ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ

Ξεκίνησε από user_83, 03 Ιαν 2017, 02:42:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

user_83

Γεια σας και καλή χρονιά... Θελω να κάνω μια ερωτηση. Ψάχνω να βρω ασκήσεις με λίστες -δεν έχω βρεί κάτι- οπότε προσπαθώ να φτιάξω κάποιες δικές μου ασκήσεις....Παραθέτω μια παρακάτω...Κάτι τέτοιο θα ειχε νόημα να δωθεί ως άσκηση...στις λίστες?

Γράψτε ένα πρόγραμμα που κάνει τα εξής:
a. καταχωρεί σε λίστα alist[30] τις 30 θερμοκρασίες του μηνός Ιουνίου.
b. Υπολογίζει τη μέση θερμοκρασία του μήνα.
c. Υπολογίζει και τυπώνει την υψηλότερη θερμοκρασία του μήνα και ποια μέρα εμφανίστηκε αυτή.


Γιάννης Αναγνωστάκης

Είναι, κατά τη γνώμη μου, μία απλή άσκηση στις λίστες που εξετάζει πολύ βασικές έννοιες και η οποία δεν απαιτεί πραγματικά λίστα για να λυθεί

Ωστόσο για εισαγωγή είναι μία χαρά

Νομίζω οτι θα πρέπει να δούμε ασκήσεις που εξετάζουν την δυναμική φύση της δομής
όπως επίσης και το αναμενόμενο τετράδιο μαθητή για να δουμε λίγο στυλ ασκήσεων..

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Καλό θα ήταν όποιος/όποια κύριος/-α συναδελφος έχει σχετικες ασκήσεις με λίστες και ότι άλλο σχετικό έχει να μας το ανέβαζε. θ μας βοηθούσες όλους

user_83

ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...και εγω αυτό το τετράδιο περιμένω για να πάρω καμια ιδέα...διστυχώς περασαν και τα Χριστούγεννα και ακόμη να βγει...Απλά μια γνώμη ηθελα για να δω αν είμαι μέσα στη λογική των ασκήσεων γιατι το βιβλίο δεν έχει πολλά παραδείγματα και το θεωρώ αδιανόητο να διδάξω κατευεθειαν τρόπους αναζήτησης και ταξινόμησης χωρις πρώτα να έχουν καταλάβει βασικές έννοιες έτσι δεν είναι? και πάλι ευχαριστω...

polikarpos

Παράθεσηκαι το θεωρώ αδιανόητο να διδάξω κατευεθειαν τρόπους αναζήτησης και ταξινόμησης χωρις πρώτα να έχουν καταλάβει βασικές έννοιες έτσι δεν είναι?
Συμφωνώ. κι εγώ ετοίμασα  ένα εισαγωγικό/επαναλητικό φυλλάδιο για λίστες μέχρι να δούμε τι  και αν θα γίνει τίποτα με το τετραδιο μαθητή.
Πείτε  ιδέες
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

Η δραστηριότητα 4 στη σελίδα 151, έχει ένα προβληματάκι. Στο δεύτερο σκέλος δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί η isSubstring γιατί ελέγχει μόνο την ύπαρξη, ενώ εμείς θέλουμε τη θέση. Καλύτερα να το δούμε σαν δυο ξεχωριστές ασκήσεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

polikarpos

ΠαράθεσηΗ δραστηριότητα 4 στη σελίδα 151, έχει ένα προβληματάκι. Στο δεύτερο σκέλος δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί η isSubstring γιατί ελέγχει μόνο την ύπαρξη, ενώ εμείς θέλουμε τη θέση. Καλύτερα να το δούμε σαν δυο ξεχωριστές ασκήσεις.
Nαι, η εκφώνηση είναι  λίγο περίεργη, κι όσες λύσεις έχω δεί ως τώρα "κλέβουν" λίγο αλλάζοντας την εκφώνηση.
Απλά ήθελα να δω μήπως κανένας μαθητής μου απλά το έλυνε σύμφωνα με  την εκφώνηση πχ κάπως έτσι
def issubstring(s,substring):
    return substring in s
def count(s,sub):
    n=len(sub)
    N=len(s)
    counter=0
    for i in range (0,N-n+1,1):
        if issubstring(s[i:i+n],sub):
            counter +=1
    return counter

Χαζός κώδικας βέβαια αλλά σε πανελλήνιες κάνουμε ό,τι μας ζητάνε :angel:
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

καθόλου χαζός κώδικας, μπορεί να μην είναι αποδοτικός αλλά εκφραστικά έχει ενδιαφέρον.
Κάτι αντίστοιχο είχα στο μυαλό μου, όχι τόσο σύντομο, όμως ο τελεστής διαμέρισης (slice operator) : βγήκε εκτός ύλης, αφού δεν υπάρχει στο βιβλίο της Γ, έτσι η άσκηση πρέπει να αλλάξει εκφώνηση.
Δε λέω ότι η λύση που δίνεις είναι εκτός ύλης απλά δεν μπορούμε να απαιτήσουμε από τους μαθητές να γνωρίζουν τον τελεστή :, οπότε χωρίς αυτόν η συγκεκριμένη εκφώνηση δεν έχει νόημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

taxata

Ευριπίδη Αρχικά Καλή Χρονιά ...

εδώ θα έλεγα θέλει λίγο μελέτη το θέμα διότι, ο εφόσον ο τελεστής ":" για τα αντικείμενα τύπου string υπάρχει στο βιβλίο της Β (βλ σελ 79) και είναι και στην αντίστοιχη διδακτέα ύλη της τάξης συνεπώς οι μαθητές το έχουν ακούσει (δε θα πω το γνωρίζουν) επειδή δεν αναφέρεται στο βιβλίο της Γ' θεωρούμε ότι είναι εκτός ύλης ως γνώση και θεματολογία για τις εξετάσεις ?
Εάν είναι έτσι και το θεωρήσουμε ως νόρμα αυτό, ίσως αρχίσουμε φιλολογικές συζητήσεις έπειτα πχ του τύπου:
"είναι η σειριακή αναζήτηση στην ύλη ή όχι" εφόσον την κάναμε στη Β' αλλά δεν διδάσκεται στο βιβλίο της Γ' τάξης ή
"μήπως να κάνουμε από του χρόνου στη Β' τάξη το βιβλίο της Γ'" για να μην έχουμε μπερδέματα....

Είναι από τις λίγες φορές που έχουμε συνέχεια σε μάθημα προγραμματισμού (Β' & Γ' Τάξη) σε πανελλαδικό μάθημα (και με δύο διαφορετικά βιβλία) και σε θέματα προγενέστερης, προ απαιτούμενης και ζητούμενης γνώσης στις εξετάσεις δεν έχουμε κάνει εκτενή κουβέντα.
Εάν καταθέσουμε απόψεις μπορώ να εκθέσω και τη δική μου, προς το παρόν το θέτω ως προβληματισμό και σκέψη.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

evry

@taxata
Όπως λες το θέμα δεν είναι απλό, γιατί για πρώτη φορά έχουμε δυο μαθήματα εξειδίκευσης που το ένα είναι συνέχεια του άλλου άρα αναγκαστικά υπάρχουν κάποιες γνώσεις που θεωρούνται γνωστές, άσχετα αν λόγω των ιδιαιτεροτήτων των ΕΠΑΛ, έχει προνοηθεί η εμβάθυνση/επανάληψη στις ίδιες έννοιες.

Επειδή λοιπόν δεν είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σε άλλα μαθήματα που έχουν συνέχεια όπως είναι τα Μαθηματικά ή η Ιστορία. Για παράδειγμα στην Ιστορία οι μαθητές δεν εξετάζονταν στις πανελλήνιες στην ύλη της Β. Τα μαθηματικά όμως θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά στο δικό μας μάθημα, γιατί εκεί η νέα γνώση χτίζεται στην προηγούμενη και έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις κάποια πράγματα από άλλες τάξεις. Όμως δεν θα εξεταστείς σε αυτά!!

Τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά τη γνώμη μου ένας μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τον τελεστή : αφού τον έχει διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη αλλά εμείς δεν μπορούμε να βάλουμε άσκηση στην οποία να εξετάζουμε κάτι σχετικό με αυτόν τον τελεστή.
Αυτό το νόημα έχει και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης.

Νομίζω ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν όταν δοθούν κάποιες επίσημες οδηγίες όσον αφορά την εξέταση του μαθήματος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 12 Ιαν 2017, 01:23:47 ΜΜ
@taxata
Όπως λες το θέμα δεν είναι απλό, γιατί για πρώτη φορά έχουμε δυο μαθήματα εξειδίκευσης που το ένα είναι συνέχεια του άλλου άρα αναγκαστικά υπάρχουν κάποιες γνώσεις που θεωρούνται γνωστές, άσχετα αν λόγω των ιδιαιτεροτήτων των ΕΠΑΛ, έχει προνοηθεί η εμβάθυνση/επανάληψη στις ίδιες έννοιες.

Επειδή λοιπόν δεν είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σε άλλα μαθήματα που έχουν συνέχεια όπως είναι τα Μαθηματικά ή η Ιστορία. Για παράδειγμα στην Ιστορία οι μαθητές δεν εξετάζονταν στις πανελλήνιες στην ύλη της Β. Τα μαθηματικά όμως θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά στο δικό μας μάθημα, γιατί εκεί η νέα γνώση χτίζεται στην προηγούμενη και έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις κάποια πράγματα από άλλες τάξεις. Όμως δεν θα εξεταστείς σε αυτά!!

Τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά τη γνώμη μου ένας μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τον τελεστή : αφού τον έχει διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη αλλά εμείς δεν μπορούμε να βάλουμε άσκηση στην οποία να εξετάζουμε κάτι σχετικό με αυτόν τον τελεστή.
Αυτό το νόημα έχει και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης.

Νομίζω ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν όταν δοθούν κάποιες επίσημες οδηγίες όσον αφορά την εξέταση του μαθήματος.

Ξέρουμε τίποτα για αυτές τις επίσημες οδηγίες;;;

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Πάντως τα βιβλία του ΕΠΑΛ είναι κακογραμένα και για τον προγραμματισμό και για τα δίκτυα
. Οδηγίες διδασκαλίας δεν αξιώθηκαν ακόμη να βγάλουν !!!! Ο καιρός περνάει !!! Στο τέλος αυτοί που θα την πληρώσουν θα είναι οι μαθητές !!!

Άρης Κεσογλίδης

Συνάδελφοι , εγώ δεν διδάσκω σε σχολείο, αλλά σε φροντιστήρια/ιδιαίτερα, και έχω φέτος πολλές ερωτήσεις/απορίες...
Επειδή διδάσκω 12 χρόνια το μάθημα της ΑΕΠΠ, και βλέπω τι γίνεται κάθε χρόνο και σε ποιες έννοιες δυσκολεύονται οι μαθητές... και τα τελευταία χρόνια που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι διδάσκονται και στην Β' λυκείου την Ψευδογλώσσα...
... Και λέω "υποτίθεται", και με κεφαλαία, γιατί έρχονται στην Γ' λυκείου χωρίς να ξέρουν σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ........ ούτε δομή Ακολουθίας!!

Στα ΕΠΑΛ λοιπόν, που διδάχτηκε η περσινή Β' λυκείου Python, τι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι ξέρουν;
Ξέρουν Δομή επιλογής; Ξέρουν Δομή Επανάληψης;
Ξέρουν απλές επεξεργασίες σε πίνακες; Συναρτήσεις;
Και πάμε να βάλουμε στην ύλη της Γ' ΕΠΑΛ όοολα αυτά,  με τόσες καινούργιες ενσωματωμένες συναρτήσεις, με συναρτήσεις που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές, πίνακες, αρχεία, σειριακή αναζήτηση, ταξινόμηση;;


Με ποια λογική η αναζήτηση και η ταξινόμηση στο φετινό βιβλίο της Γ', είναι νωρίτερα από το 8ο κεφάλαιο που είναι οι πίνακες;;
Και να είναι μέσα και η στοίβα και η ουρά;;

Υπάρχουν πολλά μικρά (και πολλά ανούσια) παραδείγματα σχετικά με λεπτομέρειες για τις εντολές και τις μεταβλητές, και κανένα λυμένο παράδειγμα προγράμματος που θα τα χρησιμοποιεί όλα αυτά.

Υποτίθεται ότι μπορεί να υπάρχει και άσκηση με ορισμό και κλήση συνάρτησης;
Και αντί να υπάρχει κάποιο παράδειγμα συνάρτησης που να υλοποιεί κάποια τυπική επεξεργασία, έχουμε παραδείγματα του στυλ να εμφανίζει μία συνάρτηση 2 φορές "Γεια σου κόσμε!" , και άλλη συνάρτηση που θα εμφανίζει 4 φορές "Γεια σου κόσμε!" έχοντας μέσα κλήση της προηγούμενης;?
Ποιο είναι το νόημα σ' αυτό;

Δηλαδή πώς θα είναι τα θέματα φέτος;
Πείτε μου ένα παράδειγμα προγράμματος με πίνακες που μπορεί να είναι 3ο ή 4ο θέμα...........

Υπήρχαν ασκήσεις παρακολούθησης έτοιμου τμήματος αλγορίθμου με πίνακες τιμών. Τώρα θα υπάρχουν;
Εδώ, τόσα χρόνια στην Pascal το 3ο θέμα ήταν μόνο με δομή Επιλογής...
Και τώρα ξαφνικά μπαίνουν τόσα πολλά καινούργια πράγματα;

Βιβλίο γραμμένο το 2016, να μην έχει μέσα λυμένη ΜΙΑ άσκηση με πίνακες;; ... και να περιμένουμε να δούμε αν υπάρχουν παραδείγματα στο τετράδιο, το οποίο δεν ξέρουμε πότε θα βγει;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά..........
Απίστευτο χάος..........
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιαν 2017, 05:56:25 ΠΜ
Συνάδελφοι , εγώ δεν διδάσκω σε σχολείο, αλλά σε φροντιστήρια/ιδιαίτερα, και έχω φέτος πολλές ερωτήσεις/απορίες...
Επειδή διδάσκω 12 χρόνια το μάθημα της ΑΕΠΠ, και βλέπω τι γίνεται κάθε χρόνο και σε ποιες έννοιες δυσκολεύονται οι μαθητές... και τα τελευταία χρόνια που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι διδάσκονται και στην Β' λυκείου την Ψευδογλώσσα...
... Και λέω "υποτίθεται", και με κεφαλαία, γιατί έρχονται στην Γ' λυκείου χωρίς να ξέρουν σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ........ ούτε δομή Ακολουθίας!!

Στα ΕΠΑΛ λοιπόν, που διδάχτηκε η περσινή Β' λυκείου Python, τι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι ξέρουν;
Ξέρουν Δομή επιλογής; Ξέρουν Δομή Επανάληψης;
Ξέρουν απλές επεξεργασίες σε πίνακες; Συναρτήσεις;
Και πάμε να βάλουμε στην ύλη της Γ' ΕΠΑΛ όοολα αυτά,  με τόσες καινούργιες ενσωματωμένες συναρτήσεις, με συναρτήσεις που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές, πίνακες, αρχεία, σειριακή αναζήτηση, ταξινόμηση;;


Με ποια λογική η αναζήτηση και η ταξινόμηση στο φετινό βιβλίο της Γ', είναι νωρίτερα από το 8ο κεφάλαιο που είναι οι πίνακες;;
Και να είναι μέσα και η στοίβα και η ουρά;;

Υπάρχουν πολλά μικρά (και πολλά ανούσια) παραδείγματα σχετικά με λεπτομέρειες για τις εντολές και τις μεταβλητές, και κανένα λυμένο παράδειγμα προγράμματος που θα τα χρησιμοποιεί όλα αυτά.

Υποτίθεται ότι μπορεί να υπάρχει και άσκηση με ορισμό και κλήση συνάρτησης;
Και αντί να υπάρχει κάποιο παράδειγμα συνάρτησης που να υλοποιεί κάποια τυπική επεξεργασία, έχουμε παραδείγματα του στυλ να εμφανίζει μία συνάρτηση 2 φορές "Γεια σου κόσμε!" , και άλλη συνάρτηση που θα εμφανίζει 4 φορές "Γεια σου κόσμε!" έχοντας μέσα κλήση της προηγούμενης;?
Ποιο είναι το νόημα σ' αυτό;

Δηλαδή πώς θα είναι τα θέματα φέτος;
Πείτε μου ένα παράδειγμα προγράμματος με πίνακες που μπορεί να είναι 3ο ή 4ο θέμα...........

Υπήρχαν ασκήσεις παρακολούθησης έτοιμου τμήματος αλγορίθμου με πίνακες τιμών. Τώρα θα υπάρχουν;
Εδώ, τόσα χρόνια στην Pascal το 3ο θέμα ήταν μόνο με δομή Επιλογής...
Και τώρα ξαφνικά μπαίνουν τόσα πολλά καινούργια πράγματα;

Βιβλίο γραμμένο το 2016, να μην έχει μέσα λυμένη ΜΙΑ άσκηση με πίνακες;; ... και να περιμένουμε να δούμε αν υπάρχουν παραδείγματα στο τετράδιο, το οποίο δεν ξέρουμε πότε θα βγει;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά..........
Απίστευτο χάος..........

Ίσως η πιο ακριβής περιγραφή..Η έγκυρη δημιουργία και διανομή τετραδίου μαθητή θα είχε λύσει πολλά προβλήματα...

user_83

Ας μην γελιώμαστε ειναι αδύνατον να λές σε ενα μαθητη ότι θα δωσει πανελληνιες των Ιουνιο και μεχρι τον Ιανουάριο να μην έχει βιβλίο ασκήσεων. Επίσης ειναι αδύνατον να βάζεις μια ύλη ατελειωτη, γιατι κατα τη γνώμη μου η ύλη και στα δυο μαθηματα ειναι πάρα πολύ μεγάλη. Η κατασταση που εχουμε να αντιμετοπίσουμε φέτος ειναι αυτή διστυχώς. Εγω σε φροντιστήριο δουλευω και δεν ξέρω τι ασκήσεις πρέπει να κάνω φετος στον προγραμματισμό.

user_83

Και επειδή δεν μπορώ να βγάλω άκρη μια τέτοια άσκηση θα ειχει νόημα στις λίστες ...και πως γίνεται να εμφανίσω στοιχεια από παράλληλες λίστες ή να κρατησω θέση από μια λίστα και να πάω στην ίδια θέση σε μια παράλληλη λίστα. Η συνάρτηση index δεν υπάρχει στο βιβλιο μπορουν οι μαθητές να την χρησιμοποιούν;   

Να γραφεί πρόγραμμα που διαβάζει τα ονόματα των περιοχών και τις ετήσιες εισπράξεις 20 υποκαταστημάτων μιας αλυσίδας supermarket, εμφανίζει το πλήθος και τις περιοχές των καταστημάτων που έχουν εισπράξεις μικρότερες των 30000€ και εμφανίζει: την περιοχή του υποκαταστήματος με τις υψηλότερες εισπράξεις.


taxata

#16
@user_83
α) Νομίζω μια άσκηση όπως αυτή που αναφέρεις θα μπορούσε από άποψη δυσκολίας τουλάχιστον να είναι στο πλαίσιο της θεματολογίας
β) Δεν κατάλαβα αν το παραδειγμα που δίνεις σε προβληματίζει ως προς τη λύση του ή είναι το παράδειγμα άσκησης με παράλληλες λίστες και θέση που αναφέρεις μπορείς να γίνεις πιο σαφής ?... και ...
γ) Όποια μέθοδος ή συνάρτηση της Python δεν αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή της Γ' δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις εξετάσεις αλλά φαντάζομαι δεν θα προβληματισει γιατί τα θέματα προφανώς θα επιλύονται με την διδακτέα ύλη. Συνεπώς ούτε και η μέθοδος index και καλώς εάν το καλοσκεφτείς γιατί είναι μία x-tra μέθοδος πέρα από τις τυπικές (append, pop, insert) που στην ουσία υλοποιεί μία συνάρτηση σειριακής αναζήτησης η οποία όχι μόνο θα μπορούσε να γίνει και ως άσκηση στην τάξη αλλά και να επεκταθεί κιόλας ώστε να μην επιστρέφει μόνο την 1η θέση εμφάνισης ενός αντικειμένου σε μία λίστα αλλά μία λίστα με ολες τις θέσεις εμφάνισής του.

Κώδικας: python
# Επίλυση με χρήση λιστών μίας διάστασης, 
# θα μπορούσε να λυθεί και με λίστα δύο διαστάσεων πχ markets =[ ['Αθήνα', 50000], ['Πάτρα', 45000], ...]
# ή και καλύτερα να λυθεί χωρίς λίστες
# Εισαγωγή στοιχείων
markets = []
money = []
for i in range(20):
    markets.append(raw_input('Market='))
    money.append(input('Money='))

# Εισπράξεις> 30000
count = 0
for i in range(20):
    if money[i] > 30000:
        count += 1
        print markets[i], money[i]
print count

# Εύρεση καταστηματος μεγαλύτερων εισπράξεων
xmax = money[0]
imax = 0
for i in range(1,20):
    if money[i] > xmax:
        imax = i
        xmax = money[i]

print markets[imax], money[imax]

# Εάν έχουμε περισσότερα max από 1 κανουμε και σειριακή
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

user_83

ok...ευχαριστώ για την απάντηση με βοήθησες πολύ. :)