επιστολη στην διαμαντοπούλου

Ξεκίνησε από fof, 13 Οκτ 2010, 11:14:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fof

Προς                           13/10/20010
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Υπ όψιν
Κας Άννας Διαμαντοπούλου

Αγαπητοί Κύριοι/ες

Σκοπός της επιστολής μου είναι η εντονότατη απογοήτευση – θλίψη – αβεβαιότητα για το μέλλον της Πληροφορικής και συνάμα για το μέλλον των εκπαιδευτικών της, ύστερα από το προσχέδιο Νόμου περί του Νέου Λυκείου.  Θα ήθελα να εκφράσω την καθολική αντίδρασή μου που αφορά την εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο το οποίο οραματίζεστε να αναγεννήσετε. Ως εκπαιδευτικός θέλω να σας αναφέρω τους λόγους που η Πληροφορική επιβάλλεται να υπάρχει ως υποχρεωτικό  μάθημα στο Γενικό Λύκειο.

Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι η Πληροφορική δεν είναι ένας συγκεκριμένος τομέας που αφορά μόνο την χρήση των Η/Υ. Είναι ένας ουσιαστικός κλάδος που αφορά και καλύπτει το μέλλον, την εξέλιξη και πρόοδο όλης της κοινωνίας μας. Δίκτυα, Επικοινωνίες, Προγραμματισμός (Αλγοριθμική Σκέψη), Πολυμέσα, Διαθεσιμότητα και χρήση του Διαδικτύου, Ψηφιακός αλφαβητισμός, προσβασιμότητα σε Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών είναι μερικοί από τους τομείς που ανήκουν στην Πληροφορική.

«Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς είναι σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε πολίτη που το επιθυμεί να συμμετέχει πλήρως στο ψηφιακό γίγνεσθαι. Η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, διότι εξασφαλίζει την ισότητα στην κοινωνία της γνώσης. Είναι επίσης αναγκαία για οικονομικούς λόγους, προκειμένου να πραγματωθεί πλήρως το δυναμικό της κοινωνίας της γνώσης με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού.»
(Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μελέτη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας)
Οραματίζεστε το Ψηφιακό Σχολείο. Πως λοιπόν θα υπάρξει ενσωμάτωση στο ψηφιακό γίγνεσθαι όταν αυτό λείπει από την βασική παιδεία των Ανθρώπων, το Λύκειο δηλαδή; 

Στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών αναδεικνύεται σαν κεντρική παράμετρος των πολιτικών επιλογών στην Ευρώπη για τα επόμενα 5-10 χρόνια για μια «πράσινη Κοινωνία της Γνώσης» και σαν επιτακτική και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων προκλήσεων. Πως λοιπόν και με ποια κριτήρια εξαφανίζετε από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση μαθήματα ουσίας στις ψηφιακές δεξιότητες;

Βάση του Ελληνικού Παρατηρητηρίου σας παραθέτω μια συγκριτική εικόνα για τον διαδικτυακό αλφαβητισμό του γενικού πληθυσμού σε Ευρώπη χώρες μέλη της ΕΕ27.Ο Δικτυακός αλφαβητισμός αφορά την διαθεσιμότητα και χρήση του διαδικτύου, την κατασκευή και τον προγραμματισμό μέσα σ΄ αυτό. Βάση του παρακάτω διαγράμματος τι πιστεύετε ; πρέπει ο Δικτυακός αλφαβητισμός να διδάσκεται στο Λύκειο?



















Τέλος προσθέτω μερικές γραμμές από τον Γενικό Σκοπό του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ Λυκείου, όπως ακριβώς αναφέρει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 
«Το μάθημα έχει σαν πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση της στην καθημερινή ζωή. Το μάθημα δεν αφορά την εκμάθηση εξεζητημένων τεχνικών προγραμματισμού, αλλά ως εργαλείο δόμησης της σκέψης πρέπει να εστιάζει στις προσεγγίσεις και στις τεχνικές επίλυσης προβλημάτων. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής, συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής, οι οποίες δεξιότητες και γνώσεις - στην πλειονότητά τους - δεν προσεγγίζονται από άλλα μαθήματα.
Το μάθημα εστιάζει με έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων γενικής χρηστικότητας και μεθοδολογικού χαρακτήρα (όπως είναι η κριτική σκέψη, η αναλυτική και συνθετική ικανότητα) και όχι αυστηρά στην πρόσκτηση δεξιοτήτων προγραμματισμού.... »
Συμφωνείτε ή όχι με αυτόν τον σκοπό του μαθήματος? Η αλγοριθμική σκέψη βοηθάει τον μαθητή να αυξήσει την κριτική του ικανότητα, την φαντασία, να δραστηριοποιηθεί και να εφευρίσκει αποτελεσματικότατες λύσεις σε πολλά προβλήματα της καθημερινής ζωής,
Πείτε μου, θέλετε τέτοιου είδους κριτήρια μάθησης στο Νέο Λύκειο;

Περιμένω με αγωνία απάντησή σας
Με εκτίμηση
Φωτεινή Τ.
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Vangelis

Φωτεινή
μου άρεσε η επιστολή σου αλλα το να "φωνάζει" ο καθένας μόνος του νομίζεις ότι θα φέρει αποτέλεσμα?  Αν φτάσουν 1000 επιστολές απο πληροφορικούς στο Υπουργείο νομίζει ότι θα τις διαβάσει κανένας?
Πιστεύεις ότι οτι οι ανακοινώσεις - επιστολές της ΠΕΚΑΠ δεν σε καλύπτουν?
Ο προβληματισμός  μου είναι ότι οταν φωνάζουν 1000 άτομα τελικά δεν ακούς κανενα.  Δεν θα ήταν καλύτερα να φωνάζει ένας με φωνή 1000 ατόμων?

poursali

Vangelis... αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος.. η άλλη είναι ότι ίσως έτσι αισθανθούν την ανάσα μας καλύτερα..
δεν λέω να υιοθετήσουμε αυτή η όποια άλλη επιστολή, αλλά έχει μια λογική και αυτό.
στο κάτω κάτω αν φοβούνται κάτι αυτό είναι η συνολική κατακραυγή
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Eri


Ωραια επιστολή! Και γω συμφωνω ότι οσο πιο εντονα νιώσουν την διαμαρτυρία μας τόσο καλύτερα είναι... και ας πέσει στο γυάλο στο κατώ - κάτω!!

fof

Αγαπητή κ. T

Σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία και για το ενδιαφέρον σας για την παιδεία.
Ωστόσο, πρέπει να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Κ. Τ προβαίνετε σε παρατηρήσεις, στηριζόμενη σε παραπληροφόρηση και όχι σε επίσημη πληροφόρηση από το Υπουργείο Παιδείας. Βγάλατε το συμπέρασμα από δημοσιεύματα ότι υπάρχει σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο, κάτι που είναι εντελώς αναληθές. Θεωρούμε δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να στηρίζονται σε επίσημα κείμενα.
Σε σχέση με την ουσία του θέματος που θέτετε σας ενημερώνουμε ότι, όπως έχει σαφώς διατυπωθεί από την Υπουργό η πρόταση για το σχέδιο του Νέου Σχολείου (πιστεύουμε ότι το έχετε διαβάσει), μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική. Στο ίδιο επίσημο κείμενο υπάρχει το σχέδιο της πιστοποίησης των μαθητών στην πληροφορική μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση. Το Νέο Σχολείο είναι ψηφιακό και έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες  για τις υποδομές και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επίσης από φέτος μπήκε από την πρώτη Δημοτικού το μάθημα της Πληροφορικής στο υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλες τις τάξεις και επιμορφώνονται όλοι οι καθηγητές της πληροφορικής για τη διδασκαλία του μαθήματος στις μικρές ηλικίες. Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως
Σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια η παιδεία σάς χρειάζεται αρωγούς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρο ότι  το κλίμα της παραπληροφόρησης δεν βοηθά.

Με εκτίμηση
Μπούντα Ελένη, Γραφείο Υπουργού


nikosx

Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

tom

Παράθεση από: nikosx στις 14 Οκτ 2010, 10:33:50 ΜΜ
Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
Αν κάποτε γίνεις πολιτικός θα μάθεις  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

dtsilog

"... μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική". Δηλαδή η βασική διάσταση είναι η πλήρης απουσία της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο.

"... Επίσης από φέτος μπήκε από την πρώτη Δημοτικού το μάθημα της Πληροφορικής στο υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλες τις τάξεις και επιμορφώνονται όλοι οι καθηγητές της πληροφορικής για τη διδασκαλία του μαθήματος στις μικρές ηλικίες".  Δηλαδή σα να λέει μη μιλάτε γιατί ενώ σας διώχνουμε από τα Γενικά Λύκεια σας έχουμε βάλει στα Δημοτικά.

"Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως ."
Καλά είμαστε τόσο χαζοί που μας ξέφυγε η αναβάθμιση;

Φωτεινή και μόνο για την απάντηση που απέσπασες, ένα μεγάλο μπράβο για την επιστολή που έστειλες.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

pgrontas

Παράθεση από: nikosx στις 14 Οκτ 2010, 10:33:50 ΜΜ
Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν και υφάκι...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Laertis

Άλλα λέει η θειά μου κι άλλα ακούν τ'αυτιά μου ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Keep Growing

Φωτεινή, ευχαριστούμε για την απάντηση που εκμαίευσες...
Τους ξεβρακώνει, απόλυτα,
Το μόνο που με στεναχωρεί είναι ότι το ξεβράκωμα το πλήρωσα ακριβά (στην κυριολεξία)  διότι έρχεται από άλλη ήπειρο.  >:(
...
Αναβαθμίστηκε η ματαιοδοξία  σε   κρετινισμό.  Είναι μια πρόοδος και αυτό.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

" Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρο ότι  το κλίμα της παραπληροφόρησης δεν βοηθά. "



...είχα, μικρός έναν "κακό" δάσκαλο. Μπουνταλά με ανέβαζε μπουνταλά με κατέβαζε, όταν δυσκολευόμουν να καταλάβω, ...γιατί άραγε; 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dtsilog στις 14 Οκτ 2010, 10:37:41 ΜΜ
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως.

Βρε! Μα ναι! .... Πώς δεν το είχαμε σκεφτεί τόσο καιρό!!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Για την ιστορία, η Μπούντα Ελένη είναι εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης (από το google)

akpa

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Οκτ 2010, 01:14:02 ΠΜ
Για την ιστορία, η Μπούντα Ελένη είναι εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης (από το google)

τέλικα όποια πέτρα και να σηκώσεις σε αυτή την υπόθεση, θα βρεις ένα πρωτοβάθμιο να κρύβεται από πίσω!

;D ;D ;D ;D

people are motivated by profit.