ΘΕΜΑΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΟ

Ξεκίνησε από papaluk, 30 Μαΐου 2008, 08:00:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

papaluk

Όχι ιδιαίτερα δύσκολα.. Δεν τα κοίταξα επιμελώς βέβαια.. άντε να δούμε αύριο.
Καλή επιτυχία σε μαθητές και καθηγητές ;)

P.Tsiotakis

#1

όντως, εύκολα μου φάνηκαν

Sissy

Τα θέματα των εσπερινών Δεν ήταν καθόλου δύσκολα....

Αντε και στα δικά μας με το καλό!
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και ασφαλώς σε όλους τους καθηγητές.....!

P.Tsiotakis


papet

Χμ...
Και εμένα μου φάνηκαν αρκετά απλα τα θέματα...

Παναγιώτη, με μια πρώτη ματιά στις απαντήσεις σου είδα μόνο ότι λείπει η εμφάνιση του αποτελέσματος στο 4δ.
(Με εντυπωσίασε η ταχύτητά αντίδρασής σου!)

May the Force b with u...
papet
May the Force b with u...
papet

p-p

ίδιου επιπέδου με τα περσινά των εσπερινών....
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

gpapargi

Η μεγαλύτερη ξεφτιλα για ένα μάθημα είναι να πανηγυρίζουν οι παπαγάλοι και να μιλανε όλοι για «βατά θέματα». Η γνωστή εικόνα: όλοι οι ευθυνόφοβοι να αλληλοσυγχαιρονται που δεν ακουστήκαν παραπόνα και δε δυσαρεστήθηκε κάνεις. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για το ότι μια γενιά παπαγάλων θα μπει στο πανεπιστήμιο στη θέση σκεπτόμενων παιδιών.

Αυτό έγινε στη φυσική κατεύθυνσης, αυτό έγινε και στα εσπερινά. Ελπίζω οι δικοί μας να σταθούν στο ύψος τους αύριο.

karaberis

Νομίζω,

Θέμα 1ο φυσιολογικό
Θέμα 2ο Φυσιολογικό εκτός από το γεγονός οτι το Β είναι λίγο εύκολο για 6 μονάδες (μόνο μια μετατροπή ΓΙΑ σε ΟΣΟ ήθελε)
Θέμα 3ο Λίγο βαρύ (όχι όμως δύσκολο) για 3ο εσπερινών (ήθελε ταξινόμηση παράλληλων πινάκων, εκτύπωση μόνο 7 θέσεων ΚΑΙ αναζήτηση)
Θέμα 4ο Φυσιολογικό αλλά έχω τις εξής απορίες: α) στο ερώτημα γ ζητάει τον υπολογισμό πίνακα μέσων τιμών και δεν ζητάει ούτε να τον τυπώσουν ούτε και να τον χρησιμοποιήσουν κάπου παρακάτω????????) και β) αφίνεται να εννοηθεί οτι η αρχική αξία των μετοχών είναι 10000 (δηλαδή όσα και το αρχικό κεφάλαιο) ενώ θα ήταν "ίσως" πιο σωστό να συγκριθεί η συνολική τελική αξία (της πέμπτης μέρας) με τη συνολική αξία των μετοχών της πρώτης μέρας (στήλη 1 του πίνακα τιμών).... τέλος πάντων.

Όσο για τις απαντήσεις του Τσιωτάκη νομίζω οτι έκανε ένα λαθάκη στην φορά της συνθήκης στην ταξινόμηση... τι λέτε;

Φιλικά

ρενα

Αυριο δινω κ εγω εξετασεις..
Εχω μια απορια σχετικα με το 4ο ερωτημα τριτου θεματος..
Αν αντι γι'αυτο που εκανε ο κος Τσιωτακης παραπανω:
Διάβασε οναναζ
 done ← ψευδής
 pos ← 0
 i ← 1
 Όσο (done = ψευδής) και (i <= 20) επανάλαβε
   Αν (Ο = οναναζ) τότε
     done ← αληθής
     pos ← i
   Αλλιώς
     i ← i + 1
   Τέλος_αν
 Τέλος_επανάληψης
 Αν (done = αληθής) τότε
   Αν (pos <= 7) τότε
     Εμφάνισε "Εκλέγεται"
   Αλλιώς
     Εμφάνισε "Δεν εκλέγεται"
   Τέλος_αν
 Αλλιώς
   Εμφάνισε "Λάθος όνομα"
 Τέλος_αν



Kανω αυτο... ειναι λαθος?
Διαβασε Ονομα
Βρεθηκε ← ψευδης
Για i απο 1 μεχρι 7
Αν Ο=Ονομα τοτε
Βρεθηκε←αληθης
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
Αν Βρεθηκε=αληθης τοτε
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, 'εκλεχτηκε'
αλλιως
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, ' δεν εκλεχτηκε'.

Εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι απαραιτητο να εχουμε στην αν.. κ ρπιλογη για λαθος ονομα, αφου η εκφωνηση λεει:
Διαβαζει το ονομα ενος υποψηφιου...
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

karaberis

ΠαράθεσηKανω αυτο... ειναι λαθος?
Διαβασε Ονομα
Βρεθηκε ← ψευδης
Για i απο 1 μεχρι 7
Αν Ο=Ονομα τοτε
Βρεθηκε←αληθης
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
Αν Βρεθηκε=αληθης τοτε
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, 'εκλεχτηκε'
αλλιως
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, ' δεν εκλεχτηκε'.

Νομίζω οτι είναι σωστό και είναι και έξυπνο...

ρενα

Η φορα της ανισοτητας στην ταξινομηση ειναι σωστη παντως..
Στο 4ο θεμα αυτο που με μπερδεψε μολις το ελυσα, ηταν το γεγονος οτι μας λεει να δημιουργησουμε εναν πινακα, τον πινακα με τα ονοματα των μετοχων, που δε χρησιμοποιειται πουθενα μετα..
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

karaberis

ΠαράθεσηΌσο για τις απαντήσεις του Τσιωτάκη νομίζω οτι έκανε ένα λαθάκη στην φορά της συνθήκης στην ταξινόμηση... τι λέτε;

Οχι, λάθος μου είναι αυτό, ζητώ συγνώμη από τον Παναγιώτη...

p-p

Όσα χρόνια παρακολουθώ τις πανελλήνιες ποτέ όλα τα μαθήματα δεν ήτανε δύσκολα. Άλλοτε δύσκολη η Φυσική(2005) άλλοτε τα μαθηματικά(2008). Οι σκεπτόμενοι έχουνε τις(λίγες) ευκαιρίες τους και πρέπει να τις εκμεταλευτούν. Καλό ήτανε να είχανε περισσότερες αλλά να φύγει η βάση του 10. Διότι, αν δεν φύγει η βάση του 10, και πέφτουν σε όλα τα μάθήματα θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη, όπως στα μαθηματικά φέτος, τότε πρέπει πρωτίστως να συνειδητοποιήσει η ελληνική κοινωνία ότι στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα μπαίνουν 5/10 και όχι 9/10.

Κατά την γνώμη μου, μετά τα θέματα στα εσπερινά που είδα, περιμένω αύριο θέματα ίδιας δυσκολίας με τις τρείς τελευταίες χρονιές των γενικών λυκείων.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

Eri

Η ερώτηση Σωστού - Λάθους:
5. Οι δεσμευμένες λέξεις της ΓΛΩΣΣΑΣ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ονόματα δεδομένων σε ένα πρόγραμμα. Μονάδες 2

Αυτό ρε παιδιά τι σημαίνει ;; Τι εννούμε όταν λέμε 'ονόματα δεδομένων';
Οτάν τα ελύνα την θεώρησα Λάθος διότι στο μυαλό μου ήρθε το παράδειγμα Χ <-- 'Εμφάνισε' που προφανώς ισχύει...
αλλά δε ξέρω κάπου ... 'μπάζει' αυτή η ερμηνεία.. :-\

Κατά τα άλλα τα θέματα συμφωνώ με όλους σας ότι κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: papet στις 30 Μαΐου 2008, 10:06:27 ΜΜ
Παναγιώτη, με μια πρώτη ματιά στις απαντήσεις σου είδα μόνο ότι λείπει η εμφάνιση του αποτελέσματος στο 4δ.
Σωστή, το διόρθωσα



Παράθεση από: ρενα στις 30 Μαΐου 2008, 10:46:53 ΜΜ
Διαβασε Ονομα
Βρεθηκε ← ψευδης
Για i απο 1 μεχρι 7
Αν Ο=Ονομα τοτε
Βρεθηκε←αληθης
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
Αν Βρεθηκε=αληθης τοτε
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, 'εκλεχτηκε'
αλλιως
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, ' δεν εκλεχτηκε'.

Εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι απαραιτητο να εχουμε στην αν.. κ επιλογη για λαθος ονομα, αφου η εκφωνηση λεει:    Διαβαζει το ονομα ενος υποψηφιου...

Άλλο, δεν εκλέγεται και άλλο δεν υπάρχει αυτός ο υποψήφιος.
Η εκφώνηση, δεν αναφέρει οτι το όνομα που διαβάζεται αντιστοιχεί σε υποψήφιο. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ελέγχεται αυτό (όπως πάντα στη σειριακή αναζήτηση)..

Αν και πλέον δε θα διαβάσεις το μήνυμα αυτό, καλή επιτυχία



Όντως, ο πίνακας που δημιουργείται δεν αξιοποιείται (με προβλημάτισε και μένα). Προφανώς υπήρχε και άλλο ερώτημα που κόπηκε, έπρεπε κατά τη γνώμη μου να ζητήσουν την εμφάνισή του (ή Αποτελέσματα //...//)


Ώρα για ύπνο (λέμε τώρα)

EleniK

Το μετακίνησα εδώ. Νομίζω είναι καλύτερα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

ρενα

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Μαΐου 2008, 11:49:56 ΜΜ
Παράθεση από: papet στις 30 Μαΐου 2008, 10:06:27 ΜΜ
Παναγιώτη, με μια πρώτη ματιά στις απαντήσεις σου είδα μόνο ότι λείπει η εμφάνιση του αποτελέσματος στο 4δ.
Σωστή, το διόρθωσα



Παράθεση από: ρενα στις 30 Μαΐου 2008, 10:46:53 ΜΜ
Διαβασε Ονομα
Βρεθηκε ← ψευδης
Για i απο 1 μεχρι 7
Αν Ο=Ονομα τοτε
Βρεθηκε←αληθης
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
Αν Βρεθηκε=αληθης τοτε
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, 'εκλεχτηκε'
αλλιως
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, ' δεν εκλεχτηκε'.

Εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι απαραιτητο να εχουμε στην αν.. κ επιλογη για λαθος ονομα, αφου η εκφωνηση λεει:    Διαβαζει το ονομα ενος υποψηφιου...

Άλλο, δεν εκλέγεται και άλλο δεν υπάρχει αυτός ο υποψήφιος.
Η εκφώνηση, δεν αναφέρει οτι το όνομα που διαβάζεται αντιστοιχεί σε υποψήφιο. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ελέγχεται αυτό (όπως πάντα στη σειριακή αναζήτηση)..

Αν και πλέον δε θα διαβάσεις το μήνυμα αυτό, καλή επιτυχία



Όντως, ο πίνακας που δημιουργείται δεν αξιοποιείται (με προβλημάτισε και μένα). Προφανώς υπήρχε και άλλο ερώτημα που κόπηκε, έπρεπε κατά τη γνώμη μου να ζητήσουν την εμφάνισή του (ή Αποτελέσματα //...//)


Ώρα για ύπνο (λέμε τώρα)
απλα μου φαινεται αδοκιμο να λεει η εκφωνηση "διαβαζει το ονομα ενος υποψηφιου και ελεγχει αν ο συγκεκριμενος εκλεγεται ή όχι", αν το ελεγε με την λογικη οτι μπορει να μην υπαρχει στον πινακα θα ζητουσε "...διαβαζει ενα ονομα, και ελεγχει στην περιπτωση που υπαρχει υποψηφιος με αυτο το ονομα, αν εκλεγεται".. Εξετασεις ειναι και πρεπει να ειναι ακριβολογοι....!
Τωρα θα κοιταξω την επιλεξε κ τα διαγραμματα ροης και θα πεσω κ εγω για υπνο.! Καλη επιτυχια και στους αλλους συνυποψηφιους.
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

evry

Κοίταγα τα θέματα και αναρωτιόμουν πόσο δύσκολο είναι ρε γαμώτο να βάλεις θέματα τα οποία θα είναι βατά και σαφή?
Γιατί πρέπει κάθε χρόνο να μπαίνει ένα θέμα στο οποίο να χάνουν μονάδες οι μαθητές που έχουν πιάσει τη φιλοσοφία του μαθήματος?
Δηλαδή πως το παίζει η επιτροπή? εξετάζει αν οι μαθητές γνωρίζουν τι είναι το όνομα δεδομένων? μήπως το μπέρδεψαν με το όνομα μεταβλητών? Και για πείτε μου ρε παιδιά τι είναι δεδομένα? Γιατί στο βιβλίο στη σελίδα 150 λέει

Κάθε πρόγραμμα καθώς και τα δεδομένα που χρησιμοποιεί (συμβολικές σταθερές και μεταβλητές) έχουν ένα όνομα, με το οποίο αναφερόμαστε σε αυτά
και παρακάτω λέει φυσικά ότι αυτές οι λέξεις δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν ονόματα αν είναι δεσμευμένες.

Και ρωτάω εγώ τώρα. Πρώτον οι αριθμοί 1,2,3 δεν είναι δεδομένα? τι είναι ρε παιδιά? θα τρελαθούμε? από που και ως που τα δεδομένα είναι μόνο συμβολικές σταθερές? Και άντε να δεχτώ ότι όλα αυτά είναι επιστημονικά σωστά. Σε τι εξετάζουμε τα παιδιά? Αν έχουν μάθει απέξω όλα τα κίτρινα πλαίσια του βιβλίου που κάποιοι τα θεωρούν sos? Είναι αυτή σοβαρή αντιμετώπιση? Αυτοί που είναι στην επιτροπή έχουν συνειδητοποιήσει ότι παίζουν με το μέλλον των παιδιών? Ας έβαζαν ονόματα μεταβλητών τουλάχιστον και όχι δεδομένων.

Τώρα το πως μπήκε ένα τέτοιο θέμα καταλαβαίνετε όλοι. Θα είπαν: τι να βάλουμε από το βιβλίο που δεν έχουμε ξαναβάλει? Α ας βάλουμε αυτό το έχει το βιβλίο, και είμαστε καλυμμένοι, τώρα αν το καταλάβουν οι μαθητές τι μας νοιάζει εμάς, ας είμαστε καλυμμένοι και δε βαριέσαι? Δυστυχώς η επιλογή των ΣΛ που συνήθως είναι φράσεις μέσα από το βιβλίο αυτό δείχνει. Το ίδιο είχαν κάνει και πριν 2 χρόνια με ένα ΣΛ στις τυπικές και πραγματικές παραμέτρους.
   Τουλάχιστον ας αλλάξουν το βιβλίο του καθηγητή και εκεί που λέει ότι οι μαθητές εξετάζονται στην αναλυτική και συνθετική σκέψη να προσθέσουν και το "παπαγαλιστική" σκέψη για να είναι τουλάχιστον συνεπείς με τους διδακτικούς στόχους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Εεεε γκαρσόν, πιάσε μια απ'τα ίδια .....

Φεύγω (πρωί πρωί) για εξέταση των φυσικώς αδυνάτων. Ελπίζω να "φάμε" και τίποτε άλλο  γιατί με την ίδια σούπα παράγινε το κακό .... :P
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

Παράθεση από: evry στις 31 Μαΐου 2008, 12:30:55 ΠΜ
Κάθε πρόγραμμα καθώς και τα δεδομένα που χρησιμοποιεί (συμβολικές σταθερές και μεταβλητές) έχουν ένα όνομα, με το οποίο αναφερόμαστε σε αυτά.

Λάθος του βιβλίου, οι συμβολικές σταθερές και οι μεταβλητές δεν λέγονται δεδομένα, λέγονται αναγνωριστικά (μαζί με τα των ονόματα υποπρογραμμάτων κτλ).
Μπορούμε σε ένα πρόγραμμα να έχουμε 100 συμβολικές σταθερές, 100 μεταβλητές και ένα μόνο δεδομένο.

Παράθεση από: Eri στις 30 Μαΐου 2008, 11:32:32 ΜΜ
Η ερώτηση Σωστού - Λάθους:
5. Οι δεσμευμένες λέξεις της ΓΛΩΣΣΑΣ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ονόματα δεδομένων σε ένα πρόγραμμα. Μονάδες 2

Αυτό ρε παιδιά τι σημαίνει ;; Τι εννούμε όταν λέμε 'ονόματα δεδομένων';
Οτάν τα ελύνα την θεώρησα Λάθος ...

Κι εγώ λέω λάθος. Λάθος είναι η ερώτηση, όχι η απάντηση. Τα δεδομένα δεν έχουν όνομα.

raniasgr

Παράθεση από: karaberis στις 30 Μαΐου 2008, 10:53:22 ΜΜ
ΠαράθεσηKανω αυτο... ειναι λαθος?
Διαβασε Ονομα
Βρεθηκε ← ψευδης
Για i απο 1 μεχρι 7
Αν Ο=Ονομα τοτε
Βρεθηκε←αληθης
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
Αν Βρεθηκε=αληθης τοτε
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, 'εκλεχτηκε'
αλλιως
Εμφανισε 'Ο ', Ονομα, ' δεν εκλεχτηκε'.

Νομίζω οτι είναι σωστό και είναι και έξυπνο...

Θα μπορούσε επίσης να γίνει αναζήτηση με ΟΣΟ αντι ΓΙΑ. :)
Καθηγήτρια Πληροφορικής - ΠΕ19

karaba

καλημερα και καλη επιτυχια στα παιδια
προσεξτε λιγο τη λυση στο 3ο
ειναι Αν Ο = .... τοτε κλπ, σωστα;
Σε ο,τι αφορά τα θέματα για μια ακομη φορα φαινεται οτι απευθυνονται σε μαθητες που δεν ειναι αναγκη να εχουν πραγματικα καταλαβει και πολλα πραγματα.... Απολυτως αναμενομενα...
απο την αλλη η αληθεια ειναι οτι τα προτιμω απο το στυλ των φετεινων μαθηματικων, οπου συναδερφοι μαθηματικοι χρειαστηκαν πανω απο 2 ωρες για να τα λυσουν...
και παλι τις ευχες μου για δυναμη στα παιδια
karaba

pgrontas

Παναγιώτη, στο θέμα 4 στο τελευταίο υποερώτημα, μήπως πρέπει να αφαιρέσεις το άθροισμα των τιμων των μετοχών της τελευταίας ημέρας από το άθροισμα της πρώτης, για να δεις αν είχε κέρδος?
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

την πρώτη μέρα, χάλασε 10.000 €

pgrontas

Σωστός, δεν το πρόσεξα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

apapag


Παράθεση από: ρενα στις 30 Μαΐου 2008, 10:46:53 ΜΜ

απλα μου φαινεται αδοκιμο να λεει η εκφωνηση "διαβαζει το ονομα ενος υποψηφιου και ελεγχει αν ο συγκεκριμενος εκλεγεται ή όχι", αν το ελεγε με την λογικη οτι μπορει να μην υπαρχει στον πινακα θα ζητουσε "...διαβαζει ενα ονομα, και ελεγχει στην περιπτωση που υπαρχει υποψηφιος με αυτο το ονομα, αν εκλεγεται".. Εξετασεις ειναι και πρεπει να ειναι ακριβολογοι....!
Τωρα θα κοιταξω την επιλεξε κ τα διαγραμματα ροης και θα πεσω κ εγω για υπνο.! Καλη επιτυχια και στους αλλους συνυποψηφιους.

Ρένα,
για να καταλάβω... πριν πέσεις για ύπνο για να πας να δώσεις εξετάσεις, ξανακοίταξες διαγράμματα ροής και την επίλεξε;;;  :o

Γιατί αν είναι έτσι, να μας πεις και του χρόνου την έμπνευση της προηγούμενης μέρας!!! ;)  :D

Πολύ καλά αποτελέσματα να έχεις!
Νάσια Παπαγιάννη
Ηλ/γος Μηχ/κος και Μηχ/κος Υπολογιστών