βοηθεια με επιλογη σχολης πληροφορικης

Ξεκίνησε από markip, 27 Ιουν 2010, 11:13:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: dkontos στις 13 Ιουλ 2014, 10:22:42 ΠΜ
Δεν θα διαφωνήσω με κανέναν από τους δύο (itt & evry) για το θέμα του διαχωρισμού της θεωρητικής επιστήμης από την εφαρμοσμένη (μηχανικός) γιατί στην Ελλάδα οι δύο αυτοί τομείς επικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στην επιστήμη της Πληροφορικής.

Ακριβώς. Αυτό που λέω εγώ είναι ότι ο διαχωρισμός που περιγράφεις δεν υφίσταται σε ελληνικά ΑΕΙ. Στις αγγλοσαξωνικές χώρες που δεν τους ενδιαφέρει να βγάλουν επιστήμονες που να γνωρίζουν όλο το εύρος της επιστήμης, αλλά εξειδικευμένους μηχανικούς που να απορροφηθούν άμεσα στην αγορά εργασίας και επίσης τους αρέσουν και οι πιασιάρικοι τίτλοι αυτό που λες ισχύει. Μπορεί κάποιος να βγάλει ένα τμήμα Computer Engineering (από τα λίγα που υπάρχουν) χωρίς να έχει ιδέα από θεωρητική πληροφορική. Αυτά όμως δεν είναι σοβαρά πανεπιστήμια αλλά σουπερ μαρκετ πιστοποιητικών κατάρτισης.

Η πληροφορικη είναι μια επιστήμη και έχει θεωρητικό και εφαρμοσμένο κομμάτι. Όλες οι σχολές πανεπιστημιακές ή πολυτεχνικές έχουν τομέα/ροή θεωρητικής πληροφορικής ή εφαρμογών. Το ένα δεν έχει νόημα χωρίς το άλλο. Αν δεν ξέρεις τη θεωρία δεν είσαι επιστήμονας. Οι εφαρμογές πάλι είναι συνέπεια της θεωρίας.
αναγκάζομαι να παραθέσω λήμμα από τη wikipedia   http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science
Εκτός από τον ορισμό στους τομείς της επιστήμης έχει και έναν τομέα που λέγεται:
Computer architecture and engineering

Παράθεση
Αυτό που θα έπρεπε να ισχύει και αυτό που θεωρώ ότι θα πρέπει να πληροφορούμε κάθε μελλοντικό φοιτητή του χώρου είναι ότι η επιστήμη υπολογιστών έχει τον στενό ορισμό της θεωρητικής πληροφορικής και της μαθηματικής της βάσης,
επέτρεψέ με να σου πω ότι κάνεις λάθος επειδή τυγχάνει να έχω περάσει από 2 τμήματα πληροφορικής (ΕΚΠΑ και ΟΠΑ), η πληροφορική τα περικλείει όλα αυτά. Δεν υπάρχουν απόφοιτοι σχολών πληροφορικής που ασχολούνται με hardware, ή είναι μηχανικοί λογισμικού ή εργάζονται σε εταιρίες όπως intel, fujitsu ως μηχανικοί υπολογιστών, ή στις τηλεπικοινωνίες?

Παράθεση
Στον βαθμό που το υλικό αυτό είναι ηλεκτρονικής φύσης, η μηχανική υπολογιστών μελετάται και από την ηλεκτρονική μηχανική.
Να υποθέσω ότι είσαι ηλεκτρονικός μηχανικός? για αυτό έχεις αυτήν την οπτική περί πληροφορικής, εφαρμογών και θεωρίας?

Παράθεση
Σχετικά με τα προγράμματα σπουδών σπουδών που αναφέρεις evry θα σε παραπέμψω σε αυτά του ΕΚΠΑ - Πληροφορικής & Τηλ/νιών και του Πανεπιστημίων Πατρών - Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής.
Δύο από τα παλαιότερα και σαφώς πιο αναγνωρισμένα τμήματα σπουδών στην επιστήμη της Πληροφορικής. Μπορείς να δεις ότι στα δύο πρώτα έτη σπουδών (που θεωρούνται και εισαγωγικά) στον μεν ΕΚΠΑ ο φοιτητής έχει την εβδομάδα 13 ώρες εργαστήρια στο δε Πανεπιστήμιο Πατρών έχει 28 ώρες, δηλαδή πάνω από τις διπλάσιες. Μήπως αυτό είναι ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό δείγμα εφαρμογής της επιστήμης;
όχι δεν είναι σε καμία περίπτωση. Είναι δείγμα εμβάθυνσης της μιας σχολής σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης.
Ουσιαστικά οι σχολές αυτές κάνουν τα ίδια μαθήματα. Το ότι εμβαθύνουν σε κάποια με περισσότερα εργαστήρια δε σημαίνει ότι κάνουν διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών ή άλλη επιστήμη. Κάθε σχολή εμβαθύνει σε κάποιους τομείς του προγράμματος σπουδών.
Η διαφορά στο αντικείμενο φαίνεται αν υπάρχει διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών ή πολύ διαφορετικά μαθήματα.
Η θεωρητική πληροφορικη για παράδειγμα στο τμήμα πληροφορικής του ΕΚΠΑ είναι ένας τομέας μόνο, και έχει και τομέα εφαρμογών και τομέα επεξεργασίας σήματος ενώ π.χ. άλλα τμήματα πληροφορικής δεν έχουν.
Αντιγράφω από το πρόγραμμα σπουδών του ΕΚΠΑ

Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ σε 8 εξάμηνα καλύπτει σε βάθος τα βασικά γνωστικά πεδία:
    της Επιστήμης των Υπολογιστών (Computer Science)
    της Μηχανικής των Υπολογιστών (Computer Engineering), και
    των Τηλεπικοινωνιών


Αν θέλεις ρίξε μια ματιά στα μαθήματα του τομέα επεξεργασίας σήματος και θα δεις μαθήματα όπως: Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων, Ηλεκτρομαγνητικά Κύματα - Κεραίες, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών ΙΙ,

Παράθεση
Αγαπητέ evry αυτή την στιγμή δεν υπάρχει ψηφισμένος νόμος του κράτους που να μιλά για εξίσωση του διπλώματος μιας 5ετούς πολυτεχνικής σχολής με Masters.
Ακριβώς. Άρα αυτό που είπες για τα Μάστερ στα πολυτεχνεία δεν ισχύει. Το αν στο μέλλον θα ισχύσει μένει να το δούμε.
Αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως δεν γίνεται να παίρνεις master που είναι μέρος προπτυχιακού προγράμματος σπουδών. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο.
Άλλα χαίρομαι που κάνεις τη διάκριση μεταξύ Meng και Master εξειδίκευσης. πολύ εύστοχο εκ μέρους σου. Όμως για να γίνει αυτό στη χώρα μας πρέπει να διαχωριστούν τα διάφορα επίπεδα μεταπτυχιακών, π.χ. είτε έχεις κάνει conversion MSc είτε Advanved είναι ένα και το αυτό. (μιλάω για το δημόσιο όχι για τον ιδιωτικό τομέα)

Αυτό για τον οργανισμό ιδρύματος που λες το γνωρίζω, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται, μένει να το δούμε.
Επίσης η κάθε σχολή μπορεί να δίνει ότι βεβαίωση θέλει. Το θέμα είναι αν αυτή σημαίνει κάτι επαγγελματικά ή ακαδημαικά.

Όσον αφορά το Μαστερ νομίζω ότι η έννοια αυτού του πτυχίου είναι πως πλέον πας σε άλλο επίπεδο και εξειδικεύεσαι και κάνεις και λίγο έρευνα. Η δικαιολογία ότι στο πολυτεχνείο κάνεις διπλωματική άρα έχεις μαστερ δεν ισχύει γιατί αυτό ουσιαστικά είναι πτυχιακή που έχει βαπτιστεί διπλωματική.
Το ότι κάνουν ένα χρόνο παραπάνω άρα δικαιούνται μαστερ δεν είναι σοβαρό επιχείρημα γιατί αν το πάμε έτσι ένας που έχει 2 πτυχία πρέπει να έχει 3-4 μαστερ και αυτός που τελειώνει ιατρική πρέπει να έχει 2 μαστερ.

Ο μόνος τρόπος που μπορεί κατά τη γνώμη μου να παίρνει κάποιος μαστερ σε πολυτεχνείο είναι να σπάσει το πτυχίο σε 2 κύκλους ένα 4ετη ή ακόμα και 3ετή όπως στο εξωτερικό που θα παίρνουν το BEng και μετά θα ακολουθεί και το Meng. Αυτό όμως φέρνει μεγάλες αλλαγές και θίγει πολλές ομάδες συμφερόντων. Για αυτό είπα ότι δεν είναι απλό.

Τες πα
αυτά τα ολίγα
συγγνώμη για το σύντομο μήνυμα  >:D

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dkontos

Αν και έχω κάποιες διαφωνίες στις τοποθετήσεις σου (evry) δεν θα μπω στην διαδικασία να προχωρήσω άλλο το συγκεκριμένο θέμα, γιατί θεωρώ ότι το topic ξεκίνησε για να βοηθήσουμε ένα μελλοντικό φοιτητή που μέχρι αύριο πρέπει να κάνει το μηχανογραφικό του και όχι για να λύσουμε την διαμάχη που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ΜΟΝΟ στην χώρα μας μεταξύ των αποφοίτων Πανεπιστημίων & Πολυτεχνείων ή/και ΑΕΙ & ΤΕΙ.

Η πρότασή μου προς τον policarpos και την κόρη του, πάντα με την προϋπόθεση ότι έχει διαβάσει το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, είναι αποφασισμένη και της αρέσει να σπουδάσει μηχανικός, είναι να διαβάσει το σχέδιο του οργανισμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (http://www.uoi.gr/files/news/attachments/6428.pdf) και να βεβαιωθεί ότι υπάρχει η συγκεκριμένη πρόβλεψη, δηλαδή το δίπλωμά της να είναι ισότιμο με πτυχίο βαθμίδας 7 (Master of Engineering).
Είναι κρίμα να επενδύσει σε χρόνο και χρήμα για 5 τουλάχιστον χρόνια και στο τέλος να μην πάρει το ίδιο χαρτί με αυτό που θα της έδινε το αντίστοιχο (σε όνομα και αντικείμενο σπουδών) τμήμα (Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής) της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. 

Rathaniel

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουλ 2014, 08:54:58 ΠΜ
και εγώ δεν καταλαβαίνω τη διαφορά, μπορείς να μας δώσεις μια ομάδα μαθημάτων που δεν γίνεται στα 4ετή τμήματα σπουδών αλλά γίνεται στα 5ετη και φαίνεται αυτή η διαφορά που λες?
Επίσης οι πιο γνωστοί θεωρητικοί της πληροφορικής που ξέρω, πολυτεχνείο έχουν βγάλει (Παπαδημητρίου, Δασκαλάκης, κ.α.)

Μπορείς να μας δώσεις το νόμο του κράτους που λέει κάτι τέτοιο? Δηλαδή αν εγώ αυτή τη στιγμή κάνω τα χαρτιά μου για μια θέση στο ΑΣΕΠ μέσω δημοσίου και έχω τελειώσει 5ετή σχολή θα μου αναγνωρίσουν και μάστερ?


Αυτό που αναγνωρίζουν μέχρι τώρα (τουλάχιστον στον εκπαιδευτικό τομέα) είναι 2 έτη περισσότερα προυπηρεσίας ή να το πούμε διαφορετικά μία μικρή έως ελάχιστη μισθολογική διαφορά.
Το θυμάμαι γιατί δεν ξεκίνησα από το ΜΚ 18 που αρχίζαν όλοι οι πρωτοδιόριστοι. Ξεκίνησα από ΜΚ 17. Και έχω δίπλωμα μηχανικού από την Σάμο.
Το μάστερ που μας καπνοφουμάρανε οι καθηγητάδες μας τότε, όπως σωστά είπε ο Evry δεν αναγνωρίζεται από την 5ετή φοίτηση.
Το πολυχρονεμένο μας κράτος απλά έδωσε μια μισθολογική ανέλιξη για να σημειώσει τη διαφορά 5ετούς-4ετούς φοίτησης.

(Evry μη με ρωτήσεις για το νόμο, απλά θυμάμαι τι έγινε το 2009 που προσλήφθηκα στο Ιδιωτικό)
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Rathaniel στις 14 Ιουλ 2014, 09:08:51 ΠΜ
Αυτό που αναγνωρίζουν μέχρι τώρα (τουλάχιστον στον εκπαιδευτικό τομέα) είναι 2 έτη περισσότερα προυπηρεσίας ή να το πούμε διαφορετικά μία μικρή έως ελάχιστη μισθολογική διαφορά.

Με το ενιαίο μισθολόγιο όμως αυτό έπαψε να ισχύει.

dkontos

Συνάδελφοι (Rathaniel & Νίκος Αδαμόπουλος) νομίζω ότι ξεφεύγουμε από το ζητούμενο, το οποίο είναι να βοηθήσουμε με τις εμπειρίες και γνώσεις μας κάποιον να επιλέξει σχολή για την επιστήμη που θέλει να σπουδάσει ...

Rathaniel

Νομίζω ότι η επαγγελματική αναγνώριση ενός πτυχίου-διπλώματος είναι απαραίτητη στην κουβέντα, καθώς και η σύγκριση αυτών.
Αφήστε να πει ο ίδιος ο μαθητής-γονέας τί ειναι εκτός και τί εντός ζητούμενου.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

itt

Παράθεση από: dkontos στις 13 Ιουλ 2014, 10:22:42 ΠΜ
Δεν θα διαφωνήσω με κανέναν από τους δύο (itt & evry) για το θέμα του διαχωρισμού της θεωρητικής επιστήμης από την εφαρμοσμένη (μηχανικός) γιατί στην Ελλάδα οι δύο αυτοί τομείς επικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στην επιστήμη της Πληροφορικής.
Αυτό που θα έπρεπε να ισχύει και αυτό που θεωρώ ότι θα πρέπει να πληροφορούμε κάθε μελλοντικό φοιτητή του χώρου είναι ότι η επιστήμη υπολογιστών έχει τον στενό ορισμό της θεωρητικής πληροφορικής και της μαθηματικής της βάσης, ενώ η μηχανική υπολογιστών γίνεται αντιληπτή ως ένας συναφής κλάδος ασχολούμενος με τη σχεδίαση και υλοποίηση υλικού ή λογισμικού υπολογιστών. Στον βαθμό που το υλικό αυτό είναι ηλεκτρονικής φύσης, η μηχανική υπολογιστών μελετάται και από την ηλεκτρονική μηχανική. Με παρόμοια λογική διατυπώνεται και η διάκριση μεταξύ επιστήμης υπολογιστών και μηχανικής λογισμικού, όπου ο κλάδος αυτός επικεντρώνεται στη συστηματική ανάπτυξη λογισμικού για συγκεκριμένες εφαρμογές, με τυποποιημένες μεθόδους, επιστημονικές αρχές και γνώμονα τις ανάγκες της βιομηχανίας λογισμικού. Ωστόσο δεν υφίσταται κάποια καθολικά αποδεκτή διάκριση ορισμού μεταξύ «απλού» προγραμματισμού υπολογιστών και μηχανικής λογισμικού, οι επιμέρους τομείς που αναφέρθηκαν εναλλακτικά κατανοούνται μόνο ως διαφορετικοί, αλληλο-επικαλυπτόμενοι τρόποι προσέγγισης των ζητημάτων της πληροφορικής και όχι ως διακριτές επιστήμες, ενώ τα περισσότερα πανεπιστημιακά - πολυτεχνικά τμήματα πληροφορικής εφαρμόζουν στην πράξη ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών.

Οπότε ως εφηρμοσμένη πληροφορική εννοείς το software engineering ( ; ).  Να πούμε και για τον ελέφαντα στο δωμάτιο λοιπόν. Δεν θα πας να φοιτήσεις σε ένα πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο για να διδακτείς software engineering. Θα πας για να πάρεις τις μαθηματικές/θεωρητικές βάσεις του computer science που θα σου δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εύρεση εργασίας. Ακόμα και αν υπήρχε το status ότι σε μια πολυτεχνική σχολή θα σου διδάξουν περισσότερο "εφηροσμένα" κομμάτια, απέχουν αρκετά από το τι μπορείς να δεις στην πραγματικότητα, οπότε δεν θα ήταν δυνατό επιχείρημα κατα τη γνώμη.

irini.

Γεια σας.
Ειμαι και εγω στη φαση  που θελω να καταληξω εστω και στο περιπου σε καποια σχολη. Θα ηθελα μια εικονα απο το ''επιστημες υπολογιστων κρητης'' και το ''πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων αθηνας'' σε ενα πιο προσφατο χρονικο διαστημα  :P