ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 20 Ιουν 2018, 09:59:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

seibei

Παράθεση από: IoannisMas στις 21 Ιουν 2018, 12:54:17 ΠΜ
Όσον αφορά την κατανομή των σχολών μεταξύ των ειδικοτήτων, αυτό είναι ένα θέμα το οποίο χρήζει συζήτησης, δεν είμαστε, όμως, στο κατάλληλο θέμα να το συζητήσουμε αυτό...
Δεν χρήζει απλά συζήτησης κάπου και κάποτε, χρήζει πρωτίστως κατανόησης απο αυτούς που βάζουν τα θέματα.
Δεν είναι απλά μια λεπτομέρεια, που εντάξει θα την συζητήσουμε μια άλλη στιγμή, είναι μια βασική συνθήκη που δημιουργεί καταστάσεις άνισης
μεταχείρισης και αδικίας.
Συμφωνώ πως δεν είναι σωστό να φτάνουν όλοι στο 85 και να μένουν μόνο 15 μονάδες για να ξεχωρίσει ο άριστος από τον καλό ή τον μέτριο.
(Αλήθεια, όμως,  ποιο ήταν το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν αυτό το άνετο 80-85; Αν το γνωρίζει κάποιος ας απαντήσει.)
Είμαι πάντοτε υπέρ των "δύσκολων" θεμάτων με έναν απαράβατο όρο: να είναι κοινά για όλους!

Τελικώς, όλα θα φανούν από τα αποτελέσματα: Αν το αντίστοιχο μάθημα των ηλεκτρονικών, έχει μικρή απόκλιση από το δικό μας στην κατανομή των
βαθμολογιών, όλα καλά.
Αν πάλι όχι, έχει γίνει γίνει ένα τρομερό σφάλμα. 

thsamara

Τα θέματα σίγουρα δεν ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, δεν ανταποκρίνονται στο επίπεδο των μαθητών και αδικούν κατάφωρα τους μαθητές που προσπάθησαν συστηματικά στα 2 χρόνια που διδάσκονται Προγραμματισμό στο σχολείο ν' ανταπεξέλθουν στις εξετάσεις. Αν οι θεματοδότες διδάσκουν σε ΕΠΑΛ και θεωρούν ότι μ' αυτά τα θέματα αναβαθμίζεται το μάθημα του Προγραμματισμού και η Πληροφορική, κάνουν τραγικό λάθος. Αν όχι, ας φροντίσουν πρώτα να συντονιστούν με την πραγματικότητα και μετά να "παίξουν" με τον κόπο και την αγωνία αυτών των παιδιών. Ας έχουν, επίσης, υπόψη τους οι θεματοδότες ότι εκτός από τις όποιες γνωστικές δυσκολίες και ανεπάρκειες, τα περισσότερα απ' αυτά τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστηριακά μαθήματα και βασίζονται αποκλειστικά στην (εντατική) δουλειά που γίνεται μόνο στο σχολείο. Το παραπάνω εξηγεί και τους λόγους που οι θεωρούμενες "πολλές" ώρες για τον Προγραμματισμό στο ωρολόγιο πρόγραμμα τελικά δεν επαρκούν ώστε να είναι σε θέση ν΄ανταπεξέλθουν, παρά την πολύ καλή προετοιμασία, σ' αυτό το επίπεδο δυσκολίας. Δεν περιμέναμε, φυσικά, να είναι τα θέματα στο ίδιο επίπεδο με πέρσι αλλά η διαφορά ήταν χαώδης. Για τις συνέπειες στη διεκδίκηση κοινών σχολών με άλλες ειδικότητες τα έχουν ήδη πει άλλοι συνάδελφοι. Περιμένω κι εγώ τις βαθμολογίες για να δούμε κατά πόσο εκπληρώθηκαν οι στόχοι της εξέτασης...           
Θεοδώρα Σαμαρά

polikarpos

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 20 Ιουν 2018, 11:47:03 ΜΜ
H λύση με την while στο Δ4 δεν ειναι εντελώς ορθή. Αν όλες οι πόλεις έχουν την ίδια θερμοκρασία, βγαίνει εκτός λίστας
Επίσης δες λίγο τον μετρητή στο Δ1 (δεν τον αλλάζεις αν είδα καλά..)
εχεις δίκιο ευχαριστω
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

socnafs

Ολα θα κριθουν εκ του αποτελεσματος. Θα δουμε τα στατιστικα του ΕΠΑΛ και τοτε θα κρινουμε για την δυσκολια των θεματων. Εχετε σκεφτει ποτε πως βλεπει ενα παιδακι που μολις περπατησε εναν ψηλο. Τον βλεπει  (ΤΕΡΑΣΤΙΟ). Ετσι και οι μαθητες μας. Ειδαν ενα βουνο μπροστα τους. Αν ξεραν να λυνουν ολα αυτα τα θεματα δεν θα ηταν μαθητες ΕΠΑΛ. Ονειρα γλυκα στην επιτροπη

irinia

Το κεφ5.  με την  δυαδική αναζήτηση  και την ταξινόμηση δυσκολεύει ιδιαίτερα τους μαθητές. 

Τα φετινά θέματα περιείχαν  δυαδική αναζήτηση, ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής και αντικειμενοστρέφια.  Και μόνο αυτά τα τρία στοιχεία  κάνουν τα θέματα ιδιαίτερα δύσκολα.
Το θέμα Γ  ήταν πολύ μεγάλης δυσκολίας.
Είναι άδικο για τους μαθητές μας να μπαίνουν τέτοια θέματα.


Γιάννης Αναγνωστάκης

Διάβασα τα σχόλια σας και θέλω να πω δυο πράγματα

Αν βγάλουμε από το πλαίσιο της συζήτησης το θέμα του μηχανογραφικού και τη δυσκολία των θεμάτων των άλλων ειδικοτήτων θέλω να πω τα εξής

1. Τα θέματα ήταν δύσκολα ναι, αλλά όχι τραγικά. Οκ, το επίπεδο στα ΕΠΑΛ είναι πιο χαμηλό, αλλά δεν μπορεί για ένα μάθημα που γίνεται επί δυο χρόνια επί 4 ώρες να βάζεις πάντα μία επανάληψη με τιμή φρουρό και ένα max σε μία λίστα. Αν ήταν έτσι δεν θα είχε νόημα καν το μάθημα της Β Λυκείου. Δεν ήταν θέματα απολυτήριων εξετάσεων, ήταν εισαγωγικών!

2. Πάνω απο το 60% των θεμάτων ήταν αυτούσιες εφαρμογές του σχολικού βιβλίου ή του τετραδίου μαθητή. Μπορεί να μην μας αρέσει που έπεσε θέμα με κλάση ή με δυαδική αναζήτηση, αλλά ότι ζητούσαν υπήρχε μέσα στο βιβλίο/τετράδιο μαθητή. Το οποίο τετράδιο μαθητή μπορεί να μην είχε μοιραστεί σε όλα τα σχολεία, αλλά όποιος ήθελε, το έβρισκε, το κατέβαζε και το εκτύπωνε!!!

3. Και στη τελική, τα παιδιά αυτά προορίζονται να γίνουν μελλοντικοί επιστήμονες πληροφορικής. Αν με τα θέματα αυτά γράφουν κάτω  απο 12, είναι έτοιμοι να κάνουν αυτό το βήμα; Πως θα ανταπεξέλθουν σε μία σχολή πληροφορικής αν δεν καταλαβαίνουν πως δουλεύει η δυαδική αναζήτηση; Μήπως τότε δεν τους ταιριάζει αυτή η ειδικότητα; Τα παιδιά αυτά θέλουν να μπουν σε μία σχολή, έχοντας ήδη θεωρητικά πιο χαμηλό υπόβαθρο στα μαθηματικά, να έχουν και πιο χαμηλό στη πληροφορική;

4. Και στη τελική τι θέλουμε; Να βάζουμε τα παιδιά σώνει και καλά στα ΤΕΙ αλλά τα παιδιά να μην μπορούν να τα τελειώσουν ποτε;

Τα θέματα κατέδειξαν και κάτι ακόμα το οποίο φάνηκε (και φαίνεται πολύ συχνά) και στα μαθηματικά). Δεν γίνεται να μπεις σε ένα πανεπιστήμιο επειδή διάβασες στη γ λυκείου 1-2 ώρες την ημέρα ενώ τα υπόλοιπα χρόνια πέρναγες τις τάξεις χωρίς καμία σοβαρή προσπάθεια. Δεν γίνεται και δεν πρέπει!

Αυτά...



Λάμπρος Μπουκουβάλας

Συμφωνώ ότι έπρεπε να υπάρχει κάποιο επίπεδο στα θέματα. Απλά, η διαφορά επιπέδου δυσκολίας μεταξύ των φετεινών και των περσυνών ήταν απότομα μεγάλη.
Τα θέματα δεν ήταν απαγορευτικά για να γράψει κάποιος καλά. Αυτός ο κάποιος έπρεπε να είναι καλά προετοιμασμένος. Για παράδειγμα, χθες εξέτασα προφορικά μαθητή, ο οποίος πήρε 91/100.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Obelix

Γνωρίζει κάποιος αν βγαίνουν στατιστικά ανά τομέα για τα ΕΠΑΛ ;


linap

Χωρίς σχόλια - Θέματα και απαντήσεις Ψηφιακά Συστήματα


dimitrios67

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 21 Ιουν 2018, 01:46:19 ΜΜ
2. Πάνω απο το 60% των θεμάτων ήταν αυτούσιες εφαρμογές του σχολικού βιβλίου ή του τετραδίου μαθητή. Μπορεί να μην μας αρέσει που έπεσε θέμα με κλάση ή με δυαδική αναζήτηση, αλλά ότι ζητούσαν υπήρχε μέσα στο βιβλίο/τετράδιο μαθητή. Το οποίο τετράδιο μαθητή μπορεί να μην είχε μοιραστεί σε όλα τα σχολεία, αλλά όποιος ήθελε, το έβρισκε, το κατέβαζε και το εκτύπωνε!!!
αγαπητε Γιαννη,
το οτι υπηρχαν αυτα στο βιβλίο ΔΕΝ σημαινει οτι τα παιδια μπορουσαν να τα κατανοήσουν και να τα γραψουν.
Εχεις διδαξει ποτε σε ΕΠΑΛ;
Εαν οι μαθητες του ΕΠΑΛ μπορουσαν να κατανοησουν αυτες τις εννοιες τοτε ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ σε ΕΠΑΛ, αλλα σε γενικό Λυκειο.
Πρεπει να το καταλαβουμε αυτο.
Παράθεση
3. Και στη τελική, τα παιδιά αυτά προορίζονται να γίνουν μελλοντικοί επιστήμονες πληροφορικής. Αν με τα θέματα αυτά γράφουν κάτω  απο 12, είναι έτοιμοι να κάνουν αυτό το βήμα; Πως θα ανταπεξέλθουν σε μία σχολή πληροφορικής αν δεν καταλαβαίνουν πως δουλεύει η δυαδική αναζήτηση; Μήπως τότε δεν τους ταιριάζει αυτή η ειδικότητα; Τα παιδιά αυτά θέλουν να μπουν σε μία σχολή, έχοντας ήδη θεωρητικά πιο χαμηλό υπόβαθρο στα μαθηματικά, να έχουν και πιο χαμηλό στη πληροφορική;
Ολα αυτα που λες σωστα ειναι, αλλα δεν μπορουν να εφαρμοστουν σε μαθητες με το επιπεδο των μαθητων ΕΠΑΛ στην Ελλαδα!
Φετος εκανα μαθημα σε Γυμνασιο, απο το οποίο 7 παιδια γραφτηκαν σε ΕΠΑΛ, δυο εξ αυτων στην Πληροφορικη.
Ξερετε τι βαθμους ειχαν στα Μαθηματικά; Δεκα! Που στην πραγματικοτητα ειναι 3! Στο τελικό διαγωνισμα του Ιουνίου εγραψαν 4!
Ενας λοιπόν που εχει (πραγματικο) 3 στα Μαθηματικά της Γ Γυμνασίου, ειναι δυνατον να καταλαβει τη δυαδική αναζητηση στη Γ Λυκείου;
Πολύ δυσκολο εως αδυνατο!
Δεν ειναι οτι δεν θα διαβασει. Βεβαια οι περισσοτεροι ΔΕΝ διαβαζουν, απλα πηγαινοερχονται στο σχολείο, μην γελιόμαστε!
Δεν εχει τη δυνατοτητα, το potential, δεν φτανει το μυαλό του, πώς το λενε!

Οσο για το αν θα τελειώσουν ποτε το καποιο ΤΕΙ ΠΛηροφορικής, και από το ΓΕΛ καποιοι ΔΕΝ θα τελειώσουν το ΤΕΙ τους ή το (χαμηλής βασης) ΑΕΙ.

Εδω δηλαδή, θα πρεπει να ανοιξει η συζητηση για την Τεχνική Εκπαιδευση στην Ελλαδα!

Και παλι λεω: ειναι πολύ σωστα αυτα που επισημαινεις Γιαννη, αλλα ειναι σε θεωρητικό επίπεδο!
Δυστυχώς το επίπεδο των μαθητων των ΕΠΑΛ ειναι πολύ χαμηλό!
Τι να κανουμε! Ετσι ειναι "δομημενη" η Δευτεροβαθμια εκπαιδευση στην  Ελλαδα!

ΥΓ: Περιμενω τα σχολια για τον βαθμο δυσκολίας των σημερινων θεματων στα Ψηφιακά Συστήματα.

Δημητρης

dimitrios67

Παράθεση από: linap στις 21 Ιουν 2018, 03:04:29 ΜΜ
Στατιστικά ΕΠΑΛ 2017:
πολύ χρησιμο!
Βεβαια τα θεματα στην Πληροφορική ηταν υπερβολικά ευκολα το 2017.
Για να δουμε φετος τι θα γινει!

socnafs

Με μια πρωτη αναγνωση των στατιστικων φαινεται οτι με τα περσινα θεματα στον Τομεα Πληροφορικης, το 30% των μαθητων εχει απο 0 μεχρι 5000 μορια. Με τα φετινα θεματα το βλεπω στο 50%

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Πάντως προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η υποβάθμιση των ΕΠΑΛ οφείλεται και στους διδάσκοντες καθηγητές
που ναι μεν υπάρχει το κλίμα της χαλάρωσης αλλά το κυοφορούν και πολλές φορές το ενισχύουν!!!!!
Επομένως για την υποβάθμιση των ΕΠΑΛ εν πρώτοις  να αναλογιστούμε όλοι τις προσωπικές ευθύνες και μετά να βρούμε τα αίτια αλλού !!!!!
Στην τελική εάν οι μαθητές δεν αξίζει βάση της αξιολόγησής τους να προκριθούν στην επόμενη τάξη ας μένουν στάσιμοι στο ίδιο έτος έτσι ώστε να συνετίζονται !!!!!!

Vangelis

Να επισημάνω ότι τα θέματα δεν τα βάζουν άτομα  που έχουν κατέβει από τον Άρη  αλλά  συνάδελφοι που έχουν δουλέψει πολλά χρόνια σε ΕΠΑΛ και κάνουν το μάθημα αυτό.
Αν με 4 ώρες στη Β και 5 ώρες στη Γ Λυκείου οι μαθητές δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα κώδικα της μορφής:

Φέρε γράμμα προς γράμμα ένα   string            for j in epig
     Αν το γράμμα αυτό είναι  αυτό που ψάχνεις τότε       if j==SUMA
   αύξησε τον μετρητή του                               SUMA=SUMA+1

Τότε τα άτομα αυτά δεν κάνουν για προγραμματισμό (η άλλη εκδοχή είναι αυτή του Νέστορα).