Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

#60
Παράθεση από: Atenes στις 07 Οκτ 2014, 07:54:03 ΜΜ
Απορώ και γω γιατί η συγγραφική ομάδα δεν τις έβαλε ανάποδα!

Για να κάνει υποδείξεις παράκαμψης σήμερα .... δεν είναι αστείο ; ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Υπάρχει κάποιος λόγος που θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά αναφοράς του βιβλίου;
Είμαι βέβαιος ότι αν οργανώσουμε μια δημοσκόπηση για την σειρά διδασκαλίας των κεφαλαίων της ΑΕΠΠ, θα πάρουμε 5 διαφορετικές απαντήσεις

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Όχι Πέτρο, αλλά υπάρχει κάποιος λόγος αντίστοιχα που οι αναφορές στο βιβλίο είναι πλίνθοι και κέραμοι ατάκτος ερριμμένοι ; Και καλούνται οι καθηγητές να τα βάλουν σε μια σειρά ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Gnirut

"Υπάρχει κάποιος λόγος που θα πρέπει να ακολουθηθεί η σειρά αναφοράς του βιβλίου;"

Το ποια σειρά θα ακολουθήσει κανείς έχει να κάνει με το πως έχει οργανώσει να περάσει το μάθημα στους μαθητές του. Και αυτό εξαρτάται από το επίπεδο και την εμπειρία των μαθητών της τάξης που κάνει μάθημα. Η σειρά του βιβλίου πάντως, πάνω-κάτω, δεν έχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα.

Το κύριο πρόβλημα όμως είναι ότι το μάθημα δεν βγαίνει με μια ώρα σε τάξεις με μαθητές γύρω από το μέσο όρο επίδοσης. Σε κάποιο πειραματικό σχολείο μπορεί, σε κανονικό σχολείο όμως αμφιβάλλω. Υπάρχει πιθανότητα ποσοστό μαθητών σταδιακά να μισήσουν το μάθημα.

Πως θα καταλάβει ο μέσος μαθητής της Β' Λυκείου όλες αυτές τις έννοιες που καλύπτουν μεγάλο μέρος αυτών που διδάσκονται στην ΑΕΠΠ σε δύο ώρες, στην Γ' Λυκείου σε μάθημα κατεύθυνσης;

Και μην ξεχνάμε ότι στην ΑΕΠΠ το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών κάνει και ...φροντιστήρια. Που σημαίνει ότι επί της ουσίας κάνει τουλάχιστον 4 ώρες περίπου ΑΕΠΠ την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Και πάλι ένα ποσοστό μαθητών με χαμηλότερες επιδόσεις περνάει ένας χρόνος ΑΕΠΠ και πρακτικά δεν έχουν καταλάβει ούτε περί τίνος πρόκειται το μάθημα...

odysseas

Ακούω συχνά τον παραλληλισμό με την ΑΕΠΠ και νομίζω ότι μας οδηγεί σε λάθος μονοπάτια. Μας παραπλανά το γεγονός ότι υπάρχουν τόσα κοινά σημεία στο κείμενο του νέου βιβλίου (κακώς) και μας αποπροσανατολίζει η πολύχρονη εμπειρία μας στη διδασκαλία της.

Είναι προφανώς αδύνατο να συμπυκνώσουμε την ΑΕΠΠ σε 10 ώρες και δε νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο. Ελπίζω να το δούμε αυτό και στις πολυαναμενόμενες οδηγίες του μαθήματος.

Θα πρέπει πιστεύω να είμαστε ρεαλιστές και να μην ταλαιπωρήσουμε τα παιδιά. Σε 10 ώρες προλαβαίνουμε να δώσουμε στους μαθητές μια γεύση του τι θα πει αλγόριθμος (με πολλά αλλά κατάλληλα παραδείγματα), τι προβλήματα λύνει, από ποιες δομές χτίζεται κλπ. Πιθανώς οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν έναν αλγόριθμο, να αναγνωρίζουν τις δομές μέσα σε αυτόν ή να εξηγούν τι κάνει ένας απλός αλγόριθμος. Πόσα παραπάνω θα μπορέσουμε να κάνουμε;

Atenes

Και με το οτι η σελίδα 18 ειναι πριν την 21 τι θα κάνουμε κύριε Γιωργο μας;
Και πως θα διδάξουμε την αναδρομη;

ntsgeor

Παρακολουθώ τη συζήτηση με πολύ ενδιαφέρον. Είχα διδάξει παλαιότερα φροντιστήριακα την ΑΕΠΠ αλλά είναι πρώτη φορά που διδάσκω σε λύκειο και βλέποντας τι συμβαίνει με το ωρολόγιο πρόγραμμα και πως χάνονται διδακτικές ώρες θα συμφωνήσω ότι οι ώρες που προβλέπονται είναι λίγες για να βγει η ύλη. Θέλω να πιστεύω ότι η εξεταστέα ύλη θα είναι αρκετά μικρότερη. Ήδη κάποια κεφάλαια αφαιρέθηκαν στα εσπερινά αν θυμάμαι καλά.

Επίσης θεωρώ και εγώ λίγο περίεργη την σειρά που είναι δομημένο το κεφάλαιο των αλγορίθμων. Ψάχνοντάς το όμως λίγο είδα ότι το βιβλίο ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών. Την ίδια σειρά είδα ότι ακολουθεί και το άλλο βιβλίο που κατατέθηκε. Εγώ πάντως στην διδασκαλία μου δεν θα ακολουθήσω την ίδια σειρά. Τις ενότητες της πολυπλοκότητας και της παράλληλης επεξεργασίας θα τις πω στο τέλος ευελπιστώντας ότι θα είναι εκτός εξετεστέας ύλης.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι δεν καταλαβαίνω τις προσωπικές επιθέσεις στον Δουκάκη που είναι μεν στη συγγραφική ομάδα αλλά είναι και ο μόνος από αυτούς που δίνει ένα υλικό που βοηθάει στη διδασκαλία. Αν δεν κάνω λάθος η συγκεκριμένη συζήτηση ξεκίνησε με σκοπό να ανταλλάξουμε ιδέες και προτάσεις που θα βοηθήσουν όλους μας να ανταποκριθούμε στη νέα αυτή πρόκληση. Εξάλλου αν κάποιοι αισθάνονται ότι ξέρουν πως γράφονται "σωστά" τα βιβλία ας το έκαναν. Τέσσερα βιβλία κατατέθηκαν. Μακάρι να ήταν περισσότερα.  Αυτή τη στιγμή όμως αυτό είναι το βιβλίο δυστυχώς ή ευτυχώς, και είμαστε υποχρεωμένοι με αυτό να πορευτούμε. Ας συνεργαστούμε λοιπόν να βρούμε τρόπους να κάνουμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα γίνεται. Νομίζω ότι αν είμαστε ήρεμοι εμείς οι ίδιοι τότε δεν υπάρχουν τρομοκρατημένοι μαθητές αλλά μαθητές που βλέπουν ένα διαφορετικό μάθημα.

Μάλιστα θεωρώ σημαντική βοήθεια τη ψευδογλώσσα του Στέργου για την παρουσίαση των εντολών, των δομών και των υποπρογράμματων και επειδή έχω αίθουσα με προβολικό θα την χρησιμοποιήσω όσο περισσότερο μπορώ. Ελπίζω ακόμη να προσαρμοστεί και ο Διερμηνευτής στις νέες εντολές ώστε να μπορούμε να δουλέψουμε και offline.

Atenes



άστο φίλε,
αν έχεις χρόνο για χάσιμο, μπες στο fb να δεις εκεί τους πληροφορικάριους του πληκτρολογίου και την επανάσταση που ξεκινά...




odysseas

Παράθεση από: Atenes στις 08 Οκτ 2014, 08:43:01 ΜΜ
άστο φίλε,
αν έχεις χρόνο για χάσιμο, μπες στο fb να δεις εκεί τους πληροφορικάριους του πληκτρολογίου και την επανάσταση που ξεκινά...

Θα μπορούσα να πατήσω το "αναφορά στον συντονιστή" και να καταθέσω εκεί την άποψή μου, αλλά προτιμώ να το κάνω δημόσια: Όσοι διδάσκουμε το μάθημα στο οποίο αναφέρεται αυτό το νήμα αισθανόμαστε φέτος μεγάλη αγωνία, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει μια αίσθηση πρόκλησης και ευθύνης. Εγώ προσωπικά από μια άποψη το χαίρομαι και βλέπω ότι σε τοπικό επίπεδο έχουν δραστηριοποιηθεί θετικά πολλοί συνάδελφοι. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσει ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί τους μαθητές μας.

Στο πλαίσιο αυτό, νομίζω ότι τουλάχιστον το συγκεκριμένο νήμα αξίζει να προστατευτεί από κακόβουλες παρεμβάσεις. Δεν με ενδιαφέρουν τα συμπλέγματα κατωτερότητας ανθρώπων στους οποίους το μόνο πράγμα που περισσεύει είναι ο ελεύθερος χρόνος. Ελπίζω οι συντονιστές να λάβουν υπόψη την άποψή μου.

Atenes

Μακάρι να το κάναμε όλοι μας αυτό, μακάρι.
Καλή συνέχεια...

Γιάννης Σ.

Εγώ πάντως θα ακολουθήσω τη 'γνωστή' συνταγή αλά ΑΕΠΠ : Δικές μου σημειώσεις για μεταβλητή, δομή ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης κτλ, φυσικά πολύ πιο συμπυκνωμένα. Και αφού τα παιδιά καταλάβουν τι γίνεται, συμπληρώνω με αυτά τα εξτρά του βιβλίου περί πολυπλοκότητας και άλλα τέτοια... πολύπλοκα. ;)

Άσχετο, γνωρίζει κανείς αν η γλωσσομάθεια υπάρχει στο ubuntu, στην 12.04 των εργαστηρίων; Μέχρι πέρσι έτρεχα windows και δε με είχε απασχολήσει... ;)

aprekates

Παράθεση από: odysseas στις 24 Σεπ 2014, 10:15:36 ΜΜ
Φρέσκο κόμικ από το xkcd, θεωρώ (χωρίς πλάκα) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα 2.1.3 περί υπολογιστικών προβλημάτων.  :)

Συνάδελφε πολύ ωραίο το σκίτσο. Το μετέφρασα και το έχω αναρτήσει στο ιστολόγιο μου.


aprekates

Αλόχα.

Το μάθημα το έχω σε ΕΠΑΛ.

Ο μόνος τρόπος να διδαχθεί νομίζω  σε επαλ (αν δεν έχει κανείς όρεξη να κάνει διαχείριση
κακών συνηθειών νεαρών που αισθάνονται έγκλειστοι) είναι σε εργαστήριο με
λ-snap! και algo.pk.

Εναλλακτικά στην αίθουσα θελει πολύ δουλειά για τραβήξεις το ενδιαφέρον με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.

Το να βάλεις μαθητή να διαβάσει για Χίλμπερτ μόνο σαν βασανιστήριο μπορώ να το σκεφτώ (ακόμα και για μένα!) ..   

Πρόβλημα θα υπάρχει αν ζητηθεί τραπεζα θεμάτων, οπότε θα πρέπει να γίνεις λίγο μαζοχιστής-σαδιστής.

Γιάννης Σ.

Εξεταστέα ύλη Β΄ ημερησίων :
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη είναι όλες οι  θεματικές ενότητες εκτός των:
2.2.3   Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων,  Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων
2.2.7.5   Κλήση Αλγορίθμου από Αλγόριθμο
2.2.7.6   Αναδρομή
2.2.9   Εκσφαλμάτωση σε λογικά λάθη
2.2.10   Τεκμηρίωση
2.3.3   Κύκλος ζωής εφαρμογής λογισμικού
3.2   Πληροφοριακά Συστήματα
Για τη θεματική ενότητα 3.1 να γίνει περιγραφή των βασικών λειτουργιών ενός Λ.Σ. με αναφορά στην αναγκαιότητα τους, καθώς και στα Λ.Σ. κινητών συσκευών και σε σύγχρονα περιβάλλοντα διεπαφής.

... και ο θεός βοηθός...

amichail

Το μονόωρο της Β, ως μάθημα γενικής παιδείας, είναι σίγουρο ότι με βάση το νόμο 418/2013 έχει Τράπεζα Θεμάτων και στα ΕΠΑΛ.
so tread carefully...

Παράθεση από: aprekates στις 19 Οκτ 2014, 08:13:53 ΜΜ
Αλόχα.

Το μάθημα το έχω σε ΕΠΑΛ.

Ο μόνος τρόπος να διδαχθεί νομίζω  σε επαλ (αν δεν έχει κανείς όρεξη να κάνει διαχείριση
κακών συνηθειών νεαρών που αισθάνονται έγκλειστοι) είναι σε εργαστήριο με
λ-snap! και algo.pk.

Εναλλακτικά στην αίθουσα θελει πολύ δουλειά για τραβήξεις το ενδιαφέρον με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.

Το να βάλεις μαθητή να διαβάσει για Χίλμπερτ μόνο σαν βασανιστήριο μπορώ να το σκεφτώ (ακόμα και για μένα!) ..   

Πρόβλημα θα υπάρχει αν ζητηθεί τραπεζα θεμάτων, οπότε θα πρέπει να γίνεις λίγο μαζοχιστής-σαδιστής.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου