Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών

Ξεκίνησε από Πέτρος Κ., 22 Φεβ 2019, 04:41:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

Παράθεση από: morfeus στις 24 Μαρ 2019, 01:44:08 ΜΜ
...

Και κλείνω, από πλευράς μου, το διάλογο αυτό επισημαίνοντας πως όσο κάποιοι/ες είναι ευχαριστημένοι με την ΑΕΠΠ στα Οικονομικά, να ξέρουν ότι ανά πάσα και στιγμή η Πληροφορική είναι σε κίνδυνο.

Η θέση της Πληροφορικής, όσον αφορά το εξεταστικό σύστημα, πρέπει να είναι στη ΘΕΤΙΚΗ ομάδα προσανατολισμού.

Και εδώ θα συμφωνήσω και θα προσθέσω πως αυτό το "περίεργο πάντρεμα", μακροπρόθεσμα, δεν θα οφελήσει ούτε την Οικονομία αλλά ούτε και την Πληροφορική!!!

gpapargi

Όπως και να έχει το πράγμα, είναι γεγονός ότι όσοι ενδιαφέρονται να σπουδάσουν πληροφορική, πάνε στη θετική για να έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής. Άρα εξ' αρχής δεν απευθυνόμαστε στο φυσικό μας κοινό. Απευθυνόμαστε σε άτομα που τους είμαστε αχρείαστοι.
Επίσης θεωρώ αναγκαίο για να σπουδάσει κάποιος πληροφορική, να έχει background και στη φυσική ενώ δεν χρειάζονται πουθενά τα οικονομικά.

ilias_s

#47
Και εκεί ακριβώς είναι που "χολένει" το υπάρχον σύστημα! Η Ο.Π που εξετάζει την πληρ/κή δίνει πρόσβαση σε ένα μέρος των σχολών πληρ/κής ενώ η Θετική δίνει πρόσβαση σε όλες.

Στέλλα Γεωργίου

Παράθεση από: ilias_s στις 22 Μαρ 2019, 07:59:16 ΜΜ
Απ' ότι διάβασα σε ένα άρθρο ο Γαβρόγλου είπε πως η ύλη θα ανακοινωθεί έως τις 10 Απριλίου. Αυτό που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα είναι το Πρόγραμμα Σπουδών(Π.Σ) και όχι η διδακτέα ύλη.

Όπως έγραψα και σε προηγούμενο ποστ, το Π.Σ είναι λογικό να περιλαμβάνει ολόκληρο το σχολικό εγχειρίδιο αλλά η διδακτέα ύλη δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνει όλο το Π.Σ. Και σήμερα το Π.Σ πολλών μαθημάτων (αν όχι όλων) περιλαμβάνει το σύνολο του βιβλίου ΑΛΛΑ η διδακτέα ύλη είναι μόνο ένα μέρος αυτού.

Υπομονή μέχρι τις 10 Απριλίου και ας ελπίσουμε πως θα τηρηθεί το "deadline". Τότε θα δούμε με σιγουριά. Προς το παρόν μόνο εικάζουμε.

Υ.Γ : Οι μαθητές της Β' τάξης ξεκίνησαν τώρα την ΑΕΠΠ??? Δεν πιάνουν να διαβάσουν την Επιστήμη Η/Υ της Β' τάξης για αρχή που, κατά παράδοση, οι δικοί μου σε ένα ποσοστό 80%  το έχουν γραμμένο..?



Κατάλαβα.. Αναμονή και υπομονή λοιπόν..
Στο φροντιστήριο το οποίο διδάσκω, γίνεται αυτό που ανέφερα. Ο σκοπός είναι η ενίσχυση της Γ λυκείου και έτσι διδάσκω μία ώρα ΑΕΠΠ.
Programming is an extremely creative profession. It's logic-based creativity.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πολλά έχουν ειπωθεί και πολλά έχουν γραφτεί για την αύξηση ή όχι της ύλης..

Ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει και βλέπουμε....

gbougioukas

Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Παράθεση από: gbougioukas στις 29 Μαρ 2019, 03:04:15 ΜΜ
Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

Όλη η αλήθεια περιέχεται στο 2ο σχόλιο του άρθρου σε λιγότερες από 10 λέξεις :

Παράθεση
Το πρόβλημα είναι τα τέσσερα εξεταζόμενα. Εκεί δεν χωρά η πληροφορική.

Όχι γιατί η πληροφορική είναι δευτερεύουσας σημασίας επιστήμη αλλά επειδή μέσα από τα 3 μαθήματα της Ο.Π (αφήνοντας τα Νέα Ελληνικά απ' έξω) πρέπει να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες συντεχνίες κατά προτεραιότητα.

elenitaaaaa

Ανακοινώθηκε εδώ https://www.esos.gr/arthra/62848/i-exetastea-yli-tis-g-lykeioy-toy-epomenoy-sholikoy-etoys-2019-20 η νέα ύλη για το 2019-20. προστίθεται ένα συμπληρωματικό εγχειρίδιο.... ενας θεος ξέρει πότε θα κυκλοφορήσει...

mikezante

- Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με την απαραίτητη σύγχρονη αντικειμενοστραφή προγραμματιστική προσέγγιση).


Εδώ γελάμε
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com


ldimop

Κοιτάζοντας το 1ο πρόγραμμα του συμπληρωματικού υλικού (σελ. 18 - 21) νομίζω ότι έχει γίνει λάθος στη λειτουργία της ώθησης στην στοίβας.
Ο κώδικας γράφει

31 ΑΝ τοπ <= 250 ΤΟΤΕ
32      ΓΡΑΨΕ 'Δώσε αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος:'
33      ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
34      τοπ <- τοπ + 1
35      π[τοπ] <- αρ

Νομίζω ότι θα έπρεπε τοπ < 250 αφού αν τοπ = 250 θα αυξηθεί ο τοπ και θα γίνει 251 οπότε θα προσπαθήσει να γράψει στη θέση 251 δηλαδή εκτός ορίων του πίνακα. Επιπρόσθετα παιδαγωγικά θα προτιμούσα να ονόμαζε την μεταβλητή "κορυφή" αντί για "τοπ".
Αν έχω δίκιο ξέρετε πως μπορούμε να ενημερώσουμε τη συγγραφική ομάδα;

George Eco

#56
Παράθεση από: ldimop στις 09 Ιουλ 2019, 12:53:55 ΜΜ
Κοιτάζοντας το 1ο πρόγραμμα του συμπληρωματικού υλικού (σελ. 18 - 21) νομίζω ότι έχει γίνει λάθος στη λειτουργία της ώθησης στην στοίβας.
Ο κώδικας γράφει

31 ΑΝ τοπ <= 250 ΤΟΤΕ
32      ΓΡΑΨΕ 'Δώσε αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος:'
33      ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
34      τοπ <- τοπ + 1
35      π[τοπ] <- αρ

Νομίζω ότι θα έπρεπε τοπ < 250 αφού αν τοπ = 250 θα αυξηθεί ο τοπ και θα γίνει 251 οπότε θα προσπαθήσει να γράψει στη θέση 251 δηλαδή εκτός ορίων του πίνακα. Επιπρόσθετα παιδαγωγικά θα προτιμούσα να ονόμαζε την μεταβλητή "κορυφή" αντί για "τοπ".
Αν έχω δίκιο ξέρετε πως μπορούμε να ενημερώσουμε τη συγγραφική ομάδα;



Νομίζω για τιμή 249 θα γίνει το τοπ 250. Τρέχει κανονικά και σε πετάει έξω από τη λούπα, γιατί στο πιάνει στη γραμμή 42 ως τοπ με τιμή ίση με 250. Έτσι δε θα φύγει ο δείκτης ποτέ εκτός ορίων.
Πολύ καλό μάτι πάντως!
42   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τοπ=250 Ή επ2 ='Ο' Ή επ2 ='ο'


din_os

Είμαι αρκετά αγχωμένος για τον προγραμματισμό των μαθημάτων για το νέο έτος. Δεν είμαι σίγουρος πώς θα γεμίσω 7 ώρες την εβδομάδα χωρίς οι μαθητές να αγανακτήσουν.

Γενικά είμαι τύπος που με τα χρόνια έχω δημιουργήσει σχέδια μαθήματος για κάθε ώρα, προσαρμοσμένα πάντα για τις 2 ώρες την εβδομάδα (απαράδεκτο για κατεύθυνση) εμπλουτισμένα με οπτικοακουστικό υλικό και πολλές γραμμές κώδικα σε ΓΛΩΣΣΑ. Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να δημιουργήσω 20 * 5 = 100 νέα σχέδια μαθήματος μέσα στο καλοκαίρι αν θέλω να είμαι τυπικός με την δουλειά μου αλλά και να τροποποιήσω τα παλιά αφού, λόγω ανάγκης, περιείχαν ύλη 2-3 ωρών.

Προσπαθώ να βρω λύσεις όπως να προγραμματίσω 2ωρα και να αφιερώσω 1 ώρα για παράδοση και 1 ώρα για εργαστήριο, το πρόβλημά μου βέβαια είναι ότι έχω 25 μαθητές σε ένα εργαστήριο με 12 υπολογιστές και υλικό (ασκήσεις/ερωτήσεις) που πάλι δεν επαρκεί για 7 ώρες την εβδομάδα.

Αυτά συμπεριλαμβάνοντας το παλιό (οδηγίες μαθητή) και νέο (2019) βοήθημα που μόλις ξεφύλλισα.

Έχω καιρό να ασχοληθώ με το φόρουμ εδώ αφού εδώ και χρόνια θεωρούσα τον εαυτό μου ικανό να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες, έχοντας πετύχει ένα πλούσιο και ευχάριστο μάθημα με πολλούς μαθητές και γονείς να με συγχαίρουν για το αποτέλεσμα.

Φέτος είμαι χαμένος....

Δεν ξέρω, ίσως αν οργανωθούμε, πιάσουμε από μια θεματική ενότητα ο καθένας και ετοιμάσουμε σχέδια μαθήματος (παράδοση, ασκήσεις, ερωτήσεις, λύσεις) και να τα αναρτήσουμε κάπου για όλους.

Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε λύσεις (γλώσσες προγραμματισμού;) για την παράδοση της ενότητας "Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός" εφόσον ο τρόπος που διδάσκεται στο βοήθημα είναι βαρετός (αφαιρετικά, χωρίς κώδικα), χωρίς να θέλω να προσβάλω τους συγγραφείς, οι οποίοι φαντάζομαι αναγκάστηκαν να το γράψουν έτσι.

Το υπουργείο μάλλον ξεχνά ότι πρόκειται για μαθητές Γ λυκείου και συνεχίζει να εμβαθύνει σε ποιο δύσκολες έννοιες στο ίδιο αντικείμενο (αλγοριθμική) αντί να προσθέτει νέα αντικείμενα (Ρομποτική, Βάσεις δεδομένων, Τεχνητή Νοημοσύνη, προγραμματισμός 2d/3d, mobile applications, cloud computing) για να βγαίνει καλύτερα η χρονιά και για τους μαθητές και τους καθηγητές.

George Eco

Παράθεση από: din_os στις 16 Ιουλ 2019, 05:25:11 ΜΜ
Είμαι αρκετά αγχωμένος για τον προγραμματισμό των μαθημάτων για το νέο έτος. Δεν είμαι σίγουρος πώς θα γεμίσω 7 ώρες την εβδομάδα χωρίς οι μαθητές να αγανακτήσουν.

Γενικά είμαι τύπος που με τα χρόνια έχω δημιουργήσει σχέδια μαθήματος για κάθε ώρα, προσαρμοσμένα πάντα για τις 2 ώρες την εβδομάδα (απαράδεκτο για κατεύθυνση) εμπλουτισμένα με οπτικοακουστικό υλικό και πολλές γραμμές κώδικα σε ΓΛΩΣΣΑ. Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να δημιουργήσω 20 * 5 = 100 νέα σχέδια μαθήματος μέσα στο καλοκαίρι αν θέλω να είμαι τυπικός με την δουλειά μου αλλά και να τροποποιήσω τα παλιά αφού, λόγω ανάγκης, περιείχαν ύλη 2-3 ωρών.

Προσπαθώ να βρω λύσεις όπως να προγραμματίσω 2ωρα και να αφιερώσω 1 ώρα για παράδοση και 1 ώρα για εργαστήριο, το πρόβλημά μου βέβαια είναι ότι έχω 25 μαθητές σε ένα εργαστήριο με 12 υπολογιστές και υλικό (ασκήσεις/ερωτήσεις) που πάλι δεν επαρκεί για 7 ώρες την εβδομάδα.

Αυτά συμπεριλαμβάνοντας το παλιό (οδηγίες μαθητή) και νέο (2019) βοήθημα που μόλις ξεφύλλισα.

Έχω καιρό να ασχοληθώ με το φόρουμ εδώ αφού εδώ και χρόνια θεωρούσα τον εαυτό μου ικανό να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες, έχοντας πετύχει ένα πλούσιο και ευχάριστο μάθημα με πολλούς μαθητές και γονείς να με συγχαίρουν για το αποτέλεσμα.

Φέτος είμαι χαμένος....

Δεν ξέρω, ίσως αν οργανωθούμε, πιάσουμε από μια θεματική ενότητα ο καθένας και ετοιμάσουμε σχέδια μαθήματος (παράδοση, ασκήσεις, ερωτήσεις, λύσεις) και να τα αναρτήσουμε κάπου για όλους.

Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε λύσεις (γλώσσες προγραμματισμού;) για την παράδοση της ενότητας "Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός" εφόσον ο τρόπος που διδάσκεται στο βοήθημα είναι βαρετός (αφαιρετικά, χωρίς κώδικα), χωρίς να θέλω να προσβάλω τους συγγραφείς, οι οποίοι φαντάζομαι αναγκάστηκαν να το γράψουν έτσι.

Το υπουργείο μάλλον ξεχνά ότι πρόκειται για μαθητές Γ λυκείου και συνεχίζει να εμβαθύνει σε ποιο δύσκολες έννοιες στο ίδιο αντικείμενο (αλγοριθμική) αντί να προσθέτει νέα αντικείμενα (Ρομποτική, Βάσεις δεδομένων, Τεχνητή Νοημοσύνη, προγραμματισμός 2d/3d, mobile applications, cloud computing) για να βγαίνει καλύτερα η χρονιά και για τους μαθητές και τους καθηγητές.


"Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε λύσεις (γλώσσες προγραμματισμού;)"
Στη Διημερίδα που διεξήχθη, Python είναι η γλώσσα που προτάθηκε αν σε βοηθά αυτό.


"Το υπουργείο μάλλον ξεχνά ότι πρόκειται για μαθητές Γ λυκείου και συνεχίζει να εμβαθύνει σε ποιο δύσκολες έννοιες στο ίδιο αντικείμενο (αλγοριθμική) αντί να προσθέτει νέα αντικείμενα (Ρομποτική, Βάσεις δεδομένων, Τεχνητή Νοημοσύνη, προγραμματισμός 2d/3d, mobile applications, cloud computing) για να βγαίνει καλύτερα η χρονιά και για τους μαθητές και τους καθηγητές."


Το αντικείμενο είναι η Αλγοριθμική και ο Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός.
Προτείνοντας τέτοια νέα αντικείμενα, ξεχνάς κι εσύ συνάδελφε πως πρόκειται για μαθητές Γ Λυκείου με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών που δε στηρίζει όλα αυτά, για διάφορους λόγους.
Η ρομποτική, οι βάσεις δεδομένων, η τεχνιτή νοημοσύνη, και τα λοιπά που περιγράφεις, είναι πολύ πιο εξειδικευμένες εφαρμογές των βασικών θεμελίων που νομίζω θέλει να θέσει η Γ Λυκείου ως θεμελιώδεις γνώσεις.
Δεν είναι τυχαίο που Σχολές έχουν αυτά που πρότεινες ως μαθήματα ενός ή και δύο εξαμήνων. Και δε μιλάω για ειδική ρομποτική για παιδιά κλπ. Αυτά μπορουν να παρουσιάζονται ίσως κι από το Γυμνάσιο μαζι με τη Scratch του MIT (βλ κι App Inventor) αλλά cloud computing, αναλόγως του τι εννοείς, είναι αχανής ο όρος και δε ξέρω σε τι θα βοηθήσει. Όσον αφορά τεχνητή νοημοσύνη, νομίζω ξεπερνά κατά πολύ τους μαθησιακούς στόχους για ένα παιδί Γ Λυκείου ακόμα κι αν δε μιλάμε για prolog αλλά για machine learning σε python.
Αυτό που προτείνεις επιζητά ουσιαστικά ριζική αλλαγή ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του προγράμματος σπουδών από Δημοτικό μη σου πω, μέχρι και Λύκειο. Αν εξαιραίσουμε τη τεχνητή νοημοσύνη, δε σου λέω πως έχεις άδικο, αλλά θέλει μεγάλες και ριζικές αλλαγές, για να υλοποιηθεί.
Το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι ένα καλό βήμα προς τα εκεί, ελπίζω να δούμε κι άλλα πολλά στο  μέλλον.

bugman

Ας βάλουν επιτέλους στη ΓΛΩΣΣΑ:

1. Αλφαριθμητικά
1.1. Το + για να προσθέτουμε αλφαριθμητικά.
1.2. Συναρτήσεις αλφαριθμητικών όπως ΑΡΙΣΤΕΡΟ(), ΜΕΣΟ(), ΔΕΞΙΟ(), ΚΕΦΑΛΑΙΑ(), ΠΕΖΑ().
1.3. Αριθμητικές συναρτήσεις σε σχέση με τα αλφαριθμητικά όπως ΘΕΣΗ() για να επιστρέφει τη θέση αλφαριθμητικού, και ΑΡΙΘΜΟΣ() για να επιστρέφει τον αριθμό από το αλφαριθμητικό.
2. Αριθμητικές συναρτήσεις
2.1 Συνάρτηση ΤΥΧΑΙΟΣ() για να γυρνάει ένα ακέραιο νούμερο μεταξύ μιας περιοχής αριθμών.
3. Πίνακες.
3.1 Ο σχεδιασμός των πινάκων πρέπει να αλλάξει. Να μην χρειάζεται να ορίζουμε το μέγεθος ενός πίνακα που περνάμε ως τυπική παράμετρο στη Διαδικασία ή στη Συνάρτηση. Ας υπάρχει μια συνάρτηση ως ΔΙΑΣΤΑΣΗ() η οποία να γυρνάει τον αριθμό διαστάσεων, και μια ακόμα Μ_ΔΙΑΣΤΑΣΗΣ() για να γυρνάει το μέγεθος σε δοσμένη διάσταση.
3.2 Ενώ δεχόμαστε το copy in copy out, δεν δεχόμαστε την αλλαγή διάστασης που είναι επίσης μια αντιγραφή. Πολλά προγράμματα θα γράφονταν πιο εύκολα αν μπορούσε να δοθεί δυναμικά το μέγεθος του πίνακα.
4. Εισαγωγή του tuple ως ενδιάμεσο στοιχείο μεταξύ πίνακα και αντικειμένου. Τα tuples είναι σύνολα διάφορων τιμών (όχι ίδιου τύπου). Πχ το (,) θα είναι το κενό σύνολο, το (1,) το σύνολο με ένα στοιχείο και το (1,2) με δύο στοιχεία. Θα μπορούσαμε να αλλάζουμε τιμές πχ αν Α=(1,2,3)   τότε Α.1=10 θα δώσει το (10,2,3). Με ένα πίνακα με tuple (σύνολα ας τα λέμε), έχουμε μια απλή βάση δεδομένων όπου κάθε στοιχείο θα έχει ένα σύνολο στοιχείων (εγγραφών). Τώρα πρέπει να έχει κανείς τουλάχιστον δυο πίνακες αν θέλει να έχει για κάθε εγγραφή και αριθμούς και αλφαριθμητικά. Επίσης ένα tuple μπορεί να είναι στοιχείο tuple και έτσι μπορεί κανείς να φτιάχνει δένδρα πολύ εύκολα.

Γενικά η ΓΛΩΣΣΑ έχει μείνει πολύ πίσω. Αν γίνει αλλαγή με την python (που είναι σαφώς αρεστή απ' όλους) θα έχουμε πρόβλημα μετάβασης. Έτσι απαιτείται μια μεθοδευμένη μετάλλαξη της ΓΛΩΣΣΑΣ για πιο ομαλή μετάβαση σε νέα πράγματα.