Απόψεις για το επίπεδο των θεμάτων

Ξεκίνησε από johnny_xp, 31 Μαΐου 2007, 03:14:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

johnny_xp

Παρακαλώ, όσοι έχουν τεκμηριωμένη (κατά το δυνατόν) άποψη για το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων να την εκφράσουν. Δε θεωρώ πως τα θέματα είναι δυσκολότερα από πέρυσι. Μάλιστα έχω την αίσθηση ότι το θέμα 4 ήταν ελαφρά ευκολότερο του περσινού. Ωστόσο κάποιοι μαθητές δεν έχουν την ίδια γνώμη...

Laertis

Γνώμη μου είναι ότι τα θέματα (ευτυχώς) για φέτος διατήρησαν το επίπεδο του μαθήματος κάτι που πολύ φοβόμουν ότι δεν θα ίσχυε και είχα εκφράσει σε άλλα posts. Προσωπικά τα κρίνω  ικανοποιητικά, ίσης περίπου δυσκολίας με πέρυσι, αλλά για τα παιδιά σαφώς δύσκολα αφού ξεφεύγουν (στην πλειοψηφία τους) απο τυποποιήσεις (θέμα 1Γ, Θέμα 2α, Θέμα 3α, θέμα 4δ).

Ευτυχώς (για το μάθημα) επαναλαμβάνω ...  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Dem

αν θελετε αποψη ενος μαθητη αν τα θεματα των προηγουμενων ετων ηταν ευκολα τα φετινα τα θεωρω μετρια χωρις παρ ολα αυτα να ζηταει κατι ιδιαιτερο η κατι τρελο....ενας που ειχε ασχοληθει εγραφε θεωρω ανετα 16 με 17....εγω παντως που περιμενα να τα τελειωσω πριν το 2ωρο ωστε να τα ελεγχω μια ωρα μου πηρε μιση ωρα παραπανω..........

fragile

Τα θέματα τα φετινά κατά την γνώμη μου είχαν δυο χαρακτηριστικά

1ο - Επέτρεπαν την παπαγαλία έως ενός σημείου (μικρότερο από πέρισυ αλλά και πάλι υψηλό) και την ανάπτυξη
      της όποιας σκέψης από τους μαθητές.

2ο - Είχαν θέματα από όλη την ύλη αλλά αν και δεν απέφυγαν τετριμμένα θέματα (ΣΟΣακια) με γενικότερη
      παρατήρηση της ευκολίας τους, δεν ξέρω πάντως μου αναπτέρωσαν τις ελπίδες για την "ποιότητα" του
      μαθήματος μας

Τελικά μου έμεινε η αίσθηση ότι κάτι πάει να αλλάξει προς το καλύτερο, αλλά τώρα πρέπει όμως να ανησυχούμε περισσότερο γιατί η όποια περίοδος αλλαγών πρέπει να συντελεστεί με εμάς για εμάς.

Καλό καλοκαίρι σε όλους τους συνάδελφους, καλά αποτελέσματα στα παιδιά και χαμογελάτε γιατί είναι μεταδοτικό. Άστε τα σοβαρά για τους "μεγάλους"

Fragile
fragile..........

dozb

Ο μέχρι τωρα σχολιασμός μου κάνει εντύπωση.....

Ίσως θα ήταν τελικά καλύτερα να πουν οι δουλεμένοι μαθητες πως τους φάνηκαν...

Κι εξηγώ...
Ενώ σπάνια χρησιμοποιώ λέξεις όπως  "γελοία", λόγω τιμής φετος ετσι θα τα περιέγραφα.

Σαφώς ευκολότερα από τα περσινά...

Να μη συζητησω  για τα πρωτα δυο θεματα δε, που ακόμα και μαθητες αδιάβαστοι πιάνουν πάνω από τη βάση.....

(Το καλύτερο "Σας δινουμε 5 κενά και 3 λέξεις" .... Συμπληρώστε! )

boutos3

Το 3ο και το 4ο θέμα ήταν πιο εύκολα από τα περσίνα.Όμως το 2ο ήταν πιο δύσκολο.

P.Tsiotakis

Εγώ δε θεωρώ οτι τα θέματα είναι πιο εύκολα από πέρσι. Δε θεωρώ οτι είναι γελοία, δε θεωρώ καν οτι είναι εύκολα.

Υπάρχουν παντού σημεία να χαθούν μονάδες (μπανανόφλουδες). Όλοι οι μαθητές έχουν γράψει τι είναι μεταφερσιμότητα;
Και φυσικά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η μεταφορά ενός προγράμματος από ένα Η/Υ σε άλλον, έτσι;

θα έχουν λύσει όλοι το Goto; Είχαν όλοι διαβάσει καλά τη μεταγλώττιση και σύνδεση;

Το θέμα 2 ήταν ένα κοινότυπο θέμα που είχαν όλοι δουλέψει πολύ; (ερωτήματα α, β);

Το θέμα 3 που απαιτεί τον τερματισμό της επανάληψης ΠΡΙΝ ξεπεραστεί το όριο το έκαναν όλοι;
Δεν υπάρχει κανείς μαθητής σας που πήρε Για στην επίλυση του 3ου θέματος;

Ακόμα και αυτό αυτό το ερώτημα 4δ το έλυσαν όλοι σωστά;;

Σίγουρα οι αδιάβαστοι μαθητές έγραψαν τα πρώτα 2 θέματα;;;   (υπάρχει βέβαια και η ανταλλαγή απαντήσεων στην τάξη)


Τέρμα τα δίφραγκα, με τα θέματα αυτά φύγαμε από τις ράγες που ήταν το μάθημα μέχρι και πρόπερσι, είδαμε νέα θέματα - πρωτότυπα και πλέον δεν υπάρχει τυποποίηση στο στυλ των θεμάτων.

Το μάθημα απαιτεί από μας διαφορετική προσέγγιση και αυτό είναι μια νέα ωραία συζήτηση.

ΥΓ: Για να καταλάβω: μέτρια χαρακτηρίζονται τα θέματα που ένας μαθητής που ασχολείται (διαβάζει) γράφει 16-17;


Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης

akis_taz

ta themata itan profanos sti genikoteri logiki tou ipourgiou paideias
pou apo oti fainetai exei perasei:
na grapsoun oloi eukola pano apo deka...
me themata omos pou den krinoun ton kalo mathiti tou 20
stis askiseis 3-4 alla stis leptomereies tou 1-2.
theoro ligo lathos tin oli logiki alla genika ta themata itan mexri to 15 toulaxiston eukola.

me mia deuteri matia...psaxneis na vreis auto pou leme to kalo to diskolo thema...
kai vlepeis oti den iparxei...

kala apotelesmata euxomai se olous kai kalo kalokairi...

EleniK

Παναγιώτη νομίζω οτι αυτα που εγραψες με εκφραζουν απόλυτα. Δεν θεωρώ οτι τα θεματα ηταν ευκολα, στο ιδιο περιπου επίπεδο με περσυ, αν και μπορούσαν να χαθούν περισσότερες μονάδες απο πέρσυ, που ίσως να τα κάνει και λίγο δυσκολότερα. Απλά θεωρώ οτι τα περσυνα θέματα ήταν λίγο πιο προσεγμένα.Τόσο απο την επιλογή των θεμάτων οσο και απο την ποιότητα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Dem

Παράθεση από: ptsiotakis στις 31 Μαΐου 2007, 05:27:45 ΜΜ
ΥΓ: Για να καταλάβω: μέτρια χαρακτηρίζονται τα θέματα που ένας μαθητής που ασχολείται (διαβάζει) γράφει 16-17;
εννοω τον μη αδιαφορο...αυτος που του κοβει γραφει το 20αρακι του!!!!
στη μεταφερσιμοτητα ηθελε το δευτερο απο τα πλεονεκτηματα των γλοσσων ε??(ανεξαρτησια κτλ)
συμφωνω με τις μπανανοφλουδες αλλα δεν ηταν φρεσκιες και δεν γλιστρουσαν αρκετα.... :D

soron80

Τα θέματα κατά την προσωπική μου άποψη καθώς και αρκετών καθηγητών από
το βαθμολογικό κέντρο που ήμουνα ήταν μέτρια γιατί είχε και απλά θέματα, αλλά υπήρχαν
και μερικές παγίδες.
Κάποιο πολύ δύσκολο θέμα δεν θεωρώ ότι υπήρχε και φυσικά ούτε πολύ εύκολο..
Μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε μαθητές και όχι προγραμματιστές και θα πρέπει
να κρίνουμε από διαφορετική άποψη τα θέματα...
Ίσως μετά τη διόρθωση έχω μια πιο ειδική άποψη...

Βασίλης
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

EleniK

Δεν ειπα οτι υπηρχε δυσκολο θέμα, αλλα ...πολλές μπανανόφλουδες......φρεσκοτατες που οδηγούν σε χασιμο αρκετών μορίων αν κάποιος τις πατούσε!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

boutos3

Εγώ την πάτησα στο Β2. Έχασα 4 μόρια....

P.Tsiotakis


arisbasil

Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο κ.Τσιωτάκη

Τα θέματα δεν ήταν γελοία (όπως λένε κάποιοι) αλλά ήταν λίγο πιο δύσκολα από πέρυσι γιατί ξέφευγαν από την τυποποίηση των λύσεων, ειδικά το Θέμα 3, αλλά και το Θέμα 1.γ καθώς και τι Θέμα 2α.
Γενικά μου φαίνεται ότι τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη (καλά, εκτός το κεφ.4 ::)) και το άριστα ήταν για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Κοίταζα τις λύσεις από την τηλεόραση και ένας τύπος από ένα φροντιστήριο εκτίμησε υπερήφανα ότι τα θέματα είναι πολύ πιο εύκολα από πέρυσι...
Το θέμα δεν είναι αν εμάς μας φαίνονται εύκολα κατόπιν εορτής, αλλά πως τα αντιμετώπισαν οι μαθητές το πρωί με όλη την πίεση και το άγχος της στιγμής.
Κακά τα ψέματα, πολλοί από εμάς, αν γράφαμε στη θέση των μαθητών, νομίζω ότι θα βρισκόμασταν σε άβολη θέση από το να τα χαρακτηρίζαμε γελοία.

lavoul

Συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Τσιωτάκη.
Τα θέματα δε μπορουν σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστούν πολύ εύκολα. Υπάρχουν σημεία, όπως π.χ. η GOΤΟ και το 3ο θέμα που δυσκόλεψαν τους μαθητές. Το πολύ καλό είναι ότι έχουν διαφορετικό ύφος από τα θέματα παλαιών ετών. Όσον αφορά τους μαθητές, πάντα βρίσκουν τα παλιότερα θέματα πιο εύκολα γιατί τα λύνουν στο σπίτι τους εκ του ασφαλούς και όχι με την πίεση που αισθάνονται όταν οι ίδιοι εξετάζονται.

greecechris


Obelix

Με τη σειρά μου να συμφωνήσω με τον κ. Τσιωτάκη.... :)

Προσωπικά με χαροποίησε πάντως το γεγονός ότι τα φετινά θέματα ήταν "ασύμφορα"  για όσους μαθητές είχαν διδαχθεί πράγματα με την μέθοδο "τυφλοσούρτης". Προς Θεού, δε χαίρομαι για το γεγονός ότι κάποια παιδά αντιμετώπισαν δυσκολίες, αλλά γιατί τα φετινά θέματα ίσως να ωθήσουν όσους επιμένουν να διδάσκουν το μάθημα με την παραπάνω μέθοδο, να αλλάξουν στάση.

Εν ολίγοις, πιστεύω ότι λίγοι μαθητές θα ξεπεράσουν το 18, και θα είναι αυτοί που έχουν πραγματικά κατανοήσει τις έννοιες που διδάσκονται.

P.Tsiotakis


Υπάρχει κανείς που μπορεί να πει ΠΩΣ θα στηθούν τα θέματα την επόμενη χρονιά. όχιιιι

Αυτό είναι το κέρδος από σήμερα. Και κάθε τέτοια "επανάσταση" όπως η αλλαγή πλεύσης στα θέματα έχει και απώλειες..

Ειλικρινά όμως το κε Τσιωτάκη με κάνει και κοκκινίζω...  Άσε που με μεγαλώνει κι όλας

Παναγιώτης

evry

και όμως έχω ένα καλό θέμα για του χρόνου, πάλι με goto αλλά αυτή τη φορά να πηγαίνει σε προηγούμενη εντολή οπότε ο μαθητής να το μετατρέψει σε επανάληψη :D

Πάντως και εγώ συμφωνώ με τον Παναγιώτη ότι τα θέματα ήταν πολύ καλά και αρκετά εύκολα αν και είχαν κάποιες μικροασάφειες. Ο λόγος που η αποτυχία θα είναι μεγαλύτερη από του χρόνου (κατά τη γνώμη μου) είναι ότι τα θέματα ήταν μη τυποποιημένα και γενικά ας πούμε "αντί-φροντιστηριακά", χωρίς να θέλω να θίξω τους συναδέλφους που δουλεύουν στα φροντιστήρια.

Δηλαδή δεν απευθύνονταν σε μαθητές που διάβαζαν με αποκλειστικό σκοπό να περάσουν τις εξετάσεις αλλά σε μαθητές που διάβαζαν για να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του μαθήματος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Και ιδού οι μπανανόφλουδες:

Θέμα 1Β2: Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιούμε συνάρτηση (6 μονάδες)
Θέμα 1Γ:Μετατροπή αδόμητου αλγορίθμου σε δομημένο (11 μονάδες)
Θέμα 2α:Κλήση διαδικασίας αντί για συνάρτηση (7 μονάδες)
Θέμα 3:Η συνθήκη τερματισμού της διαδικασίας και η γενική δομή του αλγορίθμου (3-8 μονάδες)
Θέμα 4β:Εύρεση μεγίστου μιας στήλης και των CD που αναφέρεται (6 μονάδες)

Συνολικές μονάδες 30-35

Τα θέματα δεν θεωρούνται γελοία καθώς, πιθανά λάθη στα συγκεκριμένα υποερωτήματα μπορούν να κάνουν ένα μαθητή να κυνηγάει ως άριστα το 17.

Τα θέματα κρίνονται ως άκρως ενδιαφέροντα (για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μάθημα). Κάλυψαν όλη την ύλη και τα βάρη διανεμήθηκαν σε όλα τα θέματα. Σίγουρα δεν ήταν αυτό που περιμέναμε, δηλαδή εξαιρετικά βατά, με κάποιο δύσκολο ερώτημα για να ξεχωρίσουν οι άριστοι. Η δυσκολία ήταν μοιρασμένη σε όλα τα θέματα και αυτό τα έκανε όλα τόσο ενδιαφέροντα.

Σίγουρα είμαστε πιο έμπειροι πλέον μετά την φετινή χρονιά και τις σημερινές εξετάσεις

Αυτά από μένα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

parantop

Η δική μου άποψη είναι με εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα θέματα είναι σίγουρα 2 κλικ πιο δύσκολα από πέρυσι. Και το ακόμα πιο σίγουρο, ότι υπήρχε μια διαφορετική λογική.
Θέμα 1: Ισάξιο με άλλες χρονιές, απαιτούσε αρκετή παπαγαλία 4 και 6,
Θέμα 2: Πιστεύω ότι αυτό το θέμα θα κάνει την διαφορά! Γενικώς πολλά παιδιά που περιμένουν από θεωρία να πιάσουν το 10, το ξεχνάνε με αυτό το θέμα,
Θέμα 3: Ισάξιο με το περυσινό, δεν ήθελε συνάρτηση, αλλά εάν δεν το έβλεπες σφαιρικά όλο το θέμα, φαντάζομαι από το γράψε σβήσε θα μπερδευόσουν,
Θέμα 4: Ισάξιο περυσινού εάν δεν υπήρχε το ερώτημα δ!

Αυτή πιστεύω ότι είναι η εικόνα των θεμάτων, από τους μαθητές. Σαφώς πιο δύσκολα από άλλες χρονιές!

Είχαν αρκετές παγίδες! Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τα θέματα πως τα βλέπουμε εμείς αλλά πως τα αντιμετωπίζουν τα παιδιά.
Αρκετοί έξυπνοι και δουλευταράδες μαθητές έχασαν αρκετά μόρια από εδώ και από εκεί σε παγιδούλες!!

Τέλος, το 10 πιανόταν πιο δύσκολα από άλλες χρονιές!

Με εκτίμηση,

Νίκος Γ.

tsak

Τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι και το διαπιστώνω αυτό από τις αντιδράσεις που είχαν οι μαθητές πέρυσι σε σχέση με φέτος. Μην κρίνετε μόνο από την οπτική γωνία του καθηγητή. Θα το δείτε και μετά την ανακοίνωση των στατιστικών αποτελεσμάτων(μάντης δεν είμαι αλλά αυτοί που θα είναι μεταξύ 12 και 17 φέτος θα είναι λιγότεροι. Οι μέτριοι έως καλοί δηλαδή). Συμφωνώ ότι το δέκα παλεύεται εύκολα. Εύχομαι στο ίδιο επίπεδο και με την ίδια διάθεση για πρωτοτυπία να είναι και τα επόμενα θέματα.

Peandbal

Τα θέματα ήταν για μαθητές που είχαν κατανοήσει την ύλη και όχι για παπαγάλους. Έξυπνα!!, δεν μου αρέσει η λέξη παγίδα την χρησιμοποιούν αυτοί που δεν κατανοούν πλήρως και σε μεγάλο βάθος την ύλη. Τέλος το τρίτο θέμα και μερικώς το τέταρτο ήθελε καλή ανάλυση και σωστή ερμηνεία από τον μαθητή (βλέπε ύλη κεφ. 1ο) της άσκησης.
Ολα αυτά όμως είναι λόγια. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε όλοι οι βαθμολογητές μια πρώτη εικόνα για το τι έγραψαν οι μαθητές και σε λίγες περισσότερες (ημέρες) θα έχουμε και τα στατιστικά του υπουργείου. Πάντως κατά την άποψή μου νομίζω ότι έγιναν δύο κλικ προς την σωστή κατεύθυνση για το επίπεδο του μαθήματος.

gpapargi

Τα θέματα είχαν κάποια καλά και κάποια κακά. Τα καλά νέα ήταν ότι είδαμε θέματα κάπως διαφορετικής φιλοσοφίας. Δε μπορούμε να πούμε ότι ήταν ΣΟΣ.

Το θέμα 3 μου άρεσε πολύ. Είναι ένα θέμα που πολλοί θα νομίζουν ότι έχουν σωστό... αλλά πολύ λιγότεροι θα το έχουν τελικά. Ήταν από τις αγαπημένες μου ασκήσεις των εντολών επανάληψης. Δεν είναι κλασσική. Θέλει σκέψη. Πολύ σημαντικό είναι ότι στηρίζει το διδακτικό πακέτο (Τετράδιο μαθητή, κεφάλαιο 3 ΔΣ3). Ωραίο θέμα!!!

Το θέμα 4 κλασσικό. Δεν είχε κάτι εξαιρετικό. Νομίζω πως δεν έβγαινε αποκλειστικά με τους έτοιμους κώδικες.  Ήθελα και ένα πιο δύσκολο υποερώτημα. Δεν έχω όμως αρνητική άποψη.

Τα κακά είναι ότι τα θέματα στερούνται φιλοσοφίας. Οι θεματοδότες μου έδωσαν την εντύπωση ανθρώπων που θεωρούν το μάθημα σαν ένα αποκομμένο κομμάτι από τον υπόλοιπο κόσμο της πληροφορικής.  Αν κάποιος έχει όραμα για το μάθημα βλέπει λίγο μακρύτερα. Αντιμετωπίζει το μάθημα όχι σαν ένα αυτόνομο και κλειστό κόσμο αλλά σαν τα πρώτα μέτρα μιας μεγάλης λεωφόρου.

Από αυτή την άποψη λοιπόν δεν στηρίχθηκε ο τμηματικός προγραμματισμός. Τα θέματα τμηματικού προγραμματισμού που έπεσαν έδιναν έμφαση μόνο στο συντακτικό της υπόθεσης. Δεν έδιναν καμία έμφαση  στη βαθύτερη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού που είναι συνυφασμένη με την ανάλυση του προβλήματος σε απλούστερα (ίσως ο βασικότερος όλων των στόχων). Η αναλυτική ικανότητα είναι αυτή που σε κάνει να λύνεις δύσκολα προβλήματα και όχι η ιδιοφυία.

Η goto είναι το μέγα φάουλ της επιτροπής από φιλοσοφική άποψη. Νόμιμο θέμα, μέσα από το βιβλίο και εύκολο. Για μένα το συγκεκριμένο θέμα κρίνει το μαθητή σε κάτι απλό αλλά τον θεματοδότη σε κάτι πολύ βαθύ: την οπτική γωνία υπό την οποία βλέπει το μάθημα. Και εδώ είδα ότι οι θεματοδότες δεν αντιμετώπισαν το μάθημα σαν κομμάτι ενός ευρύτερου χώρου, αλλά σαν κάτι το ανεξάρτητο. Έτσι δεν θεώρησαν ότι πρέπει να συμμορφωθούν με τις ευρύτερες αρχές της πληροφορικής δίνοντας ωραίες εικόνες στο μαθητή. Το μυαλό του μαθητή κατέγραψε εικόνες που δεν ήθελα να καταγράψει. Το χειρότερο είναι αυτό θα έχει και συνέχεια αφού η πόρτα άνοιξε και το μαύρο πρόβατο ξαναμπήκε μέσα στο μαντρί. Κάποιοι μεγάλοι θεωρητικοί της πληροφορικής είχαν κάνει αγώνα για να το βγάλουν έξω. (Όποιοι έχουν αντίρρηση σε αυτό ας αναλογιστούν πόσες κουβέντες έχουμε κάνει για τα div και  mod με αρνητικούς απλά και μόνο γιατί μια φορά έπεσε ένα mod με –1). Πολύ λίγο σκέφτηκαν για να βάλουν αυτό το θέμα. Δεν έβαλαν ότι καλύτερο είχαμε να επιδειξουμε σαν επιστήμη και έβαλαν ότι χειρότερο. Για ένα μαθητή που το σύμπαν του είναι το σχολικό βιβλίο ένα θέμα goto έχει την ίδια βαρύτητα με ένα θέμα τμηματικού προγραμματισμού αφού και τα 2 είναι απλά εντός ύλης. Για μας όμως;

Muldy

για το επίπεδο των θεμάτων πιστεύω ότι το πρώτο εκτός της φυσικής γλώσσας κατά βήματα ήταν διαβαζες-> εγραφες και ήταν σχετικά εύκολα, ένας διαβασμένος μέτρια έπιανε το 30+/40. για τα υπόλοιπα το επιπεδο θα πω ήταν εύκολο εκτός του τρίτου που πιστεύω ήθελε διευκρίνηση στο α'. το τεταρτο και το δεύτερο μετά τις διευκρινίσεις στο δεύτερο ήταν ΟΚ. το 4ο συνηθισμένο 4ο πάντως

dozb

Λοιπόν, επειδή στον ύπνο μου κατα πως φαινεται , τα θεματα σκεφτομαι...
εχω μια ΜΕΡΙΚΗ αναθεωρηση της άποψης μου...

Το τρίτο θεμα ήταν... περίεργο και ναι πιστευω ότι θα κοπούν μόρια από διαφορα σημεία.
Ομοίως για το 4γ με το διπλό Αν που ήθελε να εχεις καταλάβει καλά ότι με έναν δεικτη μπορείς ταυτόχρονα να προσπελάσεις και τους δυο πίνακες (ετησιων εσοδων και τυπων CD) ....

Για το 4δ... δεν μπορώ να σκεφτω...ποσοι θα δυσκολεύτηκαν στα εξαμηνιαία μερικα συνολα.....

Αυτά...

Laertis

Ο φίλος Peandbal είπε κάτι πολύ σωστό.
Αφήστε να δούμε τι θα γίνει στα βαθμολογικά και το πολύ σε καμιά 25αριά μέρες τα στατιστικά του μαθήματος για να δούμε αν τελικά ήταν εύκολα, μέτρια ή δύσκολα για τους μαθητές.
Δυστυχώς τις περισσότερες φορές η άποψη πολλών μαθητών αν έγραψαν ή όχι , αν ήταν εύκολα ή δύσκολα δε συμβαδίζει με την πραγματικότητα. 8)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

bagelis

Να μην ξεχνάμε και το ότι τα θέματα ήταν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ!!!Οι μαθητές με το ζόρι μπόρεσαν να τα βγάλουν όλα και υπάρχουν αρκετοί (καλοί μαθητές) που δεν πρόλαβαν να τα ολοκληρώσουν...
Η διευκρίνηση έκανε κακό στην ψυχολογία τους και αύξησε την ανησυχία τους...
Φιλοσοφικά θα προτιμούσα ένα θέμα τόσο έξυπνο (ή αλλιώς με πεπονόφλουδες) σαν το θέμα 3 με κάποιο τρόπο να ήταν στο θέμα 4. Υπάρχουν και μαθητές φιλότιμοι που διαβάζουν και δυστυχώς δεν μπορούν να πάνε την σκέψη τους τόσο ψηλά. Αυτοί οι μαθητές αδικούνται γιατί δεν είχαν ελπίδες στο θέμα 4 έχασαν όμως και το θέμα 3.

johnny_xp

Και εγώ έχω τη γνώμη ότι το Θέμα 3 απαιτούσε περισότερη σκέψη από το Θέμα 4, το οποίο μπορεί να ήταν πιό μακροσκελές, αλλά ταυτόχρονα είναι και πιό τυποποιημένο από το 3. Για κάποιο λόγο η σειρά με την οποία έβαλε η επιτροπή τα θέματα ήταν με... αύξουσα ταξινόμηση μήκους και όχι βαθμού δυσκολίας. Άλλωστε αυτό έχει συμβεί και στο παρελθόν. Πιθανόν πολοί μαθητές να θεώρησαν ότι αφού δε τα κατάφεραν στο 3 θα ήταν αδύνατο να τα καταφέρουν στο 4 (;). Ωστόσο εδώ, θεωρώ, ότι έχουμε να κάνουμε και κάπως με ταχτική που πρέπει να ακολουθεί ένας μαθητής στις εξετάσεις. Νομίζω ότι οι οι περισσότεροι έχουμε δώσει τη κλασσική "συμβουλή" μη σειριακής επίλυσης των θεμάτων. Τώρα κατά πόσο ακολουθείται από του μαθητές, είναι άλλο ζήτημα...

amanou

Αν και ακούστηκαν μέχρι τώρα πολλές απόψεις για τα θέματα από πολλούς συναδέλφους και μαθητές, από την προσωπική μου γωνία τα θεωρώ γενικά πιο απαιτητικά από τα περυσινά σαν συνολικό διαγώνισμα. Μπορούσε κάποιος να χάσει πολλά μόρια από το πρώτο θέμα, όπως και έχασαν πολλοί μαθητές σε σχέση με πέρυσι. Μπορεί το 3ο και 4ο να ήταν της ίδιας φιλοσοφίας με τα περυσινά, με το 3ο αρκετά πιο απαιτητικό αλλά η μεγάλη διαφορά για μένα ήταν στο 1ο και 2ο θέμα, όπου εμφανώς απαιτούσαν εμβάθυνση της ύλης και όχι τόσο την παπαγαλία.
Βέβαια πρέπει να δούμε και τα στατιστικά του μαθήματος για να έχουμε μια πιο σφαιρική εικόνα όπως σωστά παρατήρησαν κάποιοι. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι θα έχουν πάει γενικά χειρότερα.
Είδωμεν..................

Αντώνης
Αντώνης Μανουσάκης

Ηλεκτρονικός και Μηχανικός Η/Υ

lefterisb

Η δική μου άποψη είναι ότι επιτέλους έβαλαν και
θέματα που έφυγαν (έστω και λίγο) από την κλασική μορφή που
είχαν τα τελευταία χρόνια.

Το ωραίο των θεμάτων είναι ότι σε ορισμένα σημεία απαιτούσαν καλή
κατανόηση της ύλης, κάτι το οποίο μ΄ αρέσει και το θεωρώ πιο
δύσκολο από το να έβαζαν (πάλι) μια ταξινόμηση με σύνθετο κριτήριο
ταξινόμησης ή οτιδήποτε άλλο δύσκολο αλλά αναμενόμενο.

Για να τελειώνω (δεν μ΄ αρέσει να γράφω πολλά) θα συμφωνήσω ότι από εδώ και πέρα
δεν μπορείς να περιμένεις συγκεκριμένα θέματα. Άρα καλή κατανόηση του μαθήματος από
τους μαθητές και τα ωραία για το μάθημα έρχονται...

Μπότσαρης Λευτέρης
Μπότσαρης Λευτέρης

Vangelis

Η γενική δική μου άποψη είναι ότι τα θέματα είναι καλά.
Θα μπορούσε να είναι πιθανά καλύτερα αλλά υπήρχε πού μεγαλύτερη πιθανότητα να ήταν χειρότερα.
Σκεφτείτε λίγο πόσο χρόνο μας έφαγε και πόσοι ασχολήθηκαν  για να βγάλουμε αντίστοιχα θέματα και ελάτε στη θέση της επιτροπής.
Η πίεση να βγούν καλά θέματα που να είναι και πρωτότυμα, μη τυποποιημένα κ.λπ είναι πολύ μεγάλη και το αποτέλεσμα είναι καλό και αυτό μετράει.

Η εκτιμησή μου είναι ότι το ποσοστό των μαθητών που θα γράψουν πάνω απο τη βάση θα είναι μεγαλύτερο φέτος απο πέρυσι.

Βαγγέλης Κανίδης 

gpapargi

ΠαράθεσηΣκεφτείτε λίγο πόσο χρόνο μας έφαγε και πόσοι ασχολήθηκαν  για να βγάλουμε αντίστοιχα θέματα και ελάτε στη θέση της επιτροπής.
Η πίεση να βγούν καλά θέματα που να είναι και πρωτότυμα, μη τυποποιημένα κ.λπ είναι πολύ μεγάλη

Έχεις δίκιο Βαγγέλη. Ο χρόνος της επιτροπής είναι λίγος. Εμείς είχαμε πολύ περισσότερο στη διάθεσή μας όταν φτιάχναμε το διαγώνισμα. Νομίζω πάντως πως η κριτική που γράφω κάνει καλό. (Ίσως βέβαια είμαι λίγο πιο αυστηρός από όσο πρέπει  :(  )
Ειλικρινά η κριτική είναι καλοπροαίρετη από έναν άνθρωπο που μοχθεί για να γίνει το μάθημα όσο γίνεται καλύτερο.

P.Tsiotakis


Το αν το θέμα 3 είναι πιο δύσκολο από το 4 και το ότι κάποιος μπορεί να έχασε χρόνο στο πρώτο που θα μπορούσε να επενδύσει στο 4ο είναι μέσα στην εξέταση. Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να διαχειριστούν και το χρόνο που τους διατίθεται, όσο πιο αποτελεσματικά μπορούν.

Θα μπορούσε το θέμα 2 να ήταν στο 4, δεν πρέπει ο εξεταζόμενος να κρίνει τη σειρά με την οποία απαντά τις ερωτήσεις;


petrosp13

Παράθεση από: ptsiotakis στις 03 Ιουν 2007, 03:39:27 ΜΜ

Το αν το θέμα 3 είναι πιο δύσκολο από το 4 και το ότι κάποιος μπορεί να έχασε χρόνο στο πρώτο που θα μπορούσε να επενδύσει στο 4ο είναι μέσα στην εξέταση. Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να διαχειριστούν και το χρόνο που τους διατίθεται, όσο πιο αποτελεσματικά μπορούν.

Θα μπορούσε το θέμα 2 να ήταν στο 4, δεν πρέπει ο εξεταζόμενος να κρίνει τη σειρά με την οποία απαντά τις ερωτήσεις;



Γι'αυτό και η συμβουλή προς τα παιδιά θα πρέπει να είναι η λεπτομερής ανάγνωση όλων των θεμάτων το πρώτο δεκάλεπτο προκειμένου να έχουν μια σαφή εικόνα της δυσκολίας τους και του χρόνου που θα χρειαστεί για το καθένα από αυτά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

Πέτρο σχετικά με το τελευταίο Post που έγραψες, συμφωνώ και δίνω και εγώ την απαραίτητη βαρύτητα στο να διαβάσουν σωστά τις εκφωνήσεις και προσεκτικά. Στο τελευταίο μάθημα που τους κάνω ξεκινάω γράφοντας με τεράστια γραμματα στον πίνακα να διαβάζουν προσεκτικά τις εκφωνήσεις και για κανένα 10λεπτο εξηγώ (για ακόμα μια φορά) πως διαβαζουμε σωστά εκφωνήσεις, αλλά και πως ελέγχουμε μετά το γραπτό μας, και μετά επισημαίνω τελευταίες λεπτομέρειες και τους ...ευλογάω  :angel: να πάνε να γράψουνε  :)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

G-ORFANOS

Καλησπέρα σ' όλους

Η γνώμη μου είναι ότι τα θέματα ήταν πιο απλά από πέρυσι και μάλλον μας αιφνιδίασαν ως προς την δυσκολία τους. Για το θέμα με την φυσική γλώσσα με βήματα, αν και είχα προετοιμάσει τους μαθητές μου σε τέτοια θέματα, θεωρώ ότι δεν είναι και τόσο μεγάλης σημασίας για την σωστή εκμάθηση του μαθήματος. Η χρήση όλο και περισσοτέρων και πιο δύσκολων υποπρογραμμάτων είναι αυτό που θα ανεβάσει το επίπεδο του μαθήματος.
Γιώργος Ορφανός

pklink

Αποψη μου είναι ότι τα θέματα είναι σχεδόν ίδιου επιπέδου με τα περσινά.

http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=108