Απορία (Ρητορική για το Θέμα Α1)

Ξεκίνησε από veni, 28 Μαΐου 2010, 07:13:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ακριβή

Παράθεση από: twisted στις 30 Μαΐου 2010, 01:58:23 ΜΜ
Γεια σας συνάδελφοι!!!!
Εγω θα ήθελα να ρωτήσω αν ένας μαθητής έχει σωστά τις συνθήκες αλλά έχει βάλει εμφάνισε ή εκτύπωσε λογικά θα πάρει τις 4 από τις 8 μονάδες του θέματος. Σωστά;;

Και στο βαθμολογικό του twisted κόβουν 4;

Σπύρος Δουκάκης

Έχεις δίκιο σε αυτά που λες και καλώς πράττεις και διδάσκεις αυστηρά το διδακτικό πακέτο, αλλά έχεις και λίγο άδικο.

Την απάντηση στο ερώτημα την έχει δώσει το θέμα πανελληνίων του 2005.

Δίνεται το παρακάτω τμήμα προγράμματος και μια συνάρτηση:

Διάβασε Κ
L ← 2
A ← 1
Όσο Α < 8 επανάλαβε
Αν Κ MOD L = 0 τότε
   Χ ← Fun(A, L)
αλλιώς
   Χ ← Α + L
Τέλος_αν
Εμφάνισε L, A, X
A ← A + 2
L ← L + 1
Tέλος_επανάληψης

Συνάρτηση Fun(Β, Δ): Ακέραια
Μεταβλητές
Ακέραιες: Β, Δ
Αρχή
Fun ← (B + Δ) DIV 2
Tέλος_συνάρτησης

Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές των μεταβλητών L, A, X, όπως αυτές εκτυπώνονται σε κάθε επανάληψη, όταν για είσοδο δώσουμε την τιμή 10.

Παράθεση από: Ακριβή στις 30 Μαΐου 2010, 08:36:57 ΜΜ
Συγνώμη βρε παιδιά ποιος είναι ο λόγος να μαθαίνουν οι μαθητές τη σύνταξη της ΓΛΩΣΣΑΣ εάν δεν την εξετάζουμε;  Κι αν έχουν λυθεί αυτά σε συνέδρια έχουν ενημερωθεί γι όλα αυτά οι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα;  Κι επιτέλους αυτό το βιβλίο λέει ΓΡΑΨΕ και τονίζει ότι είναι η μόνη που μπορούμε να χρησιμοποιούμε ως εντολή εξόδου στη ΓΛΩΣΣΑ;  Κι εγώ γιατί το τονίζω αυτό στα παιδιά όταν τους μαθαίνω ΓΛΩΣΣΑ και τις διαφορές από την ψευδογλώσσα και χάνω το χρόνο μου;

Αφού έχουν όλα λυθεί ας μας το πει κάποιος.

Και αφού είναι κι αυτό ένα άλλο μεγάλο ζήτημα μην ανησυχείτε εγώ προσωπικά αύριο το πρωί θα στείλω ερώτηση στην ΚΕΕ να μας απαντήσει εάν πρέπει να κόβουμε κάτι ή τίποτα.

karaberis

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2010, 08:09:28 ΜΜ
Συνάδελφοι, αυτά λύθηκαν στην ημερίδα της ΕΠΥ.

Συγγραφείς, σχολικοί σύμβουλοι, θεματοδότες κ.α. ξεκαθάρισαν ότι δεν παίζει κανένα ρόλο το ρήμα που θα χρησιμοποιηθεί στην προστακτική ώστε να καταλαβαίνει ο χρήστης που θα εκτελέσει με χαρτί και μολύβι έναν αλγόριθμο γραμμένο με οποιοδήποτε τρόπο ή η υποθετική ΓΛΩΣΣΑ την εντολή εξόδου.

Μην το παρακάνουμε. Γυρνάμε το μάθημα πολλά χρόνια πίσω.
Ομολογώ ότι δεν ήξερα ότι αυτό το "θέμα" "λύθηκε" στην ΕΠΥ!!! Έχει σταλεί σε όλα τα σχολεία αυτή η απόφαση και κατ' επέκταση έχει κοινοποιηθεί ώστε να την γνωρίζουν και οι συνάδελφοι που ασχολούνται με φροντιστήρια και ιδιαίτερα;
Και πάντως ή "λύση" αυτή έρχεται σε αντίθεση με το περιεχόμενο του βιβλίου! Προσωπικά εγώ χαίρομαι που επιχειρούμε να κοιτάξουμε την ουσία της αλγοριθμικής και όχι τον τύπο.

ΟΜΩΣ

και με αφορμή την ΤΕΡΑΣΤΙΑ συζήτηση που έχει προκληθεί για το Θέμα Γ, αισθάνομαι ότι κάποιος(οι) με/μας δουλεύουν ψιλό γαζί... διότι όπου θέλουμε (περίπτωση ΓΡΑΨΕ παραπάνω) κάνουμε τα στραβά μάτια σχετικά με ότι αναφέρεται στο βιβλίο και όπου (δεν) θέλουμε (περίπτωση Θέμα Γ) μουλαρώνουμε πίσω από τα γραφόμενα στο βιβλίο και δεν κοιτάμε την ουσία...

Τέλος, merlin, παρόλο που όντως είναι δευτερευούσης σημασίας, ΔΥΣΤΥΧΩΣ όταν από αυτό κρίνεται η πορεία υποψηφίων είμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να κρίνουμε με ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ τα γραπτά τους. Απ' ότι καταλαβαίνω, ούτε εσύ ήσουν γνώστης αυτής της "απόφασης", γεγονός που μπορεί να αγνοούν και πολλοί ακόμα συνάδελφοι (που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και βαθμολογούν γραπτά υποψηφίων).

Γιαυτό λέω με κίνδυνο να γίνω γραφικός, βαρετός και κουραστικός, ότι η ΚΕΕ είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ υπεύθυνη να στέλνει σαφείς, αναλυτικές δακτυλογραφημένες οδηγίες βαθμολόγησης μαζί με το σκεπτικό του τι ακριβώς αξιολογείται με κάθε ερώτημα του διαγωνίσματος (και όχι αυτά τα πρόχειρα κουρελόχαρτα που στέλνει με μια μονογραφή στο τέλος που δεν φαίνεται ποιος είναι ο υπογράφων και φέρων την ευθύνη τα οποία προφανώς γράφονται στο πόδι από αγγαρεία).

Ακριβή

Μα δεν είναι η πρώτη φορά που η επιτροπή βάζει θέματα που περιέχουν λάθη.

Και συμφωνώ με όσα λέτε (ότι αυτό που εξετάζει είναι οι συνθήκη κλπ) και φυσικά το τελευταίο πράγμα που θέλω να κάνω είναι να κόβω μονάδες.  Αλλά βρε παιδιά κοινή γραμμή στη διδασκαλία και κοινή γραμμή στη βαθμολόγηση.  Είναι κουραστικό αυτό το πράγμα "ο καθένας ας κάνει ότι του καταλαβαίνει".  Όλη τη χρονιά ΓΡΑΨΕ και ξαφνικά δεν έχει σημασία;  Μη με βάζεις να του το πω καν του μαθητή;  Γιατί να τον μπερδεύω;






karaberis

Το προηγούμενο μήνυμά μου γραφόταν ενώ η Αγνή Ακριβή (συγνώμη για την αλλαγή ονόματος :o) επαλήθευε με τον καλύτερο τρόπο αυτά που έλεγα!

Ειλικρινά λυπάμαι και ευτυχώς που δεν είμαι βαθμολογητής γιατί θα έχανα τον ύπνο μου ...

Ακριβή

Παράθεση από: karaberis στις 30 Μαΐου 2010, 08:52:21 ΜΜ
Το προηγούμενο μήνυμά μου γραφόταν ενώ η Αγνή επαλήθευε με τον καλύτερο τρόπο αυτά που έλεγα!

Ειλικρινά λυπάμαι και ευτυχώς που δεν είμαι βαθμολογητής γιατί θα έχανα τον ύπνο μου ...

Μα σοβαρά είναι να παραιτηθείς από βαθμολογητής φέτος.  Εμείς είπαμε θα κόψουμε 1 μονάδα για τον πίνακα αλλού θα κόβουν 3, αλλού θα κόβουν 5.  Άλλοι δε θα κόβουν για το εμφάνισε άλλοι 1 άλλοι 4.  Τέλος πάντων σταματάω γιατί δεν έχει νόημα.

gthal

Μα καλά,
μοιάζει σαν και οι βαθμολογητές να μην ξέρουν τη δουλειά τους.
Ή εγώ δεν ξέρω τη δουλειά τους  :)
Δεν θα σας πουν τι να κάνετε σε πανελλαδικό επίπεδο;
Κάθε κέντρο θα αποφασίσει δικιά του στάση;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

karaberis

Παράθεση από: gthal στις 30 Μαΐου 2010, 09:02:11 ΜΜ
Μα καλά,
μοιάζει σαν και οι βαθμολογητές να μην ξέρουν τη δουλειά τους.
Ή εγώ δεν ξέρω τη δουλειά τους  :)
Δεν θα σας πουν τι να κάνετε σε πανελλαδικό επίπεδο;
Κάθε κέντρο θα αποφασίσει δικιά του στάση;

Surprise!!!  >:D

Δυστυχώς αυτό γίνεται "περίπου"... Γιαυτό "φωνάζω"...

Σπύρος Δουκάκης

Αγαπητοί συνάδελφοι,

1. έχουν περάσει δεκατρία χρόνια από τότε που γράφτηκε το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος και δέκα χρόνια από τότε που γράφτηκε το διδακτικό πακέτο. Σε αυτά τα χρόνια έχουν συμβεί πάρα πολλά γεγονότα που επηρέσαν την πορεία του μαθήματος. Όμως δεν έχει συμβεί αλλαγή του προγράμματος σπουδών, αλλά ούτε και αλλαγή του διδακτικού πακέτου. Μάλιστα, πλην της πρώτης χρονιάς δεν ζητήθηκε καμία άλλη διόρθωση από τους συγγραφείς.
Έτσι, δυστυχώς τη διδασκαλία κατευθύνουν, καθοδηγούν και "εξουσιάζουν" τα θέματα και όχι το πρόγραμμα σπουδών ή το διδακτικό πακέτο. Επιπλέον, ποτέ οι συγγραφείς δεν συμμετείχαν στις εξετάσεις.

2. Η ΕΠΥ έχει εντοπίσει τα παραπάνω και προσπαθεί να αναδείξει εκ νέου το σκοπό του μαθήματος και το πρόγραμμα σπουδών. Έκανε μία ημερίδα στην Αθήνα στα τέλη Ιανουαρίου όπου είχε δοθεί και άδεια από την υπηρεσία στους δημόσιους εκπαιδευτικούς να την παρακολουθήσουν. Πεντακόσια περίπου άτομα ήρθαν. Τις επόμενες ημέρες θα κυκλοφορήσει ο τόμος με αρκετές εισηγήσεις από την ημερίδα. Έχουν δομηθεί έτσι οι εισηγήσεις ώστε να μπορεί να πει κανείς ότι έχουμε ένα νέο βιβλίο καθηγητή με προσθήκη εκπαιδευτικών λογισμικών, με σημαντικές πληροφορίες, με πλήθος αναλύσεων, όπου μπορούν να συνεισφέρουν στο μέλλον, αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση από όλους.

3. Επιπλέον το Σεπτέμβριο πριν την έναρξη των σχολείων, θα γίνει ημερίδα στην Τρίπολη, όπου θα είναι για τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα στην Πελοπόννησο.

4. Τέλος, επί του θέματος: Είναι εμφανές ότι πολλές φορές έχουμε την απαίτηση να κάνουν οι μαθητές αυτά που τους διδάσκουμε ή αυτό που εμείς σκεφτήκαμε (βλ. την εντολή ΓΡΑΨΕ και το φετινό θέμα Γ). Δεν έχω αντεπιχείρημα σε αυτό. Ωστόσο θεωρώ ότι εξαντλούμε την αυστηρότητά μας με τέτοια ζητήματα. Όσο για την ΕΠΥ, νομίζω ότι έχει πάρει μια ξεκάθαρη θέση.


Vangelis

Μήπως πρέπει  να διαβάσουμε κάποτε τους σκοπούς του μαθήματος;


ntzios kostas

Μήπως οι θεματοδότες πρέπει να διαβάσουν καλύτερα τους στόχους του μαθήματος; Γιατί το Α4 δεν νομίζω ότι είναι στους στόχους του μαθήματος. Επίσης στους στόχους του μαθήματος δεν είναι και η αποστήθιση, αλλά υπάρχει. Μήπως κάποια στιγμή πρέπει οι υπεύθυνοι να κάνουν κάτι, όχι μόνο με τα θέματα που βάζουν και εκθέτουν την προσπάθεια πολλών μαθητών, γονιών και καθηγητών, αλλά και με μία ανακοίνωση.

Ευχαριστώ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: karaberis στις 30 Μαΐου 2010, 07:49:37 ΜΜ
Εγώ όμως (συνήγορος του διαβόλου) θα πω ότι το πρόβλημα δεν πηγάζει από την αλλαγή της σειράς γραφής κάποιων συνθηκών (όπως στο παράδειγμά σου που στη συγκεκριμένη κουβέντα δεν είναι επιτυχημένο), αλλά από το αν μας ενοχλεί ή όχι ότι δεν υλοποιείται σωστά το λεκτικό της εκφώνησης.

Η εκφώνηση λέει:

αν η ΑΠΑΝΤΗΣΗ δεν είναι τάδε ή τάδε ή τάδε ή τάδε

και εγώ σαν πιστός "compiler" θα παρήγαγα τον ακόλουθο "κώδικα" χωρίς να παίρνω πρωτοβουλίες απλοποίησης του ή μετατροπής του σε φιλικότερη προς τον άνθρωπο μορφή:

ΑΝ ΟΧΙ (ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε) ΤΟΤΕ ...

Έγινα, άραγε, κατανοητός; ???

Όσο για την κριτική, είναι πάντα δεκτή (χωρίς κριτική αρχίζεις να σκαρφαλώνεις τα καλάμια). >:D

Συνάδελφε έγινες από την αρχή κατανοητός, αλλά αυτό που λες είναι πρωτοφανές!

Δεν είναι δυνατό να θεωρήσεις το

ΑΝ ΟΧΙ (ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε) ΤΟΤΕ ...

σωστό και λάθος το παρακάτω:

ΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ<>τάδε ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ<>τάδε ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ<>τάδε ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ=τάδε ΤΟΤΕ ...

Δεν θα πίστευα ποτέ ότι θα ερχόταν η ώρα να γράψω τέτοιο μήνυμα! Δηλαδή αν μια άσκηση λέει "να γίνεται αυτό και εκείνο και το το άλλο μέχρι να συμβεί αυτό", εσύ θα θεωρείς σωστή λύση μόνο αυτή που κάνει χρήση της ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ επειδή ταιριάζει στο "μέχρι" της εκφώνησης;  :D :D

karaberis

Ζητώ ταπεινά συγνώμη. Δεν θα ξαναεπαναληφθεί.

Νίκος Αδαμόπουλος

Την επόμενη φορά με τον κηδεμόνα!  ;)

twisted

Παράθεση από: Ακριβή στις 30 Μαΐου 2010, 08:43:05 ΜΜ
Και στο βαθμολογικό του twisted κόβουν 4;

Ακριβή δεν διορθώνω απλά ήθελα να είμαι σίγουρος πόσες μονάδες θα χαθούν.