Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)

Ξεκίνησε από iliasthes, 30 Σεπ 2008, 06:05:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gergerman

Παράθεση από: janag79 στις 31 Οκτ 2008, 09:43:52 ΜΜ
Καλησπέρα και ένα ευχαριστώ σε όλους που συμμετέχουν

Να κάνω και γω μερικές ερωτήσεις

-Την Πολλαπλή επιλογή την διδάσκετε? (σελ. 30 κάτω αριστερά...) (αν είναι δυνατον...)
- Πόσες περίπου ασκήσεις σκέφτεστε να κάνετε στα παιδιά στην δομή επιλογής και πόσες στην δομή επανάληψης ; Πόσο καιρό θα κάτσετε στα κομμάτια αυτά της ύλης?
- Εμφωλευμένη επανάληψη θα κάνετε?

Ευχαριστώ


Είναι εμφανείς και πολύ λογικές οι απορίες σου, τις οποίες πιστευω πως έχουμε και όλοι μας.

- Δομή επιλογής χωρίς πολλαπλή επιλογή γίνεται;Είναι απαραίτητη.Δυστυχώς(δυστυχώς γιατί μπερδευει αρκετά τους μαθητές ) υλοποιείται με την εμφώλευση, με βάση τα γραφόμενα του τρομερού βιβλίου μας.

- Εμφωλευμένη επανάληψη το βλέπω πολύ δύσκολο να κάνω με το υλικό που έχω ...Όπως γράφτηκε και
παραπάνω, "ΟΛΑ ΤΑ 'ΧΕ Η ΜΑΡΙΩΡΗ ..."

- Σκέφτομαι να εφαρμόσω το εξής πλάνο : να τελειώσω την πρώτη ενότητα μέχρι τις γιορτές, να κάνουν την επανάληψη τους μέσα στις γιορτές μαζί με κάποιες ασκήσεις που θα τους δώσω( τις οποίες θα λύσω τελικά εγώ στην τάξη γιατί αυτοί δεν πολυ τραβάνε) και αμέσως μόλις ανοίξουμε να κάνουμε το διαγώνισμα τριμήνου. Μετά αρχίζω Pascal και ο θεός του προγραμματισμού να βάλει το χέρι του ...

Μέχρι στιγμής πάντως κινούμαι σε πολυ ρηχά νερά ... Δηλαδή,πολύ απλές προγραμματιστικά ασκήσεις μπας και καταφέρουν να συντάξουν ένα αλγόριθμο της προκοπής ...Άσε που οι δικοί μου έχουν τεράστια κενά μαθηματικών γνώσεων,ακόμα και απλοϊκών.(π.χ. δεν ξέρουν τι είναι το ποσοστό % )


Ερώτηση : πέρα από κάποια παραδείγματα,υπάρχει κάποια μορφής τυποποίηση που μπορούμε να τους δώσουμεσε φυλλάδια;



stratosg

#31
Παράθεση από: iliasthes στις 31 Οκτ 2008, 07:11:27 ΜΜ
Στράτο παρεξήγηση δεν υπάρχει καμία, εξάλλου ένας λόγος που γράφουμε ασκήσεις, λύσεις σημειώσεις είναι αυτός, ωστόσο:

α)  Στα παραδείγματα του βιβλίου χρησιμοποίησε με τον ίδιο τρόπο την εντολή
β) Και στον Πίνακα Εντολών Ψευδοκώδικα (σελ 24) και στην σελίδα 31 όταν δείχνει το αντίστοιχο λογικό διάγραμμα την διατυπώνει έτσι. Συμφωνώ μαζί σου οτι είναι καλύτερα να προηγείται το εφόσον για να καταλαβαίνουν τα παιδιά πως προηγείται ο έλεγχος της επανάληψης σε αντίθεση με το Επανέλαβε Μέχρι.
γ)Στο γ δεν κατάλαβα την παρατήρηση. Αν μπορείς σε παρακαλώ επανέλαβε την.

...................

Υ.Γ. Όλα τα 'χε η Μαριωρή οι τηλεκπαιδεύσεις μας λείπανε.

Ευχαριστώ για την αποδοχή των παρατηρήσεων. Θα συμφωνήσω μαζί σου για το την παρατήρηση α. Μέγα σφάλμα από υπερβάλλον αίσθημα αυτοπεποίθησης. Για τη παρατήρηση β. νομίζω πως το διατυπώνει όπως έγραψα στην παρατήρηση, αλλά θεωρώ επίσης πως ο τρόπος με τον οποίο δίνει το διάγραμμα μπερδεύει. Επίσης είναι χοντράδα για να μη πω καμιά άλλη λέξη ο τίτλος της παραγράφου δλδ το "1. Επανέλαβε εφόσον η συνθήκη είναι αληθής". Όσον αφορά την παρατήρηση γ. απλά δηλώνω ότι συμφωνώ μαζί σου στον τρόπο εκχώρισης τιμής. Επίσης συμφωνώ μαζί σου και για το υστερόγραφο.

Όσον αφορά στο πόσες ασκήσεις από το κάθε είδος, δεν ξέρω αλλά νομίζω πως και κατά τη διάρκεια της Pascal στο εργαστήριο θα μπορούμε να κάνουμε αρκετές από κάθε είδος, από τις οποίες ο ψευδοκώδικας και το διάγραμμα ροής θα γίνονται στο σπίτι, αλλά και πάλι με κάθε επιφύλαξη, δεν μπορώ να απαντήσω με απόλυτη σιγουριά. Πάντως θα ήθελα να μπω Pascal πριν από τις γιορτές.

Για εμφωλευμένη επανάληψη μάλλον θα τους κάνω τον αλγόριθμο της προπαίδειας.

Άργησα να απαντήσω γιατί έλειπα ταξίδι και δεν πήρα μαζί μου τον Η/Υ.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

iliasthes

Έχει ασχοληθεί κανείς συνάδελφος με τα διαγράμματα HIPO;

Crazy_Waters

stratosg κ εγώ την προπαίδεια σκεφτόμουνα για να δούνε οι μαθητές έστω για μια φορά εμφωλευμένες "Για" αλλά πώς θα το κάνουμε με την (τραγική) "Για ν φορές επανάλαβε" του βιβλίου? Θα καταλήξουμε σε λύση του είδους:

ι=0
Για 10 φορές επανάλαβε
  ι=ι+1
  j=0
  Για 10 φορές επανάλαβε
   j=j+1

............................???

Με ενοχλεί φοβερά αυτή η "Για" αλλά από την άλλη δεν τολμάω να τους πω να χρησιμοποιούν "Για" με μετρητή αφού ορίζεται αλλιώς στο (τραγικό) βιβλίο και έτσι περιορίζομαι πολύ στις ασκήσεις με "Για".

stratosg

Αγαπητέ Crazy_Waters, να 'σαι καλά κι ότι ετοιμαζόμουν να postαρω ακριβώς αυτό το ερώτημα. Λοιπόν για να σου λύσω και την απορία, χθες τους έκανα την προπαίδεια, τους εξήγησα την τραγικότητα της κατάστασης, και τους την έλυσα με Για i απο 1 μέχρι 10 επανέλαβε κτλ.

Σήμερα υλοποιήσαμε τον αλγόριθμο που υπολογίζει και εμφανίζει το άθροισμα των τριψήφιων αριθμών. Τους έλυσα την άσκηση και με τις τρεις δομές επανάληψης. Για την δομή ΓΙΑ χρησιμοποίησα και πάλι τον τρόπο του ΓΕΛ. Επίσης χρησιμοποιώ και την ανύπαρκτη στο βιβλίο μας δήλωση Τέλος_Επανάληψης, εδω ξεκαθάρισα στα παιδιά πως αν τη χρησιμοποιήσουν στις εξετάσεις να βάλουν αστερίσκο και υποσημείωση δηλώνοντας ότι ξέρουν πως δεν υπάρχει στο βιβλίο, αλλά τη χρησιμοποιούν μόνο για πρακτικούς λόγους.

Φίλε Crazy_Waters, αν ακολουθήσω πιστά το βιβλίο καταλήγω (όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι συνάδελφοι στο σχολείο) στη λύση που προτείνεις, που και για μένα είναι τελείως απαράδεκτη αναλογιζόμενος πάντα το σκεπτικό της ΓΙΑ όσον αφορά στους μετρητές. Τώρα οι μόνες ασκήσεις που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο είναι ασκήσεις τύπου, "Να γίνει αλγόριθμος που θα εμφανίζει 1000 φορές τη λέξη καλημέρα".

Δεν ξέρω πως αλλιώς μπορεί να παρουσιαστεί η προπαίδεια ή το άθροισμα των τριψήφων αριθμών με τη χρήση της δομής ΓΙΑ. Αν κάποιος συνάδελφος έχει κάποια γνώμη ή παρατήρηση, παρακαλώ να την εκφράσει ελεύθερα χωρίς φόβο και πάθος.

Παράθεση από: iliasthes στις 03 Νοε 2008, 07:56:52 ΜΜ
Έχει ασχοληθεί κανείς συνάδελφος με τα διαγράμματα HIPO;

Δηλαδή τί εννοείς; Να έχουμε κάνει ασκήσεις μόνο με ΗΙΡΟ;
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Crazy_Waters

Μετά από αρκετές ασκήσεις στις δομές επανάληψης ξεκινήσαμε να λύνουμε τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Με το πνεύμα των θεμάτων των δικτύων στα ΤΕΕ είναι ικανοί να βάλουν και στον Προγ/μό ασκήσεις του βιβλίου, οπότε θεωρώ ότι πρέπει να λυθούν. Εγώ από τις (ασαφείς) εκφωνήσεις κατάλαβα ότι οι πρώτες 2 είναι μια καλή ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε τη φοβερή εντολή "Για ν φορές επανάλαβε" αφού δεν αναφέρεται κάτι άλλο για τερματισμό.

Ασκηση 1

Αρχή
Επανάλαβε
   Εμφάνισε "Δώσε πλήθος μαθητών"
   Διάβασε Πλήθος
Μέχρι Πλήθος>0
Σ=0
Για Πλήθος φορές επανάλαβε
  Αρχή
   Εμφάνισε "Δώσε ονοματεπώνυμο"
   Διάβασε ΟΝΟΜΑ                         ! Δε χρησιμεύει πουθενά!
   Εμφάνισε "Δώσε βαθμό"
   Διάβασε ΒΑΘΜΟΣ
   Σ = Σ + ΒΑΘΜΟΣ
  Τέλος
  ΜΟ = Σ/Πλήθος
  Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος

Ασκηση 2
Αρχή
Επανάλαβε
   Εμφάνισε "Δώσε πλήθος καθηγητών"
   Διάβασε Καθηγητές
Μέχρι Καθηγητές>0
Σ=0
Για Καθηγητές φορές επανάλαβε     ! :) !!!!
  Αρχή
    Εμφάνισε "Δώσε ηλικία"
    Διάβασε ΗΛΙΚΙΑ
   Σ = Σ + ΗΛΙΚΙΑ
  Τέλος
  ΜΟ = Σ/Καθηγητές
  Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος

Θα μπορούσαμε να βάλουμε επιπλέον ελέγχους (στην 1 για βαθμό από 1 ως 20 κ στη 2 για ηλικία 22-70  ;D ) αλλά ας μην το παρακάνουμε.
Περιμένω παρατηρήσεις και σιγά σιγά θα ανεβάσω και τις άλλες.

xryka

Συναδελφε Crazy_Waters πιστεύω οτι στις ασκησεις του βιβλίου θα πρέπει να γίνεται έλεγχος ορθότητας και των βαθμών(τουλάχιστον εγω τους το δωσα ετσι). Αν και χρησιμοποίησα την ΚΑΙ που πουθενά δεν αναφέρει τους λογικούς τελεστές το βιβλίο .

Επίσης δεν ξερω αν μπορούμε να χρησιμοποιούμε την συνάρτηση MOD και  DIV γι αυτό και εχω αποφύγει να τους κάνω άσκηση με άρτιους και περιττούς αριθμούς .. Γενικά περπατάμε λίγο στο περίπου ..και με το υλικό που έχουμε οσο περνάει ο καιρός και μαθαίνουν καινούργια πράγματα  μπερδεύονται ακόμα περισσότερο..
Σχετικά με τη Για καλό είναι να τη δείξουμε όπως συντάσσεται στο βιβλίο γιατί μάλλον έτσι θα διορθωθεί κιόλας..Επίσης και στα λογικά διαγράμματα παρόλο που στο ΑΕΠΠ δεν υπάρχει δομή για την Για ν φορες επανέλαβε σε μας δίνει κάποια οποτε μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε...
Για τα HIPO για να είμαι ειλικρινής δεν έχω κάνει καθόλου τις ασκήσεις και ούτε σκοπεύω.

Crazy_Waters

Την ΚΑΙ τη χρησιμοποίησα και εγώ σε κάποιες ασκήσεις. Τώρα, mod και div αφού δεν τις αναφέρει το βιβλίο στην ψευδογλώσσα το θεωρώ υπερβολικό να τα διδάξουμε, άσε που θα συσκολέψει πααάρα πολύ τους μαθητές.
Μόλις τελειώσουμε τις ασκήσεις του βιβλίου εγώ θα μπω στην Pascal και κάποια στιγμή θα κάνουμε τα HIPO kαι τη λοιπή (άχρηστη) θεωρία. Αυτή τη βδομάδα προέχουν και οι τηλεδιασκέψεις :)...

xryka

Την άσκηση 8 σελ 35 την έχει κάνει κανεις;;; πολυ μπουρδουκλωμένη μου φαίνεται....

