πίνακες ή όχι

Ξεκίνησε από ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ, 26 Απρ 2017, 08:55:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Καλησπέρα. όταν μία άσκηση λύνεται χωρίς πίνακες και κάποιο παιδί την λύσει με πίνακες , υπάρχει περίπτωση να του την πάρουν λάθος;

Ευχαριστώ!

akalest0s

Αν η εκφώνηση ζητάει ρητά να λυθεί χωρίς πίνακες, τότε είναι λάθος η λύση. Στην καλύτερη να πιάσει κάποια μόρια. Αν δεν το λέει ρητά η εκφώνηση, γιατί να είναι λάθος;  ::)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Sergio

Σε θέμα Γ ή Δ (πρόβλημα) είναι απίθανο να υπάρξει σχετική οδηγία (να λυθεί χωρίς πίνακες ) .. ο μαθητής μπορεί να επιλέξει τη λύση που θέλει.. Εφόσον ΜΠΟΡΕΙ να χρησιμοποιήσει πίνακα ΔΕΝ υπάρχει λάθος ..  ΚΑΚΩΣ βέβαια, αφού ο μαθητής δεν επιδεικνύει την απαιτούμενη κριτική ικανότητα ώστε να αντιληφθεί "πότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί πίνακας" αλλά .. έτσι είναι η κατάσταση με το μάθημα και τα προβλήματα (θέματα Γ & Δ)

Στα άλλα θέματα (Α και Β) είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια υπόδειξη στο πλαίσιο της εκφώνησης οπότε, αν ζητηθεί να ΜΗΝ χρησιμοποιηθεί πίνακας, και ο μαθητής δώσει λύση με πίνακα είναι πιθανόν να χάσει ΟΛΕΣ τις μονάδες του ερωτηματος.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

vistrian

Εάν δεν είναι γνωστό το πλήθος των επαναλήψεων τότε ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να ΛΥΘΕΙ η άσκηση με πίνακα. Οι πίνακες στην ΑΕΠΠ είναι στατική δομή.
VR in Computing

dimpapadop

#4
Υπάρχουν και παραδείγματα όμως με (1) πίνακες μετρητών / αθροιστών κλπ... (συχνότητες), ή και παραδείγματα (2) του τύπου διαβάστε το πλήθος των μαθητών (με έλεγχο εγκυρότητας πχ μέχρι 500), και στη συνέχεια για καθε μαθητή διαβάστε την επίδοσή του κλπ...

Σε αυτές τις περιπτώσεις θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακες, αλλά απο την άλλη ιδίως στο 2ο παράδειγμα που έδωσα θα ήταν ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ... όπως λέει σωστά και ο Sergio παραπάνω όσον αφορά την κριτική ικανότητα του μαθητή-λύτη. (όχι ότι θα βαθμολογούνταν λιγότερο η λύση του με τις οδηγίες που ισχύουν).

Αν απο την άλλη στο 2ο παράδειγμα ανέφερε απλά διαβάστε το πλήθος των μαθητών και για κάθε μαθητή την επίδοση... ούτε κουβέντα για πίνακες. Όπως και σε άγνωστο πλήθος επαναλήψεων του τύπο διαβάστε όνομα, επίδοση μέχρι να δώσουμε σαν ονομα τη λέξη τέλος κλπ.

Τώρα στην Ερώτηση της Στέλλας, τι να πούμε... πχ το 2010 Θέμα Γ΄ θυμάμαι μας είχαν δοθεί οδηγίες "οι λύσεις με πίνακες -6 μόρια"  (αν και εκεί δια ροπάλου δεν έπρεπε να δώσεις λύση με πίνακες). Γενικά δεν θα πάρουν όλη την άσκηση λάθος, αλλά σεβαστό ποσοστό μορίων.

tdrivas

Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 26 Απρ 2017, 08:55:42 ΜΜ
Καλησπέρα. όταν μία άσκηση λύνεται χωρίς πίνακες και κάποιο παιδί την λύσει με πίνακες , υπάρχει περίπτωση να του την πάρουν λάθος;

Ευχαριστώ!

Αν η άσκηση δεν επιδέχεται καθόλου πίνακες λόγω αδυναμίας ορισμού θέσεων εξαρχής, τότε κόβονται μόρια αλλά όχι όλα.
Αν η άσκηση ΜΠΟΡΕΙ να λυθεί και με πίνακες, τότε εδώ και τρία, που προσωπικά διορθώνω, χρόνια δεν υπάρχει ποινή μορίων.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas