Διάρθρωση μονάδων στα θέματα των εξετάσεων

Ξεκίνησε από petrosp13, 17 Μαρ 2019, 01:36:09 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Με τις εξετάσεις να πλησιάζουν, νομίζω ότι είναι γόνιμο να γίνει διάλογος για την διάρθρωση των μονάδων στα θέματα των εξετάσεων του μαθήματος

Νομίζω ότι διδάσκουμε το μοναδικό μάθημα το οποίο δίνει 40 μονάδες στο πρώτο θέμα
Αλλά το πρόβλημα που εντοπίζω δεν είναι τόσο αυτό, όσο το πώς κατανέμονται αυτές οι 40 μονάδες, οι 20 μονάδες του δεύτερου θέματος και οι 20 μονάδες κάθε προγράμματος

Θεωρώ ότι είναι εντελώς ανεδαφικό να βαθμολογούνται
-με 10 μονάδες τα 2 υπο-θέματα του δευτέρου θέματος κάθε χρόνο, όταν το ένα αφορά συνήθως συμπλήρωση κενών και το άλλο κάτι επίσης (σχετικά) απλό και μη χρονοβόρο
-με 10 μονάδες οι 5 ερωτήσεις ΣΛ που δίνονται κάθε χρόνο στο πρώτο θέμα
-με 10 μονάδες διάφορα άλλα απλά θέματα που εντάσσονται στο πρώτο θέμα (απλές μετατροπές δομών επανάληψης, απλές ασκήσεις πίνακα τιμών κτλ)

Ένας μαθητής που θέλει να πάρει 10 μονάδες στο τρίτο ή το τέταρτο θέμα, αρκετές φορές πρέπει κυριολεκτικά να "φτύσει αίμα" και είναι άδικο να πριμοδοτείται με τις ίδιες μονάδες ένα θέμα που μπορεί να απαντηθεί στην τύχη ή και να αντιγραφεί (ΣΛ-κενά)
Και το σημαντικότερο είναι ότι ο μαθητής που πραγματικά είναι ικανός στο μάθημα μας (αυτός δηλαδή που θα λύσει σωστά τα προγράμματα του), δεν πριμοδοτείται όσο θα έπρεπε, ώστε να ανοίξει λίγο παραπάνω η βαθμολογική του ψαλίδα από κάποιον που δεν έχει τις ίδιες ικανότητες ή προετοιμασία

Συνεπώς, προτείνω να αλλάξει η διάρθρωση των μονάδων σε 4Χ25 οπωσδήποτε, και από εκεί και πέρα, η αξιοκρατική μοιρασιά των μονάδων σε όλα τα υπο-ερωτήματα

Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε 10 μονάδες σε 5 ερωτήσεις ΣΛ που απαντώνται σε δευτερόλεπτα και μόνο 6-7 μονάδες σε ένα δύσκολο ερώτημα του Δ θέματος που μπορεί να απαιτεί πάνω από μια σελίδα κώδικα!!!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ozorgnax

Δίκιο έχεις φυσικά, αλλά υποθέτω ότι συνειδητά έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο "μοιρασιάς" των μονάδων για να πριμοδοτήσουν κάπως τους αδύνατους και να μην έχουμε μαζικά φαινόμενα καταβαράθρωσης. Δηλ. η λογική είναι (υποθέτω και πάλι) να γράψουν οι περισσότεροι γύρω στα 20-30/100 και από εκεί και ύστερα όποιος αξίζει να φτύσει αίμα, όπως λες, για να φανεί η αξία του

pgrontas

Παράθεση από: ozorgnax στις 17 Μαρ 2019, 11:31:28 ΠΜ
Δίκιο έχεις φυσικά, αλλά υποθέτω ότι συνειδητά έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο "μοιρασιάς" των μονάδων για να πριμοδοτήσουν κάπως τους αδύνατους και να μην έχουμε μαζικά φαινόμενα καταβαράθρωσης. Δηλ. η λογική είναι (υποθέτω και πάλι) να γράψουν οι περισσότεροι γύρω στα 20-30/100 και από εκεί και ύστερα όποιος αξίζει να φτύσει αίμα, όπως λες, για να φανεί η αξία του
Και γω πάντα έτσι εξηγούσα το φαινόμενο που επισημαινει ο petrosp13.
Νομίζω τα πιο σημαντικά στοιχεία που θίγει είναι το πραγματικό χάρισμα μονάδων στο θέμα Β αλλά και η πολλές φορές ανορθολογική εσωτερική κατανομή μονάδων στα θέματα Γ και Δ όπως έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Στο θέμα Α μερικές φορές μπαίνουν κάποια καλά ερωτήματα κρίσεως με συμπλήρωση κενών και όποτε συμβαίνει  αυτό έχω παρατηρήσει ότι είναι ικανά να προβλέψουν τους μαθητές που θα αγγίξουν το 100.
Οπότε εκτός από το 4x25 με το οποίο συμφωνώ, θα έλεγα ότι τέτοιες ερωτήσεις καλό θα ήταν να μεταφερθούν στο θέμα Β, το οποίο είναι αρκετά άχαρο με την παρουσα μορφη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ.251/37802/Α5/2016
ΦΕΚ 698/Β/16-3-2016
Διαδικασίες σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου, με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θεσπίστηκε με το Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Η εξέταση στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασης τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυση τους.
Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα
(1)θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.