Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ

Ξεκίνησε από tom, 12 Οκτ 2010, 05:17:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

 Παρακάτω υπάρχει χρήσιμο υλικό για τους καθηγητές πληροφορικής που θα παρακολουθήσουν την επιμόρφωση για το Δημοτικό.

http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

akpa

Παράθεση από: tom στις 12 Οκτ 2010, 05:17:08 ΜΜ
Παρακάτω υπάρχει χρήσιμο υλικό για τους καθηγητές πληροφορικής που θα παρακολουθήσουν την επιμόρφωση για το Δημοτικό.

http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf

Παράθεση
"4.2. Πού θα γίνεται η διδασκαλία του μαθήματος και ποια θα είναι
η φύση της;

Η διδασκαλία μπορεί να γίνεται στο Εργαστήριο Πληροφορικής (εάν αυτό υπάρχει –
στο Δημοτικό Σχολείο το Εργαστήριο Πληροφορικής δεν είναι θεσμοθετημένο όπως
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής & Εφαρμογών
Η/Υ - Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.), σε κάθε τάξη με τη χρήση και αξιοποίηση του κινητού εργαστηρίου
(δράση του ΥΠΔΒΜΘ που τρέχει αυτήν τη σχολική χρονιά 2010-11) ή στην έσχατη
περίπτωση με την αξιοποίηση ενός Η/Υ και προβολέα
. Η τελευταία είναι μια λύση
ανάγκης και δεν θα πρέπει να επιλέγεται όταν στο σχολείο υπάρχει οργανωμένο
εργαστήριο ή/και κινητό εργαστήριο (παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, για παράδειγμα,
στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2010-11 κάποια σχολεία, που δεν έχουν εργαστήρια,
μάλλον δεν θα έχουν προμηθευτεί ακόμη το κινητό εργαστήριο).
2 Σε κάθε περίπτωση, είτε του εργαστηρίου είτε του κινητού εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός είναι
καλό να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να καθοδηγεί τις εργασίες
των μαθητών του.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, είτε ο εκπαιδευτικός εργάζεται στο εργαστήριο είτε
στο κινητό εργαστήριο (όταν αυτά πλέον υπάρχουν) όπως και σε οποιαδήποτε άλλη
περίσταση, καλό είναι να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να
καθοδηγεί τις εργασίες των μαθητών του. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι ο εκπαιδευτικός
να έχει σχεδιάσει τη σειρά των δραστηριοτήτων που θα κάνει ανά διδακτική ώρα (να έχει
δηλαδή διαμορφώσει ένα συγκεκριμένο φύλλο εργασίας).
Οι μαθητές μιας τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου μπορεί να είναι έως και 25. Το μάθημα
των ΤΠΕ θα γίνεται με όλους τους μαθητές.
Οπότε, ένας χωρισμός σε ομάδες των 2-3
ατόμων που εργάζονται μπροστά στους προσωπικούς υπολογιστές, είναι μια επιθυμητή
εκδοχή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης στο μάθημα των ΤΠΕ. Φυσικά μπορούν να
υπάρχουν τροποποιήσεις στον αριθμό των μελών των ομάδων ανάλογα με τη φύση
των δραστηριοτήτων όπου εμπλέκονται οι μαθητές κάθε φορά."

Νομίζω πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα στην καταπάτηση του κεκτημένου εργασιακού μας δικαιώματος
1) να έχουμε εργαστήρια και να μην είμαστε  "περιφερόμενοι ιουδαίοι"
και
2) να έχουμε εργαστήρια μέχρι 22 άτομα. (10 υποστηρίζει η ολμε, πως από τα 10 φτάσαμε στα 25 συνάδελφοι?)

Απορώ γιατί καμιά ένωση μέχρι τώρα δεν έχει αντιδράσει σε κάτι τέτοιο, όπως και απορώ με την παραπάνω συγγραφική ομάδα που αντί να προστατέψει τα εργασιακά μας δικαιώματα (και τα δικαιώματα των παιδιών για πραγματική ουσιαστική μάθηση) ρίχνει "λάδι στην φωτιά".
people are motivated by profit.

black_21

Μάλιστα... αφού το ενσωματώσαμε, ως γραπτή οδηγία, στο επιμορφωτικό υλικό θεωρούμε ότι "καθαρίσαμε". Απ' ότι καταλάβατε μιλάμε για διδασκαλία "κόλαση" με 25 και βάλε παιδιά σε ένα εργαστήριο δέκα υπολογιστών. Εγώ που έχω τάξεις με 28 παιδιά (πάνω από 25) σε ποιόν πρέπει να απευθυνθώ; :)

evakarali2000

είναι τρελλοί αυτοί στο υπουργείο;;;; νομίζω ότι μιλάμε με βαση τις υπάρχουσες συνθήκες για ταινία επιστημονικής φαντασίας και όχι για διδακτικό πρόγραμμα που μπορεί κάποτε κ να παίξει :

orchid

Έχω τμήματα από 14 ως 25. Με τα 25 έχουμε μπει μόνο μια φορά στο εργαστήριο γιατί απλά ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ! 25 παιδάκια δευτέρας δημοτικού ΔΕΝ κάθονται Παναγίτσες μπροστά σε έναν υπολογιστή περιμένοντας να ακούσουν τον καθηγητή.
Άννα Βεσυροπούλου - ΠΕ19

ed


akpa

Μου φαινόταν αδιανόητο κάποιος συνάδελφος ΠΕ19-20 να υπέγραφε τέτοιο κείμενο.
Και πραγματικά. Έψαξα πρόχειρα για το "βιογραφικό" των μελών της συγγραφικής ομάδας.
Δεν βρήκα κανένα ΠΕ19-20 μέσα παρά μόνο δασκάλους ΠΕ70.
Κάνω λάθος;
people are motivated by profit.

Νίκος Αδαμόπουλος

Ο Καρτσιώτης Θεόδωρος ήταν Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής και τώρα Περιφερειακός Διευθυντής ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας...

akpa

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 12 Οκτ 2010, 10:57:04 ΜΜ
Ο Καρτσιώτης Θεόδωρος ήταν Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής και τώρα Περιφερειακός Διευθυντής ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας...

Ναι έχεις δίκιο, λάθος μου, ο κ. Καρτσιώτης δεν είναι ΠΕ70, είναι ΠΕ03 (Μαθηματικός).
Οι υπόλοιποι είναι όμως ΠΕ70, σωστά;
people are motivated by profit.

akpa

Παράθεση
4.4. Από ποιους μπορεί να ζητήσει υποστήριξη ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής;

Πολύ σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής μπορεί να παίξει η συνεισφορά των 160 περίπου σε όλη την Ελλάδα
εκπαιδευτικών που έχουν πιστοποιηθεί ως επιμορφωτές Β΄ επιπέδου στο πλαίσιο της Πράξης
«Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Γ' ΚΠΣ).

Σημείωση: Η πράξη απευθυνόταν σε ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/ΠΕ70, ΠΕ05/06/07 και ΠΕ19/20.
Όμως, αν δεν κάνω λάθος, για κάποιο περίεργο λόγο και "μέχρι να δημιουργηθούν οι υποδομές" οι κλάδοι
ΠΕ05/06/07 και ΠΕ19/20 αποκλείστηκαν από το δικαίωμα επιμόρφωσης.


Παράθεση
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί διαθέτουν σημαντική εμπειρία για το πώς
μπορεί να ενσωματωθούν οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία στο Δημοτικό Σχολείο
(γνωρίζουν κατάλληλα λογισμικά, είναι εξοικειωμένοι με τη συγγραφή εκπαιδευτικών
σεναρίων, διαθέτουν σημαντικό εκπαιδευτικό υλικό). Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οφείλουν
να τους καλέσουν από κοινού σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και
γενικά να τους αξιοποιήσουν (ως ειδικούς) προς όφελος της εκπαίδευσης των μαθητών.
Υποστήριξη σε θέματα διδακτικής, οι ειδικότητες που υπηρετούν στο Δημοτικό
Σχολείο, έχουν από τους αντίστοιχους Σχολικούς Συμβούλους της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης. Αυτό ισχύει για τις ειδικότητες των Γυμναστών και των Αγγλικών. Για
τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής αυτό προς το παρόν δεν ισχύει. Σύμφωνα με τον
τρέχοντα Νόμο, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής δεν έχουν αρμοδιότητες στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά ταύτα, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής καλό είναι να
απευθύνονται στους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής της περιοχής τους και να
ζητούν την υποστήριξή τους σε θέματα διδακτικής της Πληροφορικής.

Εν ολίγης θα δεχόμαστε συμβουλές πληροφορικής από ειδικούς ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/ΠΕ70  :o , ενώ οι δικοί μας σύμβουλοι της δευτεροβάθμιας δεν έχουν αρμοδιότητα !

Φυσικά δεν είναι επίσημο κείμενο - εγκύκλιος, είναι όμως πραγματικά αξιοπερίεργα και αξιοπρόσεκτα αυτά που γράφονται μέσα σε αυτόν το οδηγό, από την συγκεκριμένη συγγραφική ομάδα. Δεδομένου μάλιστα ότι ένα μέλος της συγκεκριμένης ομάδας είναι περιφερειάρχης (αν είναι βέβαια σωστή η πληροφορία του Νίκου), η κατάσταση πρέπει να μας προβληματίσει ακόμα περισσότερο.
people are motivated by profit.

black_21

Από αυτά που διαβάζουμε συμπεραίνουμε ότι το επιμορφωτικό υλικό έχει γραφτεί από ανθρώπους που δεν κόπτονται και τόσο για τον κλάδο της Πληροφορικής (για τους δικούς του λόγους ο καθένας). Όσο πιο γρήγορα κινηθούμε (και αντιληφθούμε πως έχουν τα πράγματα) τόσο περισσότερα θα σώσουμε. Επαναλαμβάνω ότι θα είχε ενδιαφέρον να κανονίσουμε συναντήσεις με τους συμβουλους πληροφορικής και να ακούσουμε τις απόψεις τους για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Γιατί χαλάτε το σάλιο σας; Βλέπετε τίποτε καινούργιο;

Ας κάνουμε λίγα φιλολογικά, όπως μας τα έμαθαν οι δάσκαλοί μας στο δημοτικό:
η απαξίωση
της απαξίωσης
την απαξίωση
ω απαξίωση
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

nikosx

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12016

η αντιμετώπιση της πληροφορικής από όλα τα μέτωπα της Αβάθμιας (αυτοί βέβαια έχουν και κάποιο δίκιο κατά τη γνώμη μου) και της Ββάθμιας αρχίζει και μου τη δίνει στα νεύρα
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Vangelis

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Καρτσιώτης πέρασε απο κει μια μέρα για 2-3 ώρες αναμεσα σε δύο άλλες συναντήσεις του.  Αυτή ήταν η συμμετοχή του!.
Φυσικά χρησιμοποιήθηκε το όνομά του για να δείξουν ότι "συμμετείχε" και κάποιος από τη Δευτεροβάθμια.

Η "δουλειά" έγινε από Δασκάλους οι οποίοι αποφάσισαν ότι οι σύμβουλοι πληροφορικής μπορεί (αφού πρώτα ερωτηθούν όλοι οι άλλοι) να ερωτηθούν για γενικά θέματα διδακτικής - και όχι διδασκαλίας - του μαθήματος.

Φυσικά δεν πρέπει να τους κάνουμε τη χάρη.  Δεν επιτρέπουμε σε κανένα (Διευθυντή - σύμβουλο Πρωτοβάθμιας) να επεμβαίνει σε θέματα που έχουν να κάνουν με το τι και το πώς θα διδαχθεί.  Εκεί αν υπάρχει πρόβλημα ρωτάμε τον δικό μας σύμβουλο.

tom

Παιδιά υπάρχουν εντυπώσεις από την επιμόρφωση της Δευτέρας και της Τρίτης; Άξιζε; Ήταν καλά οργανωμένη; Εμένα δεν με άφησαν να πάρω μέρος γιατί δεν είμαι πρωτοδιόριστος  :(
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι