Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Γυμνασίου

Ξεκίνησε από alkisg, 08 Σεπ 2011, 10:32:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tzorba

Από τη σελ. 6 χωρίς σχόλιο:

ΠαράθεσηΓια την επίτευξη των παραπάνω στόχων, κάθε διδακτική ενότητα περιλαμβάνει
δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να δοθεί
επαρκής χρόνος, στους μαθητές και στον εκπαιδευτικό, για την υλοποίηση
ολοκληρωμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων. Έτσι, επιμηκύνεται ο μαθησιακός
χρόνος και οι μαθητές έχουν αυξημένες δυνατότητες να διερευνήσουν, να
πειραματιστούν, να συνεργαστούν, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν σύνθετα‐
ολοκληρωμένα ψηφιακά έργα με ποικίλα εργαλεία των ΤΠΕ.

λέτε?

Wizard

Είναι φανερό ότι το μάθημα γίνεται δίωρο την εβδομάδα, το θέμα όμως είναι ότι αν δεν σπάει το τμήμα στα δύο (όπως γίνεται τώρα), τότε οι συνολικές ώρες διδασκαλίας πρακτικά μένουν ίδιες.

dski

Είναι πρακτικά ανέφικτο να είναι δύο εργαστηριακές ώρες την εβδομάδα με μισά τμήματα σε κάθε ώρα (όπως γίνεται τώρα) καθώς τότε σε ένα σχολείο με 12 τμήματα θα απαιτούνταν 48 ώρες εργαστηρίου που δεν υπάρχουν φυσικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα (μόνο αν κάποιο σχολείο έχει 2 εργαστήρια).Πιο λογικό θα έμοιαζε να είναι μια ώρα την εβδομάδα θεωρία στην τάξη (όλο το τμήμα) και άλλη μία στο εργαστήριο (όπου το τμήμα θα χωρίζεται στα δύο). Έτσι οι ώρες θα ήταν 3 την εβδομάδα ανά τμήμα στο πρόγραμμα. Πάντως αυτό το συνεχόμενο δίωρο με προϊδεάζει για 2 ώρες εργαστήριο με όλο το τμήμα (πως αλλιώς θα είναι συνεχόμενο δίωρο για όλους τους μαθητές;) οπότε θα γίνεται το έλα να δεις (28 μαθητές σε 10 PC, θα χρειαζόμαστε υπογλώσσια...)!

Νίκος Αδαμόπουλος

Τότε δεν θα μπαίνει και 2ος καθηγητής στο εργαστήριο;

dski

Σωστή παρατήρηση αν και προσωπικά δεν είμαι πλέον τόσο αισιόδοξος για τίποτα... Επιπλέον, ακόμη και με 2 καθηγητές, 28-30 μαθητές είναι μεγάλος αριθμός για το εργαστήριο (αντιστοιχούν σχεδόν 3 μαθητές σε κάθε υπολογιστή). Όσο μεγάλη και αν είναι η αίθουσα του εργαστηρίου (σε ορισμένα σχολεία είναι αρκετά μικρή), πάλι οι μαθητές θα πρέπει να "στοιβάζονται" γύρω από τους υπολογιστές.Ακόμη και με δύο καθηγητές έχω την αίσθηση ότι το επίπεδο του μαθήματος θα είναι συγκριτικά χειρότερο από την τωρινή κατάσταση.

Νίκος Αδαμόπουλος

Μήπως πρέπει να εστιάσουμε στο δάσος και να αφήσουμε (προς το παρόν έστω!) το δέντρο; Έχουμε νέο (πιλοτικό) πρόγραμμα σπουδών για το Γυμνάσιο που αλλάζει το βάρος του μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αφού διπλασιάζει τις ώρες της πληροφορικής που θα παρακολουθεί ένας μαθητής. Καλό είναι να στρωθούμε και να το μελετήσουμε!

dski

Επίσης σωστό. Πάντως το θέμα του αριθμού των μαθητών και των καθηγητών στο εργαστήριο εκτός από "δέντρο" (αν δηλαδή οι ώρες του κλάδου στο γυμνάσιο θα παραμείνουν ίδιες ή θα αυξηθούν κατά 50% ή 100%) είναι και σημαντικό μέρος του δάσους... Διαβάζοντας διαγώνια το νέο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών διαπίστωσα ότι τα περισσότερα εκπαιδευτικά αντικείμενα έχουν να κάνουν με δεξιότητες χρήσης Η/Υ ή τη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου αναζήτησης πληροφοριών κτλ. Όλα αυτά σημαίνουν πράξη και εργαστήριο (κι όχι αίθουσα). Αν λοιπόν για κάποιο λόγο το Υπουργείο θεωρεί ότι τα αντικείμενα αυτά μπορούν να διδαχθούν σε 28-30 μαθητές με 10 PC και έναν καθηγητή στο εργαστήριο τότε νομίζω ότι θα υπάρξει σημαντικό πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία και αυτό δεν είναι απλά ένα "δέντρο" αλλά ένα ζήτημα που θα πρέπει να τεθεί εξ' αρχής από τον κλάδο μας.

Νίκος Αδαμόπουλος

Για τον 2ο στο εργαστήριο πράγματι πρέπει να δούμε τι γίνεται. Δεν θυμάμαι η ΠΕΚΑΠ τι λέει...

Circle

Εμείς στο μικρό εργαστήριο μας, χωράμε μετά βίας 11  -  13 μαθητές και εγώ! Και νομίζω ότι δεν είμαστε μοναδική περίπτωση.

Καλό θα ήταν μισό τμήμα και 2 ώρες την εβδομάδα. Αν τελικά είναι όλο το τμήμα, θα είναι αρκετά δύσκολο για έναν καθηγητή. Στην περίπτωση του ολόκληρου τμήματος θα ήταν καλό να ζητήσουμε 2ο καθηγητή όπως συμβαίνει στα Λύκεια.

Θα επικοινωνήσω με πιλοτικό γυμνάσιο της περιοχής μου και θα σας μεταφέρω τι συμβαίνει εκεί.

odysseas

Παράθεση από: dski στις 10 Σεπ 2011, 02:29:09 ΜΜ
Διαβάζοντας διαγώνια το νέο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών διαπίστωσα ότι τα περισσότερα εκπαιδευτικά αντικείμενα έχουν να κάνουν με δεξιότητες χρήσης Η/Υ ή τη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου αναζήτησης πληροφοριών κτλ.

Προσωπικά πιστεύω οτι αυτό είναι το ουσιαστικότερο ζήτημα. Το μάθημα του Γυμνασίου θα είναι ένα μάθημα ΤΠΕ, όχι Πληροφορικής. Είναι θετική αυτή η εξέλιξη; Αν μη τι άλλο ενισχύεται αυτή η στρεβλή εικόνα της Πληροφορικής αποκλειστικά ως δεξιότητας -- αυτή ακριβώς η εικόνα που μας παιδεύει καθημερινά στα σχολεία, εντός και εκτός τάξης. Δεν είναι το πλήθος των ωρών διδασκαλίας που θα αναβαθμίσει τον κλάδο μας, είναι το περιεχόμενο. Εξάλλου, σχεδόν τίποτε από το περιεχόμενο του συγκεκριμένου προγράμματος σπουδών δεν υπήρξε αντικείμενο των σπουδών μου, οπότε ίσως να είμαι ελάχιστα καταλληλότερος να το διδάξω από οποιονδήποτε πιστοποιημένο συνάδελφο άλλης ειδικότητας...


aspd

Παράθεση από: Circle στις 10 Σεπ 2011, 03:13:02 ΜΜ
Θα επικοινωνήσω με πιλοτικό γυμνάσιο της περιοχής μου και θα σας μεταφέρω τι συμβαίνει εκεί.
Υποτίθεται ότι το δικό μου σχολείο είναι ένα από τα πιλοτικά Γυμνάσια. Δεν έχει έλθει ακόμα ΚΑΜΙΑ οδηγία για ώρες κτλ, ακόμα δεν έχουμε κάνει κατανομή, και δεν ξέρουμε πόσες ώρες θα κάνουμε και πόσοι χρειαζόμαστε. Επίσης δεν ξέρουμε αν γενικά το ωράριο το σχολείου θα πειραχτεί (2; 4;) Τηλεφωνικά είπαν στο Διευθυντή ότι δε θα αλλάξουν βιβλία (ή ό,τι άλλο) των μαθημάτων.
Την επόμενη εβδομάδα λογικά κάτι πρέπει να ξεκαθαρίσει.

nikos33

ήρθε σήμερα κάτι:

Αποφασίζουμε

1)   Το μάθημα «Πληροφορική – Τεχνολογία» που διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου κατατάσσεται στη Β΄ ομάδα (και οι δύο κλάδοι).
Για τη διδασκαλία και των δύο κλαδών του μαθήματος «Πληροφορική – Τεχνολογία» Α΄ και Β΄ Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21) , το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής και η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας. Τη δεύτερη διδακτική ώρα της εβδομάδας θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής η δεύτερη ομάδα και η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
2)   Για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πληροφορική» στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες και η διδασκαλία γίνεται κανονικά στο εργαστήριο Πληροφορικής.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα διδάσκεται το επιλεγμένο μάθημα στην αίθουσα του τμήματος. Τη δεύτερη διδακτική ώρα η διδασκαλία γίνεται αντίστροφα.

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2011-12.

Circle

Το πιλοτικό πρόγραμμα για το οποίο μιλάμε σε αυτό το νήμα, έχει Τεχνολογία; http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php

Το παραπάνω έγγραφο λέει αυτά που ήδη ισχύουν για το Γυμνάσιο τώρα. Κάνω λάθος;

aspd

#14
Δεν κάνεις λάθος. Αυτά ισχύουν εδώ και τόσα χρόνια. Η απορία με την πληροφορική στα πιλοτικά παραμένει.
Πάντως νομίζω ότι το τμήμα χωριζόταν όταν ο αριθμός των μαθητών ήταν μεγαλύτερος από 20, ενώ με το τελευταίο έγγραφο το τμήμα για να χωριστεί πρέπει να έχει παραπάνω από 21 μαθητές.