Υλη 2016-17

Ξεκίνησε από likoyrgos, 16 Αυγ 2016, 02:03:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

G.S.

Δηλαδή ότι διδάξουμε θα είναι σχετικό με την Python; Δε χρειάζεται αναφορά στην ψευδογλώσσα και τους αλγορίθμους; Οι πανελλήνιες θα περιέχουν μόνο θέματα σε Python;
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

evry

Για ποιον λόγο να γίνει ψευδογλώσσα?
Αφού το μάθημα είναι συνέχεια του μαθήματος της Β που ήταν Python.
Επίσης η Python σε όγκο και απλότητα κώδικα είναι καλύτερη από την ψευδογλώσσα.
Αν θεωρείτε ότι η αναφορά στην ψευδογλώσσα βοηθάει μπορείτε να το κάνετε, αλλά οι αλγόριθμοι υλοποιούνται σε Python.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

sub0gr

Παράθεση από: evry στις 02 Σεπ 2016, 08:49:27 ΜΜ
Ένα σημαντικό μέρος του νέου βιβλίου θα αποτελεί επανάληψη - εμβάθυνση στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
Δες τον πίνακα με την κατανομή της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β. (κάτω από το εισαγωγικό σημείωμα στην 3η σελίδα)
Το βιβλίο της Β σε καλύπτει απόλυτα μέχρι να έρθει το νέο βιβλίο, άρα αν θες τη γνώμη μου ξεκίνα με μια επανάληψη των βασικών εννοιών (μεταβλητές, τύποι, επιλογή και επανάληψη). Αν οι μαθητές σου τα κατέχουν αυτά μπορείς να μιλήσεις μετά για συναρτήσεις και λίστες (πολύ βασικά).

Σύμφωνα με τον πίνακα κατανομής της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β, οι λίστες είναι εκτός στην Γ. Στα κεφάλαια 5 και 6 έχει παύλα κάτω από την Γ Τάξη.

evry

Παράθεση από: sub0gr στις 22 Σεπ 2016, 11:20:08 ΠΜ
Σύμφωνα με τον πίνακα κατανομής της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β, οι λίστες είναι εκτός στην Γ. Στα κεφάλαια 5 και 6 έχει παύλα κάτω από την Γ Τάξη.

Αυτό δε σημαίνει ότι οι λίστες είναι εκτός, σημαίνει ότι δεν θα κάνουν τα ίδια πράγματα. Παρακάτω έχει Δομές Δεδομένων ΙΙ που περιέχουν στοίβα και ουρά οι οποίες υλοποιούνται με λίστες, άρα οι μαθητές πρέπει να ξέρουν λίστες. Προφανώς στο κεφάλαιο αυτό θα υπάρχει μια παράγραφος που κάνει μια σύνοψη/επανάληψη στις λίστες.
Άρα οι λίστες είναι μέσα στην ύλη και μάλιστα είναι το σημαντικότερο κομμάτι της ύλης στην Γ αφού είναι η θεμελιώδης δομή δεδομένων της Python πάνω στην οποία χτίζουμε όλες τις άλλες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Τώρα που βγήκε και η εξεταστέα ύλη του μαθήματος επίσημα, όπως είχα πει και παραπάνω μπορεί κάποιος να κάνει τα πρώτα 2 κεφάλαια όπως είναι και στο βιβλίο της Β, με τα βασικά του προγραμματισμού, και μετά να μιλήσει λίγο για συμβολοσειρές, λίστες και συναρτήσεις. Φαντάζομαι ότι μέχρι να καλύψει όλα αυτά θα έχει έρθει το βιβλίο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

founes

Ασκήσεις με διαγράμματα ροής κάνουμε φέτος στην python?

Κι αν ναι ,

την  x=input() που είναι είσοδος και εκχωρηση 2 σε 1 πως τη σχεδιάζουμε;

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εχω την αίσθηση ότι ασχολούμαστε πλέον απευθείας σε python.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

evry

Τα διαγράμματα ροής έχουν απλά εκπαιδευτικό σκοπό και υπάρχουν κάποια (ελάχιστα) στο βιβλίο για να βοηθήσουν τους μαθητές στην κατανόηση των βασικών δομών ελέγχου.
Η λογική είναι όλοι οι αλγόριθμοι να εκφράζονται σε Python. ούτε σε διάγραμμα ροής ούτε σε ψευδογλώσσα.

και να το πω και αλλιώς: Στο μάθημα της Β του οποίου το μάθημα της Γ είναι συνέχεια κάνατε διαγράμματα ροής?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

founes

οχι evry, αλλά στο θέμα 2 των πανελλαδικών στην Pascal ζητείται το διαγραμμα ροης.

evry

#24
Το μάθημα δεν μεταφράστηκε απλά από pascal σε Python. Είναι πολύ πιο προχωρημένο όπως φαίνεται και από την ύλη του. Από την στιγμή που δεν έγιναν διαγράμματα ροής στην Β για την προσέγγιση των δομών ελέγχου για ποιον λόγο να γίνουν στην Γ?
Το ότι παλιά το θέμα Β ήταν διάγραμμα ροής δε σημαίνει ότι θα είναι έτσι και με το νέο μάθημα.
Νομίζω είναι καλύτερα να ξεχάσουμε εντελώς το μάθημα Δομημένος Προγραμματισμός και να σκεφτούμε το μάθημα της Γ ως συνέχεια αυτού της Β.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πάντως να βγει πρώτα η ύλη και έπειτα το βιβλίο στο οποίο αναφέρετε η ύλη δεν συνηθίζεται.....

Ας περιμένουμε για να δούμε τη δομή του νέου βιβλίου..

evry

Στο συνέδριο "Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση" που θα γίνει σε δυο εβδομάδες στο  πανεπιστήμιο Πειραιά
θα γίνει ένα εργαστήριο σε Python με δραστηριότητες κάποιες από τις οποίες θα αναφέρονται και στην νέα ύλη, από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου.
Conference in Informatics in Education.
Αν είστε κοντά και διδάσκετε το μάθημα σε ΕΠΑΛ περάστε να ανταλλάξουμε απόψεις.
Αποτελεί και μια προσπάθεια της συγγραφικής ομάδας να ενημερώσει τους συναδέλφους και να ακούσουμε παρατηρήσεις/απόψεις/ιδέες για το μάθημα της Β, από τους συναδέλφους που το έχουν διδάξει.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

computerscience

Καλησπερα,
Ηθελα να ρωτησω εάν τελικα αυτοι που ξαναδίνουν φετος πανελληνιες, θα δώσουν με την περσινή υλη; Εχει βγει καπου επίσημα;
Ευχαριστω

angrits

Καλησπέρα,
Κάνω το μάθημα του προγραμματισμού τον ΕΠΑΛ σε φροντιστήριο και το βιβλίο ακόμα δεν το έχω βρει. Γνωρίζει κάποιος καμιά πληροφορία αν υπάρχει πουθενά. Ευχαριστώ.

founes

Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους,

θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε κάνει κάποιο χρονοδιάγραμμα
σχετικά με την ύλη του μαθήματος κι επίσης ποια σειρά σκοπεύετε
να ακολουθήσετε.

Σκέφτομαι την εξής σειρά 3, 4, 7, 8 και κατόπιν τα εναπομείναντα κεφάλαια
με τη σειρά. Θεωρείτε ότι επαρκεί ο χρόνος για την κάλυψη της ύλης;
Έχω αρχίσει να αγχώνομαι....  :(