Σειρά διδασκαλίας κεφαλαίων

Ξεκίνησε από Στέλλα, 28 Σεπ 2005, 06:58:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Στέλλα

Καλησπέρα
Φέτος είναι δεύτερη χρονιά που διδάσκω ΑΕΠΠ. Πέρισυ είχα ακολουθήσει μια σχεδόν σειριακή διδασκαλία των κεφαλαίων: 1,2,7,8,3,9,7,4,10. Πιστεύετε ότι η παράλληλη διδασκαλία, όπως αυτή που προτείνει το βιβλίο καθηγητή είναι αποδοτικότερη;
Ευχαριστώ

P.Tsiotakis

Πιστεύω οτι η σπυροειδής προσέγγιση είναι ρεαλιστική για 3 ώρες/εβδομάδα όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί το μάθημα.

Εγώ όταν προσπάθησα να την ακολουθήσω τελικά μπέρδεψα τα παιδιά, παρά κέρδισα κάτι. Ήδη δέχονται πολλές νέες έννοιες!!
Να σημειώσω οτι οι μαθητές σε ένα επαρχιακό Ενιαίο Λύκειο όπως αυτό που βρίσκομαι ΔΕΝ διαθέτουν Η/Υ σπίτι τους αλλά όπως και όλοι οι μαθητές ΔΕΝ έχουν χρόνο να τρέχουν προγράμματα στο σπίτι. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχαν οφέλη από την ταυτόχρονη παρουσίαση της ΓΛΩΣΣΑΣ παρά τις 2 ώρες/εβδομάδα

Σημαντική οφέλεια θα προκύψει αν ακολουθηθεί μια τέτοια προσέγγιση στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη - ΠΔΣ που υπάρχει χρόνος (maximum 4 ώρες/εβδομαδα), οπότε και μπορεί να παρουσιαστεί ΚΑΙ να χρησιμοποιηθεί η ΓΛΩΣΣΑ

Εν κατακλείδι, θεωρώ πολύ χρήσιμο να αφιερωθούν κάποιες μεμονωμένες ώρες στο εργαστήριο όπου ο διδάσκων θα εκτελέσει με βινετοπροτζέκτορα κάποια έτοιμα παραδείγματα ώστε να υποστηριχθεί η διδασκαλία

Αυτό όμως δεν είναι σπυροειδής προσέγγιση

Με εκτίμηση,


bagelis

Νομίζω ότι η παράλληλη διδασκαλία είναι περισσότερο αποδοτική. Η προσωπική μου σειρά είναι:
1, 2 μέχρι σελ 29, 7, συνέχεια 2 και 8 παράλληλα, 3 και 9 παράλληλα, 4, 6, 10.
Τα περισσότερα τμήματα του βιβλίου επικαλύπτονται, οπότε δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να το δει διαφορετικά. Π.χ.1. τα λυμένα παραδείγματα του κεφ. 8 γιατί να μην μπορεί κανείς να τα κάνει στο κεφ. 2 μαζί και έτσι να δώσει περισσότερες ώρες στους μαθητές για εμπέδωση; Π.χ.2. Δεν είναι καλύτερο να κάνει κανείς περισσότερες εφαρμογές στους πίνακες (από το 9) πριν κάνει φυσσαλίδα, που είναι σαφώς δυσκολότερος αλγόριθμος;

P.Tsiotakis


Μα ποιος μας εμποδίζει να κάνουμε τις ασκήσεις του κεφαλαίου 9, σε αλγόριθμο;

Όσον αφορά το χρόνο, προσωπικά διδάσκω τα κεφάλαια 7, 8, 9 σε 4 - 5 ώρες το Φλεβάρη.

Αν επιθυμούμε να διδάξουμε σπυροειδώς πάντως η σειρά είναι: 1-6, 2-7, 2-8, 3-9,  4-10 (βιβλίο καθηγητή 19). Ποιος από μας ξεκινάει τη διδασκαλία του μαθήματος από το κεφάλαιο 6;


gpapargi

Καλημέρα και καλή σχολική χρονιά

Θα μπορούσα να αναπτύξω λίγο το θέμα του ποια σειρά θεωρώ καλύτερη, καθώς και το σκεπτικό της κάθε σειράς, αλλά νομίζω πως το σημαντικό θέμα είναι άλλο.

Αυτό που για μένα έχει σημασία είναι το να υπάρχει ενιαίος τρόπος διδασκαλίας. Και αυτό γιατί είναι γνωστό ότι τα παιδιά πάνε και φροντιστήριο. Αν σε διαφορετικά σχολεία διδάσκεται η ύλη με διαφορετική σειρά τότε τι θα γίνει αν ένας μαθητής από κάθε σχολείο βρεθεί στο ίδιο φροντιστήριο; Πως  θα μπορέσει ο καθηγητής του φροντιστηρίου να συμβαδίζει και με όλα τα σχολεία;

Για αυτό το λόγο (και όχι για το τι είναι πιο αποδοτικό) νομίζω ότι καλύτερα είναι να ακολουθούμε την ίδια σειρά όποια κι αν είναι αυτή. Και αυτή νομίζω ότι πρέπει να είναι η σειρά του βιβλίου γιατί είναι δύσκολο να συντονιστούν έτσι όλα τα σχολεία ώστε να διδάσκεται παντού η εναλλακτική σειρά.

Αν υπάρχει χρόνος μπορούμε να διδάσκουμε τις σαφώς πιο δύσκολες ασκήσεις του μετά κεφαλαίου σαν αλγόριθμους έτσι ώστε να περάσει ο τρόπος σκέψης στο μαθητή. Αλλά θα πρότεινα να μην μπλέξουμε με τη ΓΛΩΣΣΑ από την αρχή.

Φιλικά

P.Tsiotakis


Γιώργο μου, ακόμη υπάρχουν καθηγητές που δηλώνουν μεταβλητές στον αλγόριθμο..

Μέχρι να βρεθεί κοινή φόρμουλα διδασκαλίας για το μάθημα ΑΕΠΠ αυτό θα έχει καταργηθεί ή θα το διδάσκουν οι μαθηματικοί...  :juggle:

xaidi

Καλημέρα.
οι καθηγητές των σχολείων μπορούν να συνεργάζονται αν το θέλουν για τη σειρά των κεφαλαίων. το ίδιο και οι φροντιστηριακοί. Εμείς τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυτό κάνουμε με τους εκάστοτε καθηγητές των σχολείων.
Τώρα όσο αφορά για τη δήλωση μεταβλητών στον αλγόριθμο αγαπητέ Παναγιώτη , έχω να σας παραθέσω και μια άλλη πλευρά μεθόδου:
εμείς μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε το κομμάτι της δήλωσης μεταβλητών στους αλγορίθμους από την αρχή. και αυτό γιατί νομίζω ότι είναι σημαντικό ο μαθητής να ξεκινήσει να δημιουργεί αλγορίθμους σωστά και ολοκληρωμένα καταλαβαίνοντας τη σκοπιμότητα ύπαρξης αυτού του κομματιού σε σχέση με τον υπολογιστή. Βέβαια αυτό γίνεται συνειδητά, γνωρίζοντας ότι στην κατασκευή αλγορίθμου με χρησιμοποίηση ψευδογλώσσας δεν το χρησιμοποιούμε επίσημα.
Δεν θεωρώ ότι η θέση μου μου επιτρέπει να κρίνω το βιβλίο για το αν έπρεπε να υπάρχει το κομμάτι της δήλωσης των μεταβλητών στην ψευδογλώσσα, αυτό που σίγουρα ισχύει για τους μαθητές μου είναι ότι καταλαβαίνουν και εμπεδώνουν καλύτερα την κατασκευή όταν μαθαίνουν από την αρχή τι είναι οι μεταβλητές πώς να τις χρησιμοποιούν και πως και γιατί να τις δηλώνουν.
 :juggle:
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis


Το διδακτικό πακέτο που έχουμε στα χέρια μας (καλό ή κακό) έχει μια συγκεκριμένη προσέγγιση και ΟΡΙΖΕΙ τον τρόπο με τον οποίο γράφουμε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ.

Προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να παρουσιάσω κάτι διαφορετικό στους μαθητές μου. Τότε θα τους μπερδέψω γιατί άλλα θα βλέπουν στο βιβλίο και άλλα θα ακούνε από μένα. Εγώ διδάσκω το σχολικό βιβλίο, διότι αυτό εξετάζονται τα παιδιά.

Ο τύπος της μεταβλητής μπορεί να επισημαίνεται με σχόλια στον αλγόριθμο ή με συνεχή επισήμανσή του κατά την επίλυση της άσκησης.

Μαθητές μου στο σχολείο μου παραπονιούνται οτι δεν καταλαβαίνουν το φροντιστήριο γιατί δηλώνουν μεταβλητές εντός της εντολής Δεδομένα και μετά βάζουν Διάβασε. Άλλοι διδάσκουν μόνο ΓΛΩΣΣΑ από την αρχή και τα παιδιά πάνε μετά στο φροντιστήριο και έχουν πάθει πολιτιστικό σοκ
(Αυτή η συζήτηση δεν έχει σχέση με σχολεία και φροντιστήρια)

Ο αλγόριθμος έχει τα καλά της ελευθερίας έκφρασης αλλά κάπου κάπου χρειάζεται και λίγη πειθαρχία  :whip:


Με εκτίμηση,

xaidi

#8
"Ο τύπος της μεταβλητής μπορεί να επισημαίνεται με σχόλια στον αλγόριθμο ή με συνεχή επισήμανσή του κατά την επίλυση της άσκησης" Αγαπητέ Παναγιώτη λέμε το ίδιο ακριβώς πράγμα.  :)Νομίζω πως όταν δεν διευκρινίζουμε είναι το λάθος μας και μπερδεύονται οι μαθητές. Τώρα αν το γράφουμε με μορφή σχολίων όπως λες  ή κάπως αλλιώς δεν έχει διαφορά. η ουσία είναι ότι λέγεται πριν τη σειρά του κεφαλαίου σύμφωνα με το βιβλίο.

Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

Αγαπητή xaidi,

Στη σελίδα 31 αναφέρονται οι τύποι των μεταβλητών σε έναν αλγόριθμο επομένως δεν αποτελεί αναφορά στο κεφάλαιο 7 αν σε κάποιον αλγόριθμο περιγράφεται ο τύπος των μεταβλητών, ίσα ίσα που είναι επιβεβλημένο..

Π.χ.

Αλγόριθμος Άσκηση
  Διάβασε ονόμα, α, β
  γ <- α + β
  Εκτύπωσε γ
Τέλος Άσκηση

Οι μεταβλητές α, β και γ είναι αριθμητικές, η μεταβλητή όνομα αλφαριθμητική

Η παρακάτω μορφή είναι πιο κατανοητή;;

Αλγόριθμος Άσκηση
  Δεδομένα // α, β ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ //
  Διάβασε α, β
  γ <- α + β
  Εκτύπωσε γ
  Αποτελέσματα // γ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ //
Τέλος Άσκηση

που δεν στηρίζεται πουθενά στο διδακτικό πακέτο που εξετάζονται τα παιδιά στις εξετάσεις; Και όλα αυτά με πρόσχημα την καλύτερη κατανόηση που τελικά θεωρώ οτι τα μπερδεύει περισσότερο

Με εκτίμηση,

ksofianos

Καλησπέρα και Καλή Χρονιά,

σχετικά με τη δήλωση μεταβλητών σ' έναν αλγόριθμο θα ήθελα να σημειώσω ότι καλό θα είναι να κάνουμε καθορισμό απαιτήσεων όπως υποστηρίζει και το σχολικό βιβλίο στο 1ο κεφάλαιο και να σημειώνουμε πρόχειρα τα δεδομένα και τα ζητούμενα. Στο πλαίσιο αυτής της ενέργειας μπορούμε να καθορίζουμε τα ονόματα των μεταβλητών και τους τύπους δεδομένων τους χωρίς να χρειάζεται να τα δηλώσουμε στον αλγόριθμο. :-*

P.Tsiotakis

Κωνσταντίνε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

Στην ουσία λέμε το ίδιο πράγμα:  Όταν διαβαστεί και αναλυθεί η εκφώνηση η επίλυση ξεκινά με μια φράση του τύπου: " ... θα χρησιμοποιήσουμε μια μεταβλητή α αριθμητική που θα περιέχει ...., ακόμη μια μεταβλητή β επίσης αριθμητική που θα περιέχει .... . Τέλος, θα χρησιμοποιηθεί και μια μεταβλητή με όνομα τάξη - αλφαριθμητική που θα περιέχει τις τιμές "Α", "Β" ή "Γ".

Έτσι, θεωρώ οτι "μπολιάζουμε" τον μαθητή με τις έννοιες που θέλουμε και δεν ξεφεύγουμε από την προσέγγιση του διδακτικού πακέτου

Και σε τελική ανάλυση αν εξαιρέσουμε τις λογικές μεταβλητές ουσιαστικά δυο τύποι μεταβλητών υπάρχουν: οι αριθμοί και το κείμενο.
Πόση συζήτηση πρέπει να γίνει γι' αυτό;

Να μη λησμονήσουμε να στείλουμε χαιρετισμούς στην όμορφη Πρέβεζα

Με εκτίμηση,