Εγκατάσταση Amstrad Emulator (XCPC) σε Ubuntu-LTSP εργαστήριο

Ξεκίνησε από falexakos, 04 Οκτ 2019, 06:03:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

falexakos

Γεια χαρά σε όλους.
Ίσως φανώ αφελής ή/και άσχετος, όμως θα τολμήσω την παρακάτω ερώτηση:
Στα πλαίσια του μαθήματος "Project" της Α' ΓΕΛ, αλλά και για άλλους λόγους, θα ήθελα να εγκαταστήσω στο εργαστήριο έναν οποιονδήποτε emulator κάποιου αρχαίου μηχανήματος 8-bits με BASIC της εποχής. (Κατάλοιπα της παιδικής ηλικίας βλέπετε  ::) ). Βρήκα λοιπόν και εγκατέστησα σ' ένα PC με Ubuntu 18.04 που έχω στο σπίτι τον XCPC (https://bitbucket.org/ponceto/xcpc/src/master/ και https://www.xcpc-emulator.net/doku.php). Δουλεύει Ok σε ένα (1) μηχάνημα, αλλά: Θα το "δούνε" οι clients στο εργαστήριο μόλις το στήσω στον server (με compile απ' το source) και κάνω δημοσίευση εικονικού δίσκου; Ή πρέπει ντε και καλά να είναι .deb το πακέτο προς εγκατάσταση και να βρίσκεται σε κάποιο official repository;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Φώτης

alkisg

Καλησπέρα Φώτη,

υπάρχουν 2 σχετικά εύκολοι τρόποι να το κάνεις αυτό:

1) Το βάζεις στα κοινόχρηστα είτε του καθηγητή είτε του τμήματος, και το βλέπουν όλοι από τα Δημόσια χωρίς δημοσίευση, ή
2) Το βάζεις στο /usr/share/xcpc, φτιάχνεις και ένα μενού στο /usr/share/applications/xcpc.desktop, κάνεις δημοσίευση και το βλέπουν όλοι σαν κανονικό πρόγραμμα στα μενού.

falexakos

Ευχαριστώ Άλκη για την άμεση απάντηση.

Παρεμπιπτόντως, το .desktop που λες, θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι;
[Desktop Entry]
Name=XCPC Emulator
Comment=An Amstrad CPC Emulator
Exec=/usr/share/xcpc/xcpc # <-- Ή όπου είναι το εκτελέσιμο
Path=/usr/share/xcpc
Terminal=false
Type=Application

Ή να το φτιάξω με το alacarte ; Θα το δούνε άπαντες μετά τη δημοσίευση;
Και πάλι ευχαριστώ.

Φ.

alkisg

Ακριβώς όπως τα είπες. Αν θες βάζεις και ελληνικά είτε στο όνομα είτε στο σχόλιο, και εικονίδιο από π.χ. το /usr/share/pixmaps (μόνο το όνομα του εικονιδίου, όχι ολόκληρη τη διαδρομή).

George Eco

Συνάδελφε μου αρέσει αυτό που κάνεις.
Είναι υπέροχο να δείχνεις πως ήταν κάποτε τα πράγματα στα παιδιά.
Και κάποια το εκτίμουν κιόλας.
Εγώ πάω έναν κανονικό Amstrad στα φροντιστήρια να δουν τα παιδιά και να παίξουν με τις εντολές και το περιβάλλον του τότε, για να εκτιμήσουν το σήμερα.
Τον είχα αγοράσει στην αστρονομική τιμή των 2 ευρώ (το περνούσαν για παλιό πληκτρολόγιο μάλλον) και είχα και ένα monitor λειτουργικό, έριξα πολλή δουλήτσα και το έκανα να λειτουργεί και να είναι... καθαρό πάλι.
Μια μαθήτριά μου μάλιστα με ρώτησε "Μα καλά, πώς αλλάζατε τότε γραμμή να διορθώσετε κάτι από πάνω;" κι εκτίμησε τους μοντέρνους editor επί τόπου.

falexakos

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, αλλά μακάρι να συμμεριζόντουσαν τις σκέψεις μας και οι μαθητές.  :-[
Ήδη έχω "φάει άκυρο" απ' τα παιδιά της Α' τάξης (ΓΕΛ), σε σημείο που σκέφτομαι ν' αλλάξω θέμα στο project. Ώρες-ώρες με κάνουν να αισθάνομαι σαν να διδάσκω ... Αρχαιολογία σε ανθρώπους που δεν έχουν δει καν μαρμάρινο κίονα! Δυστυχώς βλέπεις ό,τι δεν έχει γρήγορη κίνηση (https://www.digitaltrends.com/gaming/fortnite-pc-performance/) και γραφικά με ανάλυση από 4K και πάνω (3840 × 2160) ΔΕΝ μας ενδιαφέρει!!! Ούτε φυσικά το πώς φτάσαμε ως εδώ...  :(
Ή π.χ. υπάρχει κι ο μαθητής που ρωτάει: "Κι όσοι δεν ξέραν Αγγλικά, πώς φόρτωναν τα παιχνίδια;".

Τέλος πάντων. Μεγάλη κουβέντα. Προς το παρόν ένα θα πω: Αποτυχία συνάδελφοι. Αποτυχία.  :-\

Φώτης

George Eco

Εγώ τι έκανα; Ξέρεις;
Κατ αρχήν εργάζομαι σε φροντιστήριο, οπότε μιλάμε για παιδιά λίγο κατασταλαγμένα.
Με το που έμαθα στα παιδιά τη ΓΡΑΨΕ και τη ΔΙΑΒΑΣΕ, καθώς και την ανάθεση τιμής, σε διερμηνευτή,
τους έφερα έκπληξη τον Amstrad.

Case μιας μαθήτριας:

- Τι είναι αυτό δάσκαλε.
- Παλιό μηχάνημα, δύσκολο στο προγραμματισμό, που θα καταφέρεις σήμερα να προγραμματίσεις.

- Τι είναι αυτό; Κασετόφωνο; Γιατί έχει κασετόφωνο; Μη μου πείτε πως... σε κάσέτα έγραφε τα προγράμματα;
- Ναι, μπλα μπλα μπλα....

- Κι είχε με το που άνοιγες γλώσσα;
- Ναι. Basic. γράφεις αριθμό γραμμής κώδικα και την εντολή, και μετά Enter. Κάτσε να σου δείξω.

- Δάσκαλε, πώς αλλάζεις γραμμή για να διορθώσεις κάτι;
- Δεν αλλάζεις. Ξαναγράφεις τη γραμμή με τον ίδιο αριθμό που θες να αλλάξεις.

Δε μπορείς να φανταστείς τι πλάκα έχει να εκτιμούν τα παιδιά ξαφνικά τις ανέσεις που θεωρούν δεδομένες εξερευνώντας το μηχάνημα.
Ο προσομοιωτής δυστυχώς δε θα ιντρίγκαρε παιδιά Γυμνασίου. Το ξέρω, είναι δύσκολο. Αλλά μην απογοητεύεσαι.
Θα πρότεινα να βρεις κάτι ενδιαφέρον να κάνετε με τον emulator. Ποτέ δε ξέρεις.