Επίπεδο δυσκολίας των πανελληνίων εξετάσεων

Ξεκίνησε από gpapargi, 19 Μαΐου 2008, 02:01:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Για μένα τα πράγματα είναι απλά και το έχω ξαναγράψει: Η ανομοιόμορφη κατανομή δεν οφείλεται στα θέματα, αλλά στην κατανομή των επιδόσεων που παρουσιάζουν οι μαθητές στο μάθημα μας
Οι μαθητές που θα γράψουν 18-20 είναι ισάριθμοί ή και λίγο περισσότεροι από αυτούς που θα γράψουν 15-18, γιατί δεν υπάρχουν μαθητές που θα γράψουν 15-18. Το "ταβάνι" τους είναι το 15.
Για μένα, το να υπάρχουν θέματα εύκολα μέχρι το 12 και ένα ιδιαίτερα απαιτητικό 4ο θέμα θα εντείνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα.
Η εικόνα θα αλλάξει ως εξής: Κάποιοι μαθητές που θα έγραφαν 19-20 θα γράψουν 17-18 και μαθητές που έφτασαν το 15, δεν θα περάσουν το 13. Άρα, το αποτέλεσμα θα είναι να μεταφερθεί η "τρύπα" από το 15-18 λίγο πιο χαμηλά.
Προσωπική άποψη εκφράζω
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

p-p

#31
Συνάδελφοι, η τοποθέτηση μου είναι μακροσκελής αλλά προσπάθησα να κάνω τα επιχειρήματά μου σαφή για κάθε αναγνώστη.

Διαφωνώ εν μέρει με κάποιους συναδέλφους , διότι έχω την εντύπωση πως ξεχνάνε κάποιες μεταβλητές. Πολύ σωστά λένε πως στο μάθημα υπάρχουν κάπως περισσότεροι μαθητές που κινούνται στο 18-20 απ’οτι στο 16-18(στην ουσία τα τελευταία τρία χρόνια είναι ίδια τα ποσοστά των μαθητών κινούνται στο 18-20 και στο 16-18 γεγονός που θα συμφωνήσω δεν είναι σωστό). Αυτό συμβαίνει αναμφισβήτητα διότι πράγματι το μάθημα είναι εύκολο για κάποιον που κάνει φροντιστήριο και είμαι σχεδόν σίγουρος πως το 25% που παίρνει 16-20, κάνει στην συντριπτική του πλειοψηφία φροντιστήριο. Κακά τα ψέματα, η Ανάπτυξη Εφαρμογών είναι ένα μάθημα που εάν το δουλέψεις θα γράψεις καλά σχεδόν σίγουρα (το 100 δεν θέλει να έχεις ταλέντο στον προγραμματισμό για να το γράψεις) σε αντίθεση με τα μαθηματικά και στην φυσική που και δουλεμένοι μαθητές αρκετές φορές δεν μπορούν να γράψουνε καλά και 100 γράφουνε τα πραγματικά ταλέντα των θετικών επιστημών. Τα θέματα στην ΑΕΠΠ δεν απαιτούν ιδιαίτερη κριτική σκέψη.

ΑΛΛΑ αν είσαι ένας μαθητής που βλέπεις πρώτη φορά το μάθημα στην ζωή σου(ουρανοκατέβατο χωρίς καμία σύνδεση με την Α΄ &  Β΄Λυκείου όπως γίνεται με την Φυσική και τα Μαθηματικά) τον Σεπτέμβρη την χρονιάς που δίνεις πανελλήνιες και κάνεις δυο 40λεπτα την εβδομάδα(και ας υποθέσουμε πως δεν χάνεις ούτε μια ώρα από γιορτές – εκδρομές – κλπ) τα θέματα είναι, για έναν εκπαιδευτικό που κάνει καλά την δουλειά του σχολείο, αντίστοιχα της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο. Αν δυσκολέψουνε τα θέματα δεν θα διακριθούνε οι καλύτεροι μαθητές της τάξης(ίσως βέβαια διακριθούνε κάποια ταλέντα στον προγραμματισμό αλλά δεν ξέρω αν αυτός είναι ο σκοπός των πανελληνίων) αλλά αυτοί που κάνανε τα πιο καλά φροντιστήρια και θα κάνουνε μεταξύ τους διαγωνισμό οι καθηγητές πληροφορικής στο ποιος κάνει το καλύτερο φροντιστήριο. Συνεπώς πιστεύω πως μάταια ψάχνουμε την αναβάθμιση του μαθήματος σε πολύ δυσκολότερα θέματα πανελληνίων(θα συμφωνήσω μόνο στο να είναι δυσκολότερα 5-10 μόρια για να επέλθει η πολυπόθητη καμπάνα του Gauss – είναι το μοναδικό δραστικό πράγμα που πρέπει να αλλάξει κατά την προσωπική μου γνώμη σε σχέση με τα θέματα από το 2005 και μετά, έτσι όπως διδάσκεται στο σχολείο το μάθημα τώρα). Με δυσκολότερα θέματα θα πετύχουμε αναβάθμιση της διδασκαλίας(μαθήματος και ωρών ανά εβδομάδα) του μαθήματος στα φροντιστήρια αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτός ο στόχος…

Πρώτον, αναβάθμιση του μαθήματος κατά την άποψη μου θα γίνει αν μπεί τρίτη ώρα στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών για μπορέσουμε να διδάξουμε την ύλη πιο εμπεριστατωμένα στο σχολείο και τα παιδιά να έχουν σχεδόν καθημερινή ενασχόληση με το μάθημα. 

Δεύτερον ,  προσωπική μου άποψη είναι πως αναβάθμιση του μαθήματος θα επέλθει, κυρίως, αν τα πρώτα τέσσερα κεφάλαια της ανάπτυξης εφαρμογών κατεβούν σε αντίστοιχο μάθημα της Β΄Λυκείου, και στη Γ Λυκείου γίνουν ΟΛΑ(και τα 14) τα υπόλοιπα μαζί με αλγορίθμους διαίρει και βασίλευε, άπληστη μέθοδο, πολυπλοκότητα αλγορίθμων κλπ. Ξεχνάμε ότι μια γλώσσα προγραμματισμού, όπως και οποιαδήποτε άλλη φυσική ή τεχνητή γλώσσα θέλει το χρόνο της για να αφομοιωθεί και να φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο συνάδελφοι πως μετά την Φυσική και τα Μαθηματικά, η ΑΕΠΠ είναι το μάθημα με το μεγαλύτερο ποσοστό ΑΠΟ ΟΛΑ(και από τα 22 πανελλαδικά εξεταζόμενα)  με μαθητές κάτω από την βάση. Αυτό συμβαίνει διότι ο μέτριος μαθητής που δεν προλαβαίνει να αφομοιώσει την γλώσσα δεν μπορεί ούτε να πιάσει την βάση του 10 σε ένα μάθημα με αντικειμενικά ευκολότερα θέματα τις πανελλήνιες από άλλα με  πολύ δυσκολότερα . Διότι όταν ο καθηγητής του σχολείου τρέχει να καλύψει την ύλη στις 2 ώρες που κάνει και θέλει να κάνει υψηλού επιπέδου μάθημα για να βοηθήσει να αριστεύσουν κάποιοι μαθητές, δεν θα αφιερώνει πολύ χρόνο στην αφομοίωση του προγραμματισμού(για αυτούς που δεν τον αφομοιώσανε κάνοντας φροντιστήριο) και σαν αποτέλεσμα πολλοί μέτριοι μαθητές χάνουν το τρένο του μαθήματος και γράφουν κάτω από 10 στις πανελλήνιες. Είναι δυνατόν να γράφει το 50% κάτω από την βάση στην ΑΕΠΠ με τα θέματα που πέφτουν έως τώρα; Μήπως αυτό είναι πιο παράδοξο απο αυτό στις μεγαλύτερες βαθμολογίες.

Συμπερασματικά, κατά προσωπική μου άποψη, με τους δυο παραπάνω τρόπους θα αναβαθμιστεί το μάθημα και θα χαιρόμαστε να κάνουμε προγραμματισμό υψηλού επιπέδου στο σχολείο, όπως όλοι όσοι αγαπάμε το αντικείμενο φαντάζομαι το ονειρευόμαστε. Όσο για τις πανελλήνιες, κατά προσωπική μου πάντα άποψη, δυσκολότερα 5-10 μόρια σε μια άσκηση για να ξεχωρίσει ο πραγματικά καλός και διατήρηση του ύφους από 2005 και μετά …

p-p

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

COACH

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα...Το μάθημα μας είναι το απόλυτο μάθημα λογικής....Κανονικά θα έπρεπε να μην υπήρχε καμία τυποποίηση στα θέματα γενικότερα και τα θέματα να ήταν διαβαθμισμένης φυσικά δυσκολίας αλλά όχι οχι όχι οχι τυφλοσούρτες.......όχι ΣΟΣ...Πραγματικά θλίβομαι όταν βλέπω ότι τα θέματα παραμένουν εύκολα και ακόμα χειρότερα....υπάκουα στην τυποποίηση που προσφέρουν οι έτοιμοι αλγόριθμοι....
Εννοείται ότι ένα δίωρο την εβδομάδα είναι αρκετό για να κάνουμε τα παιδιά να μάθουν να σκέφτονται ο καθένας στο μέτρο τον βοηθούν οι ικανότητες του.

Θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν στις πανελλήνιες βλέπαμε θέματα του ύφους των διαγωνισμάτων που φτιάχνονται στο ΣΤΕΚΙ...Το τελικό διαγώνισμα είναι πραγματικά στολίδι...

Τέτοια θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά πρωτότυπα θα είναι όμορφο να αρχίσουμε να βλέπουμε στις εξετάσεις...Ας φτάνουν και οι πιο αδύναμοι μέχρι και το δεύτερο θέμα και από εκεί και πέρα ένα τρίτο και ένα τέταρτο θέμα που να είναι μη τυποποιημένα, πρωτότυπα, διαφορετικά κάθε φορά αλλά διαβαθμισμένα...Δηλαδή να υπάρχει ένα πιο εύκολο τρίτο θέμα και ένα πιο δύσκολο τέταρτο...Αλλά αυτό που προτείνω είναι το εξής...
Και το τρίτο θέμα να είναι εύκολο (ίσως και αρκετά εύκολο) αλλά να μην είναι τυποποιημένο.
Και όχι το τρίτο θέμα να είναι το κλασσικό και τυποποιημένο για να γράψουν αυτοί που διάβασαν....όχι...για μένα ο σκοπός του μαθήματος είναι τα παιδιά να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν και αυτό μπορεί να εξεταστεί με θέματα που είναι απλά αλλά όχι στερεότυπα...Δεν λέω να μην ανταμειφθεί όποιος προσπάθησε...σε ένα εύκολο και πρωτότυπο τρίτο θέμα θα μπορεί να ανταποκριθεί κάποιος που προσπάθησε....
Υπάρχει ένα άλλο ολόκληρο μάθημα άλλωστε για να φανεί ποιος διαβάζε και ποιος όχι στην Τεχνολογική κατεύθυνση...Το δικό μας τείνει να γίνει το δεύτερο....
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

COACH

Παράθεση από: COACH στις 24 Μαΐου 2008, 01:27:45 ΠΜ
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα...Το μάθημα μας είναι το απόλυτο μάθημα λογικής....Κανονικά θα έπρεπε να μην υπήρχε καμία τυποποίηση στα θέματα γενικότερα και τα θέματα να ήταν διαβαθμισμένης φυσικά δυσκολίας αλλά όχι οχι όχι οχι τυφλοσούρτες.......όχι ΣΟΣ...Πραγματικά θλίβομαι όταν βλέπω ότι τα θέματα παραμένουν εύκολα και ακόμα χειρότερα....υπάκουα στην τυποποίηση που προσφέρουν οι έτοιμοι αλγόριθμοι....
Εννοείται ότι ένα δίωρο την εβδομάδα είναι αρκετό για να κάνουμε τα παιδιά να μάθουν να σκέφτονται ο καθένας στο μέτρο που τον βοηθούν οι ικανότητες του.

Θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν στις πανελλήνιες βλέπαμε θέματα του ύφους των διαγωνισμάτων που φτιάχνονται στο ΣΤΕΚΙ...Το τελικό διαγώνισμα είναι πραγματικά στολίδι...

Τέτοια θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά πρωτότυπα θα είναι όμορφο να αρχίσουμε να βλέπουμε στις εξετάσεις...Ας φτάνουν και οι πιο αδύναμοι μέχρι και το δεύτερο θέμα και από εκεί και πέρα ένα τρίτο και ένα τέταρτο θέμα που να είναι μη τυποποιημένα, πρωτότυπα, διαφορετικά κάθε φορά αλλά διαβαθμισμένα...Δηλαδή να υπάρχει ένα πιο εύκολο τρίτο θέμα και ένα πιο δύσκολο τέταρτο...Αλλά αυτό που προτείνω είναι το εξής...
Και το τρίτο θέμα να είναι εύκολο (ίσως και αρκετά εύκολο) αλλά να μην είναι τυποποιημένο.
Και όχι το τρίτο θέμα να είναι το κλασσικό και τυποποιημένο για να γράψουν αυτοί που διάβασαν....όχι...για μένα ο σκοπός του μαθήματος είναι τα παιδιά να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν και αυτό μπορεί να εξεταστεί με θέματα που είναι απλά αλλά όχι στερεότυπα...Δεν λέω να μην ανταμειφθεί όποιος προσπάθησε...σε ένα εύκολο και πρωτότυπο τρίτο θέμα θα μπορεί να ανταποκριθεί κάποιος που προσπάθησε....
Υπάρχει ένα άλλο ολόκληρο μάθημα άλλωστε για να φανεί ποιος διαβάζε και ποιος όχι στην Τεχνολογική κατεύθυνση...Το δικό μας τείνει να γίνει το δεύτερο....
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός...

Όσο για αυτά που λέει ο παραπάνω συνάδελφος συμφωνώ και επαυξάνω...Αν το μάθημα γίνεται σε δύο έτη τότε νομίζω ότι θα το ευχαριστηθούμε όλοι...καθηγητές και μαθητές...διότι και τα παιδιά όταν καταλαβαίνουν το μάθημα το ερωτεύονται...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

COACH

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαΐου 2008, 12:02:50 ΜΜ
Ναι αλλά το ότι έχουμε πιο πολλούς στο διάστημα  18-20 από ότι στο 16-18 δείχνει ότι παρά την έλλειψη χρόνου το μάθημα παραείναι εύκολο. Αν έβλεπα πι πολλούς στο 16-18 από ότι στο 18-20 θα έλεγα ότι είμαστε εντάξει από κατανομή.

Δεν μπορώ να καταλάβω… δεν είναι τελείως προφανές αυτό που λέω; Το ακούω συνέχεια ότι δεν έχουμε χρόνο, το ότι είναι πρώτη φορά που διδάσκεται το μάθημα κλπ.

Το ξέρω ότι ισχύουν αυτά, αλλά για να πούμε ότι αυτά έχουν διαμορφώσει το  άνω όριο της δυσκολίας θα πρέπει και τα στατιστικά να δείχνουν ότι τα παιδιά δυσκολεύονται. Αλλά τα στατιστικά δείχνουν ότι είναι πιο εύκολο να γράψεις 18-20 από ότι 16-18. Άρα δε δείχνουν αυτό που λέτε.

Και να το θέσω διαφορετικά.

Ας υποθέσουμε ότι όλοι οι μαθητές γράφουν άριστα. Και βγαίνω εγώ και λέω ότι το μάθημα πρέπει να δυσκολέψει. Στέκει σαν επιχείρημα το ότι το μάθημα δεν πρέπει να δυσκολέψει γιατί δεν έχουμε χρόνο στην τάξη και γιατί το μάθημα διδάσκεται για πρώτη χρονιά; Όχι βέβαια.

ʼρα δεν είναι δυνατόν το να αφήνουμε το μάθημα στη μοίρα του επειδή διδάσκεται για πρώτη χρονιά. Κάτι άλλο πρέπει να καθορίσει το επίπεδο δυσκολίας. Και αυτό μπορεί να είναι μόνο η κατανομή που θα δείχνει ότι οι καλοί ξεχωρίσουν.

Συγνώμη αλλά τα επιχειρήματα που ακούω θεωρώ ότι δε στέκουν… δεν έχουν λογική… θα μπορούσα να στηριχτώ σε αυτά για να κατασκευάσω χίλια άτοπα.

Για τα 100ρια.

Εδώ γίνεται μια τραγική παρεξήγηση. Θα την πω με ένα παράδειγμα. Πέρυσι είχα ένα μαθηταρά το Μάρκο (η Ελένη με έχει ακούσει να μιλάω για αυτόν).
Ο τύπος έγραφε πάντα σωστά θέμα 3 και θέμα 4 και εννοώ όχι στα ψεύτικα θέματα των πανελληνίων αλλά στα αληθινά θέματα που τους έβαζα εγώ (από το στέκι) . Στο περυσινό τελικό προσομοίωσης (από το στέκι) έγραψε 95 και ο δεύτερος ήταν στο 80. Το παιδάκι ξεχώριζε. Έδειχνε συνέχεια την κλάση του. Ένα του έλεγες και δέκα καταλάβαινε. Πάντα ωραίους αλγορίθμους, πάντα πρωτότυπη ωραία σκέψη.

Στις πανελλήνιες έγραψε 98 γιατί έκανε μια μικροβλακεία. Και οι άλλοι που σε μένα έγραφαν 80 στις πανελλήνιες έγραψαν 94. ʼρα  ο Μάρκος δε ξεχώρισε. Κάτι πολύ κατώτεροί του έγραψαν 20.

Τι πάει να πει το καθαρό 20 λοιπόν; Σίγουρα πάει να πει ΚΑΙ ότι δεν έχεις ατυχία. Δεν παει να πει ότι είσαι πραγματικά καλός. Αν έβαζαν σοβαρά θέματα (σαν αυτά που βάζει το στέκι) ο Μάρκος θα ξαναέγραφε το ίδιο και θα ξεχώριζε από τους άλλους.

Αυτό φωνάζω τόσο καιρό. Να βάλουν ένα θέμα για να ξεχωρίσει ο καλός. Έτσι όπως είναι τώρα οι μέτριοι έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα και μπορούν με λίγη τύχη να γράψουν το 20. Και μου φαίνεται τραγικό το ότι συζητάμε πράγματα που θα έπρεπε μα είναι δεδομένα.
Αυτό το περί αντιστοίχισης με τη χημεία μπορεί να οδηγήσει σε σωστή κίνηση ή σε λανθασμένη.
Η λανθασμένη είναι: «Έβαλαν εύκολα στη χημεία. Βάλτε εύκολα και στην πληροφορική». Δηλαδή αν κάνουν λάθος κάποιοι πρέπει να το κάνουμε και εμείς.

Η σωστή είναι: «Βάλτε σε όλα τα μαθήματα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας που να επιτυγχάνουν κανονική κατανομή». Δηλαδή κάντε όλοι το σωστό.

Ειλικρινά δεν πίστευα ποτέ ότι πρέπει να γράφω τόσα πολλά πράγματα για τόσο προφανή ζητήματα.

Συμφωνώ 100%...Κανένα άλλο σχόλιο...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

papaluk

Αν ο Χ Μάρκος τα κατάφερνε τόσο καλά μόνο με τις ώρες του προγράμματος στο σχολείο (χωρίς ενισχυτική ή να καθομαι όλο το διάλειμμα για να του εξηγώ ή να κάθομαι μετά το τέλος σχολείου και να λύνω απορίες από τα βοηθήματα που του έχω προτείνει κτλ) και σίγουρα χωρίς φροντιστήριο και χωρίς να έχει αδελφό που σπουδάζει σε σχολή πληροφορικής και ο Μάρκος επηρεασμένος από τον αδελφό του στην Α γυμνασίου έφτιαξε το πρώτο του παιχνίδι σε C, τότε ξεχνάω και εγώ όσα είπα και συμφωνώ μαζί σας.
Δηλαδή αν έχετε ένα μαθητή που δεν είχε επαφή με το αντικείμενο και από Σεπτέμβρη μέχρι αρχές Απρίλη (μετά οι μαθητές είδος προς εξαφάνιση) μπορεί να λύσει τα δύσκολα θέματα που προτείνετε σταυρόλεξα κτλ, τότε πρέπει να αλλάξω τον τρόπο που κάνω μάθημα..διότι η ύλη που έχω να διδάξω σε συνάρτηση με την εργαστηριακή φύση του μαθήματος, με το ότι είναι καινούριο μάθημα γιατί στη Γ γυμνασίου δεν πρόλαβε ο καθηγητής να διδάξει προγραμματισμό και επειδή πλέον θα κάνουν LOGO στη Γ γυμνασίου λες και είναι 10 χρονών (άλλο θέμα και αυτό), και επειδή στην τάξη έχω συνήθως 22  με 25 μαθητές.. Δ Ε Ν προλαβαίνω να κάνω το 1/3 από αυτά που θα έκανα σε ιδιαίτερο μάθημα..οπότε ο μαθητής θα είχε ελπίδα να λύσει το σταυρόλεξο.. κ ενώ τα πρώτα χρόνια "ανάγκαζα" τα παιδιά να έρθουν ενισχυτική..πλέον δεν  το κάνω
Δώστε βάση ότι για την αναβάθμιση του μαθήματος η δυσκολία των θεμάτων είναι η τελική αλλαγή, πιο πριν πρέπει να αλλάξουν άλλα..
και ας μη θίξω το επίπεδο νέων συναδέλφων (και με το δίκιο τους με βάση  την επιμόρφωση που γινόταν στα ΠΕΚ) που μπαίνουν για πρώτη φορά σε τάξη και καλούνται να διδάξουν ΑΕΠΠ.. Όσοι είστε επιμορφωτές   θα καταλαβαίνετε τι εννοώ..
Και πάλι συγνώμη για τα πολλά που γράφω..αλλά το αυτονόητο για κάποιους δεν είναι αυτονόητο για κάποιους άλλους.

gpapargi

Αυτό για την πρώτη επαφή των μαθητών με την ΑΕΠΠ το έχω ακούσει πολλές φορές. Να ρωτήσω κάτι απλό:

Ρίξτε μια ματιά στα μαθηματικά κατεύθυνσης που έπεσαν το Σάββατο. Στο θέμα 4 υπήρχε μια θεωρητική άσκηση πάνω στα ολοκληρώματα και τις παραγώγους. Πόσο καιρό διδάσκονται τα παιδιά θεωρητικές ασκήσεις πάνω στα ολοκληρώματα; Όλο το κεφάλαιο των ολοκληρωμάτων αρχίζει από το νέο έτος. Πότε θα μάθουν κλασσικές μεθόδους ολοκλήρωσης (απλή παράγουσα, παραγοντική, αλλαγή μεταβλητής κλάσματα) και τι χρόνο στους μένει για λύνουν θεωρητικές ασκήσεις στα ολοκληρώματα;

Και δεν μπορώ να δεχτώ με τίποτα ότι επειδή κάνουν μαθηματικά από το δημοτικό έχουν κάποια προπαρασκευή για τις θεωρητικές ασκήσεις ολοκληρωμάτων που πέφτουν συνεχώς. Πρώτη φορά τα βλέπουν και αυτά και έχουν ελάχιστο χρόνο να εξοικειωθούν μαζί τους. Παρόλα αυτά έπεσαν θέματα (και κάθε χρόνο)  που ελάχιστοι τα λύνουν όλα. Τι ελπίδα έχει κάποιος να πιάσει τέτοια θέματα μόνο με το σχολείο; Εδώ και με φροντιστήριο από το καλοκαίρι και πάλι δεν μπορούν να τα λύσουν.

Θέλω να πω ότι αυτό το επιχείρημα που γράφεις μπορεί να εφαρμοστεί και στα μαθηματικά. Γιατί όμως το εφαρμόζουμε μόνο στο δικό μας μάθημα; Ο φτωχός συγγενής των μαθηματικών είμαστε; Όλο «ΌΧΙ» απαντάμε σε μια ευθεία ερώτηση, αλλά όλο έτσι φερόμαστε στο ίδιο μας το μάθημα. Πριν πούμε κάτι περιοριστικό για το μάθημα γιατί δεν κοιτάμε τι γίνεται και στα άλλα μαθήματα;

Ακούμε επανειλημμένα  ότι πρέπει να μπει το μάθημα και στη Β λυκείου. Κανείς δε διαφωνεί με αυτό. Αλλά δε μου αρέσει να λέω «μέχρι οι άλλοι να κάνουν εκείνο εγώ δεν κάνω τίποτα». Αυτή είναι η κλασσική στάση αυτού που δε θέλει να κάνει τίποτα και βρίσκει δικαιολογίες μετατοπίζοντας την ευθύνη στους άλλους. Δε διαφωνεί κανείς ότι υπάρχει και αλλού πρόβλημα. Αλλά εμένα με νοιάζει τι κάνουμε εμείς. Είναι λάθος να περιμένουμε από τους άλλους να κάνουν κάτι και μέχρι τότε να μένουμε άπραγοι. Γιατί οι άλλοι μπορεί να μην κάνουν κάτι ποτέ. Αυτή ακριβώς είναι η στάση του δημοσίου υπαλλήλου που δε θέλει να ξεβολευτεί και κρύβεται συνεχώς πίσω από το τι θα έπρεπε να κάνουν οι άλλοι.

Τέλος επειδή βλέπω πως δε βγάζουμε άκρη θέλω να σου θέσω ένα πολύ συγκεκριμένο ερώτημα.

Έβαλες το τελικό διαγώνισμα από το στέκι και μας παρουσίασες την παρακάτω κατανομή βαθμολογίας σε 49 μαθητές:

βαθμός     πλήθος μαθητών
1-5                    2
5-8                    3
8-10                   4
10-12                  4
12-14                   6
14-16                   15
16-18                   10
18-20                    5

Μόλις 18% ήταν κάτω από τη βάση. Και είναι φανερό ότι επιτεύχθηκε η κανονική κατανομή στις υψηλές βαθμολογίες και οι καλοί ξεχώρισαν. Ποιο είναι το πρόβλημά σου με την παραπάνω κατανομή βαθμολογιών και με τα συγκεκριμένα θέματα που έπεσαν στο διαγώνισμα προσομοίωσης από το στέκι; Κάτι τέτοιο προτείνω και μάλιστα με πιο εύκολο θέμα 1.

papaluk

Από τους 49 μαθητές, οι 40 πλέον πηγαίνουν φροντιστήριο..Από τους 9 που δεν πηγαίνουν φροντιστήριο, ενισχυτική, και οι δύο είναι παρα πολύ καλοί μαθητές φτάσανε μέχρι 18,1 ο ένας και 17,5 ο άλλος... και εννοείται τους έχω προτείνει βοηθήματα,λύνουν μόνοι τους και φέρνουν έξτρα δουλειά, καθόμαστε μετά τέλος μαθήματος κτλ κτλ..
Για τα θέματα στέκι
1. Κανένας δεν έγραψε 100 στο διαγ. στέκι και όλοι οι συνάδελφοι θεωρούν ότι είναι πολύ καλό τμήμα.. και μάλιστα ένας από τους μαθητές (κάνει φροντ) έγραψε μαθηματικά προχτές άριστα
2. Γράφανε κάποιοι πάνω από 3 ώρες (δεν μου έκανε καρδιά αφού το πάλευαν να τους κόψω τη φόρα)
3. Δεν ξέρω πως θα βαθμολογούσε κάποιος άλλος..ε πιεεικής με μαθητές που ξέρω προσπαθούν
4. Δεν είχαν άγχος εξετάσεων
5. Πάντως είχαν οι περισσότεροι δουλεμένοι καλά σχόλια να πουν..
6. Θα ήθελα να ήξερα αν δεν κάνανε Φροντ ή ενισχυτική τι θα γράφανε?
Από τους 9 οι 5 τουλάχιστο δεν πηγαίνουν φροντ. επειδή δεν τους νοιάζει γενικώς και οι υπόλοιποι επειδή απότι καταλαβαίνω έχουν οικονομικές δυσκολίες.
Το 2004 από τους 60 μαθητές, μόνο 5 έκαναν φροντιστήριο ΑΕΠΠ. Μπορεί βέβαια να φταίει ότι δίνουν μόνο 6 μαθήματα.. Αλλά μήπως φταιει η δυσκολία θεμάτων και γίνει ότι και στα Μαθηματικά. Δηλαδή 48 από τους 49 κάνουν φροντιστήριο μαθηματικά..κ οι 35 περίπου από Α λυκείου..αυτό θέλουμε για μάθημά μας?? Μήπως τελικά βολεύει και εμάς αυτή η κατάσταση συνάδελφοι..σίγουρα βολεύει και δίνει δουλεία σε όσους δεν είναι σε σχολείο και δουλεύουν σε φροντιστήριο, αλλά τι θέλουμε να δώσουμε στους μαθητές μας?
Η συζήτηση μάλλον δεν έχει τέλος, επειδή θίγει την κορυφή του προβλήματος.. οπότε απλά σας θέτω προβληματισμούς και μπορούμε να ανοίξουμε ένα νέο θέμα.. Με ή χωρίς  Φροντιστήριο εξετάσεις ΑΕΠΠ :-)
και θα δώσω στατιστικά τα 7 τελευταία χρόνια για τον ΑΕΠΠ, με ή χωρις Φροντ(εφόσον οι μαθητές δν μου λένε αλήθεια, τότε λάθος στατιστικά). Οπότε να μην θίγουμε περισσότερο το θέμα στην τρέχουσα ενότητα, δυσκολία εξετάσεων

gpapargi

Εγώ θέλω απλώς να μου απαντήσει κάποιος γιατί να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση στα μαθηματικά και τη φυσική  από ότι στην πληροφορική ενώ οι 3 επιστήμες έχουν το ίδιο επιστημονικό βάθος.

Δεν καταλαβαίνουμε ότι αυτό απλά βολεύει τους καθηγητές/μαθητές που προάγουν την παπαγαλία και τους τυφλοσούρτες; Υπάρχει καθηγητής που διδάσκει κατανόηση αντί παπαγαλίας και έχει αντίρηση στο να ξεχωρίσουν οι καλοί;


papaluk

συμφωνώ μαζί σου, δεν υπάρχει καμία διαφορά στο επιστημονικό υπόβαθρο..και δεν θέλω μαθητές παπαγάλους
Για αυτό μπορεί πχ στο 2ο θέμα να βάλεις όπως στο διαγώνισμα στέκι κάτι πολύ έξυπνο, που θα πιάνει 6 μόρια και θα εξετάζει καθαρά την αλγοριθμική σκεψη..και όχι προγραμματιστικό τρικ. Κάτι που δεν θα υπάρχει σε κανένα βοήθημα.. αλλά θέλει πολύ ψάξιμο από την επιτροπή και να είναι σίγουρη ότι με βάση την ύλη έχει τα εφόδια ο μαθητής να το λύσει
Όσο αφορά γιατί τα μαθηματικά και η φυσική και όχι εμείς.. όταν θα περάσουν τα χρόνια, αν συνεχίσουν να υπάρχουν πανελλαδικές και το μάθημα δεν θα επιλέγεται σε σχέση με χημεία, και θα υπάρχουν πληροφορικοί σε καίριες θέσεις υπουργείου και ΠΙ, και θα έχεις μια ένωση πληροφορικών όπως είναι η μαθηματική εταιρία με κύρος και δύναμη  ίσως τότε γίνουνε τα θέματα όπως μαθηματικά και φυσική... είναι πολύ εύκολο να βάλεις θέματα που 100 άτομα στην Ελλάδα θα γράφουν πάνω από 90... αλλά σου ξαναλέω ας ανοίξουμε ένα άλλο θέμα, θέματα πανελλαδικών δυσκολία και φροντιστήρια
Και μια τελευταία σκέψη..οι φυσικοί που ξέρω βρίζουν την επιτροπή γιατί το 1995 βάλανε δύσκολα φυσική γενικής που το δίνανε όλοι και τώρα δεν το επιλέγει κανεις :-).

p-p

Είναι αυταπόδεικτο  πως η επιστήμη της Πληροφορικής έχει επιστημονικό βάθος αντίστοιχο της Φυσικής και των Μαθηματικών. Αλλά κανένας δεν σύγκρινε επιστήμες. Εδώ συγκρίνουμε θέματα πανελληνίων και πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε την διαφορά.

Απορώ πραγματικά που μερικοί την μόνη διαφορά που βρίσκουν ανάμεσα π.χ. στα Μαθηματικά και την Πληροφορική είναι τα θέματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Απο την μια έχουμε ενα μάθημα που χτίζεται με πολύ προσοχή και άπειρες ώρες σε όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και καταλήγει με καθημερινή ενασχόληση στην Γ΄ Λυκείου(5 ώρες κατεύθυνση και 3 ώρες Γενικής Παιδείας)και απο την άλλη ενα μάθημα που στην ουσία εμφανίζεται στην Γ΄Λυκείου με 2 ωρίτσες, στην ίδια μοίρα με την ΑΟΔΕ, όταν στην ΑΟΔΕ έχεις να μάθεις 70 σελίδες απέξω ενώ σε αυτό να χτίσεις αλγοριθμική σκέψη και να μάθεις μια τεχνητή γλώσσα, περαν όλων των άλλων θεωρητικών γνώσεων.

Συνάδελφοι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι η κορυφή του παγόβουνου και δυστυχώς όσο βλέπουμε μόνο την κορυφή του, όσο βλέπουμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος δεν θα αλλάξουμε την μοίρα μας. Πρέπει να αλλάξουμε την βάση για να δούμε μια πιο όμορφη κορυφή. Αλλιώς μια αλλαγή στην κορυφή θα είναι πρόσκαιρη και αποπροσανατολιστική.

Και εγώ ονειρεύομαι θέματα πανελληνίων που θα δείχνουν την οξύνεια του πνεύματος και την αυστηρή αλγοριθμική σκέψη, και εγώ θέλω ο πληροφορικός του σχολείου να αποτελεί, γιατί όχι και τον βασικότερο πυλώνα των θετικών επιστημών στο σχολείο(και όχι να έχουμε παρηγοριά το μάθημα ΑΕΠΠ για να θυμόμαστε πως είμαστε και επιστήμονες πληροφορικής εκτός απο γραφιάδες)αλλά βλέπω πως ο δρόμος προς αυτά είναι μακρύς και για να φτάσουμε στην Ιθάκη μας πρέπει να τον διαβούμε βήμα βήμα...

Πρέπει να οργανωθούμε, να πιέσουμε και κυρίως να πείσουμε για την αξία της επιστήμης μας σε αυτούς που δεν την καταλαβαίνουν. Ο καθένας απο μας εκπροσωπεί και όλους τους άλλους, γιατί είναι ενας αγώνας που πρέπει να τον κερδίσουμε όλοι μαζί.

Και για να επιστρέψω στο θέμα αυτού του νήματος, το να μπούνε πολύ δύσκολα θέματα στις πανελλήνιες και να διακρίθεί αυτός που κάνει το καλύτερο φροντιστήριο προσωπικά δεν πιστεύω πως είναι λύση. Ίσως να κάνω και λάθος. Η υφή των θεμάτων τα τελευταία τρία χρόνια είναι πολύ καλή κατά την προσωπική μου άποψη για ενα μάθημα δυο ωρών. Ωστόσο και εγώ θα ήθελα να μπεί ενα ερώτημα σε μια άσκηση, 5 μόρια ας πούμε, που μπορεί να το λύσει κάποιος που έχει ένα "αλγοριθμικό" ταλέντο έτσι ώστε να επιτευχθεί και η καμπάνα του Gauss που, όπως και να το κάνουμε, η απουσία της δηλώνει παθογένια...


p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

gpapargi

Κανείς δε μίλησε για πολύ δύσκολα θέματα. Μίλησα για μη τυποποιημένα θέματα (δηλαδή να μην εντάσσονται στους φροντιστηριακούς τυφλοσούρτες) και ένα δύσκολο υποερώτημα για να ξεχωρίσει ο καλός.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι το εξής:
Ποιος σας είπε p-p και papaluk ότι το φροντιστήριο είναι αυτό που θα επιπλεύσει αν τα θέματα είναι μη κονσερβοποιημένα; Αντιθέτως αυτοί είναι που θα βουλιάξουν πρώτοι αφού κατά κανόνα δε διδάσκουν σκέψη. Διδάσκουν ΣΟΣ, τυποποιημένες ασκήσεις και συνταγολόγια.

Το να βάλεις μια άσκηση σε πίνακες 2 διαστάσεων που δε βγαίνει με τη μηχανική τοποθέτηση της μιας «Για» μέσα στην άλλη εκθέτεις αυτούς που υπόσχονται ότι με τις συνταγές τους θα γράψεις 20. Έχει κανείς πρόβλημα στο να πιάσουμε τους παπαγάλους που ακολουθούν τυφλά και χωρίς σκέψη το φροντιστηριακό τυφλοσούρτη;

Η έννοια ΣΟΣ γεννήθηκε μέσα στα φροντιστήρια με σκοπό να αυξήσει τις επιτυχίες (και το κέρδος του επιχειρηματία) χωρίς την αντίστοιχη γνώση του μαθητή.

Αυτή η νοοτροπία πρέπει να παταχθεί. Η όλη προσπάθεια η δική μου είναι μέσα από θέματα για σκεπτόμενους να ξεχωρίσει αυτός που στο σχολείο του πάει για να καταλάβει και δε στηρίζεται στη φροντιστηριακή συνταγή. Μα δεν καταλαβαίνετε ότι οι μόνοι που βολεύονται με πανομοιότυπα θέματα κάθε χρόνο είναι αυτοί που στηρίζονται αποκλειστικά στη συνταγή;


Παράθεση από: papaluk στις 26 Μαΐου 2008, 08:06:00 ΜΜ
Και μια τελευταία σκέψη..οι φυσικοί που ξέρω βρίζουν την επιτροπή γιατί το 1995 βάλανε δύσκολα φυσική γενικής που το δίνανε όλοι και τώρα δεν το επιλέγει κανεις :-).

Αυτοί που αναφέρεις ζητάνε εύκολα θέματα σκεπτόμενοι με οικονομικά κριτήρια. Εγώ κάνω ακριβώς το αντίθετο. Σκεφτομαι με αμοιγώς παιδαγωγικά επιχειρήματα αδιαφορώντας για το αν θα διώξω "πελατεία". Δεν τολμώ να φανταστώ ότι θα αρχίσουμε να "δωροδοκούμε" μαθητές με εύκολα θέματα για να έρθουν σε μας.

p-p πιστεύεις ότι αν πέφτουν συνεχώς ίδια θέματα και οι τυφλοσούρτες έχουν πεδίο εφαρμογής, αυτό ενισχύει τα φροντιστήρια ή τους "χαλάνε τη συνταγή"; Εγώ πιστεύω ξεκάθαρα το δεύτερο και με βάση αυτό το στόχο μιλάω.   

p-p

#42
Πιστεύω πως ειδικά τα τρια τελευταία χρόνια τα δυο πρώτα θέματα είναι μια χαρά.
Αυτό αποδεικνύεται και απο το γεγονός πως 50% γράφει κάτω απο την βάση του 10, όταν τα δυο θέματα θεωρίας πιάνουνε 12 ολόκληρες μονάδες. Δεν έχουμε θεωρία που γράφει ο παπαγάλος της ΑΟΔΕ και μόνο 20% είναι κάτω απο την βάση. Χρειάζεται κριτική σκέψη σε ασκήσεις τύπου βρες το λάθος, μετατροπές κλπ κλπ. Εντάξει θα έχει και καμια ερώτηση με διαφορές π.χ. πραγματικών με τυπικές μεταβλητές που είναι πιο απλές. Επίσης σταματήσανε να δίνουνε πολλά μόρια σε μηχανιστικές ασκήσεις στυλ:τί θα τυπώσει όπου με ενα αριθμητικό λάθος έχανε ενας μαθητής τζάμπα μονάδες χωρίς να εξετάζεται σε κάτι ουσιαστικό. Επίσης το τρίτο θέμα είναι μια χαρά κατά την γνώμη μου. Εξετάζει αυτά που πρέπει να εξεταστούν απο την ύλη του βιβλίου.

Εκείνο που στηρίζεται σε τυφλοσούρτες είναι συνήθως το τεταρτο με τον δισδιάστατο πίνακα. Εκεί είναι που πρέπει κατά την γνώμη μου να γίνει μια παρέμβαση και να μπεί και ένα ερώτημα π.χ. 5 μόρια  που απαιτεί ισχυρή κριτική σκέψη και που μόνο οι πραγματικά καλοί θα το απαντήσουν. Έτσι θα πετύχουμε και την κανονική κατανομή που ζητάμε.

Για πραγματική βελτίωση του μαθήματος παραπέμπω στις προτάσεις που έχω κάνει παραπάνω.


p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)

Υ.Γ. Οι τυφλοσούρτες ευνοούν αυτούς που δεν κάνουν ή δεν ξέρουν να κάνουν καλά την δουλειά τους.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

gpapargi

Παράθεση από: p-p στις 27 Μαΐου 2008, 05:41:56 ΜΜ
Εκείνο που στηρίζεται σε τυφλοσούρτες είναι συνήθως το τεταρτο με τον δισδιάστατο πίνακα. Εκεί είναι που πρέπει κατά την γνώμη μου να γίνει μια παρέμβαση και να μπεί και ένα ερώτημα π.χ. 5 μόρια  που απαιτεί ισχυρή κριτική σκέψη και που μόνο οι πραγματικά καλοί θα το απαντήσουν. Έτσι θα πετύχουμε και την κανονική κατανομή που ζητάμε.

Τα ίδια λέμε. Εκεί που ίσως θα είχα λίγο διαφορετική άποψη είναι στο να πιάνει το δύσκολο υποερώτημα παραπάνω από 5 μόρια. Και εννοείται πως και τα εύκολα θέματα θα πρέπει να μην λύνονται με τυφλοσούρτες. Το περυσινό θέμα 3 ήταν μια χαρά. Ένα καλό τέταρτο ζητάμε. Δες τι ωραίο είναι το τέταρτο από το στέκι.

Παράθεση από: p-p στις 27 Μαΐου 2008, 05:41:56 ΜΜ
Υ.Γ. Οι τυφλοσούρτες ευνοούν αυτούς που δεν κάνουν ή δεν ξέρουν να κάνουν καλά την δουλειά τους.

Α γεια σου. Αυτό λέω τόση ώρα.

GEG

Γεια σας και απο μένα,

Όσον αφορά την κατανομή των μονάδων σε κάθε θέμα, πιστεύω πως σε όλα τα θέματα πρέπει να υπάρχει η δύσκολη ερώτηση των 5 μονάδων που αναφέρει ο κ. Παπαργύρης.

Στο τρίτο ειδικά θέμα πιστεύω χρειάζεται προσοχή από την επιτροπή γιατί σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει ομαλή διαβάθμιση της δυσκολίας των ερωτημάτων. Δηλαδή ή βαθμολογία - ενδεικτικά - να μην είναι της μορφής  < 8 Ή >15 για την συντριπτική πλειοψηφία των γραπτών...

Στο τέταρτο και ειδικά στα 2 πρώτα ερωτήματα είναι λιγάκι δύσκολο να αποφευχθεί ο τυφλοσούρτης μια και ο μαθητής πρέπει να εξεταστεί εκεί σε κάποιες από τις βασικές επεξεργασίες των πινάκων που έχει διδαχθεί ώστε σχετικά εύκολα να πιάσει τις 8-10 μονάδες....

Κλείνω με την ευχή να αποφευχθούν από την επιτροπή αναφορές σε κάποια σκοτεινά σημεία της ύλης και ασάφειες που κατά κόρον έχουν αναφερθεί στο forum όπως το περσινό με το Διάβασε μέσα σε Συνάρτηση.

Φιλικά GeG

Hey! It compiles! Ship it! :-)