Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2015, 10:21:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ανδρέας Φαρμακόρης

Παράθεση από: ολγα στις 27 Μαΐου 2015, 01:55:04 ΜΜ
1. Βρίσκεις πλήθος τραγουδιών με μέγιστη βαθμολογία από ένα κριτή, νομίζω. Δηλαδή το ΠλήθοςΚριτών δεν είναι αυτό που ζητάει.
2. Αντί 2 απλές επιλογές θέλει πολλαπλή γιατί αν περάσει από την πρώτη, περνάει και από τη δεύτερη και κάνει το  Πλήθοςmax 2 (λανθασμένα).
Όλγα έχεις δίκιο.  Έσβησα το παραπάνω σχόλιο για να μην μπερδέψω.  Sorry
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

theoL

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΘΕΜΑ_Δ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,Υ,ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[45,7],ΣΥΝΟΛΙΚΗ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[45],ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_5,ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_ΒΑΘΜ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΒΡΕΘΗΚΕ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΙΤΛΟΙ[45]
ΑΡΧΗ
  ΒΡΕΘΗΚΕ <-- ΨΕΥΔΗΣ
  ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_5 <-- 0
  ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_ΒΑΘΜ <-- 0
  ΓΙΑ Χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 45
    ΣΥΝΟΛΙΚΗ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ] <-- 0
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΟΣΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙΤΛΟΙ[Χ]
    ΓΙΑ Υ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΟΣΕ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ',Υ,'ου ΚΡΙΤΗ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ,Υ]
      ΣΥΝΟΛΙΚΗ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ] <-- ΣΥΝΟΛΙΚΗ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ]+ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ,Υ]
      ΑΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ,Υ]>=5 ΤΟΤΕ
        ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_5 <-- ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_5+1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ,Υ]=10 ΤΟΤΕ
        ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_ΒΑΘΜ <-- ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_ΒΑΘΜ+1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Χ]>50 ΚΑΙ ΑΡ_ΚΡΙΤ_ΜΕΓ_5=7 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ',ΤΙΤΛΟΙ[Χ],'ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ'
      ΒΡΕΘΗΚΕ <-- ΑΛΗΘΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ ΒΡΕΘΗΚΕ=ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Κανένα τραγούδι δεν προκίνεται στην δεύτερη φάση'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΕΜΑ_Δ

evry

Το θέμα δεν ζητάει πίνακες. Μπορεί να λυθεί χωρίς πίνακα δυο διαστάσεων με δυο  μονοδιάστατους για τα μέγιστα και τους μετρητές.
Στα προφορικά έτυχε μαθητής ο οποίος (από ότι είπε δεν πήγαινε φροντιστήριο οπότε γλίτωσε την τυποίηση των πίνακων) και έδωσε ολόσωστη λύση χωρίς πίνακες. Απλά χρησιμοποίησε 7+7 μεταβλητές και πολλά Αν...τότε  :o :o :o (μας βγήκαν τα μάτια στη διόρθωση), αλλά ήταν σωστό
Παρακάτω δίνω μια άλλη λύση, στην οποία δεν χρησιμοποιούνται πίνακες παρά μόνο ο πίνακας των μετρητών που ανέφερα προηγουμένως.
Κώδικας: pascal
μ <-- 0  
κριτές <-- 0
Για κ από 1 μέχρι 7
   μέγιστο[κ] <-- 0
Τέλος_Επανάληψης
Για τραγούδι από 1 μέχρι 45
     Διάβασε Τίτλο
     Σ <-- 0
     Για j από 1 μέχρι 7
          Διάβασε Β
          Σ <-- Σ + Β
          Αν Β >= 5 Τότε  κ <-- κ + 1
          Αν Β > μέγιστο[j] Τότε
              μέγιστο[j] <-- Β
              φορές[ j ] <-- 1
          Αλλιώς_Αν μέγιστο[j] = Β Τότε
              φορές[ j ]  <-- φορές[ j ] + 1
          Τέλος_Αν
    Τέλος_Επανάληψης
    Εμφάνισε Σ
    Αν  κ = 7  και   Σ > 50  Τότε
        Εμφάνισε Τίτλο 
        μ <-- μ + 1
    Τέλος_Αν
    Αν φορές[j] = 1 Τότε κριτές <-- κριτές + 1
Τέλος_Επανάληψης
 Εμφάνισε κριτές
 Αν  μ = 0   Τότε Εμφάνισε   'κανένα τραγούδι δεν προκρίνεται'

δεν αποκλείεται να μου ξέφυγε κάτι, αλλά νομίζω ότι η γενική ιδέα φαίνεται

οπότε όσοι συνάδεφοι βαθμολογούμε προσοχή γιατί θα δούμε πολλές λύσεις χωρίς πίνακες που θα είναι σωστές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

epsilonXi

εμένα ένας το έλυσε με ταξινόμηση... μάλιστα με ταξινόμηση μόνο των 2 πρώτων βαθμών ανά κριτή

κακή ιδέα η ταξινόμηση, αλλά καλή ιδέα η ταξινόμηση μόνο των 2 πρώτων



πλ <-- 0
για κ από 1 μέχρι 7
   για χ από 2 μέχρι 3
      για τ από 45 μέχρι χ με βήμα -1
        αν ΒΑΘ[κ,τ] > Β[κ,τ-1] τότε
           αντιμετάθεσε ΒΑΘ[κ,τ], ΒΑΘ[κ,τ-1]
        τέλος_αν
     τέλος_επανάληψης
   τέλος_επανάληψης
   αν ΒΑΘ[κ,1] > ΒΑΘ[κ,2] τότε
    πλ <-- πλ + 1
   τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
εμφάνισε πλ

theoL

Ποια είναι η καλύτερη λύση ;
Όλες εφόσον δίνουν σωστό επιστημονικά αποτέλεσμα είναι σωστές και θα πρέπει να βαθμολογηθούν τουλάχιστον με το 80% της αξίας σε βαθμούς της ερώτησης.
Η καλύτερη θα πρέπει να έχει κάποια κριτήρια. Και ένα από αυτά είναι το μέγεθος του προγράμματος....! Και η πολυπλοκότητα
8)

Αθανάσιος Πέρδος

Συγγνώμη που το έγραψα και στο γενικό σχολιασμό αλλά δεν είχα δει το μήνυμα σε αυτό το νήμα. Τι σχέση έχει το μέγεθος του προγράμματος και η πολυπλοκότητα με τη βαθμολόγηση.
Δηλαδή προτείνεις να μην πάρει όλες τις μονάδες η λύση που παρατίθεται παραπάνω;

Παράθεση από: theoL στις 28 Μαΐου 2015, 02:42:01 ΜΜ
Ποια είναι η καλύτερη λύση ;
Όλες εφόσον δίνουν σωστό επιστημονικά αποτέλεσμα είναι σωστές και θα πρέπει να βαθμολογηθούν τουλάχιστον με το 80% της αξίας σε βαθμούς της ερώτησης.
Η καλύτερη θα πρέπει να έχει κάποια κριτήρια. Και ένα από αυτά είναι το μέγεθος του προγράμματος....! Και η πολυπλοκότητα
8)

gkatsion

Η παρακάτω λύση για τους βαθμολογητές που θα κάτσουν να ασχοληθούν και να καταλάβουν τι κάνει θα πάρει πλήρη μόρια.
Είναι εντελώς σωστή.

Δεν έχει σχέση το μέγεθος ούτε η πολυπλοκότητα. Δεν εξετάζονται οι μαθητές σε αυτά. Δεν ελέγχουμε βελτιστοποίηση.

Τέλος να σχολιάσω ότι για κάθε έναν κριτή ο παρακάτω αλγόριθμος κανει 2 επαναλήψεις των 44 και 43 φορών.
Και η ενδεικτική επίλυση του υπουργείου έχει 2 επαναλήψεις για κάθε κριτή των 45 και 45 φορών.

Δεν υπάρχει καμία αύξηση της πολυπλοκότητας αφού δεν τα ταξινομεί όλα, αλλά μόνο τα 2 πρώτα αδιαφορώντας για τα άλλα.


Παράθεση από: epsilonXi στις 27 Μαΐου 2015, 09:36:56 ΜΜ
εμένα ένας το έλυσε με ταξινόμηση... μάλιστα με ταξινόμηση μόνο των 2 πρώτων βαθμών ανά κριτή

κακή ιδέα η ταξινόμηση, αλλά καλή ιδέα η ταξινόμηση μόνο των 2 πρώτων



πλ <-- 0
για κ από 1 μέχρι 7
   για χ από 2 μέχρι 3
      για τ από 45 μέχρι χ με βήμα -1
        αν ΒΑΘ[κ,τ] > Β[κ,τ-1] τότε
           αντιμετάθεσε ΒΑΘ[κ,τ], ΒΑΘ[κ,τ-1]
        τέλος_αν
     τέλος_επανάληψης
   τέλος_επανάληψης
   αν ΒΑΘ[κ,1] > ΒΑΘ[κ,2] τότε
    πλ <-- πλ + 1
   τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
εμφάνισε πλ
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

Αθανάσιος Πέρδος

Θα μπορούσε να λυθεί και με μία επανάληψη. Άρα με την παραπάνω λογική και η ενδεικτική λύση του υπουργείου να μην πάρει όλα τα μόρια.
Το θέμα όπως πολύ σωστά επισημαίνεις   είναι ότι
Παράθεση από: gkatsion στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:01 ΜΜ
Η παρακάτω λύση για τους βαθμολογητές που θα κάτσουν να ασχοληθούν και να καταλάβουν τι κάνει θα πάρει πλήρη μόρια.
Είναι εντελώς σωστή.
Δεν έχει σχέση το μέγεθος ούτε η πολυπλοκότητα. Δεν εξετάζονται οι μαθητές σε αυτά. Δεν ελέγχουμε βελτιστοποίηση.

Rathaniel

#23
Καταλαβαίνω την επίλυση χωρίς πίνακες για τα τρία πρώτα ερωτήματα.
Καιτην δίνω και παρακάτω :
Αλγόριθμος θέμαΔ_χάλια_μοριοδότηση
   προκρ<-0
   Για τρ από 1 μέχρι 45
       Διάβασε τ                                                          !ερ.Δ1
       Διάβασε β1,β2,β3,β4,β5,β6,β7
       βαθμ<- β1+β2+β3+β4+β5+β6+β7                     !ερ.Δ2
       Εμφάνισε βαθμ
       βπανω5<- β1>=5 ΚΑΙ β2>=5 β3>=5 ΚΑΙ β4>=5 β5>=5 ΚΑΙ β6>=5 ΚΑΙ β7>=5         ! ουφ. ερ.Δ3
       Αν βπανω5=αληθής και βαθμ>50 τότε
             προκρ<-προκρ + 1
             Εμφάνισε "Το  ",τ, "προκρίθηκε"
       Τέλος_αν
       ...............
       .............
   Τέλος_επανάληψης
    Αν προκρ=0 τότε
          Εμφάνισε "Δεν προκρίθηκε κανένα (κριτές τσεκούρια)."
    Τέλος_αν

Ειλικρινά γράψτε εδώ πως θα λυθεί το Δ4 χωρίς κανένα πίνακα
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

theoL

Αν δεν κάνω λάθος στο βιβλίο αναφέρεται ότι θα πρέπει να δημιουργούμε το βέλτιστο δυνατών πρόγραμμα, ότι η χρήση της μίας ή της άλλης δομής εξαρτάτε από την εργασία την οποία έχουμε να κάνουμε, άρα θα έπρεπε να εξετάζεται και το ενδεχόμενο της πολυπλοκότητας ή του μεγέθους. Γιατί μπορώ να πάω και στην Αμερική μέσω Αυστραλίας.

michaeljohn

Παράθεση από: theoL στις 28 Μαΐου 2015, 02:42:01 ΜΜ
Ποια είναι η καλύτερη λύση ;
Όλες εφόσον δίνουν σωστό επιστημονικά αποτέλεσμα είναι σωστές και θα πρέπει να βαθμολογηθούν τουλάχιστον με το 80% της αξίας σε βαθμούς της ερώτησης.
Η καλύτερη θα πρέπει να έχει κάποια κριτήρια. Και ένα από αυτά είναι το μέγεθος του προγράμματος....! Και η πολυπλοκότητα
8)

Ξέρουμε άραγε την βέλτιστη ενός προβλήματος που θα πάρει το άριστα ;....

theoL

Μπορούμε να την βρούμε ΜΟΝΟ όταν το πρόβλημα είναι σωστά διατυπωμένο.
Μπορούμε όμως να καταλήξουμε μέσω μιας ομάδας ανθρώπων «επιστημόνων» ότι αυτή ή λύση είναι πολύ κοντά στα ζητούμενα. Π.χ. εάν η λύση μπορεί πρέπει να έχει πίνακες για να ικανοποιήσει το βέλτιστο τότε ναι είναι αποδεκτό και φυσικά το άλλο με 7 ή 8 μεταβλητές δεν είναι. Αλλά είναι επιστημονικά ορθό και πρέπει να βαθμολογηθεί.

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: theoL στις 28 Μαΐου 2015, 09:14:21 ΜΜ
Αν δεν κάνω λάθος στο βιβλίο αναφέρεται ότι θα πρέπει να δημιουργούμε το βέλτιστο δυνατών πρόγραμμα, ότι η χρήση της μίας ή της άλλης δομής εξαρτάτε από την εργασία την οποία έχουμε να κάνουμε, άρα θα έπρεπε να εξετάζεται και το ενδεχόμενο της πολυπλοκότητας ή του μεγέθους. Γιατί μπορώ να πάω και στην Αμερική μέσω Αυστραλίας.

Συγγνώμη και πάλι αλλά απάντησα και στο νήμα του γενικού σχολιασμού. Ας συνεχίσουμε τη συζήτηση μόνο σε αυτό το νήμα.

Που ακριβώς το λέει αυτό; Υπενθυμίζω ότι το 5ο κεφάλαιο είναι εκτός ύλης.

Τώρα για το παράδειγμα που αναφέρεις αν σε ενδιαφέρει το κόστος και όχι ο χρόνος μπορεί η διαδρομή Ελλάδα - Αυστραλία - Αμερική να είναι η βέλτιστη λύση αν τα αεροπορικά εισητήρια είναι πιο φτηνά από μία απευθείας διαδρομή Ελλάδα - Αμερική αλλά νομίζω ότι δεν είναι αυτό το θέμα μας.

itt

Παράθεση από: theoL στις 28 Μαΐου 2015, 09:12:38 ΜΜ
Αν δεν κάνω λάθος στο βιβλίο αναφέρεται ότι θα πρέπει να δημιουργούμε το βέλτιστο δυνατών πρόγραμμα, ότι η χρήση της μίας ή της άλλης δομής εξαρτάτε από την εργασία την οποία έχουμε να κάνουμε, άρα θα έπρεπε να εξετάζεται και το ενδεχόμενο της πολυπλοκότητας ή του μεγέθους. Γιατί μπορώ να πάω και στην Αμερική μέσω Αυστραλίας.

To βέλτιστο πρόγραμμα δεν μπορείς να το δημιουργήσεις, εννοείς να χρησιμοποιήσεις τον βέλτιστο αλγόρθμο για κάποια λειτουργία. Κάτι που είναι εκτός ύλης και φιλοσοφίας του μαθήματος.

evry

Γίνεται, αλλά θα γράφεις για πολλές σελίδες
Το έκανε μαθητής στα προφορικά και μας πήρε ώρα να σιγουρευτούμε ότι ήταν σωστό αλλά ... ήταν.
Τον ρώτησα που είδε κάτι τέτοιο και αν έχει υπόψη του κάποια λύση με πίνακες (αφού είχε δώσει το γραπτό του)
και μας είπε πως δεν είχε καμία βοήθεια από κανέναν γιατί δεν πήγαινε φροντιστήριο και στο σχολείο ο καθηγητής ήταν και υποδιευθυντής και τους έκανε σπάνια μάθημα. Μάλιστα το παιδί δεν ήξερε να διαβάσει έναν πίνακα δυο διαστάσεων!!!
Τι να πεις, απλά respect
Παράθεση από: Rathaniel στις 28 Μαΐου 2015, 09:09:58 ΜΜ
Ειλικρινά γράψτε εδώ πως θα λυθεί το Δ4 χωρίς κανένα πίνακα

Λοιπόν πως το έκανε τώρα
Δες λίγο τη λύση που δίνω εδώ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6248.msg72589#msg72589
και σκέψου πως θα ήταν αν αντικαταστήσεις τους δυο μικρούς μονοδιάστατους που έχω με εφτά μεταβλητές μέγιστο1, μέγιστο2, ... φορές1, φορές2 κλπ
Ουσιαστικά αντί για πίνακα χρησιμοποιείς 7 μεταβλητές, αντί να γράφεις φορές[1] γράφεις φορές1.
Απλά θα τρελαθείς στα Αν, θες 7 Αν, για κάθε περίπτωση μέσα και έξω από την επανάληψη, δηλαδή αν τα θυμάμαι καλά 7x4 = 28 Αν...τότε
Ελπίζω να μην θες να το γράψω γιατί δεν έχω τόσο χρόνο ούτε υπομονή ;)

Επίσης συνάδελφοι
Η συζήτηση για βελτιστοποίηση έχει ενδιαφέρον αλλά είναι άσχετη με το thread, με το μάθημα και με τα θέματα.
Παρακαλώ πολύ φτιάξτε ένα άλλο thread και μιλήστε για βελτιστοποίηση, εδώ μπαίνουν μαθητές και βαθμολογητές να ενημερωθούν για τα θέματα και το μόνο που προσφέρει αυτή η συζήτηση είναι να αποπροσανατολίζει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr