Χρειάζομαι συμβουλές!!!!!!

Ξεκίνησε από skali, 29 Σεπ 2011, 04:23:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skali

Τοποθετήθηκα φέτος σε Πιλοτικό Δημοτικό, για πρώτη φορά. Τα τελευταία χρόνια ήμουν σε γυμνάσιο. Θα ήθελα αν μπορεί κάποιος να μου δώσει συμβουλές για το ΠΩΣ θα διδάξω αυτά που λέει το ΑΠΣ. Βλέπω ότι τα παιδιά είναι δύσκολο να κάνουν οργανωμένα μια κοινή άσκηση. Καταλήγει να έχει φασαρία και εγώ να φωνάζω......Δίνετε στους μαθητές σας ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ και μπορούν να εκτελέσουν τα βήματα; Τα καταλαβαίνουν; Ενώ είναι 10η χρονιά που κάνω μάθημα, είναι σαν να πρωτοδιδάσκω.... Τι κάνω λάθος; Χρειάζομαι κάποιες συμβουλές!!!!!!
Ευχαριστώ

Βασίλης Ραξενίδης

Μαζί σου φίλε. Τα ίδια προβλήματα έχω και εγώ. Και να φανταστείς ότι πήγα σε Δημοτικό μετά από 5 χρόνια σε ΕΠΑΛ. Πάντως το να κάνουν οργανωμένα μια κοινή άσκηση το θεωρώ σχεδόν αδύνατο. ούτε σε Λύκειο δεν γίνεται αυτό. Όσο για φύλλα εργασιών, καλή ιδέα αρκεί να έχει χαρτί για φωτοτυπίες στο σχολείο. Σε κάθε περίπτωση πάντως αν πρέπει να κάνεις μάθημα σε τμήματα 18 - 23 παιδιών σε εργαστήριο με 9 υπολογιστές καταλαβαίνετε τι γίνεται. Δεν είναι τυχαίο που στο ΕΠΑΛ αν το τμήμα σου είναι πάνω από 17 μπαίνουν δύο καθηγητές στο εργαστήριο (άσε που το όριο θα έπρεπε να είναι χαμηλότερο). Και στο ΕΠΑΛ  έχεις "μεγάλα παιδιά" με τα οποία υποτίθεται ότι μπορεί να συνεννοηθείς. Με τα 6-7-8 χρονα τι κάνεις;
Πάντως αν κάποιος συνάδελφος έχει κάποιο υλικό (ασκήσεις, φύλλα εργασίας, θέματα εργασιών, ιδέες κτλ.) θα ήταν παραπάνω από ευπρόσδεκτα.

P.Tsiotakis

από μέρα σε μέρα θα δημοσιευθεί ο οδηγός εκπαιδευτικού στη σελίδα του ψηφιακού σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php#b ) που περιέχει περίπου 244 σελίδες με ενδεικτικά σενάρια για όλες τις ενότητες του ΠΣ για το δημοτικό, τα οποία φυσικά συνοδεύονται από τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας.

Από οτι διαβάζω στο ίδιο site

"5. Προβλέπεται ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας pilotiki@iep.edu.gr των εκπαιδευτικών, των Διευθυντών των Πιλοτικών Σχολικών Μονάδων και γενικότερα των Στελεχών της Εκπαίδευσης που εμπλέκονται στην Πιλοτική Εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών με τους Υπευθύνους του Έργου. Οποιαδήποτε άλλη επικοινωνία δεν αποτελεί μέρος της διαδικασίας υποστήριξης. Θα ενημερωθείτε σύντομα για την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής αυτής διεύθυνσης."

Εγώ θα έστελνα mail με ερωτήσεις, λογικά το email θα είναι ενεργό

amichail

Γιατί δεν βλέπεις λίγο (αν δεν έχεις δει ήδη) και τις υπόλοιπες συζητήσεις εδώ στο Στέκι για το Δημοτικό;

Δημιουργία Υλικού για τις Νέες Τεχνολογίες - ΤΠΕ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2729.0
Υλικό για Νέες Τεχνολογίες ΤΠΕ στο Ολοήμερο Δημοτικό https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2731.0
Διδασκαλία - Πρόγραμμα Σπουδών https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3107.0

Στα γρήγορα, ο οδηγός για τους εκπαιδευτικούς, του ΟΕΠΕΚ είναι εδώ http://www.oepek.gr/pdfs/tpe_eaep_800sch.pdf
και υλικό από τον Σύμβουλο Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης εδώ http://opinakas.wikispaces.com/

Τώρα για το πώς θα χειριστείς τα παιδιά, πάρε παράδειγμα από τους δασκάλους - κανόνες, ανταμοιβές, αυτοκόλλητα.
Ο συνάδελφος tom θα έχει πολλά περισσότερα να πει για αυτό.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

P.Tsiotakis


skali

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις συνάδελφοι, ήδη μελετώ αυτά που μου προτείνετε!

ed

Καλησπέρα και από μένα. Στους καινούργιους συνιστώ ψυχραιμία κάθε αρχή και δύσκολη. Πέρισυ ήμουν σε δημοτικό με τμήματα από 19-27 (ναι 27) παιδιά και σε εργαστήριο με 7-8 Η/Υ που δεν ήταν ίδιοι, δεν δούλευαν όλοι κ.ο.κ.  Πρώτη εμπειρία στην πρωτοβάθμια αλλά με επιμονή και δουλειά όλα λύνονται. Ίσως να μην κατάφερα να έχω την τάξη όσο ήρεμη θα ήθελα αλλά η κατάσταση τέθηκε υπό έλεγχο μπορώ να πω.
Μπορείτε να κοιτάξετε αυτά που εγραψε ο amichail για αρχή.  Από εμένα κάποιες γενικές συμβουλές.

Τα παιδιά του δημοτικού είναι μικρά.  Είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθούν σε μία άσκηση που δεν τους προκαλει κανένα ενδιαφέρον.  Οπότε ασκήσεις με παραμύθια, εικόνες, χρώματα κλπ... Μπορείτε π.χ. να δειχνετε εικόνες φρούτων με τον προτζεκτορα και αυτά να γράφουν τη λέξη να την χρωματίζουν κλπ.  Πολλαπλασιασμοί στο excel σε συνεννόηση με το δάσκαλο τους, προσκλήσεις στο word, γράμματα στο Άγιο Βασίλη και άλλα τέτοια ωραία. Αυτά για τα πολύ μικρά. Α και τα λογισμικά του ΠΙ επίσης ειναι καλά σε αυτές τις τάξεις.
Γ΄- Δ΄Ασκήσεις στο word και power point
http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/EL_genikis.htm#ProgrammaParousiasis
Πολύ καλό το σενάριο με το τζίτζικα και το μέρμυγκα. Το έκανα ήταν πολύ καλό. Εφτιαξα και ένα άλλο παραμύθι το έχω στο υλικο. Επίσης εφτιαξαν παρουσίαση με τις προτιμήσεις τους (Μου αρέσε/ Δε μου αρέσει) πολύ καλό και αυτό.
Ε' - Στ'  Πάλι Office και καλό να είναι εκτέλεση εκπαιδευτικών σεναρίων. Εχω ένα στο υλικο. Α και το Scratch τους άρεσε πολύ. Και το Stykz ίσως, αν και δεν το δοκίμασα πέρισυ φέτος ελπίζω να το δουλέψουμε.
Λοιπον να ξέρετε οτι στην πορεία στην συνεργασία με τα παιδιά θα πάρετε ιδέες. Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσετε να συνεργαστείτε τουλ. με καποιους από τους δασκάλους γιατί βοηθάει πολύ. Υπάρχουν επίσης πολλά ακόμα λογισμικά γι' αυτές τις ηλικίες που μπορούμε να τα ψάξουμε να ανταλλάξουμε απόψεις και φύλλα εργασίας.
Πολύ σημαντικό επίσης θεωρώ να ανταλλαζουμε όλοι εμείς υλικό και ιδέες όσο μπορούμε ειδικά τώρα στα δύσκολα πρώτα χρόνια του αντικειμένου στα δημοτικά.
Αυτά από μένα, ελπίζω να τα λέμε :)

Βασίλης Ραξενίδης

Ψάχνω για ένα typing game για τα παιδιά Α και Β τάξης. Το Tux Type που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί έχει πρόβλημα με τα ελληνικά. Έχω βρει και στο RAMKid ένα αλλά χρειάζεται ήχο καθώς υπαγορεύει γράμματα και οι μαθητές πρέπει να τα βρουν και να τα πληκτρολογήσουν. ΑΠό τη μία δεν έχουν ηχεία όλοι οι υπολογιστές μου και από την άλλη αν ακούγονται από άλλα τα ηχεία μάλλον θα γίνει λίγο χαμός στο εργαστήριο.
Έχει κανείς καμιά ιδέα (είτε για τα ελληνικά του Tux Type είτε για κάποιο άλλο πρόγραμμα)?

Ευχαριστώ

ed

Υπάρχει, το RamKid 2 νομίζω, που έχει την πληκτρολόγηση που έχει μία φράση και τα παιδιά την αντιγράφουν από κάτω και ένα παιχνίδι που πέφτουν γράμματα και αριθμοί και πρέπει να πατήσεις το αντίστοιχο πλήκτρο για να βγει αλεξίπτωτο και να σωθούν. Χωρίς ήχο αυτά.

ipop

#9
Υπάρχει και το ακόλουθο site με καλές δραστηριότητες για τα παιδιά.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2731.new#new


tom

Παιδιά μια πρόταση... Κάθε φορά που κάνετε μια ανάρτηση με link σε εκπαιδευτικό υλικό, ως απάντηση σε ένα θέμα, μπορείτε να την κάνετε στο θέμα "Υλικό για Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό" και μετά, στην απάντησή σας σε οποιοδήποτε άλλο θέμα, να παραπέμπετε εκεί. Μπορεί να είναι διπλός κόπος αλλά θα είναι πιο εύκολο στους συναδέλφους να βρίσκουν αυτό που θέλουν και να μην υπάρχει πολυδιάσπαση όμοιων αναρτήσεων σε διαφορετικά θέματα.

Παράθεση από: ipop στις 07 Οκτ 2011, 09:58:38 ΠΜ
Υπάρχει και το ακόλουθο site με καλές δραστηριότητες για τα παιδιά.

http://ekids.schoolessons.gr/


Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Καλημέρα! Παραθέτω εδώ μία λίστα με ελεύθερο λογισμικό που χρησιμοποίησα πέρσι σε δημοτικό http://32dim-irakl.ira.sch.gr/pc.htm

Τα παιδιά του δημοτικού είναι μικρά, ευαίσθητα και ενθουσιάζονται πάρα πολύ εύκολα, αρκεί να τους δώσεις το σωστό κίνητρο. Προσπαθώντας να παρακινήσω το ενδιαφέρον τους και να δουλεύουμε όλοι μαζί για ένα κοινό στόχο συμμετείχαμε στο 1ο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας που έγινε στο Ηράκλειο της Κρήτης, στείλαμε εργασίες στα Σχολικά Μαγειρέματα (i-create.gr) και στο διαγωνισμό Ειρήνη Είναι... (eirinieinai.gr)

Τους αρέσει να δουλεύουν ομαδικά όταν έχουν σαν στόχο τη διάκριση μεταξύ πολλών άλλων παιδιών, αυτό είναι που κατάλαβα. Φέτος γίνεται αυτό http://www.school-lab.org/index.html και αν έχετε όρεξη να δοκιμάσετε να δουλέψετε με τα παιδιά από κοινού (ίσως αφιερώνοντας και κάποιον επιπλέον χρόνο) πιστεύω ότι θα δείτε μεγάλη βελτίωση και σεβασμό προς το μάθημά σας.

Εγώ ακολούθησα την τακτική όχι φωνές αλλά αντιμετώπιση με συζήτηση σαν να είχα να κάνω με ενήλικες, λοιπόν έπιασε εκτός από 2-3 περιπτώσεις σε όλο το σχολείο. Επίσης, θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ καλό να παρατηρείτε δασκάλους, πχ την ώρα της εφημερίας, για να δείτε πώς μιλάνε και πώς πλησιάζουν τα παιδιά. Εμένα μου έκανε πάρα πολύ καλό που συμμετείχα σε μία Λέσχη Ανάγνωσης από το σύλλογο Πρωτοβάθμιας. Ήταν δραστηριότητα εκτός σχολείου με παιδιά και συνεργαζόμουν αποκλειστικά με έμπειρες δασκάλες με πολύ μεράκι! Ειλικρινά με βοήθησε πάρα πολύ στο να προσαρμόσω τη συμπεριφορά μου απέναντι στους πιτσιρικάδες της τάξης μου. :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

mariaS

Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το μήνυμά σου συνάδελφε. Πολύ ανακουφιστικά και ελπιδοφόρα αυτά που λες, συμφωνώ πολύ με την προσέγγιση και τις προτάσεις σου. Δουλεύει ακόμα και σε μεγάλα τμήματα μαθητών (25 άτομα); Δεν ξέρω πώς να αντιμετωπίσω το θέμα της φασαρίας στην τάξη. Τα παιδιά μιλάνε κατά τη διάρκεια της δουλειάς και όταν είναι πολλά δημιουργείται πολύς θόρυβος. Δεν γίνεται να μην μιλάνε όμως αφού δουλεύουν δύο δύο και χρειάζεται να συνεργάζονται. Έχεις εσύ ανάλογο πρόβλημα; Πώς το αντιμετωπίζεις;

skananitos

Επειδή όλη την ώρα έτρεχα από τη μία στην άλλη ομάδα για βοήθεια και δε προλάβαινα και πολλά, υιοθέτησα τη μέθοδο της φωτοτυπίας. Μία φωτοτυπία ανά ομάδα όπου έδειχνε μία ιδανική αντίστοιχη εργασία ολοκληρωμένη και όχι οδηγίες για το πώς να τη φτάσεις μέχρι εκεί. Αρχικά, δέσμευα όλες τις οθόνες των μαθητών δείχνοντάς από τη δική μου βήματα για να καταφέρουν να κάνουν την εργασία. Επιστούσα την προσοχή στους πιο ζωηρούς της τάξης (όχι απαραίτητα και πιο καλούς), οι οποίοι στη συνέχεια γινόταν βοηθοί μου (έτσι περιόριζα αρκετά τη φασαρία). Εγώ και οι βοηθοί μου καθοδηγούσαμε τις ομάδες οι οποίες καλούνταν να θυμηθούν τα βήματα που τους είχα δείξει, αλλά και να ψάξουν λιγάκι να τα "ανακαλύψουν" και μόνοι τους. Έτσι κάνοντας χρήση ενός προγράμματος, ανακάλυπταν και άλλα εργαλεία, πειραματίζονταν κτλ. Στο τέλος, κάθε ομάδα που τελείωνε ερχόταν και παρουσίαζε την εργασία της από τον κεντρικό υπολογιστή μέσω του projector σε όλη την τάξη. Εγώ καθόμουν δίπλα στα άλλα παιδιά και ήταν σαν αυτή η ομάδα να μας έκανε μάθημα. Όταν τελείωναν την παρουσίαση προέτρεπα τους υπόλοιπους να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Υπήρχε περιορισμός χρόνου στις παρουσιάσεις, και επειδή όλα τα παιδιά αρέσκονταν στο να βγουν "στο βήμα" και να επιδείξουν τη δουλεία τους από μόνα τους οργάνωναν το χρόνο και προσπαθούσαν να τελειώσουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Η αλήθεια είναι ότι εγώ δε χρησιμοποίησα "ρόλους" των παιδιών μέσα στις ομάδες, αλλά άλλοι συνάδερφοι που το κάναν λένε ότι δούλεψε. Συμπεράσματα από την προσωπική μου εμπειρία: 1) τα παιδιά που κάνουν φασαρία είναι γιατί δε ξέρουν ή γιατί βαριούνται. Δίνοντας τους το ρόλο του βοηθού τα "εξαναγκάζεις" και να μάθουν για να βοηθούν τις ομάδες, αλλά και να κάνουν κάτι για να μη βαριούνται (νιώθουν ότι προσφέρουν), 2) στα παιδιά αρέσει πάρα μα πάρα πολύ να δείχνουν τη δουλειά τους στην υπόλοιπη τάξη και να επιδεικνύονται με αυτό τον τρόπο, έτσι θέλοντας να υπερτερούν σπάνια συναντάς προχειρότητες, 3) είχα και εγώ τμήματα με 25 παιδιά και ναι έπιανε, αλλά είχα αφήσει τα παιδιά να επιλέξουν μόνα τους τις ομάδες, μόνο αργότερα, όταν τα γνώρισα αρκετά καλά έκανα κάποιες αλλαγές ώστε να μην είναι πχ σε μία ομάδα 2 άτομα πολύ αδύνατα. Αυτά μέσες άκρες... :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

happiness

Όσοι δουλεύετε σε ΕΑΕΠ θα είσαστε μάλλον στην ίδια φάση. Με ωράριο 21 ώρες, σε ένα 12θέσιο δημοτικό, "βγαίνει" μόνο μία ώρα στο ολοήμερο. Και το ερώτημα είναι , τι μπορώ να κάνω με μία ώρα μόνο και σε ανομοιογενή τάξη.
Απ' ότι κατάλαβα (σήμερα θα πάω πρώτη φορά στο ολοήμερο), υπάρχουν 2 τμήματα στο σχολείο μου. Ένα με τα "μικρά" (φαντάζομαι 1η έως 3η) και ένα με τα "μεγάλα" (αντίστοιχα 4η έως 6η). Αυτό σημαίνει ότι θα κάνω μάθημα μία βδομάδα στα μικρά και την άλλη βδομάδα στα μεγάλα. Άρα σε κάθε τμήμα, μία ώρα κάθε 15ήμερο  :-\
Υποθέτω ότι πρέπει να βρω δραστηριότητες "αυτοτελείς" γιατί από το ένα μάθημα έως το άλλο θα έχουν σίγουρα ξεχάσει τα πάντα. Και φυσικά, η μεγαλύτερη δυσκολία μου είναι στο γεγονός ότι θα έχω τμήμα με παιδιά από διαφορετικές τάξεις.

Έχετε κάποια ιδέα να με βοηθήσετε;  :(