Οργάνωση ...> χρήση σχολικού forum

Ξεκίνησε από Keep Growing, 26 Ιαν 2011, 05:11:51 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Keep Growing

Αποφάσισα, να "εκπαιδεύσω" τα μέλη της σχολικής μου κοινότητας στην χρήση ενός διαδικτυακού forum.
Ως κοινότητα εννοώ όλους όσους εμπλέκονται άμεσα με το Γυμνάσιο Σορωνής. Αυτοί είναι: 1. μαθητές, 2. εκπαιδευτικοί, 3. γονείς.
Το στέκι μου έδωσε πολύτιμη εμπειρία για την οργάνωση και το στήσιμο του forum και γιαυτό το ευχαριστώ.
Ως προς την ουσία τώρα:
Έχω δημιουργήσει τρεις ομάδες χρηστών οι οποίες είναι και οι μοναδικές (εκτός των διαχειριστών), που έχουν δικαιώματα. Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικοί.
Κάθε ομάδα έχει τα δικά της δικαιώματα και τους δικούς της πίνακες πάνω στους οποίους μπορεί να εφαρμόζει  τα δικαιώματα αυτά.
Για παράδειγμα η ομάδα Καθηγητές, δεν μπορεί να δει τον θυγατρικό πίνακα "μαθητικές κοινότητες".
Μέλη του forum, θα μπορούν να είναι μόνο τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Η αφορμή για τα παραπάνω, ήταν η προσωπική μου διαδρομή μέχρι στιγμής στο στέκι.
Ο κύριος σκοπός όμως είναι, να εκπαιδευτούν κυρίως οι μαθητές του σχολείου, αλλά και όλα τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας, σε συγκεκριμένες φόρμες διαλόγων οι οποίες είναι άγνωστες στην συντριπτική πλειοψηφία των μελών μιας σχολικής κοινότητας και έχουν την τάση για επικράτηση στο μέλλον.
Έτσι εκτός των άλλων μακροπρόθεσμα, θα ελαχιστοποιούνται φαινόμενα "παρεξηγήσεων" σε διάφορα forum από την μια, αλλά και δεν θα είναι εύκολο "θήμα" το οποιοδήποτε μέλος λόγω έλλειψης εμπειρίας αλλά και γνώσης, από την άλλη.

Δίνω το λινκ και έναν demo λογαριασμό (μόνο ανάγνωση πινάκων) για να μου πείτε την γνώμη σας, ώστε να το θέσω σε λειτουργία.

http://gym-soron.dod.sch.gr/forum/index.php

user: demelos
code: demelos
   
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

tom

Μπράβο Παναγιώτη! Είναι πολύ σημαντική η προσπάθειά σου και επίκαιρη, αν σκεφτεί κανείς ότι οι μαθητές μας και οι επόμενες γενιές, θα περνάνε ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους στα fora. Θα πρέπει να μάθουν να τα χρησιμοποιούν σωστά και με μέτρο. Keep Going!  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Λάμπρος Μπουκουβάλας

καλή η ιδέα σου.

θα πρέπει να εξασφαλίσεις ότι θα συντηρείται επαρκώς, από κατάλληλους ανθρώπους και με συνέπεια, διαφορετικά ο κόπος σου δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

επίσης προτείνω ορισμένοι πίνακες (π.χ. τα συνδικαλιστικά) να μην είναι ορατοί από μαθητές.

μια απορία που έχω εδώ και λίγα χρόνια, είναι κατά πόσο τεχνολογικά ώριμοι είναι οι μαθητές και πολύ περισσότερο οι γονείς (που σε μεγάλο ποσοστό είναι τεχνολογικά ανεπαρκείς ή/και αναλφάβητοι), ώστε να χρησιμοποιούν τέτοια ωραία εργαλεία.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

tom

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 27 Ιαν 2011, 11:31:49 ΠΜ
...μια απορία που έχω εδώ και λίγα χρόνια, είναι κατά πόσο τεχνολογικά ώριμοι είναι οι μαθητές και πολύ περισσότερο οι γονείς (που σε μεγάλο ποσοστό είναι τεχνολογικά ανεπαρκείς ή/και αναλφάβητοι), ώστε να χρησιμοποιούν τέτοια ωραία εργαλεία.
Εμείς που είμαστε τεχνολογικά επαρκείς, είμαστε ΟΛΟΙ και ώριμοι για χρήση forum πιστεύεις;
Ρητορική ερώτηση, δε θέλω απάντηση ;)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Keep Growing

Όλα τα ζητήματα προσβασημότητας όλων των πινάκων, Λάμπρο, έχουν ελεγχθεί πλήρως.
Η κάθε ομάδα έχει "ορατότητα" σε συγκεκριμένο υποσύνολο πινάκων.
Καμιά ομάδα δεν έχει "ορατότητα" σε όλους τους πίνακες.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Keep Growing στις 27 Ιαν 2011, 04:01:54 ΜΜ
Όλα τα ζητήματα προσβασημότητας όλων των πινάκων, Λάμπρο, έχουν ελεγχθεί πλήρως.
Η κάθε ομάδα έχει "ορατότητα" σε συγκεκριμένο υποσύνολο πινάκων.
Καμιά ομάδα δεν έχει "ορατότητα" σε όλους τους πίνακες.

πολύ σωστά έπραξες παναγιώτη! καλή συνέχεια στην ωραία σου προσπάθεια!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: tom στις 27 Ιαν 2011, 03:30:31 ΜΜ
Εμείς που είμαστε τεχνολογικά επαρκείς, είμαστε ΟΛΟΙ και ώριμοι για χρήση forum πιστεύεις;
Ρητορική ερώτηση, δε θέλω απάντηση ;)

επιμένω να δώσω την απάντησή μου Θωμά: ΟΧΙ...
είπαμε, αν και καθηγητές, είμαστε σε μεγάλο ποσοστό μορφωμένοι αμόρφωτοι (και δεν εννοώ τεχνολογικά)...
τσακωνόμαστε αν θα κάνουμε μία ώρα παραπάνω στο σχολείο ή γιατί ο άλλος δουλεύει μια ώρα λιγότερη από εμάς κ.λπ. , γράφουμε ό,τι και όπως θέλουμε σε διάφορα φόρουμ ώριμων και καλλιεργημένων ανθρώπων (π.χ. εδώ), θεωρούμε ότι κάποιοι είμαστε και άλλοι δεν υπάρχουν κ.λπ. γενικές παρατηρήσεις, σχετικές και άσχετες...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gthal

Συνάδελφε, συγχαρητήρια για τη δουλειά και την ιδέα σου!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

iliasthes

Μπράβο Παναγιώτη, πολύ καλή ιδέα και καλή υλοποίηση. Ελπίζω να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια σου, δηλαδή να υπάρξει η αναμενόμενη συμμετοχή.

Χ.Μοτσενίγος

Εγώ Παναγιώτη δε λέω τίποτα. Άλλωστε γνωρίζεις πιστεύω πως είμαι πιστός σου ακόλουθος!  ;)

dkonetas

Επικροτώ οποιαδήποτε ιδέα προάγει την (ποιότητα της ) επικοινωνίας στην σχολική κοινότητα ...
Προτείνω :
α) να έχει και μαθητή διαχειριστή!!! (πέρα από κάθε πρόβλεψη πετυχημένο σε ανάλογα σxολικά projects στα οποία έχω συμμετάσχει) 
β) να προστεθεί κατηγορία αποφοίτων του σχολείου ... Οι μαθητές που φεύγουν από ένα Γυμνάσιο - Λύκειο πάντα θέλουν να έχουν ένα συνδετικό κρίκο με το σχολείο τους ...
γ) να βρείς συμμάχους ανάμεσα σε εθελοντές γονείς ώστε να ζωντανέψει και αυτή η γωνιά
δ) να διεξαγάγεις γκάλλοπ sτα οποία θα προσελκύσουν  λόγω των θεμάτων τους τους μαθητές να συμμετάσχουν (τα αποτελέσματα μπορούν να αναρτώνται ) ΚΑΙ σε φυσικό χώρο (πχ πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου) έτσι ώστε να δημιουργήσουν την περιέργεια και σε άλλους πιό "δύσκολους" χρήστες να εισέλθουν στον κόσμο της διαδικτυακής κοινότητάς που δημιουργείς
Αξιέπαινος ...
 
p.s. όσο αφορά στο παρελκόμενο ερώτημα τόσο της τεχνολογικής αλλά πολύ περισσότερο της κοινωνικής μας ωριμότητας τείνω να συμφωνήσω με τον Λάμπρο ... Ίσως και σε αυτό έχουμε πολλά να διδαχθούμε σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και από τους μαθητές μας!   

Keep Growing

Ευχαριστώ για τις συμβουλές συνάδελφε.
...και συμφωνώ.
Θα κάνω τις απαραίτητες ενημερώσεις.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).