Πιλοτική λειτουργία ολοήμερου Γυμνασίου από το 2010

Ξεκίνησε από Wizard, 12 Ιουν 2009, 09:16:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

http://www.ert3.gr/news/et3newsbody.asp?ID=461082

Ακούγεται θετικό, αλλά μέχρι να δοθούν λεπτομέρειες, κρατώ μικρό καλάθι  :D
Μεταξύ άλλων αναφέρει (τα bold δικά μου):

Τη δημιουργία ολοήμερου γυμνασίου δρομολογεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μετά την έγκριση σχετικής πρότασης από το υπουργείο Παιδείας, ενώ εξετάζεται η πλήρης εφαρμογή του ολοήμερου δημοτικού. Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Σωτήρης Γκλαβάς, σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη για την «Παραγωγική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία», η λειτουργία του ολοήμερου Γυμνασίου προβλέπεται να ξεκινήσει πιλοτικά κατά τη σχολική χρονιά 2010-11, αρχικά σε ένα γυμνάσιο ανά νομό. Ακολούθως, μέρος του προγράμματος θα γενικευτεί στα σχολεία όλης της χώρας.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Ηλία Ματσακούρα, το διάστημα ως το 2010 θα είναι προπαρασκευαστικό, έτσι ώστε να γίνει η προετοιμασία για το πρόγραμμα σπουδών και τις υπόλοιπες ανάγκες του ολοήμερου Γυμνασίου.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Ετοιμαστείτε για συμπλήρωση ωραρίου το απόγευμα..........

P.Tsiotakis

Το σχολικό ωράριο θα είναι μεχρι τις 4

Προσωπικά, δεν το βρίσκω κακή ιδέα

stratosg

Αρκεί να γίνεται σωστή αξιοποίηση του χρόνου των παιδιών ώστε να αποκομίσουν κάποιο ώφελος, ή ας χρησιμοποιηθούν αυτές οι ώρες ως διάβασμα για την επόμενη μέρα, μήπως μπορέσει να επικοινωνήσει και η οικογένεια ως οικογένεια κι όχι ως συναιτερισμός τύπου "Δουλεύω - Πληρώνω - Διαβάζεις".
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παναγιώτη σίγουρα ακούγεται ως καλή ιδέα.
Πρέπει όμως να ρωτήσουμε και τους δασκάλους ή αυτούς που ασχολούνται στα ολοήμερα δημοτικά, είναι ικανοποιημένοι από την εφαρμογή της ιδέας του ολοήμερου δημοτικού;
Γιατί αν είναι έτσι και το ολοήμερο Γυμνάσιο..........................

merlin

Φυσικά και είναι καλή ιδέα το ολοήμερο Γυμνάσιο, το ολοήμερο Λύκειο κλπ κλπ.
Να ρωτήσω όμως κάτι πολύ σημαντικό (για μένα);
Τι θα τρώνε οι μαθητές μέχρι τις 4; Σάντουιτς; Τυρόπιτες; Στην Ρόδο πάντως που ήμουν σε ολοήμερο Δημοτικό, τα παιδιά έτρωγαν γαριδάκια(!). Θα μου πείτε, τι να φάνε, μήπως είχε κανονικό φαγητό το σχολείο; Μήπως, έστω, υπήρχε μια τραπεζαρία να καθήσουν να φάνε σαν άνθρωποι το φαγητό της μαμάς τους;

Δεν είναι φυσικά μόνο το φαγητό το θέμα, απλά το αναφέρω σαν κάτι χειροπιαστό (υποτίθεται ότι όλα τα άλλα έχουν λυθεί, έχουμε το απαραίτητο εκαπιδευτικό δυναμικό, είναι άρτια εκπαιδευμένο για την συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχει ο απαιτούμενος εξοπλισμός, η κατάλληλη διάθεση από μέρους μας, κλπ κλπ κλπ)

 
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

P.Tsiotakis

http://esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1625&Itemid=231

Στη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης σ'υμφωνα με πληροφορίες φέρεται να επήλθε συμφωνία για :
-Διετή Προσχολική Εκπάιδευση (Νηπιαγωγείο), και
-Επιμείκινση του ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσιο και Λύκειο μέχρι στις 4 το απόγευμα

Circle

Παράθεση από: merlin στις 16 Ιουν 2009, 12:37:56 ΜΜ
Φυσικά και είναι καλή ιδέα το ολοήμερο Γυμνάσιο, το ολοήμερο Λύκειο κλπ κλπ.
Να ρωτήσω όμως κάτι πολύ σημαντικό (για μένα);
Τι θα τρώνε οι μαθητές μέχρι τις 4; Σάντουιτς; Τυρόπιτες; Στην Ρόδο πάντως που ήμουν σε ολοήμερο Δημοτικό, τα παιδιά έτρωγαν γαριδάκια(!). Θα μου πείτε, τι να φάνε, μήπως είχε κανονικό φαγητό το σχολείο; Μήπως, έστω, υπήρχε μια τραπεζαρία να καθήσουν να φάνε σαν άνθρωποι το φαγητό της μαμάς τους;

..


Και η δική μου αποψη είναι οτι  αυτό δηλ το μεσημεριανό τους φαγητό κ η δυνατότητα μιας σχετικής ξεκούρασης είναι πολύ σημαντικά. Τα ανήψια μου, παρακολουθούσαν ολοήμερο Δημοτικό, μα οι έλλειψη των παραπάνω συν οι ώρες ως τις 4, κούραζαν απίστευτα τα μικρά. Για αυτό κ διέκοψαν.

Είναι λυπηρό τα μικρά παιδιά και οι έφηβοι, να είναι τόσο σκληρά εργαζόμενοι τελικά. Σκεφτείτε ότι πρέπει να σηκώνονται περίπου στις 7 και θα τελειώνουν στις 4 συν το διάβασμα που θα ακολουθεί.

Καλό το ολοήμερο σχολείο κ βοηθά την οικογένεια όταν κ οι δύο γονείς πρέπει να εργαστούν. Μα ο ρόλος του πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από μια "άτσαλη" χρονική απασχόληση των παιδιών.

Απαιτούνται και νέα προγράμματα σπουδών, και υποδομές που θα διευκολύνουν μαθητές κ εκπαιδευτικούς.

iliasthes

Καλό είναι να αντιγράφουμε τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλά πρέπει να συνοδεύονται και από τις ευρωπαϊκές υποδομές. Επίσης, πρέπει να προσαρμόζονται και στην ελληνική πραγματικότητα. Θα περιγράψω το πρόγραμμα ενός άλλου σχολείου σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Στα πλαίσια του προγράμματος Comenius me 21 μαθητές μου, επισκεφθήκαμε ένα επαγγελματικό επαρχιακό λύκειο στην Γαλλία.Για την ακρίβεια ήταν κάτι σαν τις δικές μας ΕΠΑΣ.  Ένα σχολείο με 200 μαθητές περίπου όσο και το σχολείο που υπηρετούσα εκείνη την χρονιά. Το κτίριο του σχολείου ήταν περίπου 2,5 φορές μεγαλύτερο από το δικό μας, γιατί πολύ απλά είχε οικοτροφείο (με προσωπικό, φύλαξη κλπ το οποίο κλείδωνε στις 8 το πρωί και ξεκλείδωνε στις 5 που τελειώναν τα μαθήματα) για παιδιά που ερχόταν από γειτονικά χωριά και θέλανε να αποφεύγουν τις μετακινήσεις, είχε εστιατόριο στο οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί (με μια χρέωση 100 ευρώ τον μήνα οι καθηγητές) τρώγανε πρωϊνό, μεσημεριανό και βραδινό, γυμναστήριο και έναν χώρο που άνηκε στους μαθητές και τον διαχειρίζονταν οι μαθητές μόνοι τους. Το εστιατόριο είχε 5 άτομα προσωπικό για μαγείρεμα-καθαριότητα, αλλά το προσωπικό δεν καθάριζε τον χώρο εστίασης των μαθητών. Οι μαθητές ξεπλέναν τα πιάτα τους,αφού πετούσαν τα αποφάγια και ο τελευταίος σε κάθε τραπέζι καθάριζε το τραπέζι και έβαζε εκεί που έπρεπε τις καρέκλες του τραπεζιού. Το προσωπικό απλά σφουγγάριζε.

Τα μαθήματα διαρκούσαν από τις 8 έως τις 12:30. Στις 12:30 ήταν το μεγάλο διάλειμμα για μεσημεριανό. Όσοι δεν θέλανε να φάνε στο εστιατόριο πηγαίνανε στο σπίτι τους ή οπουδήποτε έξω από το σχολείο.Σημειώνω πως στις 12:30 νεκρώναν τα πάντα στην Γαλλία. Ακόμα και τα μαγαζιά, ακόμα και πολυκαταστήματα κλείναν για φαγητό. Εδώ που να πάει να φάει το παιδί όταν ο γονιός γυρίζει στις 15:30 για φαγητό? Σε 13 μέρες παραμονής δεν είδα σε κάδο ή οπουδήποτε αλλού, σακκουλάκι από γαριδάκι, χαρτί απο τυρόπιττα ή κρουασάν ή οτιδήποτε άλλο. Όχι απλά απαγορευόταν, αλλά οι καθαρίστριες, αρνιόταν να μαζέψουν (δεν ήταν στις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με την κλαδική τους σύμβαση) από θρανίο πάτωμα κλπ οτιδήποτε αντικείμενο μπορεί να έχει ακουμπήσει σε στόμα τρίτου.

Μετά τις 2 ήταν η ώρα των προγραμμάτων. Πολιτιστικά, περιβαλλοντικές διαθεματικές εργασίες κλπ. Όλα προσμετρώνταν στο ωράριο. Το διδακτικό ωράριο από την πρώτη μέχρι την τελευταία μέρα υπηρεσίας είναι 18 ώρες. Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα (πχ θέατρο) μπορεί να καλύψει μέχρι 6 ώρες ωράριο, οι οποίες όμως πραγματοποιούνται κάθε βδομάδα. Επειδή υλοποιώ θέατρο κάθε χρόνο στο σχολείο, πρόβες κάνουμε κάθε σάββατο ή καθημερινές μετά το σχολείο και επειδή τα πάσο των παιδιών δεν ισχύουν μετά το ωράριο του σχολείου (αυτή η συμφωνία ισχύει με τα ΚΤΕΛ) κάθε φορά κάνουμε τους ταξιτζήδες με τον συνάδελφο.  Φυσικά υπήρχε στην διάθεση μια αξιόλογότατη βιβλιοθήκη με υπεύθυνη βιβλιοθηκονόμο και όχι επιμορφωμένο-η, φιλόλογο, φυσικό, πληροφορικό και γενικά όποιον δεν συμπλήρωνε ωράριο.

Οι μαθητές δεν πατούσαν ποτέ στον τομέα διοίκησης. Υπήρχε ξεχωριστό τμήμα για τα μαθητικά θέματα με γραμματεία και 4-5 άτομα προσωπικό που ασχολούνταν μόνο με τα μαθητικά θέματα (απουσίες, ωρολόγιο πρόγραμμα τμημάτων κλπ). Ξεχωριστή γραμματεία με ανάλογο προσωπικό για τα διοικητικά θέματα και τα θέματα των καθηγητών (μισθοδοσία, εξοπλισμός σχολείου κλπ).Οι καθηγητές είχαν απλά άγνοια για τα παραπάνω θέματα. Στην διάθεση των καθηγητών υπήρχε ένα μικρό σαλονάκι, όπου εκεί πίναν τον καφέ τους και όχι άλλοι να πίνουν καφέ και να κάνουν χαβαλέ και άλλοινα κάνουνε δουλειά. Η αίθουσα συνεδριάσεων (ένα κόσμημα πραγματικά) ήταν πράγματι μόνο για συνεδριάσεις. Για τους καθηγητές υπήρχανε μερικά γραφεία (4 τον αριθμό), όπου το καθένα είχε δύο θέσεις εργασίας με Η/Υ και εκεί μπορούσαν να εκτελέσουν όλες τις εργασίες τους (προετοιμασία διδασκαλίας, καταχώριση βαθμολογιών κλπ). Μάλιστα υπήρχε ένα ενιαίσο πληροφοριακό σύστημα, όπου ο κάθε καθηγητής με τον κωδικό του διαχειριζόταν τα πάντα. Πχ καταχωρούσε τους βαθμούς του, ή άφηνε σε ηλεκτρονική μορφή σημειώσεις προς τον γραμματεία για να μοιραστούν στους μαθητές την επομένη.


Θα μπορούσα να πω πολλά περισσότερα, αλλά και δεν θέλω να σας κουράσω και στενοχωριέμαι κι όλας όταν τα θυμάμαι. Και παρόλα αυτά πιστεύω πως το κόστος ανά μαθητή που πληρώνει το γαλλικό δημόσιο δεν είναι πολύ υψηλότερο από το αντίστοιχο στην Ελλάδα, απλά υπάρχει πολύ καλύτερη αξιοποίηση κάθε πόρου που χρησιμοποιούνε.