Αλφαριθμητικές Εκφράσεις

Ξεκίνησε από nptogani, 28 Μαΐου 2017, 08:39:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

Εάν έχετε δίκιο όσοι λέτε ότι η έκφραση απαιτεί τελεστές τότε είναι λάθος να λέμε

ΑΝ βρέθηκε ΤΟΤΕ

nptogani

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2017, 06:28:30 ΜΜ
Το βιβλίο τα έχει μπερδέψει λίγο
Από την μια λέει ότι μια έκφραση αποτελείται από τελεστέους και τελεστές και από την άλλη λέει ότι μπορεί να αποτελείται από μια σταθερά-μεταβλητή μέχρι μια πολύπλοκη μαθηματική παράσταση
Με την δεύτερη εκδοχή, αρνείται την υποχρεωτική χρήση τελεστών και αναφέρει (κακώς) την ύπαρξη μαθηματικής παράστασης, άρα αριθμητικών τελεστών, μη περιλαμβάνοντας ουσιαστικά τις λογικές εκφράσεις που μπορεί να μην έχουν καν αριθμητικούς τελεστές αλλά λογικούς και συγκριτικούς

Σωστά. Ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που στους μαθητές μου λέω απλά «μέχρι μία πολύπλοκη παράσταση» και όχι «μέχρι μία πολύπλοκη μαθηματική παράσταση».

bugman

#17
Αυτό:   'Τετραγωνική ρίζα του 2:', Τ_Ρ(2)
δεν μπορεί να είναι ΜΙΑ έκφραση, αλλά μια λίστα εκφράσεων, ή καλύτερα ορισμάτων σε μια εντολή.
Η Γράψε δηλαδή θέλει να της ορίσουμε τι θα γράψει, και δέχεται λίστα εκφράσεων.
Το πώς θα εμφανιστεί το αποτέλεσμα δεν νομίζω να το προβλέπει το βιβλίο! Είναι θέμα υλοποίησης, και η υλοποίηση δεν νομίζω να ήταν ποτέ στον σχεδιασμό.

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Από το σχολικό βιβλίο:

ΠαράθεσηΕκφράσεις (expressions).
Οι εκφράσεις διαμορφώνονται από τους τελεστέους (operands), που είναι
σταθερές και μεταβλητές και από τους τελεστές. Η διεργασία αποτίμησης μιας έκφρασης συνίσταται
στην απόδοση τιμών στις μεταβλητές και στην εκτέλεση των πράξεων. Η τελική τιμή μιας έκφρασης
εξαρτάται από την ιεραρχία των πράξεων και τη χρήση των παρενθέσεων. Μια έκφραση μπορεί να
αποτελείται από μια μόνο μεταβλητή ή σταθερά μέχρι μια πολύπλοκη μαθηματική παράσταση.

Νομίζω δεν υπάρχει ούτε ασάφεια ούτε αντίφαση. Οι εκφράσεις διαμορφώνονται απο τους τελεστέους και τους τελεστές,
που όμως δεν είναι απαραίτητο να εμφανίζονται μαζί σε μια έκφραση, όπως διευκρινίζεται ξεκάθαρα στην τελευταία πρόταση
της παράθεσης.
Η λογικές εκφράσεις δεν αποκλείονται γιατί είναι και αυτές μαθηματικές εκφράσεις όπως και οι αριθμητικές εκφράσεις.
Αφού δεν έχουμε αλφαριθμητικούς τελεστές, οι αλφαριθμητικές εκφράσεις περιορίζονται μόνο στη στοιχειώδη μορφή μιας έκφρασης,
δηλαδή μια μεταβλητή ή μια σταθερή.

Η εντολή εκχώρησης :   μήνυμα <- 'Ο',όνομα, 'έγραψε', βαθμός,'στο διαγώνισμα της Τρίτης.' είναι συντακτικά λάθος.

Η ΓΛΩΣΣΑ σίγουρα έχει λιγότερες δυνατότητες από τις άλλες "εκεί έξω", αλλά αυτή είναι είτε μας αρέσει είτε όχι.

gthal

Αυτό το θεωρώ κι εγώ μια έλλειψη, μια ασυνέπεια της ΓΛΩΣΣΑΣ
Πώς γίνεται να υπάρχουν όλων των ειδών οι εκφράσεις αλλά όχι οι αλφαριθμητικές;
Προσωπικά στα πρώτα μαθήματα, και κυρίως για να καταλάβουν οι μαθητές τη διαφορά των αλφαριθμητικών από τα αριθμητικά (πχ του "30" από το 30), αναφέρω ότι όλες οι γλώσσες διαθέτουν έναν τελεστή συνένωσης + για τα αλφαριθμητικά κι έτσι  πχ "ΚΑΛΗ"+"ΜΕΡΑ" δίνει "ΚΑΛΗΜΕΡΑ"   και  "30"+"10" δίνει "3010"  ενώ βέβαια 30+10 δίνει 40
Ύστερα τους λέω ότι αυτός ο τελεστής δεν υπάρχει στη ΓΛΩΣΣΑ (αν και τώρα που το γράφω, ελάχιστη σημασία βρίσκω να έχει αυτή η τελευταία δήλωση... δηλ αν κάποιος το κάνει -πράγμα σπανίως χρήσιμο στα πλαίσια της ΑΕΠΠ- λέτε να του κόψουν μονάδες?  Ίσως τελικά, για λόγους πληρότητας, να είναι προτιμότερο οι μαθητές να ξέρουν ότι και οι αλφαριθμητικές εφράσεις με τον ίδιο τρόπο φτιάχνονται, αχρείαστες να 'ναι   :laugh:  )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

nptogani

#20
Παράθεση από: bugman στις 31 Μαΐου 2017, 01:17:53 ΠΜ
Αυτό:   'Τετραγωνική ρίζα του 2:', Τ_Ρ(2)
δεν μπορεί να είναι ΜΙΑ έκφραση, αλλά μια λίστα εκφράσεων, ή καλύτερα ορισμάτων σε μια εντολή.
Η Γράψε δηλαδή θέλει να της ορίσουμε τι θα γράψει, και δέχεται λίστα εκφράσεων.
Το πώς θα εμφανιστεί το αποτέλεσμα δεν νομίζω να το προβλέπει το βιβλίο! Είναι θέμα υλοποίησης, και η υλοποίηση δεν νομίζω να ήταν ποτέ στον σχεδιασμό.

Έχεις δίκιο με τη λίστα εκφράσεων.

Άρα θα μπορούσαμε να πούμε στους μαθητές το εξής;
Η εντολή ΓΡΑΨΕ δέχεται μία λίστα εκφράσεων, τις μετατρέπει σε κείμενο, τις συνενώνει και τις εμφανίζει.


bagelis

Παράθεση από: nptogani στις 01 Ιουν 2017, 01:15:16 ΜΜ
Η εντολή ΓΡΑΨΕ δέχεται μία λίστα εκφράσεων, τις μετατρέπει σε κείμενο, τις συνενώνει και της εμφανίζει.
Στην άποψη αυτή υπάρχει η υπόθεση ότι το ',' είναι τελεστής συνένωσης αλφαριθμητικών που δεν είναι.
Νομίζω πιο συνεπές με το σχολικό το:
Η εντολή ΓΡΑΨΕ δέχεται μία λίστα εκφράσεων, τις οποίες εκτυπώνει διαδοχικά στην οθόνη.

nptogani

Παράθεση από: bagelis στις 01 Ιουν 2017, 03:49:27 ΜΜ
Νομίζω πιο συνεπές με το σχολικό το:
Η εντολή ΓΡΑΨΕ δέχεται μία λίστα εκφράσεων, τις οποίες εκτυπώνει διαδοχικά στην οθόνη.

Κι εμένα μού φαίνεται αρκετά καλό αυτό!

Sergio

Στη γενική περίπτωση μια έκφραση αποτελείται από τελεστές και τελεσταίους.  Εντούτοις και ένας μόνον τελεσταίος (σταθερά ή μεταβλητή) αποτελεί έκφραση.

Θα συμφωνήσω και εγώ πως στο θέμα των αλφαριθμητικών εκφράσεων υπάρχει έλλειμμα αφού, σε αντίθεση με τις αριθμητικές και τις λογικές εκφράσεις, στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΕΝ ορίζονται αλφαριθμητικές πράξεις (και αντίστοιχοι τελεστές και/ή συναρτήσεις).  Οπότε πρέπει να αρκεστούμε σε αλφαριθμητικές εκφράσεις μόνο της "απλής" μορφής, μία σταθερά ή μια μεταβλητή, ΧΩΡΙΣ να μπορούμε να κατασκευάσουμε πιο σύνθετες (αλφαριθμητικές) εκφράσεις.

Η προσωπική μου άποψη είναι πως θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει τουλάχιστον ο τελεστής της συνένωσης (concatenation) και, γιατί όχι, και αντίστοιχες συναρτήσεις όπως left, mid, right.  Όμως, για λόγους που μπορούμε μόνο να υποθέτουμε (αλλά μάλλον δύσκολα να γνωρίζουμε) κάτι τέτοιο δεν επιλέχθηκε να συμπεριληφθεί στη στοχοθεσία και την ύλη του μαθήματος οπότε νομίζω πως είναι άσκοπο να συζητάμε ακόμα και την πιθανότητα να κάνουμε κάτι τέτοιο όταν είναι σαφώς εκτός πλαισίου του μαθήματος
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

nptogani

Παράθεση από: Sergio στις 01 Ιουν 2017, 08:33:33 ΜΜΔΕΝ ορίζονται αλφαριθμητικές πράξεις (και αντίστοιχοι τελεστές και/ή συναρτήσεις).

Όντως δεν υπάρχουν αλφαριθμητικές πράξεις και τελεστές, αλλά στο βιβλίο αναφέρει πως η ΓΛΩΣΣΑ υποστηρίζει συναρτήσεις ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ.