Αποστολέας Θέμα: 2004 - Θέμα 1  (Αναγνώστηκε 2541 φορές)

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 797
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
2004 - Θέμα 1
« στις: 01 Ιούν 2004, 06:49:54 μμ »
Ας βάλουμε όλα τα σχόλια/ερωτήσεις/παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα 1 των εξετάσεων ενιαίων λυκείων το 2004, σε αυτό το χώρο
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pfan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 104
  • ...
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #1 στις: 02 Ιούν 2004, 01:19:11 πμ »
θέμα1.Α.4 Ο διερμηνευτής διαβάζει μία προς μία τις εντολές του πηγαίου προγράμματος και για κάθε μια εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη ακολουθία εντολών μηχανής
Σωστό γιατί η παράγραφος είναι αυτούσια όπως του βιβλίου.
Αλλά ένας συνάδελφος στο βαθμολογικό παρατήρησε τα εξής:
Στο σχήμα 6.6 σελ 139 Ο διερμηνευτής αναλύει-ελέγχει-ανιχνεύει και μετά εκτελεί. Επομένως πιστεύει ότι ένας μαθητής μπορεί να απαντήσει: λάθος δεν εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη ακολουθία αλλά πρώτα πρέπει να περάσει από άλλα στάδια.
Δεν θα έλεγα ότι συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο, αλλά θα έλεγα ότι η επιτροπή καλά θα έκανε να διάλεγε ένα άλλο κομμάτι πιο ξεκάθαρο. (να θυμίσω και την προηγούμενη χρονιά με τον μισό ορισμό του αλγορίθμου είχαμε αντίστοιχα προβλήματα)
Τέλος να ρωτήσω γιατί η επιτροπή θέλει να δώσει και τις 10 μονάδες από τις ερωτήσεις Σ/Λ μέσα από 2 σελίδες (όπως και την προηγούμενη χρονιά) και δεν κάνει διασπορά των ερωτήσεων; Τελικά τα πρώτα ερωτήματα είναι για να βοηθούν ποιους μαθητές;
« Τελευταία τροποποίηση: 02 Ιούν 2004, 01:27:35 πμ από pfan »
Πύρζα Φανή
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3111
  • Dracarys
    • Panagiotis Tsiotakis
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #2 στις: 02 Ιούν 2004, 09:53:08 πμ »
Το θέμα 1 είναι μια χαρά, με εύκολες μονάδες και ερωτήσεις από όλα τα κεφάλαια

xaidi

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 111
  • who is WHO!!!!!!
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #3 στις: 02 Ιούν 2004, 10:33:31 πμ »
Συμφωνώ και εγώ ότι το πρώτο θέμα ήταν εύκολο και σίγουρα αναμενόμενο.
ίσως όμως θα μπορούσαν να διαλέξουν και από άλλα κομμάτια του βιβλίου.
« Τελευταία τροποποίηση: 02 Ιούν 2004, 10:34:10 πμ από xaidi »
Ευχαριστώ,

George

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #4 στις: 04 Ιούν 2004, 12:25:19 πμ »
Το 1ο Θέμα άρχισε επιτέλους να γίνεται λίγο καλυτερο αν και εξακολουθεί να είναι πολύ εύκολο για 40 μόρια.
Απο τις ερωτήσεις Σ/Λ ( πολύ καλύτερες απο πέρυση) με προβλημάτισε η απάντηση μιας μαθήτριάς μου. Πολύ καλή μαθήτρια που το μόνο της λάθος ήταν στο Θεμα 1.Α.5. Το έβαλε σωστό γιατί είδε οτι στη σελ. 139 λέει οτι ''το διορθωμένο πρόγραμμα επαναυποβάλεται σε μεταγλώττιση και η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται, μέχρις ότου εξαλειφθούν πλήρως όλα τα λάθη.''
Τραβηγμένο βέβαια αλλά μήπως θα ήταν ποιο σωστή η ερώτηση ''Ένα πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής (χωρίς λάθη) χρειάζεται μεταγλώττιση.''

bagelisb

  • Επισκέπτης
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #5 στις: 04 Ιούν 2004, 07:15:01 μμ »
Αγαπητέ George
ένα πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα μηχανής δεν χρειάζεται μεταγλώττιση. Ο μεταγλωττιστής μετατρέπει το πρόγραμμα από γλώσσα υψηλού επιπέδου σε γλώσσα μηχανής. Η γλώσσα μηχανής εκτελείται απευθείας από τον υπολογιστή άρα δεν υπάρχει λόγος να περάσει κάποια διαδικασία μεταγλώττισης.  Ακόμα και λάθη να περιέχει ο κώδικας σε γλώσσα μηχανής, αυτά είναι μόνο λογικά και όχι συντακτικά (κάθε γραφή σε 1 και 0 έχει κάποιο νόημα).

George

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Re: 2004 - Θέμα 1
« Απάντηση #6 στις: 04 Ιούν 2004, 11:51:13 μμ »
Αγαπητέ Βαγγέλη,
φυσικά και συμφωνώ μαζί σου. Αυτό που θέλω να τονίσω με αυτό το ''τραβηγμένο'' παράδειγμα που έγραψα πριν είναι οτι μερικές φορές το βιβλίο δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις στους μαθητές (ειδικά σε αυτούς που προσέχουν την κάθε λεπτομέρεια). Γιαυτό οι ερωτήσεις αυτού του είδους θα πρέπει να είναι πολύ προσεγμένες και να μην αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας απο το μαθητή.
Με εκτίμηση