Απορία (Ρητορική για το Θέμα Α1)

Ξεκίνησε από veni, 28 Μαΐου 2010, 07:13:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

karaberis

Παράθεση από: sdoukakis στις 31 Μαΐου 2010, 12:28:15 ΠΜ
Είμαι βέβαιος ότι δεν σε εκφράζει αυτό που λες και το λες για κάποιους άλλους.

Πες, λοιπόν, σε αυτούς τους άλλους ότι οδηγούν το μάθημα μια δεκαετία πίσω αυτές οι στάσεις και όποιοι ενστερνίζονται τέτοια πράγματα κάποια στιγμή, πιθανώς και του χρόνου να ψάχνουν να βρουν ώρες και μαθητές.

Αν δεν καταφέρουμε απο το τεχνικό χειρισμό του μαθήματος που κάνουμε σήμερα, να περάσουμε στο πρακτικό στάδιο και τελικά σε χειραφετικό στάδιο θα μας πουν αντε γεια οι μαθητές!

Λυπάμαι που το λέω ΑΛΛΑ:

Στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων η "χειραφέτηση" των βαθμολογητών ισοδυναμεί με ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ και με ΑΔΙΚΙΑ προς τους υποψηφίους, την οποία ΔΕΝ δικαιούμαστε να κάνουμε.

karaberis

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2010, 12:59:54 ΠΜ
Δεν χρειάζεται να ενημερωθούν. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μελετήσουν το διδακτικό πακέτο, χωρίς να το ερμηνεύσουν όπως τους ταιριάζει (όπως έγινε στα θέμα Γ), αλλά συνδυάζοντας το πακέτο, με τα θέματα και τη βιβλιογραφία.

Γίνομαι σαφέστερος:
Στο 7ο κεφάλαιο στο βιβλίο μαθητή, παρουσιάζεται ο τρόπος συγγραφής και παρουσίασης αλγορίθμων με κωδικοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ [Βακάλη κ.α. (2009), σ. 147]: «Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία, ενώ οι μεταβλητές είναι με πεζά ή κεφαλαία αλλά με το πρώτο γράμμα πάντα κεφαλαίο. Τα σχόλια των προγραμμάτων είναι γραμμένα με πράσινο χρώμα». Όπως διευκρινίζεται στο βιβλίο καθηγητή [Βακάλη κ.α. (1999), σ. 157]: «Πρέπει να συνηθίσουν από την αρχή, που τα προγράμματα είναι απλά, να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες στη συγγραφή των προγραμμάτων, ώστε αυτά να είναι κατανοητά και ευκολοδιάβαστα».
Πολλοί εκπαιδευτικοί, παρερμηνεύοντας τις οδηγίες του διδακτικού πακέτου, απαιτούν από τους μαθητές την τήρηση των παραπάνω κανόνων. Για παράδειγμα, υπάρχουν ακραίες βαθμολογικές αξιολογήσεις σε περίπτωση που ο μαθητής δεν έχει χρησιμοποιήσει κεφαλαία γράμματα για τις εντολές σε επίπεδο ΓΛΩΣΣΑΣ.
Η παρερμηνεία αυτή έχει αντιμετωπιστεί πλήρως είτε από κάποια θέματα πανελληνίων εξετάσεων, είτε από τους επικεφαλείς των βαθμολογικών κέντρων (Θέματα 2002, 2005).


Τα παραπάνω προέρχονται από το άρθρο των Ψαλτίδου, Τσιωτάκη, Αδαμόπουλου, Στέργου που περιλαμβάνεται στην έκδοση της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων & Επαγγελματιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΕΠΥ), με τίτλο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον, που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες.

...που Θαααααααααααααα κυκλοφορήσει..... Δηλαδή όσοι δεν το διάβασαν ακόμα, για να το υλοποιήσουν προφανώς πρέπει να έχουν μαντικές ικανότητες...

και τέλος πάντων να δεχτώ ότι σε αλγόριθμο μπορώ να βάλω όποιο ρήμα θέλω, στη ΓΛΩΣΣΑ όμως δεν είμαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να βάλω ΜΟΝΟ ΓΡΑΨΕ, αφού έστω και για τον Ελληνικό χώρο μόνο, αποτελεί μια "γλώσσα προγραμματισμού" με "αυστηρούς" κανόνες;

Πάλι δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Όπου μας βολεύει (βλέπε Θέμα Γ περίπτωση χρήσης ή μη πίνακα) τηρούμε τα γραφόμενα στο βιβλίο με θρησκευτική ευλάβεια και όπου δε μας βολεύει (Γράψε, εμφάνισε) γινόμαστε τιραμόλες ευλιγυσίας και "χειραφέτησης" και "ανοιχτόμυαλοι" και κοιτάμε αν ο υποψήφιος έχει αλγοριθμική σκέψη μπλα, μπλα, μπλα, μπλα.......

Τι να πω...

Νίκος Αδαμόπουλος

Βρε παιδιά, το παρακάτω είναι το θέμα 2 του Ημερησίου 2005... (http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_0605.pdf) Αν μη τι άλλο είναι σε ΓΛΩΣΣΑ...
ΠαράθεσηΔίνεται το παρακάτω τμήμα προγράμματος και μια συνάρτηση:

Διάβασε Κ
L ← 2
A ← 1
Όσο Α < 8 επανάλαβε
Αν Κ MOD L = 0 τότε
  Χ ← Fun(A, L)
αλλιώς
  Χ ← Α + L
Τέλος_αν
Εμφάνισε L, A, X
A ← A + 2
L ← L + 1
Tέλος_επανάληψης

...............
Συνάρτηση Fun(Β, Δ) : Ακέραια
Μεταβλητές
Ακέραιες: Β, Δ
Αρχή
  Fun ← (B + Δ) DIV 2
Tέλος_συνάρτησης
Επίσης το 2008: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_200806.pdf

Παράθεση
Γ.2 Στο παρακάτω τμήμα προγράμματος να μετατρέψετε την αλγοριθμική δομή της πολλαπλής επιλογής σε ισοδύναμη αλγοριθμική δομή ΕΠΙΛΕΞΕ.

ΓΡΑΨΕ "Δώσε αριθμό από 0 έως και 5"
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ=0 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "μηδέν"
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ=1) ή (Χ=3) ή (Χ=5) ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "περιττός αριθμός"
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ=2) ή (Χ=4) ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "άρτιος αριθμός"
ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ "έδωσες λάθος αριθμό"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Μη χάνουμε την ουσία του μαθήματος με τα διπλά εισαγωγικά, τα γράψε, τα κεφαλαία, κλπ. Ας δούμε τους σκοπούς του μαθήματος...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2010, 12:59:54 ΠΜ
Τα παραπάνω προέρχονται από το άρθρο των Ψαλτίδου, Τσιωτάκη, Αδαμόπουλου, Στέργου που περιλαμβάνεται στην έκδοση της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων & Επαγγελματιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΕΠΥ), με τίτλο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον, που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες.

Έχεις όμως έναν τρόπο... αν βρεις την ευκαιρία!!!  ;)

karaberis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 01 Ιουν 2010, 11:22:05 ΜΜ
Βρε παιδιά, το παρακάτω είναι το θέμα 2 του Ημερησίου 2005... (http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_0605.pdf) Αν μη τι άλλο είναι σε ΓΛΩΣΣΑ...Επίσης το 2008: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_no_200806.pdf
Μη χάνουμε την ουσία του μαθήματος με τα διπλά εισαγωγικά, τα γράψε, τα κεφαλαία, κλπ. Ας δούμε τους σκοπούς του μαθήματος...

Αν κατάλαβα καλά, μου λέτε ότι επειδή οι αντίστοιχες επιτροπές θεμάτων των ετών 2005 και 2008 καθώς και οι τότε γραμματείς τους, έκαναν λάθη διατύπωσης ή δακτυλογράφησης (χρησιμοποίησαν εμφάνισε μέσα σε τμήμα προγράμματος και διπλά αντί απλά εισαγωγικά), τα συγκεκριμένα λάθη πλέον δεν θα αξιολογούνται από τους υποψήφιους των επόμενων ετών...

Εεε, μα τότε ας τα κάνουν όλα λάθος μια φορά, ώστε και εμείς μετά να θεωρούμε σωστές όλες τις απαντήσεις των υποψηφίων.... Τι καλά.... Επιτροπή, επιτροπή..... κάνε κι άλλα λάθη....

Είδατε συνάδελφοι, τι ωραία μπορώ να διαστρεβλώνω λογικές στρογγυλέματος. Για αυτό πρέπει να υπάρχει άμεση διόρθωση του σχολικού βιβλίου (εξάλειψη όλων των θεμάτων που προκαλούν σύγχυση σε διδάσκοντες και διδασκόμενους) ή αλλαγή του και στη συνέχεια ΑΥΣΤΗΡΗ τήρηση ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ του περιεχομένου του νέου συγράμματος (ΧΩΡΙΣ στρογγυλέματα).

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σύμφωνα με το Υπουργείο, το βιβλίο της ΑΕΠΠ βρίσκεται στην λίστα των βιβλίων που θα έχουν υποστεί αλλαγές την νέα σχολική χρονιά. Άραγε τι είδους αλλαγές θα υπάρχουν;

Σπύρος Δουκάκης

Αγαπητοί δεν υπάρχει θετική προδιάθεση.

Συνεπώς δεν μπορεί να λυθεί κανένα πρόβλημα.

Αντιγράφω από ένα άρθρο το εξής:

...μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι δεν υπάρχουν ασάφειες ή παγίδες σε ορισμένα θέματα αλλά υπάρχουν προβλήματα τα οποία λύνονται μέσα σε ένα διδακτικό συμβόλαιο...


Σπύρος Δουκάκης

Αγαπητέ karaberis

πρέπει να σε ενημερώσω ότι κυκλοφόρησε το βιβλίο "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον".

Για πληροφορίες στο http://www.epy.gr/aepp/aepp.php

Παράθεση από: karaberis στις 01 Ιουν 2010, 11:02:05 ΜΜ
...που Θαααααααααααααα κυκλοφορήσει..... Δηλαδή όσοι δεν το διάβασαν ακόμα, για να το υλοποιήσουν προφανώς πρέπει να έχουν μαντικές ικανότητες...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: karaberis στις 02 Ιουν 2010, 12:06:05 ΠΜ
Αν κατάλαβα καλά, μου λέτε ότι επειδή οι αντίστοιχες επιτροπές θεμάτων των ετών 2005 και 2008 καθώς και οι τότε γραμματείς τους, έκαναν λάθη διατύπωσης ή δακτυλογράφησης (χρησιμοποίησαν εμφάνισε μέσα σε τμήμα προγράμματος και διπλά αντί απλά εισαγωγικά), τα συγκεκριμένα λάθη πλέον δεν θα αξιολογούνται από τους υποψήφιους των επόμενων ετών...

Εεε, μα τότε ας τα κάνουν όλα λάθος μια φορά, ώστε και εμείς μετά να θεωρούμε σωστές όλες τις απαντήσεις των υποψηφίων.... Τι καλά.... Επιτροπή, επιτροπή..... κάνε κι άλλα λάθη....

Είδατε συνάδελφοι, τι ωραία μπορώ να διαστρεβλώνω λογικές στρογγυλέματος. Για αυτό πρέπει να υπάρχει άμεση διόρθωση του σχολικού βιβλίου (εξάλειψη όλων των θεμάτων που προκαλούν σύγχυση σε διδάσκοντες και διδασκόμενους) ή αλλαγή του και στη συνέχεια ΑΥΣΤΗΡΗ τήρηση ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ του περιεχομένου του νέου συγράμματος (ΧΩΡΙΣ στρογγυλέματα).
Βρε karaberis το διδάσκεις είπες το μάθημα; Σου θυμίζω:

Παράθεση από: karaberis στις 30 Μαΐου 2010, 10:57:43 ΜΜ
Ζητώ ταπεινά συγνώμη. Δεν θα ξαναεπαναληφθεί.
... και ...

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 30 Μαΐου 2010, 11:05:31 ΜΜ
Την επόμενη φορά με τον κηδεμόνα!  ;)
Αλλά δεν φταις κι εσύ! Αφού καταλήξαμε να θεωρούμε σημείο αναφοράς του μαθήματος τη ΓΛΩΣΣΑ, τότε με το δίκιο σου! Έχουμε όμως ξεφύγει τελείως από τους στόχους του μαθήματος... Σε λίγο θα το πούμε "Προγραμματισμός"...

Μου αρέσει που έχουμε 150 σελίδες μηνυμάτων (με τα παράπλευρα topic) για τους <=2 βαθμούς που παίζονται στο Θέμα Γ, και εδώ σε ανύποπτο χρόνο παίζονται περισσότερες μονάδες ....  :D :D :D

ntzios kostas

Συνάδελφοι δεν θέλουμε να εξετάσουμε τους μαθητές στο Γράψε ή στο Εμφάνισε. Είτε γραψε είτε εμφάνισε είτε τύπωσε είναι τα ίδια. Είναι δυνατόν ένας μαθητής που έχει καταφέρει να λύσει ένα δύσκολο θέμα, για παράδειγμα αυτό με την πτυνοτροφική μονάδα να χάσει μόρια επειδή έβαλε εμφάνισε αντί για γράψε.
  Πολλοί συνάδελφοι ακόμα ασχολούνται με τα κεφαλαία και τα πεζά γράμματα. Από άλλους έχω ακούσει το βελακι να το βάζουν μικρότερο και παυλα στα προγράμματα και κανονικό στους αλγόριθμους. Άλλος είπε να χρησιμοποιούν δύο στυλό ένα μπλε για τις δεσμευμένες λέξεις και ένα μαύρο για τις εντολές. Προσωπικά προτείνω να δούμε τους στόχους τους μαθήματος και να μην ασχολούμαστε με τέτοια πράγματα τα οποία κουράζουν. 
Το σχολικό βιβλίο σε αυτά τα θέματα δεν έχει προβλημα. Εννοείται είναι δικαίωμά του να χρησιμοποιεί τα κεφαλαία ή τα πεζά και όποια γραμματοσειρά τέλος παντων θέλει. Απλά εμείς πρέπει λίγο να χαλαρώσουμε σε τέτοια ζητήματα και να δούμε τι πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές, ώστε αυτά να αποτελέσουν ένα καλό εφόδιο για την παραπέρα πορεία τους.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

freedomst

Παράθεση από: ntzios kostas στις 02 Ιουν 2010, 06:07:21 ΜΜ
Άλλος είπε να χρησιμοποιούν δύο στυλό ένα μπλε για τις δεσμευμένες λέξεις και ένα μαύρο για τις εντολές.

Ο συγκεκριμένος συνάδελφος θα μπορούσε να τους πει επίσης το ένα στυλό να είναι 0.7 και το άλλο 0.5 γιατί οι δεσμευμένες λέξεις γράφονται με Bold  :o ;D :D ;)

Υ.Γ.
Θα τρελαθώ με αυτά που ακούω ώρες-ώρες...


Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

merlin

Παράθεση από: ntzios kostas στις 02 Ιουν 2010, 06:07:21 ΜΜ
...
Άλλος είπε να χρησιμοποιούν δύο στυλό ένα μπλε για τις δεσμευμένες λέξεις και ένα μαύρο για τις εντολές.
...

Δεν νομίζω να υπάρχει συνάδελφος που να λέει τέτοιο πράγμα! Το πολύ πολύ να τους είπε να κρατάνε σημειώσεις με αυτό τον τρόπο για να τα βλέπουν καλύτερα (που και αυτό τραγικό είναι). Δεν νομίζω να περιμένει γραπτό έτσι.

Θυμήθηκα κάποιον που έλεγε για μια συνάδελφο (όχι πληροφορικής - ούτε καν θετικών επιστημών νομίζω) που λόγω έλλειψης καθηγητή ανέλαβε (και μπράβο της) την ΑΕΠΠ, λέγοντας: "Εντάξει, κάτι θυμάμαι από λογάριθμους στο Λύκειο"
Αυτό βέβαια πρέπει να ήταν πολύ παλιά, τότε που δεν είχαμε 1500 καθηγητές πληροφορικής extra...  :'(

Πάντως, αν συνάδελφος (πληροφορικής) λέει τέτοιο πράγμα και το εννοεί, θα φάω το καπέλο μου!!! :laugh:  :laugh:  :laugh:
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Σπύρος

Καλησπέρα σε όλους.
Τελικά ενώ ασχολούμαστε με μια γλώσσα της οποίας το λεξιλόγιο χωράει σε μια σελίδα χαρτί, προκύπτουν θέματα που δείχνουν ότι το αντικείμενο είναι ανεξάντλητο.
Ο λόγος δεν είναι, βέβαια, το γεγονός ότι η τυποποίηση της δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, κι ας έχουν περάσει κάποια χρόνια από τα 'τελος_οσο' κτλ.
Στην πραγματικότητα, ανεξάντλητη είναι η ίδια η Λογική ως επιστήμη.
Πάντως, πρέπει να σεβόμαστε τους Φιλολόγους πολύ περισσότερο. Στο κάτω κάτω, ΑΥΤΟΙ ασχολούνται με κάτι που είναι (ή υπήρξε κάποτε) ζωντανό...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: merlin στις 02 Ιουν 2010, 06:54:55 ΜΜ
Θυμήθηκα κάποιον που έλεγε...

Μικρός που είναι ο κόσμος και το Στέκι ακόμα μικρότερο ...  ;)

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 21 Απρ 2010, 05:16:23 ΜΜ
...Θυμάμαι μια φιλόλογο, αναπληρώτρια ως πληροφορικός (τις χρονιές που ήταν εφικτό αυτό λόγω έλλειψης πληροφορικών!), η οποία κλήθηκε να κάνει ΑΕΠΠ σε κάποιο Ενιαίο (τότε) Λύκειο, ... μας δήλωσε λοιπόν όλο αυτοπεποίθηση: "...εντάξει, θα τα καταφέρω - κάτι θυμάμαι από λογαρίθμους από το λύκειο"!!!

Το κακό δεν είναι να μην ξέρεις κάτι, αρκεί να ξέρεις ότι δεν το ξέρεις και να έχεις διάθεση να το μάθεις. Το χειρότερο από όλα είναι να νομίζεις ότι το ξέρεις, και μάλιστα να νομίζεις ότι το ξέρεις και καλύτερα από τους άλλους!

veni

Εγώ δεν καταλαβαίνω τον ρόλο της ΕΠΥ σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Μήπως εστάλησαν διευκρινήσεις σε εμάς τους καθηγητές που μπαίνουμε στις τάξεις και δεν τις ακολουθήσαμε;

Το μόνο που ενδιαφέρει τους γραφειοκράτες είναι αν ΒΓΗΚΕ η ύλη !  >:(
Τι σελίδα είμαστε κάθε μήνα σε κάθε μάθημα κλπ...  πίνακες να πηγαινοέρχονται!

Νομίζω πως πρέπει πρώτα να γίνουμε αυστηροί με τον εαυτό μας!

Έλεος πια με όλους αυτούς που βγαίνουν μετά την καταιγίδα. Οι θεσμικοί ρόλοι οφείλουν να αναδεικνύουν τη βαρύτητά τους εκ των προτέρων και να μεθοδεύουν αποτελέσματα. Εάν δεν το καταφέρνουν ας σωπαίνουν. Διότι περισσότερο μπερδεύουν και αποπροσανατολίζουν.

Είναι απλό αυτό που πρέπει να απαιτήσουμε ΟΛΟΙ σχετικά με τις εξετάσεις. Σε όλα τα μαθήματα την ίδια ημέρα της εξέτασης να υπάρχουν ενδεικτικές λύσεις κρεμασμένες στην ιστοσελίδα του υπουργείου!
Τι ζητάμε; το αυτονόητο! Ακούει κανείς ;

Έχω δει παλιότερα οδηγίες της ΚΕΕ στο μάθημα μας προς τους βαθμολογητές που ούτε ως πρόχειρο μαθητή δεν θα τις αξιολογούσα.   :o

veni
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο