ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Αν το σύστημα παραμείνει ως έχει, τότε είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν σοβαρές διορθώσεις στο πεδίο μας
2 κύριες
1. Προσθήκη των σχολών Μαθηματικών-Στατιστικής. Είναι ντροπή να είναι το κύριο μάθημα βαρύτητας (6600 μόρια!), να διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα και να μην μπορεί να δηλωθεί από τους μαθητές μας
2. Ή θα έχουμε αποκλειστική πρόσβαση στις σχολές Πληροφορικής (αφαίρεση όλων των κοινών σχολών με θετική) ή να προσαρτηθούν σε εμάς οι σχολές ΗΜΜΥ. Οι σχολές Πληροφορικής είναι οι μόνες σχολές πρώτης γραμμής που κάποιος μπαίνει από 2 δρόμους, όταν κάποιοι το έκαναν σημαία αυτό το 2013 για απαραίτητη αλλαγή του συστήματος λόγω αδικίας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nikosx

Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Φεβ 2018, 05:36:46 ΜΜ
Αν το σύστημα παραμείνει ως έχει, τότε είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν σοβαρές διορθώσεις στο πεδίο μας
2 κύριες
1. Προσθήκη των σχολών Μαθηματικών-Στατιστικής. Είναι ντροπή να είναι το κύριο μάθημα βαρύτητας (6600 μόρια!), να διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα και να μην μπορεί να δηλωθεί από τους μαθητές μας
2. Ή θα έχουμε αποκλειστική πρόσβαση στις σχολές Πληροφορικής (αφαίρεση όλων των κοινών σχολών με θετική) ή να προσαρτηθούν σε εμάς οι σχολές ΗΜΜΥ. Οι σχολές Πληροφορικής είναι οι μόνες σχολές πρώτης γραμμής που κάποιος μπαίνει από 2 δρόμους, όταν κάποιοι το έκαναν σημαία αυτό το 2013 για απαραίτητη αλλαγή του συστήματος λόγω αδικίας

Αν το σύστημα παραμείνει ως έχει ίσως πρέπει να σκεφτούμε και κάτι άλλο. Η επιλογή της Βιολογίας Γενικής για άνοιγμα του 3ου πεδίου σε παιδιά του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής είναι άστοχη. Δεν έχω συναντήσει κανένα μαθητή να θέλει να περάσει Οικονομικά ή Πληροφορική αλλά να θέλει να περάσει και Νοσηλευτική ή Λογοθεραπεία. Είναι πολύ μακρινά αντικείμενα το ένα με το άλλο.
Η λύση θα μπορούσε να είναι το μάθημα της Φυσικής να μπεί στον συγκεκριμένο Προσανατολισμό (αντί της Ιστορίας Προσανατολισμού) και να μπορούν να το δίνουν τα παιδιά ως επιλογή για άνοιγμα του 2ου πεδίου.
Δηλαδή τα μαθήματα να είναι:

Υποχρεωτικά (όπως ισχύει και σήμερα):
Μαθηματικά
ΑΕΠΠ
Έκθεση

Επιλογής
ΑΟΘ (για 4ο)
Φυσική (για 2ο)
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

dski

Παράθεση από: nikosx στις 06 Φεβ 2018, 09:22:32 ΠΜ
Η λύση θα μπορούσε να είναι το μάθημα της Φυσικής να μπεί στον συγκεκριμένο Προσανατολισμό (αντί της Ιστορίας Προσανατολισμού) και να μπορούν να το δίνουν τα παιδιά ως επιλογή για άνοιγμα του 2ου πεδίου.
Δηλαδή τα μαθήματα να είναι:

Υποχρεωτικά (όπως ισχύει και σήμερα):
Μαθηματικά
ΑΕΠΠ
Έκθεση

Επιλογής
ΑΟΘ (για 4ο)
Φυσική (για 2ο)

Ο συνδυασμός Μαθηματικά-Εκθεση-ΑΕΠΠ-Φυσική για άνοιγμα του 2ου πεδίου είναι απόλυτα λογικός και είχε συζητηθεί (τουλάχιστον διαδικτυακά) αλλά τελικά δεν δόθηκε ως επιλογή. Θεωρώ ότι είναι τόσο θελκτικός συνδυασμός για τους μαθητές που είναι σίγουρο ότι θα αλλάξει τις ισορροπίες ως προς την επιλογή προσανατολισμών και την κατανομή των μαθητών και γι' αυτό θα φέρει αντιδράσεις... Αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος που δεν δίνεται αυτή η επιλογή. Κατά τα άλλα βέβαια "πρώτα ο μαθητής"...

ilias_s

Αν έπαιζε ο συνδυασμός Μαθηματικά-Φυσική-ΑΕΠΠ-Νέα Ελληνικά για να άνοιγε το 2ο Πεδίο τότε θα "στράγγιζαν" μερικά μαθήματα... Και γι' αυτό δεν το άφησαν να γίνει!!!

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

nikosx

https://www.esos.gr/arthra/56921/egine-kai-triti-synantisi-yp-paideias-me-tis-epistimonikes-enoseis-fysikon-epistimon

1. Κατάλαβα καλά ότι στη Β λυκείου του χρόνου (και βλέπουμε) δε θα έχει αλλαγές;
2. Τρεις οι βασικοί οι πυλώνες της εκπαίδευσης.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

gbougioukas

Σε μας είπε  ότι θα αυξηθούν συνολικά οι ώρες της Πληροφορικής σε Β' και Γ' Λυκείου

"5. Οι αλλαγές των Προγραμμάτων Σπουδών που εξετάζονται από το Υπουργείο, αφορούν μόνο το Γενικό Λύκειο και όχι το Γυμνάσιο. Η πρόθεση είναι να εφαρμοστούν άμεσα στη Β' Λυκείου, από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό θα περιληφθούν και οι αλλαγές στα μαθήματα Πληροφορικής."

"6. Στην Α' Λυκείου δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές. Στις υπόλοιπες τάξεις του Γενικού Λυκείου προβλέπεται να διδάσκονται μαθήματα Πληροφορικής (πιθανότατα επιλογής) με αύξηση των συνολικών ωρών διδασκαλίας. Στη Γ΄ Λυκείου τόνισε ότι το μάθημα Πληροφορικής θα είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Οι οριστικές αποφάσεις για το Νέο Λύκειο θα ανακοινωθούν από τον κ. Υπουργό Παιδείας."

https://www.esos.gr/arthra/56852/oi-deka-apantiseis-toy-yp-paideias-stoys-kathigites-pliroforikis-pekap
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Μην πέσεις από τα σύννεφα αν δεις ότι κάποια στιγμή η αύξηση των ωρών της πληροφορικής στη Β' τάξη γίνει με μετατροπή του 1ωρου μαθήματος γενικής παιδείας σε 2ώρο επιλεγόμενο μάθημα (είτε μεμονομένα είτε ως μάθημα "ομάδας προσανατολισμού").

Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πραγματική αύξηση όταν το βλέπεις από τη σκοπιά των μαθητών, αλλά δε σημαίνει πως και εμείς θα έχουμε περισσότερες ώρες.

Για εμάς, από την άλλη, από άποψη ωρών μπορεί να είναι το ίδιο πράγμα (π.χ σε ένα μικρο λύκειο με 2 τμήματα ανά τάξη) ή και μείωση (σε λύκεια με 3 ή 5 τμήματα ανά τάξη) αν δε βγαίνει ικανοποιητικός αριθμός τμημάτων επιλογής. Για τη Γ' τάξη είναι σημαντικό το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα να είναι απαραίτητο για όσους θέλουν να μπουν στους ηλεκτρολόγους μηχανικούς ή στα τμήματα πληρ/κής (όπως ήταν η τεχνολογική κατεύθυνση).

Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ό,τι πιο στρεβλό έχει γίνει τα τελευταία χρόνια και λειτουργεί απαξιωτικά για το μάθημα.

gbougioukas

Το σχέδιο νόμου που έχει δει το φως τη δημοσιότητας υπαινίσσεται  4-ωρο επιλογής/προσανατολισμού στην Β Λυκείου και 6-ωρο επιλογής/προσανατολισμού  στην Γ'.

https://www.esos.gr/arthra/52375/deite-neo-systima-prosvasis-sta-aei-kai-tis-allages-sto-lykeio

Φυσικά δεν θα πέσω από τα σύννεφα ό,τι και να γίνει...

Υπενθυμίζω ακόμα το σχέδιο νόμου για την Διδακτική Επάρκεια όπου προβλέπει ενότητα Μαθηματικά/Πληροφορική

https://www.esos.gr/arthra/53216/rythmizetai-nomothetika-i-didaktiki-kai-paidagogiki-eparkeia

Ούτε εδώ φυσικά θα πέσω από τα σύννεφα σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο, καλό είναι να διατηρούμε ψηλά το επίπεδο..
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

gbougioukas

Ακόμη, επειδή γίνεται λόγος για απολυτήριο λυκείου τύπου Διεθνούς Baccalauréat, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι στο τελευταίο η Πληροφορική είναι ισότιμη (επιλογής) με τις διάφορες Φυσικές Επιστήμες:

https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/curriculum/sciences/
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

evry

Στο Βήμα της Κυριακής έδωσε συνέντευξη ο (μόνιμος) πρόεδρος της ΚΕΕ κος Δάσιος σχετικά με το ύφος των θεμάτων των εξετάσεων.
Από αυτά που λέει φαίνεται ότι στο μέλλον θα ζητούνται όλο και περισσότερο έννοιες από προηγούμενες τάξεις σε κάποια μαθήματα.
Όλη τη συνέντευξη μπορείτε να τη διαβάσετε στην επισκόπηση του τύπου της Κυριακής του Υπουργείου Παιδείας στην σελίδα 52 στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/24_06_18episkopisi_kyriaki.pdf
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Παράθεση από: evry στις 25 Ιουν 2018, 06:30:34 ΜΜ
Από αυτά που λέει φαίνεται ότι στο μέλλον θα ζητούνται όλο και περισσότερο έννοιες από προηγούμενες τάξεις σε κάποια μαθήματα.

Αυτό δε βολεύει όποιον θέλει απλώς μια συνταγή για να γράψει καλά στις εξετάσεις τις τάξης του, χωρίς να καταλάβει και πολλά. Φυσικά μετά τις εξετάσεις θα ξεχάσει τα πάντα. Δε βολεύει επίσης αυτόν που θέλει να διδάξει με τον συγκεκριμένο τρόπο (τυφλοσούρτες, συνταγές). Άρα καταλαβαίνουμε από που προέρχονται και θα προέρχονται οι διαφωνίες.
Η πραγματική παιδεία είναι ότι θα μείνει στο μυαλό του μαθητή μετά τις εξετάσεις.

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr