2005 - Θέμα 3

Ξεκίνησε από Sergio, 04 Ιουν 2005, 01:15:12 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Σχόλια που αφορούν στο 3ο θέμα των Πανελληνίων Εξετάσεων Ενιαίων Λυκείων 2005
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pathan

Γεια σας Φίλοι  

Το Θέμα 3ο φέτος ήταν πιο σύνθετο ως προς την διατύπωση του σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές .
Το ερώτημα που θα προκύψει για πολλούς είναι πως θα βαθμολογηθεί συνολικά .

Παρατηρήσεις
1. Οι πίνακες είναι δεδομένοι άρα δεν απαιτείται γέμισμα πινάκων. Ωστόσο πολλοί μαθητές θα τους γεμίσουν και πιθανόν να κάνουν λάθος. Τί γίνεται;
Η λογική λέει ότι μεχρι και το γέμισμα πινάκων δεν θα πρέπει να βαθμολογήσουμε τίποτα . Έτσι δεν είναι;

2.Οι λύσεις είναι πολλές με λογική μεταβλητή ή με μετρητή και χρήση Για .κτ.λ. Αν ένας μαθητής εμφανίζε τα μυνήματα μέσα στη δομή επανάληψης τότε έχει κάνει λάθος αφού πρέπει να αποφανθούμε για όλο τον πίνακα Β . Πόσο θα χάσεί; Οι διευκρινήσεις για τα παιδιά που έδινα προφορικά και ήμόυν εκεί απλώς έδινα μια λύση.

Πάντως οι πιο κοινές σωστές λύσεις που δόθηκαν με παραλλαγές για πολλούς φυσικά ήταν οι εξής :

Α) Λύση 1η

Αλγόριθμος Θέμα3
.....  (Δεδομένα... ή Γέμισμα Πινάκων Α,Β με Ν,Ν-1 στοιχεία)
Ι<-1
Ε<-Αληθής
Όσο Ι<=Ν-1 και Ε=Αληθής Επανάλαβε
  Αν Β[Ι] <> (Α[Ι]+Α[Ι+1])/2  Τότε
        Ε<-Ψευδής
  Αλλιώς
       Ι<-Ι+1
  Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν Ε=Αληθής Τότε
  Εμφάνισε " Ο ...Β.... είναι μέσος του Α"
Αλλιώς
  Εμφάνισε " Ο ...Β.... δεν είναι μέσος του Α"
Τέλος_Αν
Τέλος Θέμα3

Β) Λύση 2η

Αλγόριθμος Θέμα3
.....  (Δεδομένα... ή Γέμισμα Πινάκων Α,Β με Ν,Ν-1 στοιχεία)
Μ<-0
Για Ι από 1 μέχρι Ν-1
  Αν Β[Ι] = (Α[Ι]+Α[Ι+1])/2  Τότε
        Μ<-Μ+1
  Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν Μ=Ν-1 Τότε
  Εμφάνισε " Ο ...Β.... είναι μέσος του Α"
Αλλιώς
  Εμφάνισε " Ο ...Β.... δεν είναι μέσος του Α"
Τέλος_Αν
Τέλος Θέμα3

Με εκτίμηση
Αθανασόπουλος Παντελής
Καθηγητής ΠΕ 19
Αθανασόπουλος Παντελής  
Εκπαιδευτικός - Πληροφορικός ΠΕ 19

flou

Θεωρώ μειονέκτημα ότι το 3ο θέμα ήταν ενιαίο και θα ήθελα άν κάποιος γνωρίζει μιας και θα είναι βαθμολογητής (εγώ αν και ΠΛΗΝΕΤ δεν είμαι) να μας ενημερώσει με τα όσα μάθει από το κέντρο του αν χάσει και πόσα μόρια αν
1. Διαβάσει τους πίνακες
2. Την Αν την βάλει μέσα στην ΓΙΑ και όχι μετά το τέλος της.
3. Αν η λογική της Για είναι λάθος και κάνει σωστά την ΑΝ
π.χ.
ΛΑΘΟΣ
Για ι απο 1 μέχρι ν
κ<--1
 Για κ από 1 μέχρι ν-1
   ..........

Αν .....(από εδώ και κάτω σωστό)  
Μιας και δεν είναι τμηματικό το πρόβλημα ελπίζω να μην το χάσουν όλο.

Φοβάμαι παντως ότι θα υπάρξουν διαφορές στους βαθμούς αν δεν υπάρξουν σαφής οδηγίες.
Στατιστικά παντως νομίζω πως είναι η πρώτη φορά που μπαίνει στα ενιαία μαθηματικό πρόβλημα και όχι καποιο πρακτικό (δίχως να το θεωρώ αρνητικό)

Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ
Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής

Γιακοβής Δημήτριος

Σχετικά με το τρίτο θέμα, παρατήρησα ότι ΑΡΚΕΤΟΙ (μπορεί να είναι πάρα πολλοί!!)  μαθητές έδωσαν την ίδια ΛΑΘΟΣ λύση:

Για i από 1 μεχρι Ν-1
  Αν Β = (A+A[i+1])/2 τότε
     εμφάνισε 'Ο πίνακας είναι ...'
  αλλιώς
      εμφάνισε 'Ο πίνακας δεν είναι ...'
  τέλος_αν
τέλος_επανάληψης


Αύριο, που έχουμε τη συνάντηση για τη βαθμολόγηση και θα το συζητήσουμε. Προσωπικά όμως, θα ήθελα από την ίδια την επιτροπή να πάρει θέση. Εκείνο που επιθυμώ είναι να υπάρχει ΕΝΙΑΙΑ βαθμολόγηση ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ.
Προσωπικά πιστεύω ότι πάνω από 5/20 δεν μπορούμε να δώσουμε. Θα ήθελα να δω και άλλες απόψεις πάνω σε αυτό

Φιλικά
Γιακοβής Δημήτρης
ΠΕ19
Ενιαίο Λύκειο Γόννων, Λάρισα
Μηχ Η/Υ & Πληροφορικής




bagelis

Πράγματι οι περισσότεροι μαθητές έγραψαν:
Για i από 1 μεχρι Ν-1
  Αν Β = (A+A[i+1])/2 τότε
     εμφάνισε 'Ο πίνακας είναι ...'  
  αλλιώς
 εμφάνισε 'Ο πίνακας δεν είναι ...'
  τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Ενώ η μάλλον πιο συνηθισμένη σωστή απάντηση (και άλλη μία είναι συνηθισμένη, με πλήθος) είναι:
είναι <-- αληθής
Για i από 1 μεχρι Ν-1
  Αν Β < > (A+A[i+1])/2 τότε
       είναι <-- ψευδής
 Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν είναι = Αληθής τότε
   εμφάνισε ...
αλλιώς
   εμφάνισε ...
τέλος_αν
Στη λάθος λύση:
α) Το ΓΙΑ είναι σωστό
β) Το ΑΝ μέσα στην επανάληψη είναι σωστό
γ) Τα εμφάνισε είναι σωστά, αλλά είναι σε λάθος θέση
Λείπει:
α) μία λογική μεταβλητή, ή ένας μετρητής
β) Το αν έξω από την επανάληψη
Κατά τη γνώμη μου η συγκεκριμένη λάθος λύση πρέπει να πάρει 10/20, ή ακόμα με διάθεση να βοηθηθεί ο μαθητής 12/20.
Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν μαθητές που έχουν βάλει ΓΙΑ ι από 1 Μέχρι Ν, ή ακόμα μαθητές που δεν το έχουν λύσει καθόλου ή έχουν κάνει και άλλα ακόμα λάθη.
Αν βάλουμε σε αυτή τη λάθος λύση 5/20 πώς θα κατανείμουμε δίκαια αυτούς που την έχουν κάνει ακόμα χειρότερα; Δηλαδή άν κάποιος δεν έχει απαντήσει καθόλου το θέμα παίρνει 0 αυτός που έγραψε το παραπάνω θα πάρει μόνο 5; Δεν είναι δίκαιο. Το θέμα δεν μοιράζει μόνο του τα μόρια σε ερωτήματα, άρα θα πρέπει η "μοιρασιά" που θα γίνει από τα βαθμολογικά κέντρα (γιατί εκεί τελικά μεταβιβάζεται η ευθύνη) να  κλιμακώσει τους μαθητές ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα των λαθών που έκαναν σε μία κανονική κατανομή.
Με όσα έχω υπόψη μου από τους δικούς μου μαθητές και από συζητήσεις με αρκετούς συναδέλφους διορισμένους ή/και φροντιστές αίσθησή μου είναι ότι βγαίνει κανονική κατανομή με μία βαθμολογία για το συγκεκριμένο λάθος τουλάχιστον 10-12/20 και με την παράκληση μάλλον παρά επιχειρηματολογώντας: :) ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...  :)

aristos

ΓΕΙΑ ΣΑΣ. ΦΕΤΟΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΞΕΝΑ (ΕΛΛΕΙΨΗ ΘΕΩΡΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤΟ ΘΕΜΑ 3 ΗΤΑΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ) ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ...

ΕΧΩ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ

1. ΣΤΟ ΘΕΜΑ 1 ΕΡΩΤ. Α2 ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΓΡΑΦΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΛΛΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΟΥΣΕ ΣΩΣΤΑ (Π.Χ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΒΗΜΑ ΕΙΝΑΙ 0 ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΕΙΡΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ...) ΠΟΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 5;

2. ΣΤΟ ΘΕΜΑ 3 ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΙΑ..ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ;

3. ΣΤΟ ΘΕΜΑ4 ΣΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΜΙΝ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΡΑΨΕΙ    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ Ι ΜΕΧΡΙ 50 ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 50 ΘΑ ΚΟΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ;(ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ)

4. ΣΤΟ ΘΕΜΑ 4 ΕΡΩΤ.Γ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕ ΕΝΑ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΣΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ 2,-1 ΚΑΙ 0 ΓΙΑ Σ,ΛΚΑΙ Ξ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΠΑΙΡΝΕ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
     ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
       ΑΝ ΑΠ[Ι,J]='Σ' ΤΟΤΕ
          ΑΠ[Ι,J]<-- 2
       TΕΛΟΣ_ΑΝ
     .....

(O ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ)
   ΠΟΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Φίλιππος

Βασικό πρόβλημα στο θέμα 3 είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει προφανής (αν όχι ενδεδειγμένος) τρόπος κατανομής των 20 μονάδων.  Και βέβαια αυτό δε θα προβληματίσει πιστεύω κανένα βαθμολογητή στα γραπτά που έχουν απαντήσει σωστά, με τον ένα (σειριακή αναζήτηση) ή τον άλλο (μετρητής) τρόπο.  
Το πρόβλημα θα τεθεί στα γραπτά που έχουν λάθος λύση, επιδεικνύοντας όμως κατά περίπτωση σωστή σκέψη και / ή σωστή χρήση κάποιων μηχανισμών.  Για παράδειγμα, πιστεύω ότι η πιό συνηθισμένη λάθος λύση θα είναι αυτή που οι προλαλήσαντες παρατήρησαν, δηλαδή:


[glossa]
ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν-1
  ΑΝ Β = (Α+Α[i+1])/2 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ "Είναι..."
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ "ΔΕΝ Είναι..."
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
[/glossa]

Ενώ η λύση είναι σαφώς λάθος, φαίνεται ότι κάποιοι συνάδελφοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν 5/20 (Δημήτρης Γιακοβής), ενώ κάποιοι μέχρι και 10 ή 12/20 (bagelis), χωρίς να αποκλείεται κάποιοι να βάλουν και 0/20.  Έτσι μάλλον επιβεβαιώνεται ο φόβος των περισσότερων ότι στο συγκεκριμένο θέμα η βαθμολόγηση δε θα μπορέσει να είναι δίκαια εκτός και αν υπάρξει ενιαία γραμμή από το υπουργείο προς τα βαθμολογικά.

Εν ολίγοις, δε θα με πείραζε ακόμα και η καθολική απώλεια των μονάδων του θέματος αρκεί να διασφαλιστεί ότι αυτό θα γίνει απ'όλα τα βαθμολογικά.  Διαφορετικά δε βλέπω πώς θα μπορέσει να υπάρξει ενιαίος, δίκαιος τρόπος αξιολόγησης των απαντήσεων σε ένα θέμα που δεν έχει υποερωτήματα ώστε ακόμα και η υποκειμενικότητα του βαθμολογητή να μπορέσει να περιοριστεί σε μικρότερο αριθμό μονάδων.

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι το απόγευμα που θα γίνει η πειραματική βαθμολόγηση, το σύνολο των βαθμολογικών κέντρων οφείλει να ζητήσει για το συγκεκριμένο θέμα διευκρύνιση και οδηγίες βαθμολόγησης από το ΥπΕΠΘ.

Καλή δύναμη σε όλους και ας προσπαθήσουμε να είμαστε αντικειμενικοί για το καλό των μαθητών.

bagelis

Πληροφορίες από Βαθμολογικό κέντρο λένε ότι το συνηθισμένο λάθος θα πάρει 2/20. Έλεος πια! Ισοπεδώνουμε τα πάντα.
Αν μπορεί κάποιος να επηρεάσει τα πράγματα ας το προσπαθήσει...

bagelis

ΠΡΟΤΑΣΗ:
Την επόμενη χρονιά να βάλουμε μόνο ένα θέμα στις εξετάσεις με 100 μονάδες. Όποιος δεν το κάνει σωστό να παίρνει 2/100.

Xanthopoulos C.

Πραγματικά αυτή λύση, είναι (από ότι ακούω και από τους συμμαθητές μου) συνηθισμένη, το περίεργο είναι γιατί συνέβη κάτι τέτοιο, κατά την γνώμη μου ήταν σαφές το τι ζήταγε το ερώτημα και με το παράδειγμα δεν υπήρχε λόγος, για να μπερδευτεί κάποιος. Γεγονός είναι ότι και εγώ αυτή την λύση έκανα , (και το κλαίω τώρα), και αυτός είναι ο λόγος που απορώ αυτή την στιγμή βλέποντας ότι είναι καθαρά λανθασμένη απάντηση. Συμφωνώ και επαυξάνω ότι το σημαντικό δεν είναι το αν θα 'θάψετε'  τους μαθητές που την 'πατήσανε' αλλά να τους θάψετε όλους έτσι ώστε να μην υπάρχουν αδικίες. Το μόνο που στεναχωρει στα θέματα (πλην του 4β που εξακολουθώ να θεωρώ ασαφές ή κακώς διατυπωμένο) είναι ότι δεν αναδείξαν τους μαθητές που έχουν γνώσεις στην δημιουργία αλγορίθμων αλλά περισσότερο στην αποσαφήνιση του προβλήματος (Κεφάλαιο 1°);D, καθώς η λύσης &#8216;κρεμόντουσαν&#8217; από δύο λέξεις και στο 3ο και στο 4ο

Γιακοβής Δημήτριος

Καλό θα ήταν να "βομβαρδίσουν" όλα τα βαθμολογικά της χώρας την επιτροπή με fax για τη βαθμολόγηση στο 3ο θέμα, ώστε να αναγκαστεί και να πάει θέση. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ !!!

Γιακοβής Δημήτρης





karaba

Καλησπέρα σας. Για πρώτη φορά σήμερα συμμετείχα σε μια συζήτηση πειραματικής βαθμολόγησης καθώς θα διορθώσω για πρώτη φορά. Στο βαθμολογικό λοιπόν καταλήξαμε σε μια βαθμολογία του θέματος η οποία δίνει στην λάθος λύση που αναφέρετε, 10 με 12 μονάδες. Μου φαίνεται αδιανόητο να βαθμολογηθεί η ίδια λύση με 12 μονάδες και με 2 μονάδες ανάλογα με το βαθμολογικό. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λογο δεν δίνονται σαφέστατες διευκρινήσεις σε κάθε θέμα... Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για ίση μεταχείριση των μαθητών μας όταν βαθμολογούμε έτσι. Θα ήθελα να μάθω πόσες μονάδες δίνει η συγκεκριμένη λύση στα βαθμολογικά που βαθμολογείτε. Πάντως σε ό,τι με αφορά δεν θα έδινα περισσότερες από 6 μονάδες, αν δεν γινόταν η απογευματινή συζήτηση. Δυστυχώς και πολλοί δικοί μου μαθητές έδωσαν αυτή τη λύση. Μάλιστα κάποιοι από αυτούς είναι μαθητές που με πολύ μεγάλη άνεση αντιμετώπιζαν σαφώς πιο δύσκολα και σύνθετα προβλήματα. Είναι και θέμα πίεσης...  
  

bagelis

Διαφωνώ στην επιχειρηματολογία του τύπου "Δεν πειράζει αν τους αδικήσουμε αλλά να τους αδικήσουμε όλους το ίδιο".
Να μην τους αδικήσουμε!
Που είναι το πρόβλημα στο να δοθεί οδηγία για 10/20; Τι παραβιάζεται;
Αντίθετα (και γίνομαι κουραστικός) κερδίζουμε πιο ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ βαθμολογιών.
Πέρισυ οι μαθητές έπαιρναν 4 μόρια με το διάβασμα δύο μεταβλητών!
Φέτος να τους "κάψουμε" όλους αρκεί να είναι όλοι?
Τι γίνεται με την ισοτιμία απέναντι στη Βιολογία Κατεύθυνσης που ήταν εύκολη; Δεν μειονεκτούν τεχνητά οι μαθητές της Τεχνολογικής;
Ο μαθητής που έγραψε παραπάνω φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι καλός αλγοριθμικά. Θα χάσει 10 + 20 = 30 μόρια και θα γράψει 14 όσο και ένας μέτριος έως κακός μαθητής;

P.Tsiotakis

Το θέμα 3 είναι πρόβλημα απόφασης. Τέτοιο πρόβλημα παρατίθεται και στον δικτυακό κόμβο http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask3_1_1.htm  3.1.1.Ασκ9. Πιστεύω οτι η χρήση μετρητή είναι πιο κοντά στη λογική των μαθητών ενώ η δεύτερη προσέγγιση είναι η χρήση λογικής μεταβλητής (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_en_2005.htm).

Το θέμα αυτό ήρθε να ενισχύσει την άποψη οτι οι μαθητές πρέπει να μάθουν να σκέφτονται και όχι να απομηνομεύουν τυποποιημένες ασκήσεις. Η σκέψη για την επίλυση της άσκησης είναι πολύ απλή : ας μετρήσω πόσα στοιχεία ικανοποιούν την εκφώνηση μου και αν τελικά είναι όλα τα στοιχεία τότε απαντώ σητν ερώτηση. Αυτό προϋποθέτει οτι έχουμε δουλέψει τους μαθητές μας στην ανάλυση προβλήματος και στη σκέψη τους (αυτός είναι ο στόχος του μαθήματός μας).

Με βάση αυτά, το θέμα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση... αλλά

- οι περισσότεροι μαθητές που ξέρω έβαλαν μια απλή εκτύπωση εντός της δομής επιλογής, το οποίο θεωρώ οτι είναι πολύ μακρυά από τη σωστή λύση και είναι πρόβλημα πως θα βαθμολογηθούν και πως θα γίνει να μην υπάρχει διαφορετική προσέγγιση ανά βαθμολογικό κέντρο (θεωρώ πολλές τις 10 μονάδες κι ας ακούγεται σκληρό, αλλά τουλάχιστον να είναι το ίδιο για όλους)

- Προσωπικά, δε μου άρεσε που το θέμα βαθμολογείται με ενιαίο τρόπο (20 μονάδες) και είναι τόσο μαθηματικοποιημένο

Με εκτίμηση,

tomemeto1

Τελικά αν κάποιος διαβάσει τους πίνακες είναι λάθος ???     :-\   (χάνει μονάδες ???)