Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)

Ξεκίνησε από kiro, 27 Ιαν 2006, 12:10:27 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kiro

Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τους πίνακες και με το όταν έχουμε να υπολογίσουμε σχετικά με το άθροισμα πχ. Αν είχαμε πχ μια άσκηση που ζητούσε θα έναν αλγόριθμο που θα αποθηκεύει τις θερμοκρασίες 10 πόλεων για τις 30 μέρες  ενός μήνα και θα υπολογίζει τη μέση θερμοκρασία αν μέρα καθώς επίσης και τη μέγιστη και της ελάχιστη 9ερμοκρασια ανά πόλη ανά ημέρα.

Για το πρώτο ερώτημα θα ήταν το ίδιο αν το λύναμε με τους δύο παρακάτω τρόπους

1ος τροπος

Αλγόριθμος Επεξεργασία_Θερμοκρασίες
  Για i από 1 μέχρι 10
    Διάβασε ΟΝΟΜΑ
    Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    άθροισμα <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
      άθροισμα <- άθροισμα + ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
    ΜΕΣΗ_ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ <- άθροισμα / 30
  Τέλος_Επανάληψης
  
2ος τροπος
Αλγόριθμος Επεξεργασία_Θερμοκρασίες
  Για i από 1 μέχρι 10
    Διάβασε ΟΝΟΜΑ
    Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    Άθροισμα <- 0
  Τέλος_Επανάληψης
Για i από 1 μέχρι 10
    Για j από 1 μέχρι 30
      Άθροισμα[ι] <- άθροισμα[ι] + ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
    ΜΕΣΗ_ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ <- άθροισμα / 30

Εγώ πιστεύω πως θα ήταν αλλά βρήκα μια άσκηση που ζητούσε να διαβάσει τους βαθμούς 10 τμημάτων 30 μαθητών το καθένα. Ο αλγόριθμος να υπολογίζει το ποσοστό των μαθητών ανά τμήμα με βαθμό κάτω από τη βάση (<9.5)

Σαν λύση λέει πως πρέπει να υπολογίσουμε το πλήθος αν τμήμα των μαθητών που έχουν βαθμό κάτω από 9.5 για να υπολογίσουμε το ποσοστό. Δεν πρέπει να υπολογίσουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή. Το ίδιο πράγμα δεν εννοεί, ποια ειναι η διαφορά;


Αλγόριθμος Βαθμοι
  Για i από 1 μέχρι 10
        Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    πληθος <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
    πληθος <-    πληθος + 1
    Τέλος_Επανάληψης
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
  Τέλος_Επανάληψης




p.s Παναγιώτη Τσιοτακη επειδή συνήθως λύνω τις ασκήσεις από το site σου θα ήθελα να σε ρωτήσω για κάποιες ασκήσεις που δεν ξέρω αν έχουν λάθος η εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι μπορώ να σου στείλω στο mail σου να στις στείλω εδώ;

EleniK

Kiro, ο 2ος τρόπος που δείχνεις σχετικα με τις πόλεις και τις θερμοκρασίες είναι λάθος διότι ο ΜΟ[ι] που υπολογίζεις πρέπει να μπει μέσα σε δομή επανάληψης. Κατά τα άλλα και οι δυο τρόποι είναι το ίδιο σωστοί. Προσωπικά διδάσκω και τους δυο και αφήνω τον κάθε μαθητή να επιλέξει ποιον καταλαβαίνει καλύτερα και νιώθει άνετα (εμενα μου αρέσει ο πρώτος τρόπος).

Σχετικά με το δεύτερο πρόβλημα η λύση είναι:

Αλγόριθμος Βαθμοι
  Για i από 1 μέχρι 10
   Για j από 1 μέχρι 30
 Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    πληθος <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
     Αν ΒΑθμοι[i, j]  >9.5 τότε
    πληθος <-    πληθος + 1

    Τέλος_Επανάληψης
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
  Τέλος_Επανάληψης
 
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

EleniK

οοπς! Κατα λάθος πάτησα αποστολή.

Αλγόριθμος Βαθμοι  
  Για i από 1 μέχρι 10  
   Για j από 1 μέχρι 30  
 Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]  
    Τέλος_Επανάληψης  
  Τέλος_Επανάληψης  
  Για i από 1 μέχρι 10  
    πληθος <- 0  
    Για j από 1 μέχρι 30  
     Αν ΒΑθμοι[i, j]  >9.5 τότε
    πληθος <-    πληθος + 1  
     τέλος_αν
    Τέλος_Επανάληψης  
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
Εμφάνισε Ποσοστό[ι]
  Τέλος_Επανάληψης  
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

kiro

Ναι λάθη απροσεξίας στην αντιγραφή, αυτό που έγραψες εννοούσα και στις δυο ασκήσεις απλά δεν ήξερα αν θεωρούνται και οι δυο τρόποι σωστοί.

Τώρα στην περίπτωση με τη βαθμολογία απλά δεν καταλαβαίνω τη διαφορά του να υπολογίσουμε το πλήθος αν τμήμα των μαθητών που έχουν βαθμό κάτω από 9.5 για να υπολογίσουμε το ποσοστό με το να υπολογίσουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή. Το ίδιο πράγμα δεν είναι&#8230;και όπως τη λύνουμε ουσιαστικά δεν υπολογίζουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή με το να αυξάνεται το πλήθος κατά ένα&#8230;το βιβλίο τη δεύτερη περίπτωση την παρουσίαζε σαν λάθος.

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου!!!

EleniK

Στο βιβλίο Ντζιο- Κοψίνη από τι ς εκδόσεις Σαββάλας παρουσιάζονται και οι δυο τρόποι. Σίγουρα είναι σωστοί. Μήπως είχε κάποιο λάθος το βιβλίο που χρησιμοποίησες;
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

kiro

mallon to pio pi9ano...genika exei para polla la9h!!!!

euxaristw!