joanna

Δεν ξέρω αν πρέπει να ανοίξω καινούριο θέμα για αυτό, αλλά μήπως γνωρίζει κανείς πώς ακριβώς θα γίνουν οι εξετάσεις των παιδιών στο τέλος; Το ξέρω ότι υπάρχει γενικά μια θολή κατάσταση, αλλά μήπως κανείς έχει μάθει τίποτα νεότερο από τους σχολικούς συμβούλους ή το υπουργείο; Θα μπουν π.χ. και κλειστού και ανοιχτού τύπου, θα μπει άσκηση με αλγόριθμο σε ψευδοκώδικα και λογικό διάγραμμα, κ.λπ.;

gedeon

Joanna,
Η κατάσταση παραμένει θολή, διότι ακόμα στο Υπουργείο ψάχνουν να βρούν τι τους γίνεται...
Οι σύμβουλοι απλά κάνουν ερωτήματα στο υπουργείο(τα οποία τουλάχιστον στη Δ/νση που ανήκω έγιναν
κατόπιν πίεσης πολλών συναδέλφων που συναντούν τα προβλήματα κάθε μέρα σχετικά με το μάθημα - άλλωστε τα έχεις βρεί μπροστά σου κι εσύ). Για την ώρα στο υπουργείο ασχολούνται με το πως θα απορροφήσουν κονδύλια μέχρι τις 30 Νοεμβρίου που λήγει η προθεσμία για απορρόφηση κονδυλίων απο Ε.Ε.
(Γ΄ΚΠΣ). Γι΄αυτό τρέχουν τώρα για τηλεκπαιδεύσεις.., πιστοποιήσεις καθηγητων Πληροφορικής μέσα στο Νοέμβριο.
Άρα, χωρίς να θέλω να σε στενοχωρήσω, προσπάθησε βάσει της λογικής σου(όπως κάνουμε όλοι μας με αυτό το μάθημα - και το αντίστοιχο των δικτύων). Το υπουργείο κάποια στιγμή μπορεί να πεί κάτι, όμως φαντάζομαι δε πρόκειται να αναφέρει συγκεκριμένα ούτε λογικά διαγράμματα, ούτε αλγόριθμους, ούτε τίποτα άλλο.

joanna

Σε ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική ενημέρωση gedeon!

Duck

Καλησπέρα σας. Φέτος είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω προγραμματισμό ΕΠΑΛ και πραγματικά το site σας είναι για μένα πολύτιμο. Στην περιήγησή μου κατέβασε κάποιες ασκήσεις της joanna αλλά είμαι λίγο μπερδεμένη όσο αφορά την απάντηση κάποιων προτάσεων Σωστού - Λάθους. Τις παραθέτω παρακάτω:
1) Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να εκτελεί αλγορίθμους. (νομίζω ότι είναι σωστό αλλά υφίσταται μόνο για μικρούς σχετικά αλγόριθμους).
2) Ο ψευδοκώδικας μετατρέπεται πάντα σε πρόγραμμα που εκτελεί ο υπολογιστής. (Σωστό)
3) Ο υπολογιστής μπορεί να εκτελεί οποιονδήποτε ψευδοκώδικα. (Λάθος. Ο υπολογιστεί υλοποιεί προγράμματα μέσω των γλωσσών προγραμματισμού. Το πρόγραμμα της γλωσσομάθιας για παράδειγμα έχει καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα)
Θα με ενδιέφερε η άποψή σας. Ευχαριστώ!  :)

vav

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ-ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ) ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ 30.
ΕΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ :
1) ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΙ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ " "΄; (ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ " ")
2) ΣΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΤΟ =. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η' ΟΧΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ "ΞΕΡΑ" ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΕΛΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

gedeon

Παράθεση από: vav στις 13 Μαρ 2009, 09:33:35 ΠΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ-ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ) ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ 30.
ΕΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ :
1) ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΙ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ " "΄; (ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ " ")
2) ΣΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΤΟ =. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η' ΟΧΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ "ΞΕΡΑ" ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΕΛΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Vav,
μην αγχώνεσαι, το βιβλίο έχει τα χάλια του...
Μπορείς να δεχτείς αυτό που έχει(στο λογικό διάγραμμα), αλλά μπορείς να βάλεις και
το ίσον. Δεν υπάρχει κάτι standard.
Όσον αφορά το ψευδοκώδικα και εδώ μπορείς να βάλεις ή όχι τα εισαγωγικά. Η λογική του ψευδοκώδικα(όπως κάλλιστα γνωρίζεις) είναι να περιγράφεις τη διαδικασία.

Άλλωστε έχει έρθει κσαι το ρημαδοχαρτί που αναφέρει τι είναι δεκτό σε ψευδοκώδικα,
το οποίο τα έχει όλα μέσα....(έλεος)