ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ - ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Ξεκίνησε από Snipergr, 16 Φεβ 2011, 05:08:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Snipergr

Καλησπέρα και από εμένα. Είναι η πρώτη χρονιά που διδάσκω δομημένο προγραμματισμό - επάλ στο φροντιστήριο και έχω μια ερώτηση. Από ασκήσεις επανάληψης, εκτός από τα βασικά (πίνακες τιμών, διαγράμματα ροής, μετατροπές), έχω διδάξει ασκήσεις υπολογισμού αθροίσματος, μ.ο., με μετρητές, υπολογισμού μέγιστου-ελάχιστου, κάποιες ασκήσεις μέ όριο (του τύπου να σταματάει μόλις το άθροισμα ξεπεράσει ένα όριο), κάποιες απλές ασκήσεις με εμφωλευμένη επανάληψη και κλιμακωτή μέσα σε επανάληψη. Πιστεύετε ότι είναι εντάξει ή να προχωρήσω ίσως σε πίο προχωρημένες ασκήσεις? Ευχαριστώ πολύ.

dimitra

Καλησπέρα και καλώς ήλθες... Και εγώ στο σχολείο αυτά κάνω, νομίζω είναι αρκετά. Ρίξε και μια ματιά στα θέματα των Πανελλαδικών (2 χρονιές έχει δοθεί το μάθημα), για να δεις και το στυλ των θεμάτων, χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό.
Αλήθεια, σε ψευδοκώδικα ή σε pascal (ή και στα δύο) τους διδάσκεις;
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Snipergr

Τους διδάσκω και τα δύο.  Κυρίως όμως γνωρίζουν ψευδοκώδικα και από εκεί μετατρέπουν σε Pascal.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Νομίχω ότι είσαι καλα. Αρκεί  τα ίδια να κάνεις και στην Pascal

petrosp13

Εφόσον ορίζεται στις οδηγίες του μαθήματος, αν ζητηθεί να γραφεί αλγόριθμος, μπορεί να γραφεί αντίστοιχο πρόγραμμα σε Pascal;
Συνεπώς, μπορώ να ασχολούμαι μόνο με Pascal;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Snipergr

Πιστεύω ότι πρέπει να γνωρίζουν και τα δύο. Ίσως ζητήσουν μόνο ψευδοκώδικα σε κάποια άσκηση. Βέβαια αυτό θα είναι λάθος κατά την γνώμη μου. Απλά καλό θα είναι να τους μάθεις να μετατρέπουν από pascal se ψευδοκώδικα.

Ιωάννης Γκίνης

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Φεβ 2011, 02:16:49 ΜΜ
Εφόσον ορίζεται στις οδηγίες του μαθήματος, αν ζητηθεί να γραφεί αλγόριθμος, μπορεί να γραφεί αντίστοιχο πρόγραμμα σε Pascal;
Συνεπώς, μπορώ να ασχολούμαι μόνο με Pascal;
Εμένα μου φαίνεται πολύ λογικό αυτό, είχα σκεφτεί να το εφαρμόσω κιόλας. Νομικά είμαστε απόλυτα καλυμμένοι όμως δε θα ήταν διδακτικά σωστό να γίνει κάτι τέτοιο... και τέλος πάντων πρέπει να γνωρίζουν και τον ψευδοκώδικα γιατί η εκφώνηση της άσκησης μπορεί να είναι σε ψευδοκώδικα!

petrosp13

Εννοείται ότι θα διδάξεις και ψευδοκώδικα, αλλά θα είναι το 1/10 του χρόνου που θα αφιερώσεις στην Pascal
Εφόσον δεν υπάρχουν καν συντακτικές αλλάγές, αλλά μόνο λεξιλογικές (Διαβασε-readln, Αν-if, Εφόσον-while κτλ.) δεν νομίζω ότι υπάρχει μαθητής που θα έχει καταλάβει Pascal και θα δυσκολευτεί να κατανοήσει τον ψευδοκώδικα, ακόμα και αν ζητηθεί απάντηση σε ψευδοκώδικα

Όταν μαθαίνεις να ευστοχείς σε 3ποντο, οι ελεύθερες βολές είναι πιο εύκολες  :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Φεβ 2011, 02:16:49 ΜΜ
Εφόσον ορίζεται στις οδηγίες του μαθήματος, αν ζητηθεί να γραφεί αλγόριθμος, μπορεί να γραφεί αντίστοιχο πρόγραμμα σε Pascal;
Συνεπώς, μπορώ να ασχολούμαι μόνο με Pascal;
Πετρο, το να ασχοληθούμε μόνο με Pascal, μπορεί να προκυψει το εξής πρόβλημα :
Να δοθεί άνας αλγόριθμος σε ψευδοκώδικα και να ζητηθούν ορισμένα πράγματα πανω σε αυτό, μετατροπές, κλπ.
οπότε καλό είναι να γνωρίζουν και λίγα πράγματα για τον ψευδοκώδικα

Snipergr

Άλλη μια ερώτηση παιδιά. Πείτε μου την γνώμη σας αν υπάρχει ρεαλιστική περίπτωση να ζητηθούν ασκήσεις των παρακάτω τύπων:
α) Εμφωλευμένη επανάληψη. Π.χ Εχουμε 10 σχολεία και κάθε σχολείο έχει 100 μαθητές, κ.τ.λ..
β) Αθροίσματα Σ=1+3+5+...
γ) Ασκήση του στύλ "Έχετε ένα όριο και δίνεται αριθμούς, και να σταματάει η επανάληψη ΠΡΙΝ ξεπεραστεί το όριο. (Άσκηση που διδασκεται στο ΑΕΠΠ.)
δ) fibonacci
ε) Άσκηση με υποπρόγραμμα.

iliasthes

Καλησπέρα, φέτος δεν το διδάσκω το μάθημα, και μου έλειψε. Συνάδελφε, τα πάντα είναι πιθανά. Για το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων εγώ πάντα υπολογίζω το πλήθος των μαθητών και το πλήθος των προσφερόμενων θέσεων που τα προηγούμενα χρόνια ήταν ισοδύναμο, άρα εκτιμούσα πως τα θέματα θα ήταν βατά για να μην μείνουν άδεια τα εργαστήρια των ΑΤΕΙ. Φέτος εκτιμώ πως ίσως είναι πιο δύσκολα τα θέματα και γι' αυτό μία από τις πέντε περιπτώσεις που αναφέρεις θα μπορούσε κάλλιστα να περιλαμβάνεται στα θέματα.

petrosp13

Παράθεση από: Snipergr στις 23 Φεβ 2011, 04:19:40 ΜΜ
α) Εμφωλευμένη επανάληψη. Π.χ Εχουμε 10 σχολεία και κάθε σχολείο έχει 100 μαθητές, κ.τ.λ..
γ) Ασκήση του στύλ "Έχετε ένα όριο και δίνεται αριθμούς, και να σταματάει η επανάληψη ΠΡΙΝ ξεπεραστεί το όριο. (Άσκηση που διδασκεται στο ΑΕΠΠ.)
δ) fibonacci

Στα παιδιά που διδάσκω εγώ, τέτοιες ασκήσεις θα τους προκαλέσουν γέλιο ακόμα και στην ανάγνωση τους
Από την πρώτη πρόταση θα τις εγκαταλείψουν
Αν ανέβει τόσο το επίπεδο των θεμάτων, θα κλάψουν μανούλες ακόμα περισσότερο στις βαθμολογίες
Μακάρι να μην γίνει κάτι τέτοιο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής