ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 20 Ιουν 2018, 09:59:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

seibei

@Γιάννης Αναγνωστάκης

1. Δεν υπάρχει βάση εισαγωγής. Κακώς κατ' εμέ αλλά δεν υπάρχει.

2. Ακόμα και αν υπήρχε βάση, υπάρχουν υποψήφιοι που διαγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις, σε διαφορετικά μαθήματα!!!
Συνεπώς, βάζοντας δύσκολα θέματα στον προγραμματισμό, το μόνο που πραγματικά καταφέρνεις είναι να παραχωρήσεις θέσεις σε υποψηφίους άλλης ειδικότητας που δεν έχουν καν εξεταστεί στον προγραμματισμό. Αυτό θέλουμε;

Παράθεση από: ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ στις 21 Ιουν 2018, 05:35:38 ΜΜ
Στην τελική εάν οι μαθητές δεν αξίζει βάση της αξιολόγησής τους να προκριθούν στην επόμενη τάξη ας μένουν στάσιμοι στο ίδιο έτος έτσι ώστε να συνετίζονται !!!!!!

Δεν συμβαίνει πουθενά αυτό. Ούτε στα ΓΕΛ ούτε πουθενά. Καλώς, κακώς, δεν συμβαίνει.


Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: seibei στις 21 Ιουν 2018, 06:21:52 ΜΜ
@Γιάννης Αναγνωστάκης

1. Δεν υπάρχει βάση εισαγωγής. Κακώς κατ' εμέ αλλά δεν υπάρχει.

2. Ακόμα και αν υπήρχε βάση, υπάρχουν υποψήφιοι που διαγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις, σε διαφορετικά μαθήματα!!!
Συνεπώς, βάζοντας δύσκολα θέματα στον προγραμματισμό, το μόνο που πραγματικά καταφέρνεις είναι να παραχωρήσεις θέσεις σε υποψηφίους άλλης ειδικότητας που δεν έχουν καν εξεταστεί στον προγραμματισμό. Αυτό θέλουμε;

Δεν συμβαίνει πουθενά αυτό. Ούτε στα ΓΕΛ ούτε πουθενά. Καλώς, κακώς, δεν συμβαίνει.

Αν ξαναδιαβασεις το post μου, στη πρώτη πρόταση, θα δεις με ποια προϋπόθεση παραθέτω τα επιχειρήματα

Και στην τελική αν οι άλλοι κλάδοι κοροϊδεύουν τους μαθητές με αστεία θέματα, δημιουργώντας στρατιές αιώνιων φοιτητών, πρέπει να το κάνουμε και μεις για να έχουμε κόσμο;;;;

Obelix

Μα με την υπάρχουσα δομή του συστήματος, με τέτοια θέματα δεν αποφεύγεις τις στρατιές αιωνίων φοιτητών. Απλά θα είναι....από άλλη ειδικότητα.

@ Γιάννης Αναγνωστάκης

Το σκεπτικό σου δεν με βρίσκει αντίθετο, αλλά δεν γίνεται να μας ενδιαφέρει μόνο αυτό. Με το υπάρχον σύστημα εννοώ και την  κατανομή σχολών, μπορούμε πιστεύω φέτος
να μιλάμε για αδικία.
Επίσης, τα νέα βιβλία σε σχέση με την εποχή της Pascal είναι πολύ λογικό (και σωστό) να ανεβάσουν το επίπεδο
των θεμάτων, εφόσον οι καθηγητές και οι μαθητές έχουν στα χέρια τους νέα εργαλεία.
Αλλά ήταν λίγο εώς πολύ απότομη η αλλαγή επιπέδου...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: dimitrios67 στις 21 Ιουν 2018, 03:07:49 ΜΜ
αγαπητε Γιαννη,
το οτι υπηρχαν αυτα στο βιβλίο ΔΕΝ σημαινει οτι τα παιδια μπορουσαν να τα κατανοήσουν και να τα γραψουν.
Εχεις διδαξει ποτε σε ΕΠΑΛ;
Εαν οι μαθητες του ΕΠΑΛ μπορουσαν να κατανοησουν αυτες τις εννοιες τοτε ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ σε ΕΠΑΛ, αλλα σε γενικό Λυκειο.
Πρεπει να το καταλαβουμε αυτο.Ολα αυτα που λες σωστα ειναι, αλλα δεν μπορουν να εφαρμοστουν σε μαθητες με το επιπεδο των μαθητων ΕΠΑΛ στην Ελλαδα!
Φετος εκανα μαθημα σε Γυμνασιο, απο το οποίο 7 παιδια γραφτηκαν σε ΕΠΑΛ, δυο εξ αυτων στην Πληροφορικη.
Ξερετε τι βαθμους ειχαν στα Μαθηματικά; Δεκα! Που στην πραγματικοτητα ειναι 3! Στο τελικό διαγωνισμα του Ιουνίου εγραψαν 4!
Ενας λοιπόν που εχει (πραγματικο) 3 στα Μαθηματικά της Γ Γυμνασίου, ειναι δυνατον να καταλαβει τη δυαδική αναζητηση στη Γ Λυκείου;
Πολύ δυσκολο εως αδυνατο!
Δεν ειναι οτι δεν θα διαβασει. Βεβαια οι περισσοτεροι ΔΕΝ διαβαζουν, απλα πηγαινοερχονται στο σχολείο, μην γελιόμαστε!
Δεν εχει τη δυνατοτητα, το potential, δεν φτανει το μυαλό του, πώς το λενε!

