Παρακολούθηση της Ύλης από ΥΠΕΠΘ

Ξεκίνησε από theo, 07 Δεκ 2005, 02:02:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

theo

Συνάδελφοι σας χαιρετώ!!!!!
Κατ΄αρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ όλους για το Forum, η βοήθεια σας είναι πολύτιμη και αξιόλογη ιδιάτερα για νέους συναδέλφους( διδάσκω 2η χρονιά σε ενιαίο λύκειο).
Διάβασα τις απαντήσεις σχετικά μετην πορεία της ύλης. Η απορίες μου είναι η εξής :
-->από τη στιγμή που κάποιος κάνει παράλληλα το 2ο με το 7ο και 8ο όταν θα έρθει στιγμή να δηλώσει την ύλη θα δηλώσει τα κεφάλαια, τις σελίδες του 2ο, ή θα δηλώσει τις σελίδες τμηματικά που αφορούν τα αντίστοιχα κεφάλαια;
-->Όταν λέμε οτι  διδάσκετε παράλληλα με το 2ο το 7ο και το 8ο πόσες ώρες αφιερώνετε στην σύνταξη προγραμμάτων ; Ανταποκρίνονται οι μαθητές από την μία αλλαγή στην άλλη (δήλωση ή όχι μεταβλητών, κεφαλαία ή μικρά, ονοματολογία....σύμφωνα με ύλη του βιβλίου, γιατί από εκεί διαβάζουν);  ???
 Εγώ κάνω το εξής και θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας : Διδάσκω το 1ο , 2ο (εδώ αναφέρω πολλά στοιχεία από το 7ο και 8ο δεν γράφουμε όμως πρόγραμμα γιατί φοβάμαι να μην μπερδευτούν.....είναι που είναι ζαλισμένα από τις δομές) στη συνέχεια διδάσκω το 3ο. Στο 4ο και 6ο αφιερώνω 2 μαθήματα περίπου. Και μετά μπαίνω αποκλειστικά στην δημιουργία προγράμματος δηλ. 7ο, 8ο, 9ο κάνοντας ασκήσεις (ουσιαστικά επανάληψη)δίνοντας έμφαση στην δομή και σύνταξη ενός προγράμματος χωρίς να ξαναδιδάξω τις δομές αφού θεωρούνται ήδη γνωστά. Τέλος φυσικά κάνω το 10.  
 Είναι σωστή η σειρά που ακολουθώ ;;;; Μπορούν οι μαθητές να ανταποκριθούν σε παράλληλη διδασκαλία προγράμματος και αλγορίθμων ;;;;
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας εκ των προτέρων!!!!!
και συγνώμη αν έθεσα περισσότερα θέματα από ένα. Απλά οι 2 προβληματισμοί μου με οδήγησαν να ακολουθήσω αυτή τη δομή της διδασκαλίας που ανέφερα.  :)

nikosx

Κατα την άποψη μου, αυτή είναι η πιο κατάλληλη σειρά για την καλύτερη κατανόηση του αλγόριθμου και στη συνέχεια του προγράμματος. Αλλά αυτή είναι μόνο η άποψή μου :).

Νίκος Ξ.
Ηλ και Ηλ Μηχανικός

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Laertis

Συνάδελφε theo,

Η ύλη παρακολούθησης της ΑΕΠΠ ελέγχεται απο τους ΠΛΗΝΕΤ (συνήθως)  και αν συμβαίνει να είναι ενημερωμένοι ότι υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας του μαθήματος , ζητούν ξεχωριστά ανα κεφάλαιο τη ύλη που έχουμε διδάξει και στην συνέχεια αναφέρουν κατ'εκτίμηση στο Υπουργείο ποια σχολεία καθυστερούν. Έτσι κάνουν τουλάχιστο οι δικοί μας στην Α' Θεσ/νίκης εδώ και τρία χρόνια περίπου και κάπως έτσι υποθέτω θα έπρεπε να λειτουργούν όλοι.

Η σειρά που ακολουθείς είναι ακριβώς αυτή που ακολουθώ κι εγώ εδώ και 6 χρόνια που διδάσκω το μάθημα, οπότε μην ανησυχείς  ;)

Φιλικά
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

μανωλης

θα θελα να ρωτησω σχετικα με τα κεφ 4,6.Ποσες διδακτικες ωρες να αφιερωσω, και σε τι θεωρητικο βαθος να φθασω;
Τα διδασκω μεσα σε 3 διδακτικες ωρες και μπορω να πω πως αντιμετωπιζω αρκετες αποριες απο τους μαθητες.
Ευχαριστω.

P.Tsiotakis


Πέρσι, δήλωσα τέτοιο καιρό οτι έχω κάνει και το κεφάλαιο 8 (σπυροειδώς χωρίς το κεφάλαιο 3) και με πήραν τηλέφωνο από τη διεύθυνση στο σπίτι να ζητήσουν διευκρίνηση. Δεν τρόμαξα γιατί το περίμενα και τους εξήγησα την κατάσταση...

