Θα διδάξετε φέτος δομή Επίλεξε;

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 28 Οκτ 2010, 03:26:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Παράθεση από: gthal στις 08 Δεκ 2010, 12:37:55 ΜΜ
Όμως γιατί Sergio θεωρείς ότι η κατάργηση της 2.2 θα έπρεπε να συμπαρασύρει και την 3.1  ;

Απ'όσο θυμάμαι, οι δύο (αντίστοιχες) παράγραφοι είχαν κατηγορηθεί συχνά από συναδέλφους ως ενότητες που ουσιαστικά παραπέμπουν σε "παπαγαλία" και δεν προσφέρουν κάτι στην ύλη.  Εκτός από το γεγονός ότι στην παράγραφο 3.1 στο εν λόγω κομμάτι γίνεται ευθεία αναφορά (παραλληλισμός) με την εκτός ύλης 2.2, δε μπορώ να καταλάβω το λόγο για τον οποίο η 2.2 πρέπει να τίθεται εκτός ύλης εάν ο ίδιος λόγος δεν αφορά και στο αντίστοιχο τμήμα της 3.1

Γι αυτό νομίζω ότι η ΜΗ παράλειψη της ήταν απλώς απροσεξία. Ειλικρινά το σχόλιο ΔΕΝ είναι κακοπροαίρετο, ούτε αιχμή κατά των συναδέλφων που εξαίρεσαν ό,τι γνωρίζουμε πως εξαιρέθηκε φέτος, απλά δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό αυτής της "διάκρισης"
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

gthal

Εννοείται ότι δεν είναι κακοπροαίρετο. Δε νομίζω ότι κανείς μπορεί να διακρίνει τέτοια χροιά, ούτε κατά διάνοια.
Εγώ σε ρωτάω γιατί, ομολογώ, μου φαίνεται απίθανο να ξέχασαν μια ολόκληρη παράγραφο.
Η αρχική μου ερμηνεία ήταν ότι επειδή οι δύο παράγραφοι "μοιάζουν" πολύ μεταξύ τους (τα περισσότερα παιδιά δεν καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαφορές αν δεν τους το εξηγήσεις και όποτε έβαλα θέμα το ένα από τα δύο με ρωτούσαν ποια παράγραφο εννοώ), ίσως θέλησαν να απαλλάξουν τους μαθητές από αυτή τη σύγχυση ή ίσως και να ήθελαν να αποφύγουν ευτράπελα από ασάφειες σε μελλοντικά θέματα.

Όσο για το τι παραπέμπει σε παπαγαλία μέσα από το βιβλίο, νομίζω ότι αν τολμούσαν πραγματικά να μπουν σ' αυτή τη λογική, θα έπρεπε να εξαιρέσουν το 40-50% της ύλης.
Να αναφέρω ενδεικτικά ;

Στοίβα και Ουρά: αν δεν παίξεις με αυτά "με τα χεράκια σου" τι να καταλάβεις ; τους βάζουμε να τις παπαγαλίσουν για να πούμε ότι κάτι άκουσαν και για αυτά.

Γλώσσα μηχανής και συμβολικές γλώσσες: από τη ΓΡΑΨΕ στα 01 και την LDA - έχει και παραδείγματα, τρομάρα του!

Γλώσσες 3ης γενιάς: μάθε με το στανιό τις αντιστοιχίσεις FORTRAN-->επιστημονικές εφαρμογές και COBOL-->εμπορικές εφαρμογές γιατί δεν προλαβαίνω να σου εξηγήσω το γιατί.

Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός: τι να πρωτοεξηγήσεις σ' αυτό;

Οτιδήποτε τους δίνουμε χωρίς να εξηγούμε το γιατί, χωρίς να τους δίνουμε το χρόνο να το νιώσουν και χωρίς να τους δίνουμε τα στηρίγματα για να το "δέσουν" με την υπάρχουσα εμπειρία τους (που είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστη), για μένα είναι παπαγαλία. Σαν να προσπαθούμε να χτίσουμε 1ο και 2ο όροφο χωρίς να έχουμε ρίξει θεμέλια.

Δε διαφωνώ με το να γίνονται αναφορές αλλά αν πρόκειται και να εξεταστούν, ωθούν αναγκαστικά σε παπαγαλία. Και μέχρι εκεί φτάνει και το ενδιαφέρον των μαθητών: να αποστηθίσουν τις λέξεις με τη σωστή σειρά. Οποιαδήποτε προσπάθεια να εξηγήσεις τις λέξεις, τους φαίνεται ότι σπαταλάς τον, πολύτιμο πράγματι, χρόνο τους.  :'(
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός