παραβιαση κριτηριου αλγοριθμου

Ξεκίνησε από Αλεξόπουλος Ανδρέας, 09 Δεκ 2007, 03:26:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Αλεξόπουλος Ανδρέας

Έβαλα ένα διαγώνισμα σήμερα στο μάθημα, και μια από τις ερωτήσεις ήταν να βρουν πιο κριτήριο παραβιάζεται στην παρακάτω ακολουθία εντολών
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   Α <-- 10
   ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      Α <-- Α - 10
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0

(Το ερώτημα αυτό είχε πέσει στις επαναληπτικές εξετάσεις του εσπερινού λυκείου το 2004)

Η προφανής απάντηση είναι το κριτήριο της περατότητας μιας και το Α δεν θα πάρει ποτέ την τιμή 0, άρα έχουμε ατέρμων βρόχο. Με μια γρήγορη ματιά στα γραπτά, είδα πως κάποια παιδιά έδωσαν σαν απάντηση το κριτήριο της Εξόδου με την δικαιολογία πως δεν δίνει καμμία τιμή σαν έξοδο.
Όπως το σκέφτομαι έχει κάποια λογική αυτή η απάντηση, αλλά το θέμα είναι πώς μπορεί κανείς να δικαιολογήσει ότι είναι λάθος; Προφανώς επειδή δεν μιλάμε για ολοκληρωμένο αλγόριθμο (μιας και η εκφώνηση λέει 'Δίνεται η παρακάτω ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ εντολών', και όχι 'Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος'), μας κάνει να υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποια έξοδος του αλγορίθμου, σωστά;
Με προβλημάτισαν κάπως οι συγκεκριμένες απαντήσεις και θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας.

Ευχαριστώ,
Ανδρέας.

Stefanos17

Ειναι προφανες πως η περατοτητα δεν πληρει τις προυποθεσεις....Το θεμα ειναι γιατι δεν το απαντησαν οι μαθητες,σωστα??Λοιπον ακουστε..Ειμαι 17 και περσι τελειωσα το σχολειο...Οι Περισσοτεροι συμμαθητες μου θεωρουσαν το μαθημα πως ειναι ενα μαθημα του στυλ "μονο ασκησεις".....Βασικα θεωρητικα ερωτηματα δεν μπορουσαν να τα απαντησουν..Κατα την γνωμη μου αυτος ειναι ο λογος που ενα τοσο απλο ερωτημα δεν μπορει να απαντηθει,ακομα και απο μαθητες οι οποιοι διαπρεπουν στις Πανελληνιες...

petrosp13

Άποψη μου είναι ότι ένας αλγόριθμος πρέπει να έχει πρώτα περατότητα για να έχει την δυνατότητα να παρέχει έξοδο  ::)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αλεξόπουλος Ανδρέας

Παράθεση από: petrosp_13 στις 09 Δεκ 2007, 11:22:16 ΜΜ
Άποψη μου είναι ότι ένας αλγόριθμος πρέπει να έχει πρώτα περατότητα για να έχει την δυνατότητα να παρέχει έξοδο  ::)

οκ Πέτρο, συμφωνώ κι εγώ μαζί σου. Ότι δηλαδή το προφανές εδώ είναι η περατότητα. Όπως το λες όμως, είναι σαν να αξιολογούμε τα κριτήρια και τα ελέγχουμε με κάποια σειρά, άρα αν δεν ισχύει κάποιο δεν έχει νόημα να δούμε τι γίνεται με κάποιο άλλο. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό;
Η ερώτησή μου αναφέρεται κυρίως στους πιο παλιούς που έκαναν το μάθημα τότε (μιας και για εμένα είναι η δεύτερη χρονιά φέτος), οπότε μπορούν ίσως να θυμηθούν αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την άσκηση αυτή μιας και ήταν θέμα από εξετάσεις.
Αλλά και άσχετα με τις εξετάσεις, μπορεί να μας προβληματίσει αν έχει κάποια λογική να δώσει εδώ σαν απάντηση κάποιος το ότι παραβιάζεται η Έξοδος.
Μάλιστα, επειδή το συζήτησα και με έναν φίλο ο οποίος έβαλε την ίδια ερώτηση σε διαγώνισμα κάπου αλλού, μου είπε πως και σε αυτόν κάποιος έδωσε σαν απάντηση το κριτήριο της Εξόδου αντί της Παρατότητας, άρα φαντάζομαι πως και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι να έχουν δει πιθανώς αυτήν την απάντηση.

petrosp13

Κατ'αρχάς, κι εγώ παλιός είμαι πλέον :D
Κατά δεύτερον, θεωρώ ότι αφού πρόκειται για ακολουθία εντολών και όχι για αλγόριθμο, δεν οφείλει να παρέχει έξοδο.
Προφανώς, τα παιδιά που απάντησαν για την Έξοδο, το έκαναν είτε γιατί δεν είδαν κάποιο "Εμφάνισε", είτε γιατί η Έξοδος είναι το μόνο από τα κριτήρια που κατάλαβαν καλά, είτε γιατί ήταν το μόνο κριτήριο που θυμούνται  :)
Αυτή είναι η γνώμη μου
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αλεξόπουλος Ανδρέας

σ΄ευχαριστώ για την απάντηση Πέτρο, και δεν ήθελα να πω ότι δεν είσαι παλιός  :)
Κι εγώ αυτής της άποψης είμαι, δηλαδή αφού είναι ακολουθία εντολών και όχι αλγόριθμος δεν είναι απαραίτητο να έχει έξοδο, απλώς ήθελα να δω αν όντως ισχύει αυτό ή αν θέλει και κάποια επιπλέον αιτιολόγηση.