Οσο για το αν θα τελειώσουν ποτε το καποιο ΤΕΙ ΠΛηροφορικής, και από το ΓΕΛ καποιοι ΔΕΝ θα τελειώσουν το ΤΕΙ τους ή το (χαμηλής βασης) ΑΕΙ.

Εδω δηλαδή, θα πρεπει να ανοιξει η συζητηση για την Τεχνική Εκπαιδευση στην Ελλαδα!

Και παλι λεω: ειναι πολύ σωστα αυτα που επισημαινεις Γιαννη, αλλα ειναι σε θεωρητικό επίπεδο!
Δυστυχώς το επίπεδο των μαθητων των ΕΠΑΛ ειναι πολύ χαμηλό!
Τι να κανουμε! Ετσι ειναι "δομημενη" η Δευτεροβαθμια εκπαιδευση στην  Ελλαδα!

ΥΓ: Περιμενω τα σχολια για τον βαθμο δυσκολίας των σημερινων θεματων στα Ψηφιακά Συστήματα.

Δημητρης

Υποστηρίζω φροντιστηριακά παιδιά του ΕΠΑ.Λ για παραπάνω απο μία δεκαετία, και ξέρω ότι αν το επίπεδο στο φροντιστήριο είναι χ, στο σχολείο είναι το πολύ χ/2

Παιδί το οποίο δεν μπορεί να καταλάβει για παράδειγμα τη λογική της δυαδικής αναζήτησης είναι δυνατόν να τα καταφέρει στο πανεπιστήμιο?

Παιδί το οποίο δεν έχει κοπιάσει στη ζωή του και πηγαινοέρχεται στο σχολείο, πρέπει να σπουδάζει;

H δική μου απάντηση ειναι ξεκάθαρα όχι. Ας σταματήσουν την δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑ.Λ και ας έχουν έναν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό αυτα τα σχολεία

Τα θέματα των ψηφιακών συστημάτων είναι πολύ πολύ απλά, είναι δώρο προς τους μαθητές, που θα μπουν όμως σε μία σχολή και δεν θα την τελειώσουν, αν δεν αντιγράψουν ή δεν πληρώσουν ένα σκασμό χρήματα για  υποστηρικτικά μαθήματα. Αυτό θέλουμε;

linap

Προφανώς, αυτό που θέλουμε είναι να μην έχουμε μαθητές.
Ούτε στα σχολεία, ούτε στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.

Το επίπεδο των παιδιών (και δε μιλάω μόνο για ΕΠΑΛ) φθίνει χρόνο με το χρόνο.
Κάθε πέρσι και καλύτερα.
Και αυτό θα σας το βεβαιώσουν και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε Γυμνάσια, και σε ΓΕΛ, και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δεν ξέρω ποια είναι η λύση (συζήτηση κάνουμε), αλλά είμαι σχεδόν σίγουρη πως η λύση δεν είναι να δυσκολέψει το επίπεδο της Πληροφορικής μόνο.
Στο σχολείο που εργάζομαι, γίνεται τέτοιος προσηλυτισμός για τις ειδικότητες, που μία τέτοια δυσκολία στο επίπεδο των θεμάτων της πληροφορικής (μόνο, το τονίζω αυτό), το μόνο αποτέλεσμα που θα φέρει, θα είναι να πάνε τα παιδιά στις άλλες ειδικότητες. Βούτυρο στο ψωμί των άλλων ειδικοτήτων, κοινώς.

Οπότε σε λίγο, να δούμε ποιος θα μείνει να κάνει μάθημα σε ποιον. Νομίζω θα κάνουμε μάθημα ο ένας στον άλλο στο τέλος :)
Τότε είναι σίγουρο πως θα μπορούμε να ανεβάσουμε το επίπεδο όσο θέλουμε!! :)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Αν τα παιδιά πείθονται με αυτό το τρόπο για την επιλογή τους, τότε το πρόβλημα είναι αλλού...και όχι αν υπάρχουν 20-25/100 δύσκολα μόρια στο ένα από τα δύο μαθήματα ειδικότητας

Διδάσκω και σε ιδιωτικό σχολείο και καταλαβαίνω απόλυτα τι μου λεέτε....

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

φίλε Γιάνννη συμφωνώ με αυτά που λες, απλά καλώς ή κακώς υπάρχει και μία "πραγματικότητα" που λέει πως (πάλι καλώς ή κακώς) το επίπεδο είναι γενικά χαμηλό ... καλό είναι προφανώς να υπάρχει μία διαβάθμιση στα θέματα ... όμως κατά την γνώμη μου το επίπεδο στα θέματα φέτος ανέβηκε σε μεγάλο ποσοστό ... μέχρι πέρυσι η δυσκολία ήταν 5/10 νομίζω, όλοι έγραφαν, φέτος (πολύ ξαφνικά) πήγαμε στο 8 με 9/10 απότομα ..  και σίγουρα παίζει ρόλο γενικά πως τα θέματα των υπόλοιπων μαθημάτων παρέμειναν στον 5/10, ειδικά από τη στιγμή (διορθώστε με αν κάνω λάθος) που υπάρχουν και κοινές σχολές  ..

taxata

#82
Πριν εκφράσω τη δική μου άποψη να παραθέσω συγκεντρωτικά για να υπάρχει εποπτική εικόνα:

Γ Δ Θέμα 2014
Γ Δ Θέμα 2015
Γ Δ Θέμα 2016
http://users.sch.gr/chatzipap/exams_programming/2/

Γ & Δ Θέμα 2017
Γ & Δ Θέμα 2018
http://users.sch.gr/chatzipap/exams_programming/

και να ζητήσω από όλους που πιστεύω έχουμε ως προτεραιότητα το καλό των μαθητών μας και στη συνέχεια όλα τα υπόλοιπα
να κάνουμε στο μυαλό μας τη γραφική παράσταση 
όπου στον άξονα xx' να είναι τα έτη
και στον yy' να είναι ο βαθμός "δυσκολίας" των θεμάτων
στη συνέχεια να "υπολογίσουμε" τις κλίσεις της τεθλασμένης γραμμής

... και επειδή ο σχολικός χρόνος πιέζει https://www.youtube.com/watch?v=-YEG9DgRHhA στον προσωπικό
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

evry

Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η δυσκολία των θεμάτων αλλά ότι μπαίνουν στις ίδιες σχολές δίνοντας διαφορετικά μαθήματα με διαφορετικό συντελεστή δυσκολίας. Θα πρέπει να υπάρξει μια διαμαρτυρία από την ΠΕΚΑΠ για το θέμα αυτό. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνει κάποιος σε τμήμα πληροφορικής χωρίς να έχει δώσει μάθημα προγραμματισμού.
Επίσης να θυμίσω ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ εισάγονται στα ΑΕΙ δίνοντας όχι τα μαθηματικά κατεύθυνσης του Λυκείου αλλά το μάθημα γενικής παιδείας "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής", αν δεν κάνω λάθος. Ουσιαστικά οδηγούν μαθητές σε σπουδές που δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρώσουν. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για έγκλημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2018, 09:47:34 ΠΜ
αν δεν κάνω λάθος.

Δεν κάνεις λάθος, μάλιστα σε κουτσουρεμένη ύλη (όπως αντίστοιχα και οι υποψήφιοι από ΓΕΛ). Επικρατεί η αίσθηση ότι τα παιδιά πρέπει να αντιμετωπίζονται ως χαζά. Α, αυτό είναι δύσκολο εκείνο είναι περίπλοκο κτλ

Το δείγμα μου, εξαιρετικά περιορισμένο, πήγαν στα Μαθηματικά γράψανε τα Σ/Λ (και αυτά στην τύχη) και αποχώρησαν.

clitos

Άν επιτρέπεται μια συνεισφρορά και σύγκριση. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ σε πλειοψηφία απλά έχουν τεράστια κενά. Δηλαδή δεν είναι πιο χαμηλό πάντα το επίπεδο. Είμαι σε ΕΠΑΛ 8 χρόνια και πρίν σε ΓΕΛ 3. Το επίπεδο συνήθως (χωρίς γενικευσεις που είναι λάθος) είναι καλύτερο, λόγω ενασχόλησης των παιδιών- γονέων στο σπίτι . Δλδ ή φροντηστήρια ή διάβασμα με το παιδί στο Γυμνάσιο.
Ωστόσο να πώ για ένα λογικό (για μένα )λάθος. Και οι μαθητές των ΓΕΛ που μπάινουν σε αντίστοιχες σχολές (όχι όλοι) χρειάζονται προσπάθεια για να τελειώσουν τις σχολές του. Οι μαθητές του σχολείου μου που περάσαν σε ΑΕΙ πέρυσι ναι τα βρήκαν δύσκολα, αλλά όχι  δεν τα παράτησαν και βέβαια στα μαθήματα που ανταποκρίνονταν στην ειδικότητα τους σκίσανε 9-10 χωρίς δυσκολιά.(Και βέβαια στο νησί που είμαι δεν υπάρχουν φροντηστήρια για ειδικότητες οπότε κάνουμε εμείς εξτρά μαθήματα εδώ και χρόνια ε?) Είναι λάθος να υποβιβάζουμε τους μαθήτές μόνο των ΕΠΑΛ όταν αυτό που συμβαίνει είναι απλά η υποβίβαση της αξίας της γνώσης στην συγχρονη εποχή.
Επειδή όλα αυτά είναι μεγάλες κουβέντες , το όλο πρόβλημα βρίσκεται στο οτι δεν διαγωνίζονται μόνο οι μαθητές τομέα Πληροφορικής. Οπότε με τις υπάρχουσες συνθήκες, μιλάμε για αδικία- ανισότητα. Αυτά είναι τα προβλήματα και απο εκεί και η κριτκη για τα φετεινά θέματα.
(BTW: ένας μαθητής μου έλυσε  το Γ με 24 if.. θα κοπόυν μονάδες λέτε? Εγώ του είπα ότι είναι λάθος αλγοριθμικής λογικής, και η απάντηση πολύ σωστή απο τον μαθητή: " Απο το να το άφηνα κενό καλύτερα")

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: clitos στις 22 Ιουν 2018, 12:06:16 ΜΜ
Άν επιτρέπεται μια συνεισφρορά και σύγκριση.
Είναι λάθος να υποβιβάζουμε τους μαθήτές μόνο των ΕΠΑΛ όταν αυτό που συμβαίνει είναι απλά η υποβίβαση της αξίας της γνώσης στην συγχρονη εποχή.

(BTW: ένας μαθητής μου έλυσε  το Γ με 24 if.. θα κοπόυν μονάδες λέτε? Εγώ του είπα ότι είναι λάθος αλγοριθμικής λογικής, και η απάντηση πολύ σωστή απο τον μαθητή: " Απο το να το άφηνα κενό καλύτερα")

Εγώ έχω πάντα 2-3 μαθητές (πάντα σε 1 τμήμα πληρ/κής), οι οποίοι είναι συνειδητοποιημένοι. Φέτος συνάντησα έναν περσινό μαθητή, ο οποίος μπήκε χαλαρά στο ΤΕΙ Αθήνας και περνά τα μαθήματα με άνεση. Και είναι ΕΠΑΛ.
Για το άλλο με το ιφ, επειδή τέθηκε, ο βαθμολογητής είναι υποχρεωμένος να δεχτεί κάθε αποδεκτή λύση ως σωστή, εκτός αν η εκφώνηση τον υποχρέωνε να χρησιμοποιήσει δομή επανάληψης.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gbougioukas

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2018, 09:47:34 ΠΜ
Επίσης να θυμίσω ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ εισάγονται στα ΑΕΙ δίνοντας όχι τα μαθηματικά κατεύθυνσης του Λυκείου αλλά το μάθημα γενικής παιδείας "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής", αν δεν κάνω λάθος. Ουσιαστικά οδηγούν μαθητές σε σπουδές που δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρώσουν. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για έγκλημα.

Δηλαδή, για την ίδια σχολή, κάποιος που θα δώσει Μαθηματικά Προσανατολισμού (Ανάλυση) από ΓΕΛ και θα πάρει βαθμό 2.0 και θα περάσει (γιατί αυτό γίνεται),  έχει περισσότερες πιθανότητες να ολοκληρώσει τις σπουδές του από αυτόν που θα δώσει Στατιστική από ΕΠΑΛ (ό,τι βαθμό και να πάρει ο τελευταίος); Υπενθυμίζω ότι πέρυσι σχεδόν το 26% των υποψηφίων της Ο.Π. Θετικών Σπουδών στα ημερήσια ΓΕΛ έγραψε στα Μαθηματικά Προσανατολισμού μέχρι 5. Στην δική μας Ο.Π. σχεδόν το 49% έγραψε μέχρι 5. Στην Ο.Π Θετικών Σπουδών σχεδόν το 56% έγραψε μέχρι την βάση. Στην δική μας Ο.Π σχεδόν το 83% έγραψε μέχρι την βάση.

Οπότε, το ζήτημα, όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, δεν είναι γιατί δεν επεκτείνεται η Ανάλυση στα ΕΠΑΛ, αλλά γιατί έχει τέτοια ποσοστά αποτυχίας στα ΓΕΛ. Και επίσης για πόσο θα μπορεί να συνεχίζεται αυτό. Και ποιοι υπόκεινται τις συνέπειες..

Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

evry

Δεν γίνεται καθόλου αυτό. Παίρνεις μια μεμονωμένη περίπτωση και γενικεύεις, και λυπάμαι που ακούω ένα τέτοιο επιχείρημα.
Παράθεση από: gbougioukas στις 22 Ιουν 2018, 06:15:09 ΜΜ
Δηλαδή, για την ίδια σχολή, κάποιος που θα δώσει Μαθηματικά Προσανατολισμού (Ανάλυση) από ΓΕΛ και θα πάρει βαθμό 2.0 και θα περάσει (γιατί αυτό γίνεται).
Καταρχήν με 2.0 μαθηματικά δεν περνάς σε καλή σχολή πληροφορικής ή Πολυτεχνείο. Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής:
Από τη μια θα έχουμε φοιτητές από τη θετική με 13 και πάνω στα μαθηματικά που θα ξέρουν και φυσική και από την άλλη φοιτητές που δεν θα έχουν κάνει καθόλου φυσική, και αρκετά απλά μαθηματικά. Όσοι ασχολούνται ξέρουν ότι ένα 14 στα μαθηματικά κατεύθυνσης ισοδυναμεί με 19-20 στα γενικής παιδείας. Ας σκεφτούμε λίγο την πορεία αυτών των φοιτητών σε ένα καλό τμήμα πληροφορικής ή μηχανικών η/υ όπου θα έχουν μαθήματα σχετικά με hardware Ηλεκτρονική τηλεπικοινωνίες άρα θέλουν φυσική και φυσικά θεωρητική πληροφορική που απαιτεί να έχεις πολύ καλή σχέση με τα μαθηματικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bugman

Το θέμα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές θεωρούν το επαγγελματικό λύκειο, ως  Β' κατηγορίας.
Επειδή έχω βγάλει τεχνικό λύκειο, και τότε στην τρίτη λυκείου υπήρχε ξεχωριστό τμήμα για δέσμη (οπότε ο μαθητής έχανε την ειδικότητα που είχε ξεκινήσει από τη Β Λυκείου), διαπίστωσα όταν πήγα σε ΤΕΙ, ότι ακόμα και εκείνα τα άτομα που πέρασαν χωρίς δέσμη, δεν είχαν πρόβλημα, μαθησιακό, διότι ό,τι κάναμε θεωρούνταν ό,τι γίνεται από την σρχή. Μας έλεγαν χαρακτηριστικά, ξεχάστε ότι μάθατε.