Δεν υπάρχει λόγος για πανικό λοιπόν...    ::)

Υπάρχουν δυο θέματα: Αναφερόμαστε σε μάθημα με ένα μαθητή (το λένε και ιδιαίτερο) ή σε τάξη; Στη δεύτερη περίπτωση μπορείς να πας στο εργαστήριο. Για μένα παρουσίαση της ΓΛΩΣΣΑΣ σημαίνει εργαστηριακό μάθημα, αλλιώς δεν το καταλαβαίνω γιατί πρέπει στο χαρτί να παίζουμε διπλά. Στο ιδιαίτερο λοιπόν η ΓΛΩΣΣΑ μπορεί να παρουσιαστεί αργότερα. ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ κατά την παρουσίαση των αλγορίθμων να τονίζουμε τους τύπους των μεταβλητών...

Για τα 4, 6 αρκούν 2 διδακτικές ώρες παρουσίασης, τα παιδιά να τα διαβάσουν καλά και άλλη μια ώρα (ίσως και λιγότερο) για κάλυψη συγκεκριμένων αποριών. Εδώ που τα λέμε το κεφάλαιο 6 δεν μπορεί να χωνευτεί και εύκολα απο τους μαθητές !!

Με εκτίμηση,

theo

Συνάδελφοι, χαίρομαι που η διδακτική προσέγγιση που ακολουθώ στο μάθημα συμπίπτει με τις δικές σας προσεγγίσεις. Ευχαριστώ πολυ για την ενημέρωση.
Να πω την αλήθεια δεν γνώριζα οτι ο υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ παρακολουθεί την ύλη και ενημερώνει στη συνέχεια το υπουργείο. Αυτό με καθησυχάζει αρκετά γιατί απευθυνόμαστε σε άτομα που πρέπει να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος και όχι σε άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με την αίθουσα διδασκαλίας.
Όσο για τα κεφ. 4 & 6 θα συμφωνίσω οτι είναι αρκετές 2 διδακτικές ώρες. Βοηθάει αρκετά επίσης να δωθούν κάποιες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, αντιστοιχισης ή σωστού-λάθους αποκλειστικά στην θεωρία των δυο αυτών κεφαλαίων για καλύτερη κατανόηση ορισμένων εννοιών.
Ευχαριστώ
 
 

μανωλης

Το σημαντικό είναι να υπάρχει αποτέλεσμα και  μια ροή του μαθήματος κατανοητή στα παιδιά από την αρχή της σχολικής χρονιάς .
Έτσι 1->2(στάση για ασκήσεις με ψευδογλωσσα με τις βασικές δομές) , 7->8(γλώσσα με τις βασικές δομές και διάφορες με ψευδογλωσσα), 4->6(θεωρία) μέχρι τα Χριστούγεννα .Επανάληψη των παιδιών τα Χριστούγεννα και μετά 3->6 ->10(Πίνακες- Υποπρογράμματα) που ακολουθώ  αλλα και πολλοί αλλοι συνάδελφοι νομίζω ότι έχει το ίδιο αποτέλεσμα .
Καλό είναι κατ την γνώμη μου να υπάρχει μια ενιαία κατεύθυνση και με τα τοπικά φροντιστήρια, έτσι ώστε τα παιδιά να μην μπερδεύονται.

veni

#7
Παιδιά τα πράγματα είναι απλά! Υπάρχουν κάποιοι στο υπουργείο που θέλουν να ολοκληρώσουν ένα  100% Γραφειοκρατικό έργο. Έτσι από την βαρετή υπνηλία των γραφείων τους στέλνουν και μαζεύουν χαρτιά αλλά και email (hi-tech).

Ως υπεύθυνος εδώ και 5 χρόνια της συμπλήρωσης και αποστολής των πινάκων παρακολούθησης της ύλης του σχολείου μου έχω να παρατηρήσω πως το ΠΡΟΒΛΗΜΑ είναι η σελίδα !
 πχ Ενα κεφάλαιο (όχι στην Ανάπτυξη) τελειώνει στη σελίδα 70 ή στην 71 όπου έχει και μια φωτογραφία ? Που να ξέρουν οι γραφιάδες που δεν έχουν πιάσει ποτέ τα βιβλία στα χέρια τους ? Σε πέρνει λοιπόν τηλέφωνο ένας "συνάδελφος-γραφείου" που μπορεί να μην εχει μπει ποτέ σε τάξη και με βαριεστημένο ύφος ψάχνει να βρει την αλήθεια ? Μα σε ποια σελίδα τελειώνει η ύλη στην 70 ή 71?

Γιαυτό ΛΑΤΡΕΥΩ το Δημόσιο.

Επιπλέον,
μήπως σας ρώτησε ποτέ κανείς ΠΩΣ βγάλατε την ύλη ?
σε πόσες ώρες ?

Έλα μωρέ κουταμάρες θα ρωτάμε ?
Έτσι ότι δηλώσουμε ΙΣΧΥΕΙ !

ΟΙ ΠΛΗΝΕΤ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ . Μην λέτε πράγματα που δεν υπαρχουν.

ΑΝ είχαμε_σύμβουλους_πληροφορικής   ΤΟΤΕ
 θα_ήταν_υπεύθυνοι_ενήμεροι
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Ας πορευτούμε λοιπόν μόνο με τον Αυτόματο Πιλότο και το Φιλότιμό μας όπως πορεύεται η κακόμοιρη εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια.

Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

Laertis

Φίλε και συνάδελφε veni

στην Α' Θεσ/νικης υπεύθυνος για τη συγκέντρωση και παρακολούθηση της ύλης είναι ο ΠΛΗΝΕΤ εδω και χρόνια και ζητά αναλυτικά σε ξεχωριστό φύλλο πέραν της "σελίδας" αναλυτική περιγραφή ανά κεφάλαιο.
Δεν ισχυρίζομαι πράγματα που δεν υπάρχουν, απλά ανέφερα το τι συμβαίνει εδώ.
Διακρίνω μια τάση ισοπέδωσης ή μου φαίνεται ; Υπάρχουν και άνθρωποι που κάνουν καλά τη δουλειά τους στο αγαπημένο σου Δημόσιο έστω και με το φιλότιμο που αναφέρεις...
Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα είναι καλά, αλλά απο την άλλη δε μ αρέσει να τα ισοπεδώνουμε όλα

Φιλικά
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis


Παιδιά ψυχραιμία, είμαστε όλοι από την ίδια πλευρά...

Vangelis

 ;D
Συνάδελφοι τυχαινει να είμαι ΠΛΗΝΕΤ στην Β Αθήνας και είμαι υπεύθυνος για την παρακολούθηση της ύλης εδώ και δύο χρόνια.  Κάθε φορά είχα πρόβλημα με την ύλη γιατί και κάποιος δήλωνε μια σελίδα του κεφαλαίου 8 και έπρεπε να μαντέψω ή να επικοινωνήσω μαζί του για να δω αν είναι πιο μπροστά ή πιο πίσω απο κάποιον που δήλωνε μια σελίδα του κεφαλαίου 4.   Εφέτος  πρόβλεψα και ζήτηση να στείλουν την ύλη αναφέροντας δύο περιοχές σελίδων  απο κεφάλαια 1-7 και χωριστά  7-10 και έγινε χαμός!!!!!
Είχα πολλές απορίες απο συναδέλφους τι ενοούσα!!! και αν είαι υποχρεωτικό να διδάξουν έτσι την ύλη.
Είμαι περίεργος τι θα δω τώρα στις αρχές του χρόνου που έχουμε συνάντηση.
Ευχές σε όλους για ένα καλύτερο 2006

Βαγγέλης Κανίδης

Sergio

Πάντως Βαγγέλη, εμένα μου δόθηκε «σαφώς» η οδηγία να αναφέρω ΜΙΑ σελίδα του βιβλίου (την τελευταία που δίδαξα) με το επιχείρημα ότι «οι παραλήπτες της αναφοράς γνωρίζουν πώς να την ερμηνεύσουν».  Δεν μου «επιτράπηκε» να δηλώσω δύο περιοχές σελίδων ενώ όταν εξήγησα πώς ακριβώς διδάσκω και με δεδομένο ότι έχω ολοκληρώσει τη διδασκαλία των 1, 2, 7, 8 μου υπαγορεύτηκε να δηλώσω την τελευταία σελίδα του 8 !!! ???
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

dafni_b

Καλημέρα και Χρόνια Πολλά,

είμαι καινούρια στην εκπαίδευση. Έχω αγχωθεί γιατί
από ό,τι κατάλαβα είμαι σχετικά πίσω στην ύλη.
Έχω τελειώσει το 2ο Κεφάλαιο (η αλήθεια είναι ότι τους έκανα πάρα πολλές ασκήσεις - γι αυτό καθυστέρησα), χωρίς να τους κάνω 7 και 8  παράλληλα. Και τώρα.... δεν ξέρω τί να κάνω. 7 και 8 και μετά το 3 ή κατευθείαν 3, 4 κ.λπ. όπως λέει το βιβλίο.  Στο 3ο στους πίνακες πόσες ώρες να αφιερώσω;


Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Στέλλα

Πέρισυ που το έκανα κι εγώ πρώτη φορά το μάθημα είχα βγάλει κι εγώ 1-2 μέχρι χριστούγεννα. Εγώ μετά έκανα 7-8 και μετά προχώρησα με 3... Τελείωσα την ύλη δύο βδομάδες πριν πάσχα. Νομίζω ότι 6 ώρες είναι καλά για 3 και μετά επιπλέον ασκήσεις με 9.