Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Γενικά Παιδαγωγικά, Επιστημονικά και Τεχνικά Θέματα => Γενική συζήτηση (μόνο για ανάγνωση) => Μήνυμα ξεκίνησε από: fof στις 13 Οκτ 2010, 11:14:15 ΜΜ

Τίτλος: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: fof στις 13 Οκτ 2010, 11:14:15 ΜΜ
Προς                           13/10/20010
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Υπ όψιν
Κας Άννας Διαμαντοπούλου

Αγαπητοί Κύριοι/ες

Σκοπός της επιστολής μου είναι η εντονότατη απογοήτευση – θλίψη – αβεβαιότητα για το μέλλον της Πληροφορικής και συνάμα για το μέλλον των εκπαιδευτικών της, ύστερα από το προσχέδιο Νόμου περί του Νέου Λυκείου.  Θα ήθελα να εκφράσω την καθολική αντίδρασή μου που αφορά την εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο το οποίο οραματίζεστε να αναγεννήσετε. Ως εκπαιδευτικός θέλω να σας αναφέρω τους λόγους που η Πληροφορική επιβάλλεται να υπάρχει ως υποχρεωτικό  μάθημα στο Γενικό Λύκειο.

Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι η Πληροφορική δεν είναι ένας συγκεκριμένος τομέας που αφορά μόνο την χρήση των Η/Υ. Είναι ένας ουσιαστικός κλάδος που αφορά και καλύπτει το μέλλον, την εξέλιξη και πρόοδο όλης της κοινωνίας μας. Δίκτυα, Επικοινωνίες, Προγραμματισμός (Αλγοριθμική Σκέψη), Πολυμέσα, Διαθεσιμότητα και χρήση του Διαδικτύου, Ψηφιακός αλφαβητισμός, προσβασιμότητα σε Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών είναι μερικοί από τους τομείς που ανήκουν στην Πληροφορική.

«Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς είναι σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε πολίτη που το επιθυμεί να συμμετέχει πλήρως στο ψηφιακό γίγνεσθαι. Η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, διότι εξασφαλίζει την ισότητα στην κοινωνία της γνώσης. Είναι επίσης αναγκαία για οικονομικούς λόγους, προκειμένου να πραγματωθεί πλήρως το δυναμικό της κοινωνίας της γνώσης με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού.»
(Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μελέτη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας)
Οραματίζεστε το Ψηφιακό Σχολείο. Πως λοιπόν θα υπάρξει ενσωμάτωση στο ψηφιακό γίγνεσθαι όταν αυτό λείπει από την βασική παιδεία των Ανθρώπων, το Λύκειο δηλαδή; 

Στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών αναδεικνύεται σαν κεντρική παράμετρος των πολιτικών επιλογών στην Ευρώπη για τα επόμενα 5-10 χρόνια για μια «πράσινη Κοινωνία της Γνώσης» και σαν επιτακτική και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων προκλήσεων. Πως λοιπόν και με ποια κριτήρια εξαφανίζετε από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση μαθήματα ουσίας στις ψηφιακές δεξιότητες;

Βάση του Ελληνικού Παρατηρητηρίου σας παραθέτω μια συγκριτική εικόνα για τον διαδικτυακό αλφαβητισμό του γενικού πληθυσμού σε Ευρώπη χώρες μέλη της ΕΕ27.Ο Δικτυακός αλφαβητισμός αφορά την διαθεσιμότητα και χρήση του διαδικτύου, την κατασκευή και τον προγραμματισμό μέσα σ΄ αυτό. Βάση του παρακάτω διαγράμματος τι πιστεύετε ; πρέπει ο Δικτυακός αλφαβητισμός να διδάσκεται στο Λύκειο?



















Τέλος προσθέτω μερικές γραμμές από τον Γενικό Σκοπό του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ Λυκείου, όπως ακριβώς αναφέρει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 
«Το μάθημα έχει σαν πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση της στην καθημερινή ζωή. Το μάθημα δεν αφορά την εκμάθηση εξεζητημένων τεχνικών προγραμματισμού, αλλά ως εργαλείο δόμησης της σκέψης πρέπει να εστιάζει στις προσεγγίσεις και στις τεχνικές επίλυσης προβλημάτων. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής, συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής, οι οποίες δεξιότητες και γνώσεις - στην πλειονότητά τους - δεν προσεγγίζονται από άλλα μαθήματα.
Το μάθημα εστιάζει με έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων γενικής χρηστικότητας και μεθοδολογικού χαρακτήρα (όπως είναι η κριτική σκέψη, η αναλυτική και συνθετική ικανότητα) και όχι αυστηρά στην πρόσκτηση δεξιοτήτων προγραμματισμού.... »
Συμφωνείτε ή όχι με αυτόν τον σκοπό του μαθήματος? Η αλγοριθμική σκέψη βοηθάει τον μαθητή να αυξήσει την κριτική του ικανότητα, την φαντασία, να δραστηριοποιηθεί και να εφευρίσκει αποτελεσματικότατες λύσεις σε πολλά προβλήματα της καθημερινής ζωής,
Πείτε μου, θέλετε τέτοιου είδους κριτήρια μάθησης στο Νέο Λύκειο;

Περιμένω με αγωνία απάντησή σας
Με εκτίμηση
Φωτεινή Τ.
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Vangelis στις 13 Οκτ 2010, 11:38:33 ΜΜ
Φωτεινή
μου άρεσε η επιστολή σου αλλα το να "φωνάζει" ο καθένας μόνος του νομίζεις ότι θα φέρει αποτέλεσμα?  Αν φτάσουν 1000 επιστολές απο πληροφορικούς στο Υπουργείο νομίζει ότι θα τις διαβάσει κανένας?
Πιστεύεις ότι οτι οι ανακοινώσεις - επιστολές της ΠΕΚΑΠ δεν σε καλύπτουν?
Ο προβληματισμός  μου είναι ότι οταν φωνάζουν 1000 άτομα τελικά δεν ακούς κανενα.  Δεν θα ήταν καλύτερα να φωνάζει ένας με φωνή 1000 ατόμων?
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: poursali στις 13 Οκτ 2010, 11:47:30 ΜΜ
Vangelis... αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος.. η άλλη είναι ότι ίσως έτσι αισθανθούν την ανάσα μας καλύτερα..
δεν λέω να υιοθετήσουμε αυτή η όποια άλλη επιστολή, αλλά έχει μια λογική και αυτό.
στο κάτω κάτω αν φοβούνται κάτι αυτό είναι η συνολική κατακραυγή
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Eri στις 14 Οκτ 2010, 03:35:37 ΜΜ

Ωραια επιστολή! Και γω συμφωνω ότι οσο πιο εντονα νιώσουν την διαμαρτυρία μας τόσο καλύτερα είναι... και ας πέσει στο γυάλο στο κατώ - κάτω!!
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: fof στις 14 Οκτ 2010, 10:25:40 ΜΜ
Αγαπητή κ. T

Σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία και για το ενδιαφέρον σας για την παιδεία.
Ωστόσο, πρέπει να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Κ. Τ προβαίνετε σε παρατηρήσεις, στηριζόμενη σε παραπληροφόρηση και όχι σε επίσημη πληροφόρηση από το Υπουργείο Παιδείας. Βγάλατε το συμπέρασμα από δημοσιεύματα ότι υπάρχει σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο, κάτι που είναι εντελώς αναληθές. Θεωρούμε δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να στηρίζονται σε επίσημα κείμενα.
Σε σχέση με την ουσία του θέματος που θέτετε σας ενημερώνουμε ότι, όπως έχει σαφώς διατυπωθεί από την Υπουργό η πρόταση για το σχέδιο του Νέου Σχολείου (πιστεύουμε ότι το έχετε διαβάσει), μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική. Στο ίδιο επίσημο κείμενο υπάρχει το σχέδιο της πιστοποίησης των μαθητών στην πληροφορική μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση. Το Νέο Σχολείο είναι ψηφιακό και έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες  για τις υποδομές και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επίσης από φέτος μπήκε από την πρώτη Δημοτικού το μάθημα της Πληροφορικής στο υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλες τις τάξεις και επιμορφώνονται όλοι οι καθηγητές της πληροφορικής για τη διδασκαλία του μαθήματος στις μικρές ηλικίες. Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως
Σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια η παιδεία σάς χρειάζεται αρωγούς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρο ότι  το κλίμα της παραπληροφόρησης δεν βοηθά.

Με εκτίμηση
Μπούντα Ελένη, Γραφείο Υπουργού

Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: nikosx στις 14 Οκτ 2010, 10:33:50 ΜΜ
Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: tom στις 14 Οκτ 2010, 10:35:43 ΜΜ
Παράθεση από: nikosx στις 14 Οκτ 2010, 10:33:50 ΜΜ
Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
Αν κάποτε γίνεις πολιτικός θα μάθεις  :)
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: dtsilog στις 14 Οκτ 2010, 10:37:41 ΜΜ
"... μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική". Δηλαδή η βασική διάσταση είναι η πλήρης απουσία της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο.

"... Επίσης από φέτος μπήκε από την πρώτη Δημοτικού το μάθημα της Πληροφορικής στο υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλες τις τάξεις και επιμορφώνονται όλοι οι καθηγητές της πληροφορικής για τη διδασκαλία του μαθήματος στις μικρές ηλικίες".  Δηλαδή σα να λέει μη μιλάτε γιατί ενώ σας διώχνουμε από τα Γενικά Λύκεια σας έχουμε βάλει στα Δημοτικά.

"Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως ."
Καλά είμαστε τόσο χαζοί που μας ξέφυγε η αναβάθμιση;

Φωτεινή και μόνο για την απάντηση που απέσπασες, ένα μεγάλο μπράβο για την επιστολή που έστειλες.
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: pgrontas στις 14 Οκτ 2010, 10:41:52 ΜΜ
Παράθεση από: nikosx στις 14 Οκτ 2010, 10:33:50 ΜΜ
Δύσκολα τα πράγματα παιδιά. Άλλα ρωτάμε, άλλα απαντάνε.
και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν και υφάκι...
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Laertis στις 14 Οκτ 2010, 10:44:41 ΜΜ
Άλλα λέει η θειά μου κι άλλα ακούν τ'αυτιά μου ...
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Keep Growing στις 14 Οκτ 2010, 10:51:18 ΜΜ
Φωτεινή, ευχαριστούμε για την απάντηση που εκμαίευσες...
Τους ξεβρακώνει, απόλυτα,
Το μόνο που με στεναχωρεί είναι ότι το ξεβράκωμα το πλήρωσα ακριβά (στην κυριολεξία)  διότι έρχεται από άλλη ήπειρο.  >:(
...
Αναβαθμίστηκε η ματαιοδοξία  σε   κρετινισμό.  Είναι μια πρόοδος και αυτό.
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Keep Growing στις 14 Οκτ 2010, 10:59:15 ΜΜ
" Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρο ότι  το κλίμα της παραπληροφόρησης δεν βοηθά. "



...είχα, μικρός έναν "κακό" δάσκαλο. Μπουνταλά με ανέβαζε μπουνταλά με κατέβαζε, όταν δυσκολευόμουν να καταλάβω, ...γιατί άραγε; 
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Οκτ 2010, 01:01:14 ΠΜ
Παράθεση από: dtsilog στις 14 Οκτ 2010, 10:37:41 ΜΜ
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν είναι φανερό πως το μάθημα της πληροφορικής αναβαθμίζεται πλήρως.

Βρε! Μα ναι! .... Πώς δεν το είχαμε σκεφτεί τόσο καιρό!!!
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Οκτ 2010, 01:14:02 ΠΜ
Για την ιστορία, η Μπούντα Ελένη είναι εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης (από το google)
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: akpa στις 15 Οκτ 2010, 01:36:24 ΠΜ
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Οκτ 2010, 01:14:02 ΠΜ
Για την ιστορία, η Μπούντα Ελένη είναι εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης (από το google)

τέλικα όποια πέτρα και να σηκώσεις σε αυτή την υπόθεση, θα βρεις ένα πρωτοβάθμιο να κρύβεται από πίσω (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3312.msg33348#msg33348)!

;D ;D ;D ;D

Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 09:05:42 ΠΜ
Παράθεση από: fof στις 14 Οκτ 2010, 10:25:40 ΜΜ
Σε σχέση με την ουσία του θέματος που θέτετε σας ενημερώνουμε ότι, όπως έχει σαφώς διατυπωθεί από την Υπουργό η πρόταση για το σχέδιο του Νέου Σχολείου (πιστεύουμε ότι το έχετε διαβάσει), μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική. Στο ίδιο επίσημο κείμενο υπάρχει το σχέδιο της πιστοποίησης των μαθητών στην πληροφορική μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση.


Ποιο είναι αυτό το επίσημο κείμενο; Ξέρει κανείς έτσι ώστε να μιλάμε σε σωστή βάση;
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Οκτ 2010, 10:48:36 ΠΜ
Παράθεση από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 09:05:42 ΠΜ
Ποιο είναι αυτό το επίσημο κείμενο; Ξέρει κανείς έτσι ώστε να μιλάμε σε σωστή βάση;

Να υποθέσουμε το εξής: (;;; )

http://www.ypepth.gr/docs/neo_sxoleio_brochure_100304.doc
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 01:42:02 ΜΜ
Η κρίσιμη παράγραφος που μιλάει για το λύκειο είναι αυτή:

"Οι αλλαγές στο επίπεδο του Λυκείου είναι οργανικά ενταγμένες στις συνολικές αλλαγές και αναβάθμιση της ποιότητας στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου οργανώνεται ταυτόχρονα με αυτό της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ενώ παράλληλα οργανώνεται  και  ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Αναδιοργανώνονται πλήρως οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Θα μειωθεί ο σημερινός  υψηλός αριθμός μαθημάτων χωρίς να μειωθεί ο συνολικός χρόνος εργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ ο περιορισμένος αριθμός γνωστικών αντικειμένων θα αντιστοιχεί σε ορισμένα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού και σε μαθήματα επιλογής.  Οι εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, αλλά πλέον τα θέματα θα επιλέγονται από σχετική τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ορίζουν τους όρους που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους. "

ΑΠό ότι καταλαβαίνω γενικά, η πληροφορική σε λύκειο (edit: τυπογραφικο λαθος, εννοουσα δημοτικο) και γυμνάσιο θα αναβαθμιστεί στο τεχνολογικό κομμάτι. Σκοπεύουν να δίνουν και πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.

Το σοβαρό πρόβλημα είναι η κατάργηση μαθήματος αλγορίθμων στις πανελλήνιες (ΑΕΠΠ).

Νομίζω ότι είναι λάθος να μιλάμε γενικά για πληροφορική γιατί τότε μας απαντούν  για το τεχνολογικό κομμάτι στις μικρότερες τάξεις που αναβαθμιζεται.

Πρέπει να θέτουμε το θέμα ευθέως. Μιλάμε για μάθημα αλγορίθμων για την είσοδο στις σχολές πληροφορικής της τριτοβάθμιας.

Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: pgrontas στις 15 Οκτ 2010, 03:30:48 ΜΜ
Παράθεση από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 01:42:02 ΜΜ
ΑΠό ότι καταλαβαίνω γενικά, η πληροφορική σε λύκειο και γυμνάσιο θα αναβαθμιστεί στο τεχνολογικό κομμάτι. Σκοπεύουν να δίνουν και πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.
Γιώργο έχεις καταλάβει λάθος. Πώς θα αναβαθμιστεί η πληροφορική στο λύκειο έστω και στο τεχνολογικό κομμάτι, αν απουσιάζει πλήρως;
Με την υπάρχουσα κατάσταση μέχρι τώρα, η οποία δεν ήταν και η πιο ιδανική, μπορούσες να πεις δυο πράγματα παραπάνω είτε στις εφαρμογές είτε στην τεχνολογία επικοινωνιών. Μπορούσες να κάνεις και μια εισαγωγή στην αλγοριθμική μέσα από την επιλογή της Α Λυκείου, είτε μέσω Scratch, να πεις κάτι για δίκτυα, κάτι για επιπτώσεις. Τώρα, αν δεν υπάρχει το μάθημα, πώς θα τα πεις; Η πιστοποίηση άλλωστε θα δίνεται στην Γ' γυμνασίου, με βάση ό,τι τουλάχιστον εγώ έχω ακούσει. Οπότε λύκειο ΓΙΟΚ.
Παράθεση
Νομίζω ότι είναι λάθος να μιλάμε γενικά για πληροφορική γιατί τότε μας απαντούν  για το τεχνολογικό κομμάτι στις μικρότερες τάξεις που αναβαθμιζεται.

Πρέπει να θέτουμε το θέμα ευθέως. Μιλάμε για μάθημα αλγορίθμων για την είσοδο στις σχολές πληροφορικής της τριτοβάθμιας.
Αυτό είναι η μία διάσταση του θέματος, όπως και η αλγοριθμική είναι μία μόνο διάσταση της πληροφορικής. Η πληροφορική συνολικά ως επιστήμη πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις του λυκείου, όπως σωστά αναφέρει και η ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ, άσχετα από το τι θα ισχύει για τις εισαγωγικές.

Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: fof στις 15 Οκτ 2010, 03:54:14 ΜΜ
Κυρία T

Σε απάντηση του από 13/10/2010 ηλεκτρονικού μηνύματός σας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι γίνεται μια συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της αρχικής πρότασης με παράγοντες και εμπειρογνώμονες σχετικούς με το θέμα.
Τέλος η πρόταση θα ολοκληρωθεί, αφού δοθεί προς διαβούλευση στα μέσα Οκτωβρίου.
Εκεί θα έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν τις βελτιωτικές προτάσεις τους και παρατηρήσεις όλοι οι εμπλεκόμενοι επιστημονικοί φορείς και εκπαιδευτικοί.
Όσο αφορά το μάθημα της πληροφορικής είναι παρόν στο νέο σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι η βασική παιδεία αποκτάται  μόνο στο λύκειο, όπως αναφέρετε.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.

Με εκτίμηση
        Μαρία Μαραγκουδάκη
        Γραφείο συνεργατών Υπουργού
            τηλ. 210 3443858   

Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Χ.Μοτσενίγος στις 15 Οκτ 2010, 04:26:10 ΜΜ
Σχετικά με την περίφημη "Πιστοποίηση που θα δίνεται στο Γυμνάσιο".

Δεν αντέχει σε κανενός είδους κριτική αυτή η "καραμέλα" της κ. Διαμαντοπούλου. Είναι ακόμα μια φράση - παγίδα με στόχο τους γονείς, οι οποίοι θα επαναπαυτούν, έστω για λίγο, ότι τα βλαστάρια τους θα πάρουν το πολυδιαφημισμένο ECDL μέσα στο σχολείο. Κατά τα άλλα στερείται και ουσίας αλλά και λογικής.

Γιατί να προωθηθεί το MS Office επίσημα από το ελληνικό Δημόσιο δηλαδή; Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Έχουμε ρίξει λίγα λεφτά στη Microsoft και πρέπει να ρίξουμε κι άλλα; Η υπουργός μας λέει WORD, EXCEL και POWERPOINT  (την ACCESS μάλλον δεν την έχει ακουστά γι' αυτό της ξέφυγε) και στάζει το στόμα της μέλι!

Αίσχος και ντροπή ανώτατη κρατική λειτουργός και μάλιστα στην Παιδεία και να γυρνάει εδώ και κει διαφημίζοντας το προϊόντα του κ Bill Gates. Καλά για το rexonna, συγγνώμην το Open Office ήθελα να πω, δεν της μίλησε κανείς; 

Από την άλλη και να αναμορφωθεί, λέμε τώρα,το ΑΠΣ του Γυμνασίου ώστε να "εκδίδουμε" πιστοποιητικά, στ' αλήθεια θέλουμε να μετατρέψουμε το μάθημα της Πληροφορικής σε αγχωτικό φροντιστήριο απόκτησης δεξιοτήτων πάνω στα προϊόντα του θείου Bill; Ελπίζω πως όχι.
Πάνε δηλαδή τα, μικρά έστω, projects, πάει η διαθεματικότητα, πάει η «ανάπτυξη πρωτοβουλίας μέσα από το web 2» και όλα τα υπόλοιπα με τα οποία μας φλόμωναν, και καλά έκαναν ως ένα σημείο, τόσα χρόνια.
Πάει και η εισαγωγή στον προγραμματισμό στη Γ΄ Γυμνασίου με την οποία τα παιδιά έπαιρναν μια μυρωδιά του τι εστί αλγοριθμική σκέψη και τι σημαίνει «φτιάχνω πρόγραμμα – μαθαίνω στον υπολογιστή να κάνει κάτι καινούργιο» και πολλά από αυτά διαμόρφωναν μια πολύ πιο αντικειμενική άποψη του τι είναι η Πληροφορική απ΄ ότι είχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή - και αν τελικά τους "πάει" ή δεν τους "πάει" το αντικείμενο;

Πάνε όλα; Θα τους κάνουμε μακροεντολές στο Word και συγχώνευση αλληλόγραφίας; Θα διδάσκουμε τα "κουμπάκια" στο excel ένα, ένα ευλαβικά και θα κάνουμε και το σταυρό μας στο τέλος;

Αν κάποιος θέλει «πιστοποίηση» φόρμουλες υπάρχουν και έχουν διατυπωθεί και εδώ στο forum από εξαίρετους συναδέλφους και συναδέλφισσες.  Έξτρα δίωρο ή και τρίωρο τη βδομάδα μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου σαν επιλογή των μαθητών, θέσπιση κρατικής πιστοποίησης στη χρήση του υπολογιστή με αποδέσμευση από το τρίπτυχο word-excel-powerpoint ντε και καλά κλπ κλπ.

Εν κατακλείδι και η περίφημη «πιστοποίηση στο Γυμνάσιο» άλλη μια φούσκα είναι και μάλιστα μια φούσκα γεμάτη με υδρόθειο, για να θυμηθούμε και  τη Χημεία των Γυμνασιακών μας χρόνων.

Λυπάμαι αλλά η υπουργός μας δεν με πείθει πια για τίποτα.  Η καλή μου διάθεση εξατμίστηκε πια μπροστά στη σαρωτική λαίλαπα την οποία εξαπέλυσε εναντίον μας, εναντίον των παιδιών μας και ενάντια στο μέλλον της Παιδείας και της Ανάπτυξης σε αυτόν το έρημο τον τόπο.
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: skoud στις 15 Οκτ 2010, 05:46:45 ΜΜ
Παράθεση από: Χ.Μοτσενίγος στις 15 Οκτ 2010, 04:26:10 ΜΜ
Σχετικά με την περίφημη "Πιστοποίηση που θα δίνεται στο Γυμνάσιο".

Από την πρόταση της ΠΕΚΑΠ σχετικά με το Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών (16/03/2010)

http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/KrPtXHY.pdf (http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/KrPtXHY.pdf)


........
■ Η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών δεν θα είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο,  όπου θα διδάσκεται για 2 ώρες στο κυρίως πρόγραμμα και στις 3 τάξεις. Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σχετίζεται με την ανάπτυξη γενικότερων γνώσεων σε διαχρονικά θέματα της επιστήμης της Πληροφορικής, την αξιοποίηση των Υπολογιστών ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και τη διαμόρφωση από τους μαθητές κριτικής στάσης απέναντι στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.
■ Η προετοιμασία των μαθητών για τη λήψη του κρατικού πιστοποιητικού θα πρέπει να γίνεται με σχετικά μαθήματα επιλογής που θα διδάσκονται στο διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου Γυμνασίου και του Δημοτικού.
..........
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Χ.Μοτσενίγος στις 15 Οκτ 2010, 06:11:28 ΜΜ
Αυτό ακριβώς εννοούσα Σταύρο όταν έλεγα  "Αν κάποιος θέλει «πιστοποίηση» φόρμουλες υπάρχουν και έχουν διατυπωθεί και εδώ στο forum από εξαίρετους συναδέλφους και συναδέλφισσες. "
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 09:57:43 ΜΜ
Έκανα τυπογραφικό λάθος Παναγιώτη. Εννοούσα στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Στο λύκειο είπαμε... έφυγε τελείως. Θα το διορθώσω
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 15 Οκτ 2010, 10:33:52 ΜΜ
Ααααχχχ... δεν αντέχω, θα εκραγώ!

1. καλά έκανες Φωτεινή και κινήθηκες. αυτό μαρτυρά την αγωνία σου για το μέλλον σου ως εκπαιδευτικού (ξαναγράφω για όσες δεν ξέρουν να διαβάζουν: εκ-παιδευ-τικού), αν και είμαι της γνώμης ότι θα ήταν καλύτερο να το έστελνες στην πεκάπ και από εκεί να προωθούταν στην υπουργό μας κα διαμάντω και τις συνεργάτιδές της.
2. είναι γεγονός, ότι οι απαντήσεις ήταν πολύ προσεκτικά γραμμένες, στο στυλάκι των πολιτικών: δε λένε ακριβώς ψέμματα, αλλά δε λένε και εντελώς την αλήθεια... σου πετάνε ένα "καλή είναι η πληροφορική, δεν θα έβλαπτε" και άντε βγάλε άκρη...
3. αλλοίμονο, αν δούμε την ολμέ και πολύ περισσότερο την πεκάπ να μας μιλούν έτσι στο μέλλον... δεν έχω αποδείξεις, ούτε καν ενδείξεις, αλλά δε θέλω να το δω... και αν κανένας το αντιληφθεί, ας μη μου το πει. τελικά νοιώθω ότι όσα λιγότερα γνωρίζω, τόσο πιο χαρούμενος είμαι. αν ξεπέσει και η ολμέ ή η πεκάπ, τότε κάποιος ας τραβήξει και το καζανάκι, για να φύγουμε όλοι! χαίρομαι που μέχρι τώρα η πεκάπ και η ολμέ στέκονται στο ύψος των περιστάσεων!
4. ε, λοιπόν, ναι νίκο αδαμόπουλε, χρήστο μοτσενίγε, παναγιώτη ρόντα, γιώργο παπαργύρη, φωτεινή τ., εκεί στην ηλεία και όπου αλλού βρίσκεστε δεν έχετε μάθει ακόμη ότι η πληροφορική αναβαθμίζεται; εεε;;; να είστε υπάκουα παιδιά και να λετε σε όλα ναι, γιατί αλλιώς θα σας τραβήξω το αυτάκι...

έλεος... που είναι το βάθος και η ουσία της λέξης "εκπαιδευτικός"; θα φτάσουμε στο σημείο να λέμε ότι ντρεπόμαστε για τη δουλειά μας, που τόσο, μα τόσο αγαπήσαμε! εξαιτίας της ηγεσίας, όχι γιατί βαρεθήκαμε!
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: akpa στις 15 Οκτ 2010, 10:53:08 ΜΜ
Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 15 Οκτ 2010, 10:33:52 ΜΜ
έλεος... που είναι το βάθος και η ουσία της λέξης "εκπαιδευτικός"; θα φτάσουμε στο σημείο να λέμε ότι ντρεπόμαστε για τη δουλειά μας, που τόσο, μα τόσο αγαπήσαμε! εξαιτίας της ηγεσίας, όχι γιατί βαρεθήκαμε!

συνάδελφε, εγώ έχω φτάσει ήδη στο σημείο να ντρέπομαι για την δουλειά μου.
Έλα να με δεις στην πρώτη δημοτικού, χωρίς εργαστήριο ή υπολογιστή και με 25 βρέφη να με περιτριγυρίζουν, και θα καταλάβεις.
Ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός πληροφορικής, περιφανεύομαι όμως σαν νηπιαγωγός. :D ;D
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: ntzios kostas στις 15 Οκτ 2010, 10:54:41 ΜΜ
Πολύ καλό μήνυμα της ΠΕΚΑΠ. Εκτός από πολλά δίνει να καταλάβουν ότι δεν έχουν την υποδομή - χρήματα, για κάτι τέτοια παραμύθια.

Μπράβο Φωτεινή για την πρωτοβουλία, αλλά φάγαμε πάλι τάπα.
Παράθεση από: fof στις 15 Οκτ 2010, 03:54:14 ΜΜ

Όσο αφορά το μάθημα της πληροφορικής είναι παρόν στο νέο σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι η βασική παιδεία αποκτάται  μόνο στο λύκειο, όπως αναφέρετε.

Το έχουν βάλει σκοπό να μας εξαφφφανίσουνε.


Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 16 Οκτ 2010, 08:47:41 ΠΜ
το έλεγε και ο μαυρογιαλούρος:

θα σας εξαφανίσομεν!
... θα σας εξασφαλίσομεν, πώς να πω... τί λέω βρε αδερφέ...

και άλλα από μαυρογιαλούρο:
-οι γυναίκες και οι πολιτικοί πρέπει να προσέχουν τις περιφέρειές τους,
-όλη η προεκλογική μας δράση εξαντλείται προεκλογικώς. μετά γράφουμε τις περιφέρειές μας εις την περιφέρειάν μας...

σοφά λόγια! έχω την ταινία σε dvd, όποιος τη θέλει, να του την κάνω μια κόπια και να τη στείλω. αλλιώς περιμένετε, έρχονται εκλογές και σίγουρα θα την δείξει η τηλεόραση!
Τίτλος: Απ: επιστολη στην διαμαντοπούλου
Αποστολή από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 16 Οκτ 2010, 08:50:39 ΠΜ
Παράθεση από: akpa στις 15 Οκτ 2010, 10:53:08 ΜΜ
Ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός πληροφορικής, περιφανεύομαι όμως σαν νηπιαγωγός. :D ;D

είσαι στο πνεύμα της διά βίου περηφάνειας. μου αρέσεις! φέρε ένα λεκούμι στο πιδίιι. έεεφτασε... (αυτό είναι από τον μπακαλόγατο, της κακομοίρας).

Είναι και αυτό μια παρηγοριά...