Αποστολέας Θέμα: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  (Αναγνώστηκε 6570 φορές)

summer

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 31
ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« στις: 18 Μάρ 2009, 12:28:33 πμ »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ...ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΩ ΤΟΝ ΕΞΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ?ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ...

ΕΙΧΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΟΥ  ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΠΟΣΟ ΩΡΑΙΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΒΙΒΛΙΟ.  ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ "ΜΠΟΥΣΟΥΛΑ" ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ.  ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ ΕΔΩ...ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ,  ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ?ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΕΛ(ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΜΥΩΠΙΑ :P) ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙ? ΤΙΠΟΤΑ....ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Η ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.ΔΕ ΛΕΩ...ΝΑ ΨΑΞΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ. ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΚΑΤΕΒΑΣΑ ΕΝΑ SET ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 1Ο ΤΕΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ. ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ.  ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΗΙΟ ΒΙΒΛΙΟ?

ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ ΠΧ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ;ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΗΤΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ ΝΑ ΕΧΕΙ 5 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΠΧ ΣΤΟ EXCEL,ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΤΛ. 

ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΘΕΤΩ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑ. ΕΧΕΙ ΤΥΧΕΙ ΝΑ ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ 3-4 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ.(ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΣΤΕ; :'()ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ...ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ; ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ;

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ....ΦΙΛΙΚΑ

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3017
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #1 στις: 18 Μάρ 2009, 01:07:05 πμ »

 Σίγουρα το βιβλίο θα μπορούσε να είναι πολύ πιο χοντρό και να έχει πολλές περισσότερες σελίδες. Από την άλλη ίσως να ήταν καλή ιδέα να υπήρχε ένα συμπληρωματικό τετράδιο ασκήσεων ή κάποια έτοιμα φύλλα εργασίας. Άλλωστε και στην ενότητα του προγραμματισμού το υλικό είναι πολύ λίγο. Δεν ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους οι συγγραφείς, ίσως να δώσουν την κατεύθυνση και ο κάθε εκπαιδευτικός να φτιάξει το δικό του υλικό ή να υπάρχει μια τράπεζα φύλλων εργασίας.

   Πάντως ότι και να λέμε το βιβλίο αυτό είναι πολύ καλύτερο από το προηγούμενο, ίσως να έχει ελλείψεις αλλά είναι στη σωστή κατεύθυνση. Απλά χρειάζεται κάποιο επιπλέον υποστηρικτικό υλικό. Αν υποθέσουμε όμως ότι δουλεύεις πολλά χρόνια σε Γυμνάσιο τότε το χτίζεις σιγά σιγά

Να σου πως όμως κάτι άλλο? Το βιβλίο της Ανάπτυξης Εφαρμογών που είναι και πανελλαδικό μάθημα πόσες ασκήσεις έχει? μήπως καμία?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

summer

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 31
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #2 στις: 18 Μάρ 2009, 01:45:06 πμ »
ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΣΤΟ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΘEΜA ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ 20 ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΖΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ(ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΟ) ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΦΑΚΕΛΩΝ,ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ,WORD,EXCEL ΚΤΛ).ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΙ ΚΑΤΙ.ΕΧΩ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΜΟΝΗ ΜΟΥ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟ ΚΑΛΕΣ ΕΙΝΑΙ...

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ Η ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ;ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΝ ΗΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΛΕΣΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ :D

ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΦΕΡΑ ΠΡΙΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ,ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ.ΜΕΤΑ Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ

ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΩ ΜΕ ΜΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ(ΠΟΛΛΑ ΛΕΩ ΣΗΜΕΡΑ...)
ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΤΙς ΙΔΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΙΤΕ ΚΑΝΟΥΜΕ ΗΡΩΝ ΕΙΤΕ ΙΕΚ ΕΙΤΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΙΤΕ ΛΥΚΕΙΟ.ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙς ΙΔΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΕΣ ΕΧΟΥΜΕ (ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΕΨΕΙ).ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ.ΕΝΩ ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΦΙΛΙΚΑ

taeg

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #3 στις: 18 Μάρ 2009, 03:15:21 μμ »
Ναι, είναι πολύ καλύτερο από το προηγούμενο. Όμως με μία ώρα διδασκαλίας την εβδομάδα (που συχνά γίνεται μία το 15μερο) είναι δυνατόν να μάθουν τα θεωρητικά του βιβλίου και να μάθουν και χρήση (Ζωγραφική, διαχείριση αρχείων, επεξεργασία κειμένου κ.λ.π.);
Η εμπειρία μου δείχνει ότι μένει στο μαθητή, από τη θεωρία, ό,τι τον ταλαιπώρησε σε διαγώνισμα. Από τη χρήση μένουν λίγο περισσότερα, ανάλογα με το πόσες ώρες έκαναν εργασίες στον υπολογιστή, ή θεωρία , ή ελεύθερα στο internet.


Μακάρι να κάνουν όσες περισσότερες ασκήσεις από αυτές που διδάσκουμε στο πρόγραμμα ΗΡΩΝ ή στο ΙΕΚ. Έτσι θα έφταναν στο Λύκειο γνωρίζοντας καλά Χρήση Η/Υ. Ας μην περιμένουμε να μας πουν τι θα κάνουμε (πολλές φορές είναι μη εφαρμόσιμα).

Ξέρετε ότι ένας μαθητής μπορεί να τελειώσει το Λύκειο δίχως να κάνει Πληροφορική σε καμία τάξη;

Υ.Γ1: Είμαι καθηγήτρια πληροφορικής με 4 χρόνια διδασκαλίας σε Γυμνάσιο και τα τελευταία 10 σε Γενικό Λύκειο.
Υ.Γ2: Έχω παιδιά σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1276
  • There are always possibilities...
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #4 στις: 18 Μάρ 2009, 05:25:58 μμ »
Το καινούριο βιβλίο όντως είναι καλύτερο. Αυτό που με εκνευρίζει και σε αυτό αλλά και στις εφαρμογές στο λύκειο, είναι ότι δίνουν ένα τόμο και για τις τρεις τάξεις, με αποτέλεσμα τα βιβλία να καταστρέφονται και να υπάρχουν παιδιά σε επόμενες τάξεις που δεν έχουν κάν βιβλιο.


Ξέρετε ότι ένας μαθητής μπορεί να τελειώσει το Λύκειο δίχως να κάνει Πληροφορική σε καμία τάξη;

Έχεις απόλυτο δικιο. Η αύξηση των ωρων διδασκαλίας στο γυμνάσιο και η υποχρεωτική διδασκαλία στα Λύκειο πρέπει να είναι από τα βασικά αιτήματα μας.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1061
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #5 στις: 19 Μάρ 2009, 09:37:13 πμ »
Το νεο βιβλίο σίγουρα είναι καλύτερο απο το παλιό.
Οπως σωστά αναφέρατε, δεν υποστηρίζεται από ασκήσεις. Μπορούσαν να είχαν ενσωματώσει κάποιες ασκήσεις μέσα σε αυτό. Βέβαια έχουν δώσει μέσω των συμβούλων ένα CD με κάποιες ασκήσεις, αλλά νομίζω πως δεν επαρκούν.

Αλλά από την άλλη τι μπορείς να κάνεις σε 45 λεπτά;

Παράθεση
Αυτό που με εκνευρίζει και σε αυτό αλλά και στις εφαρμογές στο λύκειο, είναι ότι δίνουν ένα τόμο και για τις τρεις τάξεις, με αποτέλεσμα τα βιβλία να καταστρέφονται και να υπάρχουν παιδιά σε επόμενες τάξεις που δεν έχουν κάν βιβλιο.

Πραγματικά αυτό με το ένα βιβλίο για τρεις τάξεις δεν το βλέπω με καλό μάτι.

Παράθεση
Παράθεση από: taeg στις Χθες στις 03:15:21 μμ
Ξέρετε ότι ένας μαθητής μπορεί να τελειώσει το Λύκειο δίχως να κάνει Πληροφορική σε καμία τάξη;


Έχεις απόλυτο δικιο. Η αύξηση των ωρων διδασκαλίας στο γυμνάσιο και η υποχρεωτική διδασκαλία στα Λύκειο πρέπει να είναι από τα βασικά αιτήματα μας

Εχω εκφράσει παλαιότερα την άποψή μου σε αυτό το θέμα: Είναι απαράδεκτο στη εποχή της πληροφορικής που ζούμε(μάλλον όλη η Ευρώπή εκτός απο εμάς) ένα παιδί να τελειώνει το λύκειο και να μην έχει ανοίξει υπολογιστή στο σχολείο.

Παράθεση
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ.
Συμφωνώ

ilias

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #6 στις: 19 Μάρ 2009, 11:37:29 μμ »
Μερικές διευκρινήσεις τις οποίες μάλλον δεν τις γνωρίζετε σχετικά με το βιβλίο Πληροφορικής
α) Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έλεγε για τη συγγραφή βιβλίου Μαθητή και βιβλίο Εκπαιδευτικού και ΟΧΙ για τετράδιο μαθητή/εργασιών ή κάτι παρόμοιο.

β) Το βιβλίο του Μαθητή, με βάση το διαγωνισμό, θα έπρεπε να είναι ΚΑΙ για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου σε συνολικό αριθμό 200 σελίδες περίπου με μια ανοχή +-10% (δηλαδή 180 έως 220 σελίδες)

γ) κατά τη διάρκεια τις σελιδοποίησης του βιβλίου κόπηκαν αρκετές σελίδες για να φτάσει το ανώτατο όριο των 220 σελίδων για να είναι σύμφωνα με τον διαγωνισμό.

για αυτό μην "πυροβολήτε" τη συγγραφική ομάδα αλλά τις προδιαγραφές που ΕΠΡΕΠΕ να ακολουθήσει η συγγραφική ομάδα παρά τις όποιες αντιρρήσεις της.

Το Υποστηρικτικό Υλικό CD-ROM (διαφάνειες, ΑμεΑ, url's, Logo κλπ) δεν ήταν μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις της συγγραφικής ομάδας. Το κάναμε με δική μας πρωτοβουλία όπως και τα www.gymit.gr , http://gymitbook.blogspot.com/

Λόγω της σελιδοποίησης μπορεί κάποιες εικόνες ή κείμενο να έπρεπε να μικρύνουν.
Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση άμα δεν μπορούμε να διαβάσουμε για διάφορους λόγους; Πάμε στο φωτοτυπικό, χρησιμοποιούμε τη μεγέθυνση (π.χ. 120%) και βγάζουμε μια φωτοτυπία την εικόνα ή το κείμενο που θέλουμε ή αν έχουμε το βιβλίο σε ψηφιακή μορφή (http://pi-schools.sch.gr/gymnasio/) χρησιμοποιούμε την μεγέθυνση του acrobat reader ή foxit ή οποιουδήποτε άλλου λογισμικού ανάγνωσης pdf.

Όσον αφορά το κεφ. 8 - Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα στη σελίδα 163 έχει 5 δραστηριότητες. Επίσης στο τέλος της κάθε ενότητας υπάρχουν οι Δραστηριότητες. Στο βιβλίο του Εκπαιδευτικού υπάρχουν προτάσεις για την εκτέλεση των Δραστηριοτήτων καθώς και διάφορες εναλλακτικές Δραστηριότητες και προτάσεις διδασκαλίας.

"ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ Η ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ;ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΝ ΗΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΛΕΣΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ :D"

Για αυτόν ακριβώς το λόγο στο βιβλίο υπάρχουν οι απαραίτητες δραστηριότητες που είναι εφικτές να υλοποιηθούν σε μία ή δυο διδακτικές ώρες και απευθύνονται στο μέσο μαθητή καθώς και στους μαθητές που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι. Αν κάποιος συνάδελφος θέλει να δημιουργήσει τις δικές του δραστηριότητες έχει το ελεύθερο να το κάνει. Αρκεί βέβαια οι δραστηριότητες να είναι στο πλαίσιο που ορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

"ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΘΕΤΩ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑ. ΕΧΕΙ ΤΥΧΕΙ ΝΑ ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ 3-4 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ.(ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΣΤΕ; :'()ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ...ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ; ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ;"
π.χ. μια απάντηση είναι "Το θέλουμε για να μάθετε/διαβάσετε το θεωρητικό κομμάτι της Πληροφορικής", "ο υπολογιστής είναι ένα πολυχρηστικό εργαλείο και ως εκ τούτου θα πρέπει να διαβάζουμε τις οδηγίες χρήσης του" , “Οι άνθρωποι της πράξεως που δεν έχουν θεωρητική παιδεία χάνονται στις λεπτομέρειες, οι άνθρωποι της θεωρίας που δεν έχουν πρακτική άσκηση χάνονται στις γενικότητες. Το να κατέχεις ισόρροπα και τα δύο είναι δώρο μεγαλοφυΐας. - Λεονάρντο ντα Βίντσι"

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ΠΡΙΝ πάμε να διδάξουμε μια ενότητα θα πρέπει να διαβάζουμε με την εξής σειρά:α) το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, β) το βιβλίο του Εκπαιδευτικού (σχέδιο μαθήματος) και γ) το βιβλίο του Μαθητή για να έχουμε μια ως επί το πλείστον ολοκληρωμένη άποψη. Επίσης διαμορφώνουμε τη διδακτική προσέγγιση/διδασκαλία ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό στο οποίο θα απευθυνθούμε και για αυτό το λόγο δεν υπάρχουν συνταγές.


Φιλικά,
Οικονομάκος Ηλίας
Μέλος της συγγραφικής ομάδας ο οποίος εξέφρασε την άποψή του.


Υπενθύμιση 1η: το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι μονόωρο και οι δραστηριότητες (εκτός από τις μεγάλες δραστηριότητες της Γ γυμνασίου) έχουν σχεδιαστή για να υλοποιούνται σε μία διδακτική ώρα το πολύ σε 2 διδακτικές ώρες.

Υπενθύμιση 2η: ΟΛΟΙ οι μαθητές δεν έχουν ακόμα υπολογιστή στο σπίτι τους.

Υπενθύμιση 3η: http://www.pi-schools.gr/download/news/t_eisag_epimorfosis.pdf , http://www.eetpe.gr/1/?data=&preview_mode=&definition_id=00511&Group=0&current_menu_language_id=1&gui_language_id=1




Όλα στον κόσμο είναι χάρτινα εκτός από το χαρτί που είναι από ξύλο. - Κώστας Χατζηχρήστος

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3017
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #7 στις: 20 Μάρ 2009, 01:17:57 πμ »
  Προφανώς από τη στιγμή που οι προδιαγραφές ήταν αυτές δεν ήταν θέμα των συγγραφέων αλλά αυτών που έβαλαν τις προδιαγραφές και θεωρήσαν ότι 220 σελίδες αρκούν και για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου.
Τέλος πάντων το βιβλίο είναι μια καλή προσπάθεια, κανείς δεν αμφιβάλλει για αυτό και σίγουρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Η μόνη δική μου παρατήρηση - ένσταση είναι οι λίγες σελίδες που αφιερώνετε στην Γ γυμνασίου στον προγραμματισμό. Ουσιαστικά στις σελίδες 186-201 περιέχεται η ύλη που πρέπει να κάνουν οι μαθητές. Εκεί απλά δίνεται κάποια κατεύθυνση και η δουλειά που πρέπει να κάνει ο καθηγητής είναι αρκετή.

Από τη στιγμή που επιλέχθηκε να μπει η Logo αντί για τη Γλώσσα νομίζω ότι θα έπρεπε να αφιερωθεί περισσότερος χώρος εκεί.

Μια καλή κίνηση θα ήταν η αύξηση των ωρών σε δύο για το μάθημα και η συγγραφή ενός ξεχωριστού βιβλίου μόνο για τη Γ γυμνασίου που θα αφορά τον προγραμματισμό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

arisar

  • ΚΕΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #8 στις: 20 Μάρ 2009, 10:03:07 πμ »
Η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού υλικού, είναι πάντα εποικοδομητική, καθώς αναπτύσσει το  διάλογο.
Όσο αφορά το πλαίσιο δημιουργίας του διδακτικού πακέτου με έχει καλύψει ο συνάδελφος Ηλίας Οικονομάκος, καθώς η συγγραφή του διδακτικού πακέτου έγινε στο πλαίσιο έργου του Π.Ι και η συγγραφική ομάδα έπρεπε να τηρήσει τις προδιαγραφές του διαγωνισμού και τον αριθμό σελίδων που όριζε. Επίσης πρέπει να είναι γνωστό ότι για το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα διδακτικά πακέτα, ακολουθούν και προσαρμόζονται στα αντίστοιχα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ. Πριν δούμε λοιπόν τα διδακτικά πακέτα πρέπει να μελετηθεί και κριθεί το ΑΠΣ. Το πρόβλημα για το Γυμνάσιο κατά τη γνώμη μου εστιάζεται στη μία διδακτική ώρα την εβδομάδα, και στους εκπαιδευτικούς στόχους που πρέπει να καληφθούν μέσα σε αυτό το διαθέσιμο χρόνο. Ανάγκη είναι να κινηθούμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση.
Όσο αφορα τα σχόλια για το Λογιστικά Φύλλα, πρέπει πρώτα να μελετήσουμε τους εκπαιδευτικούς στόχους αυτής της ενότητας. Σύμφωνα με το ΑΠΣ και το βιβλίο εκπαιδευτικού, η Πληροφορική στο Γυμνάσιο δεν αποτελεί κατάρτιση σε συγκεκριμένα πακέτα που θέλει να επιβάλει η εκάστοτε αγορά. Η ενότητα αναφέρεται στην επεξεργασία δεδομένων κάνοντας προσπάθεια να αναδείξει τα βασικά χαρακτηριστικά που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων όπως περιγράφονται και σε ορισμούς της επιστήμης της Πληροφορικής. Με αυτό το τρόπο είναι σημαντικό να διδάξουμε στους μαθητές την έννοια της συλλογής δεδομένων (και όχι πληκτρολόγησης έτοιμων δεδομένων), να αναδείξουμε το πλεονέκτημα της επεξεργασίας δεδομένων με υπολογιστές, αντί χειρόγραφα, τη διανομή πληροφοριών, της εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων που παράγουν πληροφορίες με νόημα για μας , τη διανομή των πληροφοριών αυτών και πάει λέγοντας. Για το σκοπό αυτό  η ενότητα είναι δομημένη μέσα από ένα μικρό project, που εμπλέκει τους μαθητές σε μία "προβληματική" κατάσταση προς επίλυση. Το θέμα του project πρέπει να είναι κοντά στα βιώματα των παιδιών (και όχι τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας καθώς για τα παιδιά σε απομακρυσμένα χωριά δεν έχουν κανένα νόημα και μπορεί να μην γνωρίζουν την έννοια). Όταν γράφεις ένα βιβλίο πρέπει να προσπαθήσεις να φανταστείς όλα τα παιδιά όλης της χώρας, και όχι τους μαθητές του σχολείου σου. Προσπάθεια πολύ πραγματικά πολύ δύσκολη. Σε αυτή τη λογική ο εκπᾶιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιο ανάλογο project.
Στη διεθνή βιβλιογραφία, αρκετές φορές υπάρχει η τεκμηριωμένη θέση ότι τα υπολογιστικά φύλλα δεν είναι το πιο κατάλληλο εργαλείο, για την εισαγωγή στην επεξεργασία δεδομένων, καθώς οι μαθητές δεν έχουν την αναπαράσταση του πίνακα αλλά των συνόλων. Πρέπει πάντα να είμαστε κριτικοί στην επιλογή ενός εργαλείου της αγοράς όταν θέλουμε να το εντάξουμε στην διδακτική πρακτική ώστε να μη μιλάμε για κατάρτιση.
Παρόλαυτα επειδή το λογισμικό επεξεργασίας λογιστικών φύλλων αναφέρεται στο ΑΠΣ και καθώς  υπάρχει στα εργαστήρια Πληροφορικής, επιλέχθηκε ως εργαλείο επεξεργασίας δεδομένων στην ενότητα αυτή.
Ως προς τις δραστηριότητες πολυ θα θέλαμε να υπήρχε βιβλίο δραστηριοτήτων και να βάζαμε όλο το υλικό που είχαμε κατά νου και σε μερικές περιπτώσεις είχαμε δημιουργήσει. Παρόλ΄αυτά υπάρχουν εκτός του project άλλες 4 δραστηριότητες και μακάρι να υπήρχε ο διαθέσιμος χρόνο στο σχολείο να διδαχθούν όλες αυτές.
Σημαντικό επίσης είναι το θέμα των γραφημάτων όχι πάλι ως αυτοσκοπός αλλά ως οπτικοποίηση της πληροφορίας. Ο σύγχρονος πολίτης βομβαρδίζεται από γραφήματα και πιστεύω ότι μαζί με την ενότητα της στατιστικής (που πολλές φορές δεν υπάρχει χρόνος να διδαχθεί επαρκώς στη Β Γυμνασίου στο γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών) η ερμηνεία γραφημάτων  αποτελεί βασική ικανότητα του αυριανού πολίτη.

Σταματάω εδώ καθώς δε θέλω να κουράσω.  Να είστε σίγουροι ότι πίσω ακόμα και από το πιο απλό σχηματάκι του βιβλίου υπάρχουν πάρα πολλές ώρες σκέψεις της συγγραφικής ομάδας και της επιτροπής αξιολόγησης λαμβάνοντας υπόψη την διεθνή βιβλιογραφία και την διδακτική πρακτική. Για το κάθε σημείο μπορούμε να μιλάμε ώρες. Αυτό δε σημαίνει ότι πάντα η προσέγγιση δεν μπορεί να έχει προβλήματα ή αδυναμίες, για αυτό είναι καλό να συζητάμε, ώστε τα πράγματα να βελτιώνονται για το καλό των μαθητών μας (αρκεί η συζήτηση να είνα καλοπροαίρετη). Εξάλλου από το καλό υπάρχει πάντα το καλύτερο, καθώς η γνώση οικοδομείται σαν γνωστική σκαλωσία σύμφωνα τους κονστρακτιβιστές. Πριν βάλουμε στην άκρη το βιβλίο, ας αναστοχαστούμε σε όλα τα παραπάνω, καθώς και στη δική μας διδακτική πρακτική, αφού μελετήσουμε το ΑΠΣ και το βιβλίο εκπαιδευτικού (τουλάχιστον το εισαγωγικό κεφάλαιο). Η αναστοχαστική διαδικασία είναι σημαντική στο εκπαιδευτικό έργο, αλλά απαιτεί εργαλεία και σημεία αναφοράς. Θα χαρούμε αν το βιβλίο αποτελέσει ένα τέτοιο σημείο αναφοράς, ένα σημείο που αξίζει, πριν γκρινιάξουμε για μία ακόμα φορά (για όλα τα κακώς κείμενα, δικαιολογημένα πολλές φορές), να σταθούμε και να κάνουμε μερικές σκέψεις παραπάνω για τη διδακτική πρακτική.

Εδώ και καιρό έχουμε ανοίξει ένα blog διαλόγου και υποστήριξης. Σας περιμένουμε με τις προτάσεις σας και με την ανάδειξη του δικού σας υλικού στο πνεύμα που αναφέρθηκε παραπάνω. Εκτός από το blog μπορείτε πάντα να μας βρείτε στα mail μας ή και τηλεφωνικά. Άσχετα αν κάποιος ισχυρίζεται ότι μας ξέρει  (πόσα μάλιστα αν ισχυρίζεται ότι μας ξέρει) είμαστε πάντα πρόθυμοι να διευκρυνήσουμε διάφορα θέματα από το βιβλίο και να ακούσουμε τις απόψεις του. Όπως εξάλλου έχει γραφτεί και στο πρόλογο του βιβλίου η σχέση του βιβλίου και του αναγνώστη είναι μία σχέση δυναμική, που διαμορφώνεται από τα βιώματα και τις παραστάσεις και το προβληματισμό του καθενός που το παίρνει στα χέρια του και το μελετά.


Αριστείδης Αράπογλου
Μέλος της συγγραφικής ομάδας Πληροφορικής Γυμνασίου
« Τελευταία τροποποίηση: 20 Μάρ 2009, 02:31:39 μμ από arisar »

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1061
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #9 στις: 21 Μάρ 2009, 12:06:33 πμ »
Θέλω να καλωσορίσω τα μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου Γυμνασίου πληροφορικής Οικονομάκο Ηλία και Αριστείδη Αράπογλου για την παρουσία τους στο "Στέκι" και την διάθεση που δείξανε για να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Το βιβλίο όπως αναφέραμε είναι πολύ καλύτερο από το παλιό και συγχαρητήρια γι' αυτή την προσπάθεια που κάνατε καθώς επίσης και για την πρωτοβουλία που είχατε για την δημιουργία του αντίστοιχου blog

Όλοι συμφωνούμε ότι σκοπός της πληροφορικής στο Γυμνάσιο δεν είναι η κατάρτιση αλλά η μετάδοση γενικών γνώσεων γύρω από την πληροφορική.
Πιστεύω πως τα περισσότερα, ξεκινάνε από την μια ώρα που υπάρχει για την διδασκαλία του μαθήματος που στην πραγματικότητα το 45λεπτο γίνεται ένα 35λεπτο μέχρι να παιδιά να ανοίξουνε υπολογιστές, πληκτρολόγηση κωδικών κτλ

Στα 35 λεπτά που απομένουν δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα, πόσο μάλλον να εκτελέσεις τα σχέδια μαθημάτων που υπάρχουν στο βιβλίο καθηγητή.






L_george

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 36
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #10 στις: 21 Μάρ 2009, 07:27:00 μμ »
Το ότι το βιβλίο είναι πολύ καλύτερο από τα προηγούμενα είναι κοινή διαπίστωση και δε χωρά συζήτηση. Ωστόσο, θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες παρατηρήσεις, οι οποίες δεν αφορούν μόνο τους συγγραφείς αλλά και αυτόν / αυτούς οι οποίοι κατάρτισαν το ΑΠΣ του 2003. Οι συνάδελφοι συγγραφείς - όπως άλλωστε τόνισαν και οι ίδιοι- κινήθηκαν στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος.
Το μέρος του βιβλίου που αναφέρεται στην Α΄Γυμνασίου είναι καλογραμμένο και ικανοποιητικό σε ποσότητα. Αυτό που αναφέρεται στη Β΄τάξη είναι μεν αρκετά καλό αλλά ενδεχομένως σε κάποια σημεία να χρειάζεται βελτίωση. Ας μιλήσω για το παράδειγμα που αναφέρθηκε, για το project του υπολογιστικού φύλλου. Παρά τα (λογικά) επιχειρήματα του φίλου Άρη, το project φαντάζει "πολύ αδύναμο" για να δώσει στο μαθητή να καταλάβει την έννοια του Υ.Φ. Αυτό, γιατί "πνίγεται" στα αλφαριθμητικά δεδομένα (πέντε αλφαριθμητικά πεδία έναντι ενός αριθμητικού ώστε "μόλις και μετά βίας" να γίνεται εφικτή η αναφορά σε κάποιες μαθηματικές συναρτήσεις). Δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιηθεί παράδειγμα με κοινόχρηστα. Θα αρκούσε η καταχώρηση της βαθμολογίας των μαθητών ή η εισαγωγή δεδομένων για τη γραφική παράσταση μιας απλής συνάρτησης από τα Μαθηματικά της Β΄Γυμνασίου. Αυτά τα (τελείως πρόχειρα) παραδείγματα είναι σε γνώση όλων των μαθητών και θα μπορούσαν να καταδείξουν με σύντομο τρόπο τη χρήση του Υ.Φ. ως εργαλείου επεξεργασίας δεδομένων.
Τό μέρος όμως όπου το βιβλίο χρειάζεται (κατά την ταπεινή μου γνώμη) αναθεώρηση είναι αυτό της Γ΄Γυμνασίου. Αναφέρω πρόχειρα μερικούς λόγους:
  • Είναι πάρα πολύ σύντομο και δίνει την εντύπωση του "ρηχού".
  • Εμπλέκει ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ τις βασικές αλγοριθμικές έννοιες με τις εντολές της συγκεκριμένης (εξαιρετικής κατά τα άλλα, παρά τα χρόνια της)  γλώσσας Logo Microworlds. Η γνώμη μου είναι ότι οι αλγοριθμικές δομές θα έπρεπε να αποδίδονται με πιο διακριτό τρόπο ώστε σε περίπτωση που κάποιος διαλέξει μια άλλη Logo (e-slate, msw logo, κτλ)να μπορέσει να εργαστεί με αυτή. Τώρα η δουλειά με αυτές φαντάζει ουτοπία...
  • Θα μπορούσε  να γίνει χρήση λογικών διαγραμμάτων τα οποία είναι χρήσιμα για την οπτικοποίηση απλών αλγορίθμων σε συνδυασμό και με το δωρεάν εργαλείο "Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής" [πολύ κατάλληλο για το Γυμνάσιο]. Τώρα, το μόνο λογικό διάγραμμα είναι αυτό της σελ. 195 παρ. 2.7 (Επιλέγοντας), το οποίο όμως ... παραπέμπει σε δομή επανάληψης με συνθήκη(!)
  • Υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ των απλών (και χαλαρών) παραδειγμάτων στην πορεία του βιβλίου και ορισμένων δραστηριοτήτων. Π.χ. η Δραστηριότητα 2 (σελ. 196,197) ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. [ΣΣ. Ένα εντελώς ίδιο παράδειγμα παρατίθεται στη "Βοήθεια" του Microworlds στη λέξη "ΑρχικοποίησηΧρονιστή". Στη Δραστηριότητα2 το παράδειγμα της "Βοήθειας" επεκτείνεται και δυσκολεύει υπέρμετρα...]
  • Παρά το μικρό της ύλης, σε κάποια σημεία υπάρχουν πλατειασμοί. Για παράδειγμα, η σελ. 209 (θυμίζει λίγο ... έκθεση ιδεών) θα μπορούσε να συμπτυχθεί αρκετά χωρίς να χάσει το νόημά της. [Συνάδελφοι, το θέμα είναι πρακτικό. Σε λίγα χρόνια, αν το μάθημα μείνει όπως είναι, δεν θα μπορούν να βγουν πια (διαφορετικά) θέματα για τις εξετάσεις.]
Τελειώνοντας (συγνώμη για τη μακρηγορία), θα ήθελα να ήξερα ποιός αλήθεια είχε τη "φαεινή ιδέα" (την οποία πέρασε και στο ΑΠΣ), ΟΛΕΣ, δηλαδή ΚΑΙ οι 10 ΩΡΕΣ των μεγάλων εργασιών να γίνονται αποκλειστικά στη Γ΄τάξη; (Στη μόνη τάξη, όπου το μάθημα εξετάζεται γραπτώς). Δεν θα μπορούσαν π.χ. να κατανεμηθούν 4 ώρες στη Γ΄, 4 στη Β΄και δύο στην Α΄;
Και επίσης: Πώς θα καθοριστεί / ανακοινωθεί ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ η εξεταστέα ύλη τον Ιούνιο με βάση τη γενική διαταγή για τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο και λαμβάνοντας υπόψη και  τις ώρες / (ύλη;) των συνθετικών εργασιών;

Ευχαριστώ
Γιώργος
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Μάρ 2009, 09:57:28 μμ από L_george »

arisar

  • ΚΕΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« Απάντηση #11 στις: 24 Μάρ 2009, 01:35:22 μμ »
Στο τελευταίο σχολιασμό του Γιώργου τέθηκαν πάρα πολλά ζητήματα που είναι παρά πολύ δύσκολο να απαντηθούν στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου στο Blog.
Όσο αναφορά το project της Β' Γυμνασίου για την ενότητα επεξεργασία δεδομένων και υπολογιστικά φύλλα, διαφωνώ με την εισαγωγή στήλης με βαθμούς καθώς για μία ακόμα φορά μία τέτοια δραστηριότητα πιθανά να αναπαράγει λαθεμένες πεποιθήσεις για τη σχολική επίδοση και τη ταυτότητα των μαθητών.
Οι μαθητές μπορούν να προστέσουν πληροφορίες που θα παράγονται από την επεξεργασία των διαθέσιμων δεδομένων, μέσα από κατάλληλα ερωτήματα που θα αναδειχθούν από συζήτηση ή κατάλληλο φύλλο εργασίας μέσα στη τάξη.  Για παράδειγμα ποια είναι η πιο δημοφιλής ασχολία, ποιος ο μέσος όρος του χρόνου ανάγνωσης αγαπημένων αναγνωσμάτων κλπ. Σημαντική είναι η πληροφορία που μπορεί να παραχθεί από διάφορες ταξινομήσεις.
Στη συνέχεια με την οπτικοποίηση των δεδομένων με τη βοήθεια γραφημάτων (κυρίως γραφημάτων πίτας) μπορούν οι μαθητές να εξάγουν χρήσιμες πληροφορίες με παρόμοια ερωτήματα.
Όσο αναφορά το καταμερισμό των μεγάλων δραστηριοτήτων και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, πιστεύω πως αν κάποιος το επιθυμεί και μπορεί να το οργανώσει κατάλληλα μπορεί να προσεγγίσει τους στόχους ενοτήτων της Α αλλά κυρίως της Β Gυμνασίου μέσα από τη μέθοδο project. Ιδανικά για παράδειγμα όπως προτείνουμε στο Β Γυμνασίου, είναι ένα project  με αναζήτηση στο διαδίκτυο, συλλογή δεδομένων, εισαγωγής και επεξεργασίας τους στα υπολογιστικά φύλλα, παρουσίασης χρήσιμων πληροφοριών στο λογισμικό παρουσιάσεων.
Για τη Γ Γυμνασίου πρέπει να τονιστεί ότι διαφοροποιείται ο τρόπος που είναι γραμμένο το κεφάλαιο του προγραμματισμού. Το κεφάλαιο αποτελεί παράλληλα και χώρος ανάπτυξη σύντομης θεωρίας αλλά και φύλλο εργασίας ώστε οι μαθητές να αλληλεπιδρούν με το προγραμματιστικό περιβάλλον και το βιβλίο και να εποικοδομούν μέσα από τη συνεργασία τόσο μεταξύ τους όσο και  με τον εκπαιδευτικό τις προγραμματιστικές έννοιες που παρουσιάζονται.  Με αυτό το τρόπο γίνεται προσπάθεια ώστε το βιβλίο να αποτελέσει ένα δυναμικό σημείο αναφοράς και οι έννοιες να μην μεταδίδονται αλλά να εποικοδομούνται μέσα από την κατασκευή και τη συνεργασία επιλύοντας συγκεκριμένα μικρά προβλήματα. Αν η ομάδα της τάξης θέλει να συνεχίσει ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές σε project προγραμματισμού στις μεγάλες δραστηριότητες, παρόμοια με το τρόπο που προτείνεται από το βιβλίο.
Όσο αναφορά τις εξετάσεις της Γ γυμνασίου, θα πρότεινα να περιλαμβάνονται θέματα παό το τελευταίο κεφάλαιο "Ο υπολογιστής στη Κοινωνία και στον Πολιτισμό". Θεωρώ πολύ σημαντικό την ανάπτυξη στάσεων και κριτικής σκέψης απέναντι στις σύγχρονες εξελίξεις των τεχνολογιών. Ήδη σημαντικά προβλήματα έχουν προκύψει σε μικρές ηλικίες με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, τον εθισμό στο Διαδίκτυο, την αλόγιστη αντιγραφή της πνευματικής εργασίας άλλων χωρίς δόμησης νέου νοήματος και αναφορά στους δημιουργούς κλπ.
Επειδή με αφορμή της ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο, βγήκαν στα κανάλια διάφοροι και κατηγόρησαν το δημόσιο σχολείο ότι δεν ενημερώνει τους μαθητές για παρόμοια ζητήματα, αναρτήσαμε στο blog υποστήριξης του βιβλίου πίνακα με όλες τις σχετικές δραστηριότητες, κεφάλαια και θέματα για συζήτηση του βιβλίου που στοχεύουν στην ανάπτυξη κριτικής στάσης των μαθητών σε τέτοια ζητήματα. Ο πίνακας αυτός έχει σταλεί στο SaferInternet, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το πιο σημαντικό όμως είναι να προσεγγιστούν μέσα στη τάξη από εμάς τους εκπαιδευτικούς.

Καλή δύναμη στο διδακτικό έργο όλων
Αριστείδης Αράπογλου