Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 01 Ιουν 2012, 10:03:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ μιλάμε για θέμα Β

karagige

Ερώτηση για διορθωτές: Αν στο διάγραμμα ροής (Β2) αντί για αρχή_επανάληψης...μέχρις_ότου γραφτεί με αντίστοιχη για...από...μέχρι ή όσο...επανάλαβε, πώς θα βαθμολογηθεί; Ευχαριστώ πολύ...

geoAlex

#2
Θέμα Β1
Αν τρέξουμε τον αλγόριθμο θα πέρναμε τις παρακάτω τιμές ( μπλέ οι τιμές που θα εμφανιστούν)






Κ Χ   ι
1 -1 0
      1
-1       



-1 -1     





     
     
-1       



-1 1     





     
     
-2       



-2 2     





  4    
     
-8       



-8 4     





     
     
-40       



-40 5     



     
Τερματισμός βρόγχου Όσο


Θέμα Β2

ν ← 0
s ← 0
Αρχή_επανάληψης
  Αν ν mod 2 = 1 τότε
    χ ← -1
  αλλιώς
    χ ← 1
  Τέλος_αν
  s ← s + χ/(2*ν + 1)
  ν ← ν + 1
Μέχρις_ότου ν = 99
π ← 4*s
Εκτύπωσε π

Γιώργος Αλεξίου

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: karagige στις 01 Ιουν 2012, 03:01:00 ΜΜ
Ερώτηση για διορθωτές: Αν στο διάγραμμα ροής (Β2) αντί για αρχή_επανάληψης...μέχρις_ότου γραφτεί με αντίστοιχη για...από...μέχρι ή όσο...επανάλαβε, πώς θα βαθμολογηθεί; Ευχαριστώ πολύ...

Εξαρτάται από τη λύση...! Καλύτερα να δώσεις συγκεκριμένη λύση για να τη σχολιάσουμε...

karagige

s ← 0
για ν από 0 μέχρι 98
  Αν ν mod 2 = 1 τότε
    χ ← -1
  αλλιώς
    χ ← 1
  Τέλος_αν
  s ← s + χ/(2*ν + 1)
τέλος_επανάληψης
π ← 4*s
Εκτύπωσε π

ή

ν ← 0
s ← 0
όσο ν<>99 επανάλαβε
  Αν ν mod 2 = 1 τότε
    χ ← -1
  αλλιώς
    χ ← 1
  Τέλος_αν
  s ← s + χ/(2*ν + 1)
  ν ← ν + 1
τέλος_επανάληψης
π ← 4*s
Εκτύπωσε π

noname

Μαθητές που έκαναν κανονικά πίνακα τιμών στον οποίο φαίνεται η σειρά με την οποία εμφανίζονται οι τιμές, αλλά δεν έκαναν στο τέλος σύνοψη αυτών, χάνουν μονάδες;

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Είσαι σίγουρος?
Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Ιουν 2012, 06:21:33 ΜΜ
Όχι

Για να πάρει όλες τις μονάδες θα πρέπει να απαντήσει στην ερώτηση. Απαντάει ακριβώς σε αυτό που τον ρωτάνε?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Αν έχει μια στήλη εξόδου στον πίνακα, δεν απαντάει;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

αν έχει μια στήλη εξόδου τότε ναι. αν π.χ την έχει ονομάσει έξοδο ή οθόνη, αλλά
αν δίνει μόνο έναν πίνακα τιμών των μεταβλητών χωρίς να φαίνεται τι εμφανίζεται δε νομίζω ότι πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες

Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Ιουν 2012, 07:04:05 ΜΜ
Αν έχει μια στήλη εξόδου στον πίνακα, δεν απαντάει;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Κατά την γνώμη μου, η επιστροφή σε θέματα εικονικής εκτέλεσης χωρίς αριθμημένα βήματα (όπως και πέρσι) αποτελεί οπισθοδρόμηση...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: karagige στις 01 Ιουν 2012, 06:07:11 ΜΜ
s ← 0
για ν από 0 μέχρι 98
  Αν ν mod 2 = 1 τότε
    χ ← -1
  αλλιώς
    χ ← 1
  Τέλος_αν
  s ← s + χ/(2*ν + 1)
τέλος_επανάληψης
π ← 4*s
Εκτύπωσε π

ή

ν ← 0
s ← 0
όσο ν<>99 επανάλαβε
  Αν ν mod 2 = 1 τότε
    χ ← -1
  αλλιώς
    χ ← 1
  Τέλος_αν
  s ← s + χ/(2*ν + 1)
  ν ← ν + 1
τέλος_επανάληψης
π ← 4*s
Εκτύπωσε π

Είναι σωστά.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 01 Ιουν 2012, 07:39:10 ΜΜ
αν έχει μια στήλη εξόδου τότε ναι. αν π.χ την έχει ονομάσει έξοδο ή οθόνη, αλλά
αν δίνει μόνο έναν πίνακα τιμών των μεταβλητών χωρίς να φαίνεται τι εμφανίζεται δε νομίζω ότι πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες


Συμφωνώ

karagige

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 01 Ιουν 2012, 11:00:30 ΜΜ
Είναι σωστά.
Οπότε πρέπει να βαθμολογηθεί κανονικά... Ευχαριστώ.

evry

Σχετικά με το θέμα Β.

Καταρχήν για το Β1. Αρκετοί μαθητές θα έχουν κάνει λάθος την πρώτη πράξη 1 mod 2 = 0
οπότε μετά θα τους βγαίνουν όλο μηδενικά.
Στο βαθμολογικό δώσαμε στους βαθμολογητές και αυτή την απάντηση γιατί θεωρήσαμε ότι θα είναι από τα πιο συνηθισμένα λάθη
Το δίνω και εδώ για όσους βαθμολογητές διαβάζουν το φόρουμ να το έχουν υπόψη τους.

1 -1
0  0
0  1
0  3
0  4
0  6

Προφανώς το παραπάνω είναι σωστό με μόνο λάθος το πρώτο 0. Άρα πρέπει να πάρει τουλάχιστον 8/10 αφού κάθε λάθος μετράει μόνο μια φορά.

Επίσης με το Διάγραμμα ροής τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Θα διαφωνήσω με τον Νίκο ότι αν κάποιος δώσει ΔΡ με Για ή Όσο θα πάρει ίδιες μονάδες.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να κοπούν έστω 1 στις 10 αφού αυτό που δίνει ο μαθητής έχει διαφορετικό διάγραμμα ροής από αυτό που του έδωσαν. Οι ελέγχοι και οι εντολές δεν γίνονται με την ίδια σειρά.
Η εκφώνηση λέει ισοδύναμο και όχι να εμφανίζει τα ίδια,
τώρα τι σημαίνει ισοδύναμο, αυτή την κουβέντα νομίζω την έχουμε ξανακάνει....
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Και εγώ θα διαφωνήσω με τη χρήση της ΌΣΟ ή της ΓΙΑ για την υλοποιηση του διαγράμματος σε κωδικοποίηση.

Στην ενημέρωση των βαθμολογητών, σημφωνήσαμε να κόβουμε 2 μονάδες για αυτήν την χρήση των δύο παραπάνω εντολών επανάληψης.

Αθανάσιος Πέρδος

Τα ίδια ακριβώς προβλήματα είχαν προκύψει και σε παλιότερες εξετάσεις (2006) όπου ζητούνταν μετατροπή από Για σε διάγραμμα ροής. Υπήρχαν μαθητές που έβαζαν τη συνθήκη στο τέλος της δομής και συζητούσαμε αν θα το δεχτούμε σωστό ή λάθος στο βαθμολογικό. Υπήρχε το επιχείρημα (δεν εξετάζω την ορθότητα του) ότι εκτελούνται ακριβώς οι ίδιες εντολές άρα έπρεπε να το δεχτούμε σωστό.

Σε ότι αφορά τη χρήση της Όσο, αν ο μαθητής γράψει όλες τις εντολές μία φορά πάνω από τη συνθήκη συνέχειας και μία φορά μέσα στο σώμα εντολών τότε είναι ολόσωστο. Αλλάζοντας βέβαια και τη συνθήκη σε (όχι συνθήκη)

Δεν θέλω να κατηγορήσω την επιτροπή αλλά το συγκεκριμένο έχει ξανασυμβεί. Θα μπορούσαν τα μέλη της να είναι πιο ενημερωμένα ώστε να αποφύγουμε όλο αυτό το μπέρδεμα. Όταν βάζουμε ένα θέμα θα πρέπει πάντοτε να σκεφτόμαστε και τις πιθανές λύσεις. 

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 03 Ιουν 2012, 12:11:24 ΠΜ
Θα διαφωνήσω με τον Νίκο ότι αν κάποιος δώσει ΔΡ με Για ή Όσο θα πάρει ίδιες μονάδες.
...
Οι ελέγχοι και οι εντολές δεν γίνονται με την ίδια σειρά.
Η εκφώνηση λέει ισοδύναμο και όχι να εμφανίζει τα ίδια,
τώρα τι σημαίνει ισοδύναμο, αυτή την κουβέντα νομίζω την έχουμε ξανακάνει....

Ακριβώς επειδή είναι μεγάλη η κουβέντα για το τι σημαίνει ισοδύναμο, για αυτό δεν θα καταβάλω καμία προσπάθεια ώστε να συμφωνήσουμε!  ;)

Συμφωνώ όμως με τον aperdos ότι θα έπρεπε η επιτροπή να αποφεύγει τέτοια μπερδέματα...

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 30 Μαΐου 2012, 11:12:25 ΠΜ
Κατά τη γνώμη μου οι θεματοδότες πρέπει:
...
β) Να έχουν υπόψη τους και να αποφύγουν τα γκρίζα - αμφισβητούμενα σημεία του μαθήματος.

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 30 Μαΐου 2012, 11:29:22 ΠΜ
... να έχει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία του μαθήματος και να παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξή του. Αλλιώς, θεωρώ, ότι αυτό θα έδειχνε έλλειψη υπευθυνότητας από την πλευρά του που δεν βοηθά ούτε το μάθημα ούτε τους μαθητές.



evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 03 Ιουν 2012, 01:29:11 ΜΜ
Ακριβώς επειδή είναι μεγάλη η κουβέντα για το τι σημαίνει ισοδύναμο, για αυτό δεν θα καταβάλω καμία προσπάθεια ώστε να συμφωνήσουμε!  ;)
Μα δεν θα συμφωνήσουμε Νίκο γιατί η έννοια της ισοδυναμίας αλγορίθμων δεν ορίζεται πουθενά στην βιβλιογραφία (τουλάχιστον από όσο έχω ψάξει εγώ)

Κατά τη γνώμη μου όταν ζητάμε μετατροπές μεταξύ δομών επανάληψης ή διαφορετικών αναπαραστάσεων αλγόριθμων θα πρέπει να δίνουμε μια από τις παρακάτω εκφράσεις, ανάλογα με το τι θέλουμε από τους μαθητές

1. έτσι ώστε να εμφανίζει τα ίδια αποτελέσματα
2. έτσι ώστε να εκτελεί τα ίδια ακριβώς βήματα με την ίδια ακριβώς σειρά

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr