε κάτι (Επισυνάπτω τις αντίστοιχες οδηγίες των προηγούμενων ετών).

4. Την απόφαση του Σταθόπουλου δεν την έχω δει ποτέ και όσο κι αν έψαξα δεν τη βρήκα πουθενά.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Νίκος Αδαμόπουλος

Ναι, μην συσχετίζουμε τα δύο μαθήματα: του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ... Βασίζονται σε άλλες Υ.Α. σε άλλες εγκυκλίους, σε άλλες οδηγίες, κλπ.

Είναι καθαρά γραφειοκρατικό το θέμα... και δυστυχώς είναι πάμπολες οι περιπτώσεις όπου παρόλο κάτι φαίνεται λογικό για να γίνεται με τον Α τρόπο, αν ο νόμος, προεδρικό διάταγμα, απόφαση, εγκύκλιος, κλπ, δεν το λέει καθόλου ή το λέει αλλιώς, τότε μπορεί να καταλήγουμε να γίνεται με τον Β τρόπο κι ας είναι παράλογος!

Επίσης, να πούμε ότι αν κάτι ορίζεται σε κάποιο νόμο, προεδρικό διάταγμα, απόφαση, εγκύκλιο, κλπ, τότε για να αλλάξει θα πρέπει αυτό να γίνει με χαρτί του ίδιου ή υψηλότερου επιπέδου ιεραρχίας. Μόνο αν κάτι δεν αναφέρεται καθόλου, τότε μπορεί να διευθετηθεί με οποιοδήποτε άλλο χαρτί...

Ακριβώς εδώ τώρα εντοπίζεται η περίπτωσή μας, και γίνεται το παιχνίδι ανάμεσα στην 164681/Γ2/18-12-2008 διευκρινιστική του ΥΠΕΠΘ (
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/downloads/2008-12-18_164681-g2_efarmoges_hy_ergasthriako.doc ) και στο χαρτί του Σταθόπουλου (που κι εγώ δεν το έχω δει). Αυτό το παιχνίδι είναι που περιγράφεται και στο σχετικό θέμα της ΠΕΚΑΠ που είχα αναφέρει πιο πάνω: http://pekap.blogspot.com/2009/11/blog-post_14.html

Τέλος, επισυνάπτω τις σχετικές οδηγίες του σχολικού συμβούλου Β΄ ΑΘΗΝΑΣ & ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ο οποίος γράφει με διπλωματικό τρόπο (η υπογράμμιση δική μου): "Σύμφωνα με το έγγραφο 164681/Γ2 της 18‐12‐2008 του Τμήματος Β' της Δ/νσης Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ, το οποίο μου έχει ανακοινωθεί υπηρεσιακά, το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α' ΕΠΑ.Λ. είναι εργαστηριακό και διδάσκεται στα Εργαστήρια Πληροφορικής".

Καρκαμάνης Γεώργιος

Να ρωτήσω:
Υπάρχει καθορισμένη ύλη για το μάθημα του ΕΠΑΛ;
αν ναι, τότε  σε τι τύπου διδασκαλία αναφέρεται;  θεωρητική ή με πρακτική εξάσκηση;

Νίκος Αδαμόπουλος

 
Νομίζω το πιο πρόσφατο που υπάρχει είναι η 26/18-9-2006 Πράξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με θέμα "Οδηγίες Διδασκαλίας Μαθημάτων Α' Τάξης ΕΠΑ.Λ. Σχολικού Έτους 2006-7", όπου στη σελ. 56 ξεκινάει με:

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του εργαστηριακού μαθήματος «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», της Α' Τάξης των ΕΠΑ.Λ. όλων των Κύκλων....

http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/downloads/2006-09-18_26_pi_odigies_didaskalias_a_epal.doc

iliasthes

Το μάθημα ακολουθεί το παλιό Α.Π.Σ. του μαθήματος Αυτοματισμός Γραφείου της Α τάξης ειδικότητας Πληροφορικής των παλιών καλών ΤΕΕ. Το αναφέρει και το έγγραφο που ανέβασε τόσο ο κος Αδαμόπουλος όσο κι εγώ. Να θυμάσαι όμως οτι εκείνο το ΑΠΣ αναφερόταν σε ένα μάθημα που διδασκόταν 5 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ οι Εφαρμογές Η/Υ διδάσκονται 3 ώρες.

Νίκος Αδαμόπουλος

Όντως, είδα ότι 5-6 μηνύματα πιο πάνω είχες ήδη ανεβάζει το ίδιο έγγραφο!!!

Όσο για το "κος" ... με σκοτώνεις!

iliasthes

Επειδή σε προτιμώ ζωντανό. Δηλώνω ξεκάθαρα προς όλους τους επισκέπτες του φόρουμ, πως ο Νίκος Αδαμόπουλος σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι Κύριος. Έχεις πολλές ιδιότητες, αλλά επαναλαμβάνω ΔΕΝ είναι Κύριος.  ;) Ελπίζω να σε ικανοποίησα.

dimitra

Συνάδελφοι, τι κάνετε σε αυτό το μάθημα; Εγώ λίγο από κειμενογράφο, internet και λίγα στις παρουσιάσεις. Έχω ανεβάσει κάποιο υλικό στο eclass (http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-3).
Καμιά άλλη ιδέα;
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

amichail

Εμείς τους κάνουμε και Λογιστικά Φύλλα - αν και τα τελευταία 2 χρόνια έρχονται και τα ξέρουν όλα από το Γυμνάσιο, οπότε δουλεύουμε αρχικά όλες τις ασκήσεις για να βεβαιωθούμε για το επίπεδο και μετά όλο το Β τετράμηνο είναι η γραπτή εργασία.
Αν μπορείς σε συνδυασμό με κάποιο πρόγραμμα π.χ. Αγωγής Υγείας, Πολιτισμικό ακόμα καλύτερα.
Στο http://plirancrete.sch.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=100 θα βρεις τις προτάσεις συνάδελφου για τις ασκήσεις σε Excel και τη γραπτή εργασία του μαθήματος
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου