Θέμα Α

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2015, 10:20:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Α

marvic

Σωστό Λάθος:
1-Σ
2-Σ
3-Λ
4-Σ
5-Λ
???

Νίκος Αδαμόπουλος

ΠαράθεσηΑ5. α. Δίνονται οι παρακάτω προτάσεις σε φυσική γλώσσα:

1. Αύξησε το Χ κατά 2.
2. Εκχώρησε στο Y τον μέσο όρο των Κ, Λ, Μ.
3. Το τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5.
4. O Β είναι διψήφιος.

Να θεωρήσετε ότι οι Α και Β είναι θετικοί ακέραιοι. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της κάθε πρότασης και δίπλα την κωδικοποίησή της σε ΓΛΩΣΣΑ.

Α5. α.

Η 3 και 4 θα μπορούσαν να είναι καλύτερα διατυπωμένες!  "Το τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5": Ωραία, είναι 5. Και τι με αυτό!

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Α2β ειναι 1.βελτιστοποιησης
              2. αποφασης
                3. υπολογιστικο          ????

soc_h

Φαντάζομαι πως για το Α.5 υποερώτημα 3 εννοεί
(A mod 10)=5
Σωκράτης

Loco-3

Α5 β έβαλα το Χ ανηκει (-οο,15) ξερω γω οχι <= δεν νομιζω να υπάρχει πρόβλημα έτσι?

και Α3 β ο REAR δεν αλλάζει θεση αφού αυτος μετακινείται??
γιατι σε κατι απαντήσεις ειδα οτι ο FRONT αλλάζει, που όντως παει σε άλλο στοιχειο αλλα εγω το κατάλαβα αλλιως...τι παίζει?

soc_h

Με την εξαγωγή, αλλάζει θέση ο δείκτης εμπρός.
Σωκράτης

Loco-3


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 12:24:37 ΜΜ
Φαντάζομαι πως για το Α.5 υποερώτημα 3 εννοεί
(A mod 10)=5

Ναι αλλά αφήνει πολλά στη ... φαντασία!

soc_h

Δεν διαφωνούμε!  ;)
Σωκράτης

vistrian

Α5.α.4

μαθητής έγραψε αυτό

β div 100 = 0 και β div 10 ≠ 0
VR in Computing

soc_h

Σωκράτης

theoL

ΘΕΜΑ Α
Α1)
1. Σ, 2.Σ, 3.Λ, 4.Σ, 5.Λ

Α2)
α) ΣΕΛ.16 ΠΑΡ.1.5
Απόφασης, Υπολογιστικά, Βελτιστοποίησης.
β) 1. Βελτιστοποίησης, 2. Απόφασης, 3. Υπολογιστικά

Α3)
α) ΣΕΛ. 61 ΠΑΡ.3.5
   Απαιτούνται δύο δείκτες. Ο εμπρός που μας δείχνει την θέση του στοιχείου που θα εξαχθεί και ο πίσω που μας δείχνει την θέση του στοιχείου που μόλις εισήλθε.
β) ο εμπρός

Α4)
α) λλ+2
β) ΑΝ Χ>Υ ΤΌΤΕ
   ΑΝ Υ<>1 ΤΟΤΕ
      ΖΧ/(Υ-1)
   ΑΛΛΙΩΣ
      ΖΥ/Χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Ζ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Α5)
α) 1. ΧΧ+2
    2. Υ(Κ+Λ+Μ)/3
    3. Α MOD 10=5
    4. X > 9 KAI X < 100
β) 1)  Γράψε 2
    2) Γράψε 1 από 16 – άπειρο
        Γράψε 3 από –άπειρο – 15
:D ;) :) 8)

deg

Θέμα Α5

α4    B DIV 10 > 0 KAI B DIV 10 < 10
      περίεργη απάντηση, αλλά ΣΩΣΤΗ


β2  Προσοχή στην χρήση των (μαθηματικών) διαστημάτων για την απάντηση του ερωτήματος (ανοικτό / κλειστό άκρο).
     Πουθενά στην εξεταστέα ύλη του βιβλίου της ΑΕΠΠ δεν αναφέρει (μαθηματικά) διαστήματα.

  Μια απάντηση στα πλαίσια του μαθήματος θα ήταν

  Γράψε 1  όταν χ>15
  Γράψε 3  όταν χ<=15 


  Μια απάντηση με μαθηματική προσέγγιση θα ήταν

  Γράψε 1    αν   χ Ε (15,+οο)
  Γράψε 3   αν   χ Ε (-οο,15]

Η δεύτερη απάντηση θα με "ξένιζε" λίγο, αλλά την θεωρώ σωστή.
     
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

evry

Μαθήτρια στα προφορικά έδωσε τη λύση

(Α-5) mod 10 = 0

και μας άφησε με το στόμα ανοικτό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

epsilonXi

κι εμένα ένας μού λέει ότι έβαλε

Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 = 1


Νίκη

Ένας μαθητής μου έγραψε στο Α5. 4
Α DIV 100=0
Το δοκίμασε με διψήφιο και τριψήφιο όχι όμως με μονοψήφιο. Χάνει 1 μονάδα;

evry

λογικά τη χάνει
Παράθεση από: Νίκη στις 27 Μαΐου 2015, 11:10:09 ΜΜ
Ένας μαθητής μου έγραψε στο Α5. 4
Α DIV 100=0
Το δοκίμασε με διψήφιο και τριψήφιο όχι όμως με μονοψήφιο. Χάνει 1 μονάδα;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

#18
Για να γελασουμε, παραθέτω διάλογο με μαθητή μου, που μου περιγράφει τι έκανε γνωστός του στο θέμα με το  λ: "Ναι και το χειροτερο το εκανε ενας πολυ τρελος ! Τα αθροισε κατα μελη και διαιρεσε και με 3 xD"

Αν είναι δυνατόν... Χαχαχα

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στο θέμα Α5, στο β2 έπρεπε να προσδιορίζουν πως τα διαστήματα τιμών του Χ να γραφούν με συμβολισμούς της ΓΛΩΣΣΑΣ  ώστε ο κάθε  μαθητής να μην μπορεί να τα γράφει με μαθηματικούς συμβολισμούς

gf

Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)

evry

Γιώργο δεν συμφωνώ.
Όταν ζητάς διάστημα δεν περιμένεις συνθήκη αλλά διάστημα με μαθηματικό συμβολισμό, και αφού όλα τα παιδιά που δίνουν το μάθημα έχουν διδαχθεί αυτόν τον συμβολισμό στο σχολείο, θεωρώ ότι αυτή είναι η απολύτως σωστή απάντηση.
Φοβάμαι ότι όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε κάποιους κώδικες στο μάθημα οι οποίοι δεν ισχύουν στον υπόλοιπο κόσμο και αυτό δεν είναι καλό.

Στο κάτω κάτω ας μην ζητούσαν διάστημα. Ας έλεγαν "για ποιες τιμές του Χ".

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 28 Μαΐου 2015, 12:46:21 ΠΜ
Στο θέμα Α5, στο β2 έπρεπε να προσδιορίζουν πως τα διαστήματα τιμών του Χ να γραφούν με συμβολισμούς της ΓΛΩΣΣΑΣ  ώστε ο κάθε  μαθητής να μην μπορεί να τα γράφει με μαθηματικούς συμβολισμούς
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

καλό αλλά θέλει θράσος..
Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: epsilonXi στις 27 Μαΐου 2015, 10:07:22 ΜΜ
κι εμένα ένας μού λέει ότι έβαλε

Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 = 1

Μου έτυχε και μένα αυτό ως
Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 <> 0
Ωραίος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2015, 09:31:18 ΠΜ
Γιώργο δεν συμφωνώ.
Όταν ζητάς διάστημα δεν περιμένεις συνθήκη αλλά διάστημα με μαθηματικό συμβολισμό, και αφού όλα τα παιδιά που δίνουν το μάθημα έχουν διδαχθεί αυτόν τον συμβολισμό στο σχολείο, θεωρώ ότι αυτή είναι η απολύτως σωστή απάντηση.
Φοβάμαι ότι όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε κάποιους κώδικες στο μάθημα οι οποίοι δεν ισχύουν στον υπόλοιπο κόσμο και αυτό δεν είναι καλό.

Στο κάτω κάτω ας μην ζητούσαν διάστημα. Ας έλεγαν "για ποιες τιμές του Χ".


Συμφωνώ. Πολλοί έγραψαν διαστήματα με -00 και +00, το οποίο φυσικά στο μάθημα μας δεν στέκει.
Η συγκεκριμένη διατύπωση περί διαστήματος ήταν εντελώς άστοχη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

michaeljohn

Παράθεση από: vistrian στις 27 Μαΐου 2015, 03:38:34 ΜΜ
Α5.α.4

μαθητής έγραψε αυτό

β div 100 = 0 και β div 10 ≠ 0
Μου έτυχε και μένα στην προφορική εξέταση... Ομολογώ ότι σάστισα για δύο λεπτά...

michaeljohn

λάθος.. παράθεση
ή απάντηση ήταν
Β mod 100 = B και Β div 10 <> 0

apanagio

#27
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 10:19:58 ΠΜ
Συμφωνώ. Πολλοί έγραψαν διαστήματα με -00 και +00, το οποίο φυσικά στο μάθημα μας δεν στέκει.
Η συγκεκριμένη διατύπωση περί διαστήματος ήταν εντελώς άστοχη.
Από πού κι ως πού δεν στέκει;
Πέρα από το γεγονός ότι μιλάει για αλγόριθμο οπότε με καμία ερμηνεία της εκφώνησης δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν στέκει, είναι έτσι κι αλλιώς μια πολύ καλοδιατυπωμένη απάντηση.

Η διατύπωση  περί διαστήματος μου φαίνεται σαφής, και στους φυσικός αδυνάτους δεν είδα κανένα παιδί να μπερδεύεται με τον όρο διάστημα. Δύο στους επτά χρησιμοποίησαν και μαθηματικό συμβολισμό στην απάντησή τους

pgrontas

Παράθεση από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 05:57:36 ΜΜ
Από πού κι ως πού δεν στέκει;
Πέρα από το γεγονός ότι μιλάει για αλγόριθμο οπότε με καμία ερμηνεία της εκφώνησης δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν στέκει, είναι έτσι κι αλλιώς μια πολύ καλοδιατυπωμένη απάντηση.
Η διατύπωση  περί διαστήματος μου φαίνεται σαφής, και στους φυσικός αδυνάτους δεν είδα κανένα παιδί να μπερδεύεται με τον όρο διάστημα. Δύο στους επτά χρησιμοποίησαν και μαθηματικό συμβολισμό στην απάντησή τους

Απειρο και υπολογιστής δεν τα πάνε πολύ καλά, από όσο ξέρω. Φυσικά και δεν μιλάμε για μονάδες - οπότε μην τρελαίνεσαι, αλλά για το πόσο ο συμβολισμός είναι δόκιμος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

apanagio

Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Απειρο και υπολογιστής δεν τα πάνε πολύ καλά, από όσο ξέρω.

Όταν εξετάζουμε την αλγοριθμική σκέψη του μαθητή, δεν θα έπρεπε να μας χαλάει η χρήση του απείρου. Ο αλγόριθμος άλλωστε είναι ανεξάρτητος από την πλατφόρμα που θα τον υλοποιήσει και τους επιπλέον περιορισμούς που αυτή θα βάλει.

Αλλιώς αν το πάμε το επιχείρημα στα άκρα θα έπρεπε οι μαθητές για κάθε πρόβλημα που λύνουν να λαμβάνουν υπόψη τους αν οι αριθμοί που χρησιμοποιούν είναι εντός των ορίων απεικόνισης του μηχανήματος στο οποίο υποτίθεται ότι προγραμματίζουν ή αν επαρκεί η μνήμη για την υλοποίηση της λύσης κτλ.

Πάντως υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που διαχειρίζονται το άπειρο σαν μαθηματικό συμβολισμό και κάνουν και όσες "πράξεις" μπορούν με αυτό (C, Java, Octave κ.α.)

Όντως δεν έχει σημασία αλλά δεν βλέπω σε ποιο μέρος η εκφώνηση μιλάει για ΓΛΩΣΣΑ.

pgrontas

#30
Παράθεση από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 06:47:07 ΜΜΟ αλγόριθμος άλλωστε είναι ανεξάρτητος από την πλατφόρμα που θα τον υλοποιήσει και τους επιπλέον περιορισμούς που αυτή θα βάλει.
Και μετά όταν πέφτει το αεροπλάνο θα λέμε για υπερχείλιση.

Παράθεση
Πάντως υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που διαχειρίζονται το άπειρο σαν μαθηματικό συμβολισμό και κάνουν και όσες "πράξεις" μπορούν με αυτό (C, Java, Octave κ.α.)
OK και υπάρχουν γλώσσες που επιτρέπουν κανονική και (όχι συμβολική) χρήση  απεριόριστου μεγέθους ακεραίων (που περιορίζονται μόνο από την φυσική μνημη του υπολογιστή) αλλά δεν ξέρω πόσοι μαθητές το γνωρίζουν αυτό. Αντίθετα υποθέτω ίσως και λόγω των γλωσσών του ΠΔΠ περισσότεροι θα ξέρουν ότι οι ακεραιοι έχουν κάποια όρια.

Παράθεση
Όντως δεν έχει σημασία αλλά δεν βλέπω σε ποιο μέρος η εκφώνηση μιλάει για ΓΛΩΣΣΑ.
Άκυρο, μπερδεύτηκα με το αμέσως προηγούμενο θέμα. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει σημασία.

ΥΓ: Σε κάθε περίπτωση επαναλαμβάνω το παρακάτω:
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Φυσικά και δεν μιλάμε για μονάδες - οπότε μην τρελαίνεσαι, αλλά για το πόσο ο συμβολισμός είναι δόκιμος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

deg

#31
Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)


Για να κατανοήσεις τις σκέψεις ενός μαθητή χρειάζεται ... το μυαλό ενός μαθητή. 

Συζητώντας με τον γιο μου την παραπάνω λύση, στο ερώτημα "Ο Β είναι διψήφιος"   

- Β^2 + 109*Β - 990 >= 0    (αυτή πιστεύω ότι είναι η πραγματική απάντηση)

και λέγοντας του ότι είναι πολύ περίεργη απάντηση, μου είπε ότι είναι πολύ λογική η συγκεκριμένη απάντηση, και μου εξήγησε

Έστω η δευτεροβάθμια εξίσωση   αχ2 + βχ + γ =0     με ρίζες τις χ1 και χ2.
Τότε αν θεωρήσουμε  S=χ1+χ2 = -β/α  (άθροισμα ριζών)  και  P=χ1*χ2 = γ/α  (γινόμενο ριζών)
για την αρχική εξίσωση ισχύει   χ2 - Sχ + P = 0   (τύποι Vieta).

Θέλουμε οι ρίζες της εξίσωσης να είναι το 10 και το 99 (το διάστημα στο οποίο ένας αριθμός είναι διψήφιος),
οπότε  S=10+99=109  και  P=10*99=990,   δηλαδή έχουμε την εξίσωση    χ2-109χ+990=0.

Επειδή Δ>0 το πρόσημο του τριωνύμου χ2-109χ+990 είναι ετερόσημο του α για το διάστημα ανάμεσα στις δυο ρίζες και ομόσημο του α στα υπόλοιπα διαστήματα.

Στην περίπτωση αυτή θέλουμε το α να είναι αρνητικό, έτσι ώστε στο τριώνυμο να συμβαίνουν τα 

-οο                             10                                   99                                  +οο
---------------------------ο-----------------------------ο-------------------------------
   ομόσημο του α  (-)     |   ετερόσημο του α  (+)    |    ομόσημο του α  (-)

άρα θα πρέπει α=-1 και τελικώς η αρχική εξίσωση να γίνει  -χ2+109χ-990=0.  Η εξίσωση αυτή έχει ρίζες το 10 και το 99 και στο διάστημα ανάμεσά τους το τριώνυμο έχει θετικό πρόσημο. Δηλαδή

2 + 109χ - 990 >= 0

και συμπλήρωσε στον έκπληκτο πατέρα του "τα παραπάνω είναι απλά μαθηματικά (άλγεβρα) για την μελέτη της δευτεροβάθμιας εξίσωσης & ανίσωσης που κάνουμε στην Α' Λυκείου ..."  ;D ;D
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

epsilonXi


Sergio

το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

deg

Παράθεση από: Sergio στις 29 Μαΐου 2015, 11:51:27 ΜΜ
το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;

Την λύση την έδωσε μαθητής/τρια και την ανάρτησε ο/η gf

Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)

Ο γιος μου είναι φοιτητής, απλά μου έδωσε την εξήγηση για το πως σκέφτηκε ο μαθητής/τρια την παραπάνω λύση.
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

evry

Απάντηση μαθητή στο Α5.Β

Δεν θα εκτελεστεί η εντολή Γράψε διότι είναι λάθος, αφού στον αλγόριθμο δεν έχουμε Γράψε αλλά εμφάνισε/εκτύπωσε  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Πάντως, όσο αφορά το Α4.β πρέπει να πάψει να θεωρείται κλειστού τύπου..
ήδη από το βαθμολογικό το ζητήσαμε από την Κ.Ε.Ε

petrosp13

Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

michaeljohn

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2015, 08:14:31 ΜΜ
Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;

Αυτή είναι μια από τις δεκάδες περιπτώσεων όπου η βαθμολόγηση είναι υποκειμενική...
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   

evry

#39
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)

Παράθεση από: michaeljohn στις 30 Μαΐου 2015, 08:40:48 ΜΜ
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2015, 11:40:47 ΜΜ
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)


Για αυτούς (και όχι μόνο ) τους λόγους νομίζω ότι πρέπει να αρθεί το «κλειστού τύπου» διαφορετικά προβλέπω «άπειρες»  διορθώσεις στα βαθμολογικά ...

evry

Είναι σίγουρο ότι είναι κλειστού τύπου?
γιατί έχω την εντύπωση ότι το μόνο κλειστού τύπου είναι το Α1 (ΣΛ)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!

evry

Αν αυτό ισχύει, τότε ευτυχώς που δεν είμαι συντονιστής φέτος. :D
Παράθεση από: michaeljohn στις 31 Μαΐου 2015, 12:22:05 ΠΜ
Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!

edit: Έχεις απόλυτο δίκιο!!! Τώρα κοίταξα το εξώφυλλο από τις λύσεις της ΚΕΕ και τα έχει κλειστού τύπου, αν είναι δυνατόν!!!
Καλά είναι τρελοί? τα ερωτήματα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις επιδέχονται και δεύτερης ερμηνείας.
Καλά έχει να γίνει τρελό πανηγύρι στα βαθμολογικά.
Αν διαβάζει κάποιος από την επιτροπή, ας στείλουν μια διόρθωση ότι μόνο το Α1 είναι κλειστού τύπου, γιατί δε βλέπω να βγαίνουν αποτελέσματα σύντομα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dkonetas

#44
Στο δια ταύτα:
Το θέμα Α4 , καθώς και το Β2 πρέπει ΑΜΕΣΑ να ξεκλειδώσουν . Ενδεχομένως και το Α2 αν και έχει μικρότερες όμως περιπτώσεις υποκειμενικής κρίσης. Ενδεικτικά αναφέρω παράδειγμα όπου  μαθητής αναφέρει ως κατηγορίες προβλημάτων τα Λογικά (αντί Απόφασης)  τεκμηριώνοντας ότι έχουν απάντηση Αληθής ή Ψευδής και το ίδιο συνεπώς αναφέρει στο 2ο πρόβλημα της επόμενης υποερώτησης πόσο θα τού βαθμολογούσατε ; 4, 5, 6 ...   (απαντώντας στο ερώτημά μου προσωπικά του έδωσα 6 στα 6 γνωρίζοντας ότι θα κληθώ να το αλλάξω!!!)
Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα, ειδικά τώρα από την εμπειρία 3 ημερών διόρθωσης, όπου δικαιολογημένα υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες και υποκειμενική θεώρηση της βαθμολογίας... 
Ας ζητήσουμε επίμονα όσοι είμαστε βαθμολογητές από τους υπευθύνους των μαθημάτων σε συνεργασία με τους προέδρους των εξεταστικών κέντρων να στείλουν σχετικό αίτημα στο υπουργείο. Υπάρχουν περισσότερες από 7 ημέρες διαθεσιμές για να γίνει αυτή η αλλαγή δευτερολέπτων στο σύστημα ... Αν πάει παρεμφερές αίτημα από πολλά βαθμολογικά κέντρα θα το διορθώσουν. Κρίνοντας από παλαιότερη σχετική προσωπική εμπειρία, τα "κλειστά" θέματα προέκυψαν άμεσα μετά από σχετικό αίτημα το οποίο υποβλήθηκε από βαθμολογικό κέντρο προ 3ετίας για να διευκολυνθεί η ορθή καταχώρηση (χωρίς ασυμφωνίες πχ σε θέματα με Σ/Λ) Είμαι 100% βέβαιος καθώς το διατύπωσα εγώ ο ίδιος τότε...

όποιος διορθώνει σε  βαθμολογικό κέντρο και συζήτησε το θέμα και τυχαίνει να παρακολουθεί την παρούσα συζήτηση πέρα από το να μεταφέρει το αίτημα στ-ην/-ον υπεύθυνο ας ενημερώσει και στο χώρο αυτό (τουλάχιστον) έτσι ώστε να βοηθήσει και τους υπόλοιπους υπευθύνους να το ..."τολμήσουν"...

ΔΚ :-)

evry

Ερώτηση
το πρόβλημα με την παραγοντοποίηση είναι βελτιστοποίησης, οκ, αν ένας μαθητής όμως απαντήσει ότι είναι υπολογιστικό?
Δεν είναι? δεν μπορούμε να μην το δεχτούμε

Επίσης στο ερώτημα με τον διψήφιο αριθμό είδα σήμερα τις παρακάτω λύσεις

Κώδικας: pascal
1.  B/100<1 και B/100>=0.1

2. (B div 10) mod 10 > 0
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Δημήτρης Α. Β.

Παράθεση από: dkonetas στις 31 Μαΐου 2015, 08:22:45 ΜΜ
Στο δια ταύτα:
Το θέμα Α4 , καθώς και το Β2 πρέπει ΑΜΕΣΑ να ξεκλειδώσουν .

Το ζητήσαμε από την 1η μέρα της ενημέρωσης..  και στον Σύμβουλο και στον Πρόεδρο..  σκοτίστηκαν, τώρα που θα αρχίσουν να πέφτουν και τα γραπτά με πράσινο, θα γίνει της κακομοίρας και θα την ακούσουν κανονικά.

Στο Β2 ειδικά το σύστημα θα χτυπά συνέχεια. Εκεί που γίνεται ο τρελός χαμός είναι με τους μαθητές  που -ατυχώς- σκέφτηκαν να γεμίσουν τον πίνακα από το τέλος του προς την αρχή!  Άλλοι θα κόψουν μόνο ένα στην ΓΙΑ, άλλοι περισσότερα.
Επίσης στην απάντηση για τα (4), (5), (6) της συνθήκης της Μέχρις_ότου, όταν οι μαθητές απαντούν: 
i+1  <   i
άλλοι κόβουν μόνο το (4)  i+1   (θεωρώντας ότι ο σχεσιακός τελεστής συμπίπτει με το υπόδειγμα της ΚΕΕ),
και άλλοι κόβουν και την ανισότητα θεωρώντας ότι εκτός από το στοιχείο που δεν ορίστηκε, υπάρχει και 2ο λάθος (αύξουσα σειρά)


 

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πραγματικά, φέτος ήταν άστοχη η επιλογή αυτών των θεμάτων ως κλειστού τύπου. Θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα.

Όπως επίσης άστοχη είναι η χρήση πολλών υοερωτημάτων. Δεν γίνεται ένα θέμα να σπάει σε 5 υποερωτήματα όπου το ένα από αυτά να έχει α και β και το β να έχει 1 και 2 και εσύ θα πρέπει να βγάλεις συνολική βαθμολόγηση!!!

Δηλαδή δεν μπορούσαν να περάσουν κάποια από αυτά στο Θέμα Β;

dkonetas

Παράθεση από: Δημήτρης Α. Β. στις 31 Μαΐου 2015, 11:27:33 ΜΜ
Το ζητήσαμε από την 1η μέρα της ενημέρωσης..  και στον Σύμβουλο και στον Πρόεδρο..  σκοτίστηκαν, τώρα που θα αρχίσουν να πέφτουν και τα γραπτά με πράσινο, θα γίνει της κακομοίρας και θα την ακούσουν κανονικά.
ε ξαναζητείστε το και γραπτώς ... σχεδόν όλοι οι δήμόσιοι υπάλληλοι "τρέμουν" απέναντι σε ο,τιδήποτε υποβάλλεται γραπτά (άρα πρέπει και να απαντηθεί) ... Αν έχετε σύμμαχο τον υπεύθυνο του μαθήματος θα είναι όλα πιό εύκολα πάντως
...
ΔΚ :-)

Sergio

Το "κλείδωμα" του ερωτήματος δε σημαίνει μονοσήμαντη λύση αλλά ίδια βαθμολόγηση από τους δύο βαθμολογητές (όλες οι λύσεις είναι δεκτές). Ακόμα και σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ των δύο βαθμολογητών, το πρόγραμμα καταχώρησης της βαθμολογίας βγάζει μήνυμα αλλά δεν απαγορεύει την καταχώρηση.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

dg69

Ξεκλείδωσε το Α4

gkatsion

Και εδώ μπράβο. Αλλά θα ήθελα να γινόταν και για το Α2.

Δεν έχει σημασία που είχε απάντηση μόνο λέξεις. Ενδεικτικά συνάντησα τα παρακάτω...

"Απόφασης"   ή  "Λογικά"    ή    "Λογικής"  ή "που απαντάνε με Ναι ή Όχι"  ή
"που απαντάνε με Αληθής ή Ψευδής"   ή "Αληθείας"     ... ίσως και κάποια άλλα
που δεν θυμάμαι... που είναι όλα ορθά και θα τους έδινα τα μόρια (απλά δεν θυμούνται το όνομα της κατηγορίας)

η οδηγία όμως ήταν ότι βαθμολογούμε συγκεκριμένες λέξεις άρα μοναδική σωστή απάντηση το Απόφασης.

Με τον "φόβο" λοιπόν ότι ο άλλος συνάδελφος μπορεί να το κόψει, και πάμε για συνεχής αλλαγές, σφραγίδες και υπογραφές
την κόβαμε την απάντηση...

Είναι κρίμα, γιατί είναι σωστή. Και εμείς στο μάθημα μας δεν ζητάμε παπαγαλία αλλά κατανόηση.

Μακάρι να ξεκλειδώσει και το Α2.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

dkonetas

#52
Παράθεση από: gkatsion στις 02 Ιουν 2015, 05:52:48 ΜΜ
"Απόφασης"   ή  "Λογικά"    ή    "Λογικής"  ή "που απαντάνε με Ναι ή Όχι"  ή
"που απαντάνε με Αληθής ή Ψευδής"   ή "Αληθείας"     ... ί
αποφασίσαμε από μόνοι μας με τη σύμφωνη γνώμη της υπευθύνου του μαθήματος ότι αν έχει Ναί /Όχι ή Λογικά να του δίνουμε και τις 6 μονάδες ενώ αν έχει Αποφασιστικά ή παρεμφερείς σχεδόν σωστούς χαρακτηρισμούς (όπου συνεπώς χρησιμοποιούνται και στο β΄σκέλος) να το βαθμολογούμε με 5 . Αντίστοιχα με 6 δίνουμε στα προβλήματα "πράξεων" αντί για "υπολογιστικά".

και έτσι για να δούμε και σχετικά μαργαριτάρια προσωπικά έχω τύχει σε προβλήματα:

Επιλύσιμα, Ανοικτά και Ληγμένα!!!!  όπως και σε προβλήματα συγκινησιακά!!!!   

Κατερίνα Μ

Παράθεση από: dkonetas στις 03 Ιουν 2015, 03:50:24 ΠΜ

και έτσι για να δούμε και σχετικά μαργαριτάρια προσωπικά έχω τύχει σε προβλήματα:

Επιλύσιμα, Ανοικτά και Ληγμένα!!!!  όπως και σε προβλήματα συγκινησιακά!!!!   

:D :D :D
Δάκρυσα! Όχι απ'τη συγκίνηση... απ'τα γέλια! :ppp

Δημήτρης Α. Β.

Παράθεση από: Κατερίνα Μ στις 05 Ιουν 2015, 08:51:48 ΜΜ
Δάκρυσα! Όχι απ'τη συγκίνηση... απ'τα γέλια! :ppp

.. και που να έβλεπες σε γραπτό το  1. βραχοποίησης  2.απόφανσης   3. απολογιστικά...

πρέπει να είχε πολύ δύσκολο γραφικό χαρακτήρα ο μπροστινός!
Γενικά της αντιγραφής το κάγκελο στα Α1, Α2.
Δεν είναι όμως αρκετή για να γράψουν οι πάντες 10/10 στο Α1... λες και μια "αόρατη δύναμη" κυκλοφόρησε τα Σ/Λ σε όλες τις αίθουσες ανά την επικράτεια!

Τέλος, μετά από 75 γραπτά, ακόμη δεν μπορώ να εξηγήσω το εξής:
Α1.5  (Κλήση υποπρογράμματος από υποπρόγραμμα):  Ανάμεσα σε όσους γράψανε μέχρι 30 δεν το έχει χάσει κανείς.
Τις ελάχιστες φορές που χάθηκε (-2 μονάδες), ήταν σε γραπτά από 85 και πάνω!

droopy

Καλημέρα,

στο θέμα  "To τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5" αν για απάντηση δίναμε το παρακάτω θα το θεωρούσαν σωστό οι διορθωτές:

amod5=0 KAI amod2<>0

Ευχαριστώ

gpapargi