Πολλές ΑΠΟΡΙΕΣ

Ξεκίνησε από ilias_skg, 02 Μαΐου 2017, 12:05:47 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_skg

Καλησπέρα σας, 3 απορίες έχω.
1η απορία είναι αν οι λειτουργίες ενός Η/Υ είναι μέσα στην ύλη και το λέω αυτό διότι παρατήρησα ότι στις πανελλήνιες 2016 εσπερινα νέο σύστημα ότι η πρώτη ερώτηση Σ/Λ έχει αυτό σαν θέμα.
2η απορία: αν σε τμήμα διαγράμματος ροής θα πρέπει να μπει το σχήμα της έλλειψης στην αρχη και στο τέλος.
3η απορία: όταν υπάρχει ταξινομημένος πίνακας και πρέπει να γίνει αναζήτηση, ποιόν αλγόριθμο θα πρέπει να χρησιμοποιήσω; θα πρέπει να χρησιμοποιήσω αναγκαστικά δυαδική αναζήτηση;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

petrosp13

1η εκτός ύλης σίγουρα (όπως και όλο το 1ο κεφάλαιο)
2η δεν χρειάζεται εφόσον μιλάμε για τμήμα ΔΡ
3η όχι υποχρεωτικά, κινείσαι ανάλογα με το τι ζητάει η εκφώνηση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dimpapadop

Νομίζω όσον αφορά και την 2η απορία, από την στιγμή που οι οδηγίες αναφέρουν ότι κάθε άσκηση λύνεται σε ΓΛΩΣΣΑ, (ψευδογλώσσα & ΔΡ αναφέρεται ότι θεωρούνται γνωστά από την ύλη της Β) δεν νομίζω το 2ο ΘΕΜΑ να ζητάει Διάγραμμα Ροής και φέτος.

Sergio

Παράθεση από: dimpapadop στις 02 Μαΐου 2017, 01:13:54 ΜΜ
Νομίζω όσον αφορά και την 2η απορία, από την στιγμή που οι οδηγίες αναφέρουν ότι κάθε άσκηση λύνεται σε ΓΛΩΣΣΑ, (ψευδογλώσσα & ΔΡ αναφέρεται ότι θεωρούνται γνωστά από την ύλη της Β) δεν νομίζω το 2ο ΘΕΜΑ να ζητάει Διάγραμμα Ροής και φέτος.

Η οδηγία "Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ", όπως το αντιλαμβάνομαι, αφορά στην ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ αλγορίθμων, δηλαδή στην κατασκευή αλγόριθμου για την επίλυση προβλήματος (θέματα Γ & Δ).

Η παρατήρηση που ακολουθεί αναφέρει:
"..Οι ανωτέρω παρατηρήσεις έχουν λάβει υπόψη τη διδασκαλία των Αλγορίθμων στη Β΄ Λυκείου, όπου οι μαθητές έχουν διδαχθεί τη γραφή αλγόριθμου σε ψευδογλώσσα και την αναπαράσταση αλγορίθμων με διαγραμματικές τεχνικές. Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου, οι μαθητές εξοικειώνονται με την υλοποίηση αλγορίθμων σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ. Η ψευδογλώσσα και τα διαγράμματα ροής θεωρούνται ήδη γνωστά και στη Γ΄ Λυκείου καλύπτονται μόνο πιθανά κενά από τη διδασκαλία τους στη Β΄ Λυκείου..."

Η ερμηνεία που προκύπτει όπως διαβάζω τα παραπάνω είναι πως ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ και ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ είναι στην ύλη αλλά η διδασκαλία στη Γ' Λυκείου ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΙ σε "υλοποίηση αλγορίθμων σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ" ενώ όσον αφορά στα Ψ/Γ και Δ/Ρ, αυτά "θεωρούνται ήδη γνωστά και στη Γ΄ Λυκείου καλύπτονται μόνο πιθανά κενά από τη διδασκαλία τους στη Β΄ Λυκείου"

Δε βλέπω λοιπόν οτι μπορούμε να αποκλείσουμε ερωτήματα που θα εξετάζουν τη γνώση Ψ/Γ ή Δ/Ρ στα πρώτα 2 θέματα (Α & Β)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

dimpapadop

#4
Συμφωνώ Αστέριε (Sergio) και για τις οδηγίες, που έγραφαν είναι γνωστά (... άλλωστε έχουμε και 2ο κεφ :) εντός ύλης )

Απλά αν λάβουμε υπ' όψιν ότι στο 2ο Θέμα τα 10 μόρια που συνήθως επιλέγονταν (μέχρι προπερυσι) για διαγραμματική αναπαράσταση και (1) δεδομένου ότι εμφωλευμένες επαναλήψεις, πολλαπλές Αν, ... δεν υπήρχαν ούτε σαν παραδείγματα στην ΑΕΠΗΥ στο βιβλίο, (2) Βάλε και στις "προτάσεις διδσκαλίας / πορεία φέτος" μας πρότειναν σε 1 μονόωρο να κάνουμε μια μικροεπανάληψη σε Δ/Ρ.... δεν το βλέπω.
Στο 1ο θέμα πάλι, ίσως... κάτι σε απλούστερο. (πάλι όμως δύσκολο αφού δεν θυμάμαι να έχουμε δει Δ/Ρ σε 1ο Θέμα)

Ίσως δεν ξεκαθάρισα, όχι απίθανο απλά το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο.

Απίθανο με αυτά που έχω δει 18χρόνια στο Λύκειο, δεν θα ήταν ΟΥΤΕ η στοίβα χρόνου εκτέλεσης  :D χαχαχαχ

Sergio

Παράθεση από: dimpapadop στις 22 Μαΐου 2017, 10:17:53 ΜΜ
Απίθανο με αυτά που έχω δει 18χρόνια στο Λύκειο, δεν θα ήταν ΟΥΤΕ η στοίβα χρόνου εκτέλεσης  :D χαχαχαχ

Ε όχι δα.. αντιλαμβάνομαι ασφαλώς την .. εύθυμη.. διάθεση του σχολίου, εν τούτοις (δεν θα βαρεθώ να το λέω), οτιδήποτε αφορά στη ΣΧΕ θα ήταν τραγικό !! (για την ιστορία, ήμουν ανέκαθεν υποστηρικτής της ΣΧΕ και είχα και αρκετές σχετικές ασκήσεις - εδώ και πολλά χρόνια, φέτος όμως δεν έχω κάνει ΚΑΜΙΑ)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)