Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:46:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ γίνεται γενικός σχολιασμός για τα θέματα

kLee

Λίστα? Έλεος...

Αφού δεν τους ρώτησαν και για το blockchain πάλι καλά....
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

maria.k.

Έλεος!!!!!
Σπαζοκεφαλιά με 10 μονάδες στις πανελλαδικές!!!!!
Και φυσικά μιλάω για το Β2.
Κρίμα να κρίνονται από αυτό οι υποψήφιοι!!!!
Αυτό είναι σαν τα αινίγματα του ακούγονται στα καφενεια!

tropheus

Πάρα πολύ εύκολα θέματα. Πιο εύκολα "πεθαίνεις"  :angel:

Τραγικό το Β2 !!!

VAIOS

Μήπως δόθηκε καμία διευκρίνηση;

SuperTz

Στο Β2 πρόσθεσαν ότι για t = 0  ήταν ΜΟΝΟ ο πελάτης 1 (πρόσθεσαν το Μόνο)

mias

Θέμα Α
Α1
Το 3 ήθελε προσοχή στην ανάγνωση

Α2 + Α3 αναμενόμενη θεωρία

Α4+Α5 δυο πολύ πολύ εύκολες ασκήσεις

Θέμα Β

Β1 καλή παρατηρητικότητα
Β2 ο ορισμός της σπαζοκεφαλιάς. (τραγική επιλογή) >:D  >:(

Θέμα Γ
Καμία απολύτως δυσκολία ακόμα και για μαθητές με ελάχιστη εμπειρία

Θέμα Δ
Συνδυασμός μεθοδολογιών δυσδιάστατων πινάκων με υποπρόγραμμα και μάλιστα πολύ ευκολότερες από τις 2 προηγούμενες χρονιές

Θεωρώ πως το Θέμα β θα κρίνει τους αρίστους και συγκεκριμένα το β2.  :police:

kLee

Παράθεση από: mias στις 27 Μαΐου 2016, 12:10:45 ΜΜ
Θέμα Α
Α1
Το 3 ήθελε προσοχή στην ανάγνωση

Α2 + Α3 αναμενόμενη θεωρία

Α4+Α5 δυο πολύ πολύ εύκολες ασκήσεις

Θέμα Β

Β1 καλή παρατηρητικότητα
Β2 ο ορισμός της σπαζοκεφαλιάς. (τραγική επιλογή) >:D  >:(

Θέμα Γ
Καμία απολύτως δυσκολία ακόμα και για μαθητές με ελάχιστη εμπειρία

Θέμα Δ
Συνδυασμός μεθοδολογιών δυσδιάστατων πινάκων με υποπρόγραμμα και μάλιστα πολύ ευκολότερες από τις 2 προηγούμενες χρονιές

Θεωρώ πως το Θέμα β θα κρίνει τους αρίστους και συγκεκριμένα το β2.  :police:

Αναμενόμενο το Α2??
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

mdelhmh

Καλημέρα σε όλους

Τα πολλά edit που βλέπω νομίζω δεν οφείλονται στη δυσκολία αλλά στη δική μας βιασύνη.
Ολα τα θέματα κατα τη γνώμη μου ήταν βατα.
Εκείνο το 5ο κεφαλαιο το είδε κανείς γιατί ακόμα το ψάχνω....

Καλή επιτυχία στα παιδιά
Να ξεχωρίσουν οι καλύτεροι
Και η ζωή συνεχίζεται για ΟΛΟΥΣ !!!!

tropheus

Σίγουρα πιο δύσκολα ήταν τα θέματα με το παλαιό σύστημα σε σχέση με τα θέματα του νέου συστήματος.

Υπήρχε ερώτημα (Γ2) που απαιτούσε την εύρεση των 2 ελαχίστων χωρίς χρήση πίνακα...

itt

Παράθεση από: tropheus στις 27 Μαΐου 2016, 12:58:25 ΜΜ
Σίγουρα πιο δύσκολα ήταν τα θέματα με το παλαιό σύστημα σε σχέση με τα θέματα του νέου συστήματος.

Υπήρχε ερώτημα (Γ2) που απαιτούσε την εύρεση των 2 ελαχίστων χωρίς χρήση πίνακα...

Δεν νομίζω ότι αυτό είναι πλέον κάτι που θεωρείται δύσκολο.

methenitis

Το β2 οι περισσοτεροι δικοι μου απαντησαν αλλα πραγματα . Θεωρω οτι οι βαθμοι θα κυμανθουν στα περσινα επιπεδα. Μπορει να ανεβουν λιγο αυτοι πανω απο 10. Πανω απο 18 στα ιδια θεωρω.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν και τα θέματα φαινομενικά χαρακτηρίζονται και φαίνονται εύκολα, πιστεύω πως υπάρχουν αρκετά σημεία μέσα στις ασκήσεις που θα δυσκολέψουν τους μέτριους μαθητές ακόμα και τους καλούς.

Χαρακτηριστικά αναφέρω :
- το 3ο Σ/Λ,  πολλοί δεν κατάλαβαν τι ακριβώς έγραφε.
- στο Β1,  υπάρχουν κενά (πχ με το πρόσημο) που θα δυσκολευτούν.
- Β2, θέμα που δυσκόλεψε πολύ τους καθηγητές, πόσο μάλλον τους μαθητές.
- Γ, θα πρέπει οι μαθητές να σκεφτούν τον υπολογισμό του κόστους της παραγγελίας ακόμα και όταν η ποσότητα δεν επαρκεί.
- Δ, η εύρεση του max στη συνάρτηση σε σχέση με το φύλο.

Όλα αυτά με κάνουν να υποθέσω πως το 40% θα είναι πάλι κάτω από τη βάση.

Επίσης θεωρώ  άστοχο  το θέμα  Β2, καθώς δεν είχε καμία σχέση με το μάθημα της ΑΕΠΠ. Μπορούσε να απευθύνετε σε οποιοδήποτε μαθητή από την Α Γυμνασίου μέχρι και Γ Λυκείου οποιασδήποτε ομάδας προσανατολισμού.



 

soc_h

Συμφωνώ απόλυτα με τις εκτιμήσεις του πιο πάνω φίλου.
Σωκράτης

nick_papag

Νομίζω ότι και στα 4 θέματα η φαινομενική ευκολία οδηγεί σε βιαστικές λύσεις ,και διαφεύγουν ψιλοπραγματάκια που θα καθορίσουν τις υψηλές βαθμολογίες.
Όποιος "έτρεξε" την "πάτησε".

kLee

Παράθεση από: kLee στις 27 Μαΐου 2016, 02:41:20 ΜΜ
Είπα στο γενικό σχολιασμό - αφού δε ρώτησαν για το blockchain, πάλι καλά.

6 μόρια εδώ + 10 μόρια από την ουρά, κατά τ άλλα τα θέματα βατά.

Για να μην αναφέρω ότι γενικότερα δυσκόλεψε κατά πολύ το Β Θέμα (που ας μην κοροϊδευόμαστε, ήταν πηγή εύκολων μονάδων) και μάλιστα βάλανε από εκεί τα Πινακάκια Τιμών στο Α Θέμα!!

Και εις ανώτερα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

tsak

Συμφωνώ με τον κ. Καρκαμάνη. Οι μέτριοι μπορεί να ανέβουν λίγο αλλά πάλι το ποσοστό γύρω και κάτω από τη βάση θα είναι στο 40+ %.Οι δυνατοί μαθητές δεν είχαν προβλήματα και δύσκολα θα πέσουν κάτω από 90.
Τραγικό,  καφενειακο,  απαράδεκτο το Β2

epsilonXi

Σε γενικές γραμμές ήτανε καλά, και της Γ και των αποφοίτων...
Προσωπικά νομίζω ότι είναι καλό για το μάθημα που τα θέματα Γ,Δ ήτανε πολύ πιο εύκολα, συγκριτικά με το πού είχανε ανέβει τα περασμένα χρόνια, ενώ δυσκόλεψαν οι θεωρητικές ασκήσεις...

άσχετα αν κάποιες συγκεκριμένες επιλογές θεμάτων ήταν για μένα άστοχες (αυτό με τη λίστα) ή κακοδιατυπωμένες (ουρά)

petrosp13

Άποψη μου είναι ότι ο πολύ καλός θα πρέπει να ξεχωρίζει από τον άριστο στην παραγωγή κώδικα στο μάθημα μας
Είναι αδιανόητο να ζητώνται τόσο βατά προγράμματα και να στερείται κάποιος μονάδες από ένα παντελώς ασύντακτο ΣΛ (3), από μια ερώτηση θεωρίας, από ένα πρόβλημα πληροφορικής-μαθηματικών-οικονομίας επιπέδου σταυρολέξου (Β2) κι από ένα κυκεώνα πράξεων σε μονοδιάστατο πίνακα

Η δυαδική αναζήτηση, ένας εξαιρετικός αλγόριθμος, πρώτη φορά (κακώς) στην ύλη, 'κάηκε' σε άσκηση παρακολούθησης κώδικα που κάποιος μπορούσε να απαντήσει σε 30 δευτερόλεπτα

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Δημήτρης Α. Β.

Τέλεια! Υπέροχα! Φανταστικά!  Σφαλιάρα στα εντατικά φροντιστήρια. Όλα από το σχολικά εγχειρίδια..   oh yes!! 
Μπράβο στους Πληροφορικούς της ΚΕΕ !
Άντε και του χρόνου ακόμη πιο τολμηρά,  όλα ακριβώς copy-paste από το βιβλίο, το Τετράδιο μαθητή και το βοήθημα του ΙΕΠ (έτσι κι αλλιώς το 60% κάτω από τη βάση θα γράψει).

ΥΓ:  Βιολογία τελειώσανε οι υποψήφιοι με τις απαντήσεις ή ακόμη γράφουνε;


Laertis

Συνάδελφοι ήμουν σε εξεταστικό Φ.Α. και πριν λίγο επέστρεψα. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να μπουν διαφορετικά θέματα, αλλά απο τη στιγμή που μπήκαν δεν περίμενα τέτοιου είδους θέματα.
Ας σχολιάσω λοιπόν κι εγώ βάσει της μικρής μου εμπειρίας :

Το Α1 (3) είναι γλωσσοδέτης και για ειδικά για τους Φ.Α. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Αρκετοί μου ζήτησαν να τους το διαβάσω 2-3 φορές για να καταλάβουν τι λέει ........
Το Α2 πέρασε στο ντούκου με τη λογική κόβω απο δω και κολλάω εκεί. Κρίμα όντως Evry.
To A3 θεωρία που δύσκολα μπορεί να εξηγήσει μαθητής για να πάρει όλες τις μονάδες. Μόνο με χάρισμα του βαθμολογητή ή μόνο ο καλός "παπαγάλος" πέρνει 6.
Το Α4 κι Α5 είναι η χαρά του "μου τα σφύριξαν κι έγραψα 18 μονάδες". Clopy - paste του κερατά.
Το Β1 καλή προσπάθεια αλλά βάλτε ρε παιδιά άλλα ονόματα μεταβλητών. Κάνουν ΚΡΑ !!! Άσε που εντάσσεται εύκολα και αυτό στην προηγούμενη κατηγορία σφυρίγματος.
Το Β2 είναι σαν τους γρίφους που λέγαμε στο δημοτικό. Γλωσσεύεις τη μπέρδα σου και φτιάχνεις ένα θέμα που θα κρίνει όντως τα άριστα γραπτά. Για να κατανοήσουμε το θέμα πλήρως δαπανήσαμε αρκετή ώρα με εκατέρωθεν διαφωνίες. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΕΠΠ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Το Γ και Δ αποδεικύνονται ευκολότερα του αναμενόμενου με μικρές σε βαθμολογία δυσκολίες. Ένας μέτριος μαθητής δηλαδή θα πάρει περισσότερες μονάδες στα Γ και Δ παρά στα Α και Β.

Εν ολίγοις αναμένω λίγες μονάδες να χαθούν απο τα αναμενόμενα λάθη στο Γ και Δ, οι περισσότερες θα χαθούν απο δω κι απο κει στα Α και Β.
Το επίπεδο των θεμάτων δυστυχώς έπεσε δραματικά φέτος (ε μην πάνε κόντρα στο λαό που υποφέρει, δώστε εύκολα θέματα στο λαό και τινάξτε τις βάσεις στον αέρα). Δίνουν φρούδες ελπίδες για να επωφεληθούν απο την κατάσταση..... O tempora! O mores!
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Παντελης Τσιράκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 27 Μαΐου 2016, 01:14:05 ΜΜ
Αν και τα θέματα φαινομενικά χαρακτηρίζονται και φαίνονται εύκολα, πιστεύω πως υπάρχουν αρκετά σημεία μέσα στις ασκήσεις που θα δυσκολέψουν τους μέτριους μαθητές ακόμα και τους καλούς.

Χαρακτηριστικά αναφέρω :
- το 3ο Σ/Λ,  πολλοί δεν κατάλαβαν τι ακριβώς έγραφε.
- στο Β1,  υπάρχουν κενά (πχ με το πρόσημο) που θα δυσκολευτούν.ο
- Β2, θέμα που δυσκόλεψε πολύ τους καθηγητές, πόσο μάλλον τους μαθητές.
- Γ, θα πρέπει οι μαθητές να σκεφτούν τον υπολογισμό του κόστους της παραγγελίας ακόμα και όταν η ποσότητα δεν επαρκεί.
- Δ, η εύρεση του max στη συνάρτηση σε σχέση με το φύλο.

Όλα αυτά με κάνουν να υποθέσω πως το 40% θα είναι πάλι κάτω από τη βάση.

Επίσης θεωρώ  άστοχο  το θέμα  Β2, καθώς δεν είχε καμία σχέση με το μάθημα της ΑΕΠΠ. Μπορούσε να απευθύνετε σε οποιοδήποτε μαθητή από την Α Γυμνασίου μέχρι και Γ Λυκείου οποιασδήποτε ομάδας προσανατολισμού.



 
Συμφωνώ απόλυτα

pgrontas

Ας πω και εγώ τη γνώμη μου, μετά την εξέταση των ΦΑ.

Τα πιο εύκολα θέματα των τελευταίων ετών (ακολουθώντας τη φετινή "τάση") με μικρές παγίδες για τους βιαστικούς.

Το θέμα Α1.5 αδίκησε ίσως πιο προχωρημένους μαθητές που έχουν εξοικιωθεί και με συντάκτες οι οποίοι εντοπίζουν συντακτικά λάθη.
Το Β2 μου άρεσε, ως ένα πρωτότυπο πρόβλημα όπου έπρεπε να κατανοήσεις μια κατάσταση και να αποτυπώσεις την εξέλιξη της. Ναι λύνεται και με απλή λογική και χωρίς ΑΕΠΠ, αλλά ήθελε σαφή καθορισμό των συμβάντων και κατανόηση της εκφώνησης. Υποτίθεται ότι η ΑΕΠΠ και γι'αυτό σε εκπαιδεύει. Άλλωστε σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε εξετάσεις κατάταξης για νέους φοιτητές δίνουν τέτοια προβλήματα-κουίζ στην ενότητα της Αλγοριθμικής.

Δεν μου άρεσε στο θέμα Γ, η χρήση του όρου κλιμακωτή χωρίς κάποια επεξήγηση, λες και έπρεπε να είναι γνωστή (υγ:όπως έγραψε νωρίτερα και ο odysseas και τώρα είδα)

Το θέμα Δ απαράδεκτα εύκολο. Συμφωνώ με την άποψη ότι οι μαθητές πρέπει να ξεχωρίσουν στην παραγωγή κώδικα κάποιας αλγοριθμικής δυσκολίας.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pthomop

Από 7 μαθητές που ΦΑ που εξέτασα οι 5 κάτω από την βάση. Το Β2 θα συμφωνήσω με την πλειοψηφία. Απλά απαράδεκτο!!!

evry

αυτό κατά τη γνώμη μου είναι σοβαρό , αφού εκτός από τα σύγχρονα IDE που βρίσκουν τα συντακτικά λάθη as you type, αρκετοί και πιο παλιοί editors βοηθούσαν
χρωματίζοντας τα άγκιστρα ώστε να ξέρεις αυτό που κλείνει με ποιο ταιριάζει, ή αν ξεχάσεις να κλείσεις ένα αλφαριθμητικό σου χρωματίζουν με κάποιο χρώμα τον υπόλοιπο κώδικα. Γενικά αυτά είναι χαρακτηριστικά που είχαν και πιο παλιά περιβάλλοντα.
Θεωρώ ότι αυτό το ΣΛ έχει πρόβλημα από επιστημονικής άποψης, αφού δεν ισχύει για τα σύγχρονα περιβάλλοντα.

Παράθεση από: pgrontas στις 27 Μαΐου 2016, 05:18:32 ΜΜ
Το θέμα Α1.5 αδίκησε ίσως πιο προχωρημένους μαθητές που έχουν εξοικιωθεί και με συντάκτες οι οποίοι εντοπίζουν συντακτικά λάθη.

Το ότι το έχει το βιβλίο δε σημαίνει τίποτα όταν κάτι είναι λάθος. Δεν είναι δυνατόν να υποκρινόμαστε ότι ισχύει κάτι ενώ όλοι ξέρουμε πως είναι λάθος!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: pgrontas στις 27 Μαΐου 2016, 05:18:32 ΜΜ
Το Β2 μου άρεσε, ως ένα πρωτότυπο πρόβλημα όπου έπρεπε να κατανοήσεις μια κατάσταση και να αποτυπώσεις την εξέλιξη της. Ναι λύνεται και με απλή λογική και χωρίς ΑΕΠΠ, αλλά ήθελε σαφή καθορισμό των συμβάντων και κατανόηση της εκφώνησης. Υποτίθεται ότι η ΑΕΠΠ και γι'αυτό σε εκπαιδεύει. Άλλωστε σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε εξετάσεις κατάταξης για νέους φοιτητές δίνουν τέτοια προβλήματα-κουίζ στην ενότητα της Αλγοριθμικής.

Διαφωνώ Παναγιώτη, όχι με την οπτική σου που είναι λογικότατη, αλλά διαβλέποντας απο μια άλλη διάσταση το θεμα. Αυτή του χρονικού ορίζοντα επιλογής του θέματος και την εποχή που διανύουμε.
Δε μπορεί απο τη μια να θέλουμε το μάθημα μας να αποκτήσει επιστημονική οντότητα και αναγνώριση στην εκπαίδευση και να βάζουμε θέματα ανέκδοτα και γρίφους που επιλύονται εμπειρικά, ρίχνοντας νερό στο μύλο των καλοθελητών που καιροφυλακτούν και πάλι με τη νέα "μεταρρύθμιση" στην παιδεία, να κατακεραυνώσουν το μάθημα και τους Πληροφορικούς. Ας έβαζαν αντίστοιχο θέμα υλοποίησης με κώδικα να τους δώσω συγχαρητήρια  και όχι γρίφους του καφενείου για να περνά η ώρα και να το παίζουμε έξυπνοι.
Δεν είναι και πολύ μακρινό να μας λένε και οι Δάσκαλοι ότι σιγά το μάθημα που κάνετε και στο Λύκειο, τέτοιους γρίφους τους κάνουμε σωρηδόν στα μαθηματικά δημοτικού.
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι έτσι δεν αναβαθμίζεται το μάθημα. Δε ξέρω μπορεί να κάνω και λάθος ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tasospap

Μπορούμε να βρούμε απο κάπου τις λύσεις της ΚΕΕ;

kLee

Παράθεση από: Laertis στις 27 Μαΐου 2016, 05:58:50 ΜΜ
Διαφωνώ Παναγιώτη, όχι με την οπτική σου που είναι λογικότατη, αλλά διαβλέποντας απο μια άλλη διάσταση το θεμα. Αυτή του χρονικού ορίζοντα επιλογής του θέματος και την εποχή που διανύουμε.
Δε μπορεί απο τη μια να θέλουμε το μάθημα μας να αποκτήσει επιστημονική οντότητα και αναγνώριση στην εκπαίδευση και να βάζουμε θέματα ανέκδοτα και γρίφους που επιλύονται εμπειρικά, ρίχνοντας νερό στο μύλο των καλοθελητών που καιροφυλακτούν και πάλι με τη νέα "μεταρρύθμιση" στην παιδεία, να κατακεραυνώσουν το μάθημα και τους Πληροφορικούς. Ας έβαζαν αντίστοιχο θέμα υλοποίησης με κώδικα να τους δώσω συγχαρητήρια  και όχι γρίφους του καφενείου για να περνά η ώρα και να το παίζουμε έξυπνοι.
Δεν είναι και πολύ μακρινό να μας λένε και οι Δάσκαλοι ότι σιγά το μάθημα που κάνετε και στο Λύκειο, τέτοιους γρίφους τους κάνουμε σωρηδόν στα μαθηματικά δημοτικού.
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι έτσι δεν αναβαθμίζεται το μάθημα. Δε ξέρω μπορεί να κάνω και λάθος ....

Μπανανία...

Θα ήθελα να δω ΑΝ έπεφτε κάτι αντίστοιχο στα Μαθηματικά Ή στη Φυσική τι θα γινότανε...
ΑΝ!....
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Laertis

Παράθεση από: tasospap στις 27 Μαΐου 2016, 06:11:35 ΜΜ
Μπορούμε να βρούμε απο κάπου τις λύσεις της ΚΕΕ;

Ναι  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Και αν έχουν συμφωνηθεί μονάδες για κάποια συνηθισμένα λάθη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Αυτό έγινε Πέτρο με έναν "πρόχειρο" τρόπο για την εξέταση των ΦΑ, αλλά αύριο το απόγευμα θα γίνει η ενημέρωση στα βαθμολογικά για την κανονική βαθμολόγηση.
Είναι καλύτερα να περιμένουμε και την αυριανή συνάντηση για να δούμε πως θα καταλήξει η κατανομή μονάδων αφού συζητηθεί με περισσότερες γνώμες, και οριστικοποιηθεί.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Μπορείς να μας πεις (αν έπεσαν στην αντίληψη σου) κάποια συνηθισμένα λάθη;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

Οδηγίες υπουργείου:

Ενότητα 3.9
Να δοθούν κατάλληλα παραδείγματα με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την ύπαρξη και άλλων δομών δεδομένων (λίστες, δένδρα, γράφοι). Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ).
Διάρκεια: Μία διδακτική  ώρα.


...Διαβάζοντας τις οδηγίες αυτές, προσωπικά δεν συνέστησα στους μαθητές μου να αποστηθίσουν το τμήμα που ζητήθηκε. Απλώς σε κάποιους που ενδιαφέρονται για τμήματα Πληροφορικής, έδειξα στα γρήγορα τον τρόπο υλοποίησης της λίστας για να έχουν μια ιδέα περί δεικτών.
Τί να σκεφτώ τώρα, ότι στο μέλλον θα κάθομαι στην τάξη να υπογραμμίζω κομμάτια του σχολικού;E, όχι....

Laertis

Παράθεση από: petrosp13 στις 27 Μαΐου 2016, 06:41:33 ΜΜ
Μπορείς να μας πεις (αν έπεσαν στην αντίληψη σου) κάποια συνηθισμένα λάθη;
Ε δεν είχα και μεγάλο δείγμα (έξι παιδιά) για να καταλήξω σε συνηθισμένα λάθη. Αυτό που αντιλήφθηκα είναι ότι αυτά που χαρακτήρισε η ΚΕΕ ως κλειστού τύπου δηλ. Α1, Α4, Α5 & Β1 γράφονται εύκολα με αντιγραφή.

Το Α1.3 & Α1.5 συνηθισμένα λάθη, κακή επιλογή Σ/Λ για μένα.

Στο Α5 ένα βασικό λάθος είναι η εκτύπωση του δείκτη mid του πίνακα και όχι του στοιχείου ΠΙΝ[mid]. Όσοι δεν ξέραν τον αλγόριθμο δυαδικής μπερδεύτηκαν με τον πινακα τιμών.

Αρκετοί μπερδεύτηκαν στη Γ με το διπλό υπολογισμό αναλογικής και κλιμακωτής (συνήθως δεν έκαναν την κλιμακωτή) χρεώσης και τον υπολογισμό της διαφοράς.

Στο Δ κοινό λάθος είναι η διπλή κλίση της συνάρτησης για διαφορετικό φύλο που αρκετοί δεν το υλοποίησαν σωστά, καθώς και η δομή επιλογής για τον υπολογισμό του μέγιστου στη συνάρτηση που θέλει σύνθετη συνθήκη με ταυτόχρονο έλεγχο του φύλου.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

itt

Παράθεση από: evry στις 27 Μαΐου 2016, 05:47:01 ΜΜ
αυτό κατά τη γνώμη μου είναι σοβαρό , αφού εκτός από τα σύγχρονα IDE που βρίσκουν τα συντακτικά λάθη as you type, αρκετοί και πιο παλιοί editors βοηθούσαν
χρωματίζοντας τα άγκιστρα ώστε να ξέρεις αυτό που κλείνει με ποιο ταιριάζει, ή αν ξεχάσεις να κλείσεις ένα αλφαριθμητικό σου χρωματίζουν με κάποιο χρώμα τον υπόλοιπο κώδικα. Γενικά αυτά είναι χαρακτηριστικά που είχαν και πιο παλιά περιβάλλοντα.
Θεωρώ ότι αυτό το ΣΛ έχει πρόβλημα από επιστημονικής άποψης, αφού δεν ισχύει για τα σύγχρονα περιβάλλοντα.

Συμφωνώ και εγώ, εντάξει, να είμαστε ελαστικοί με την ηλικία του βιβλίου, αλλά είναι αστείο να βάζουν τέτοιο ερώτημα. Δεν χρειάζεται να μεταγλωττίσεις τίποτα για να βρεις τα συντακτικά λάθη, αρκεί να έχεις έναν parser για τη γραμματική της γλώσσας.

Επίσης οι μεταγλωττιστές δεν είναι πλέον το μονολιθικό κτήνος της εποχής του βιβλίου, αλλά multistaged pipelines που κάνουν expose κάθε stage ως API. Οπότε μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις από οποιονδήποτε editor, όπως πχ κάνει και η τελευταία έκδοση του VS με τον Roslyn.

tpakis

Απαράδεκτα συντακτικά λάθη στις εκφωνήσεις,, επίσης δεν υπάρχει ρήμα καταχωριζω (θέμα Δ).Ασάφειες,δεν αναφέρει την περίπτωση να είναι όλοι οι μαθητές ίδιου φύλου (και κάποιοι το σκέφτηκαν και πήραν περίπτωση) ούτε σε τι μονάδα μετράει τον χρόνο. Γενικά πολύ κακό διαγώνισμα.

Laertis

Παράθεση από: tpakis στις 27 Μαΐου 2016, 08:14:14 ΜΜ
Απαράδεκτα συντακτικά λάθη στις εκφωνήσεις,, επίσης δεν υπάρχει ρήμα καταχωριζω (θέμα Δ).Ασάφειες,δεν αναφέρει την περίπτωση να είναι όλοι οι μαθητές ίδιου φύλου (και κάποιοι το σκέφτηκαν και πήραν περίπτωση) ούτε σε τι μονάδα μετράει τον χρόνο. Γενικά πολύ κακό διαγώνισμα.

Και ποιό ρήμα είναι το σωστό ; Το καταχωρώ ; Δυστυχώς φίλε μου ο σωστός τύπος είναι το καταχωρίζω  :)


Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tpakis

Παράθεση από: Laertis στις 27 Μαΐου 2016, 08:22:49 ΜΜ
Και ποιό ρήμα είναι το σωστό ; Το καταχωρώ ; Δυστυχώς φίλε μου ο σωστός τύπος είναι το καταχωρίζω  :)

Κι όμως ψάχνοντας λίγο έχεις δίκιο. Προσωπικά στα 30 χρόνια που ζω δεν το είχα ξανακούσει ή ξαναδεί και κόντεψαν να μου βγουν τα μάτια μόλις είδα τα θέματα. Οι ασάφειες όμως παραμένουν.

mias


PavlosD

Παράθεση από: Laertis στις 27 Μαΐου 2016, 05:05:50 ΜΜ
Συνάδελφοι ήμουν σε εξεταστικό Φ.Α. και πριν λίγο επέστρεψα. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να μπουν διαφορετικά θέματα, αλλά απο τη στιγμή που μπήκαν δεν περίμενα τέτοιου είδους θέματα.
Ας σχολιάσω λοιπόν κι εγώ βάσει της μικρής μου εμπειρίας :

Το Α1 (3) είναι γλωσσοδέτης και για ειδικά για τους Φ.Α. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Αρκετοί μου ζήτησαν να τους το διαβάσω 2-3 φορές για να καταλάβουν τι λέει ........
Το Α2 πέρασε στο ντούκου με τη λογική κόβω απο δω και κολλάω εκεί. Κρίμα όντως Evry.
To A3 θεωρία που δύσκολα μπορεί να εξηγήσει μαθητής για να πάρει όλες τις μονάδες. Μόνο με χάρισμα του βαθμολογητή ή μόνο ο καλός "παπαγάλος" πέρνει 6.
Το Α4 κι Α5 είναι η χαρά του "μου τα σφύριξαν κι έγραψα 18 μονάδες". Clopy - paste του κερατά.
Το Β1 καλή προσπάθεια αλλά βάλτε ρε παιδιά άλλα ονόματα μεταβλητών. Κάνουν ΚΡΑ !!! Άσε που εντάσσεται εύκολα και αυτό στην προηγούμενη κατηγορία σφυρίγματος.
Το Β2 είναι σαν τους γρίφους που λέγαμε στο δημοτικό. Γλωσσεύεις τη μπέρδα σου και φτιάχνεις ένα θέμα που θα κρίνει όντως τα άριστα γραπτά. Για να κατανοήσουμε το θέμα πλήρως δαπανήσαμε αρκετή ώρα με εκατέρωθεν διαφωνίες. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΕΠΠ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Το Γ και Δ αποδεικύνονται ευκολότερα του αναμενόμενου με μικρές σε βαθμολογία δυσκολίες. Ένας μέτριος μαθητής δηλαδή θα πάρει περισσότερες μονάδες στα Γ και Δ παρά στα Α και Β.

Εν ολίγοις αναμένω λίγες μονάδες να χαθούν απο τα αναμενόμενα λάθη στο Γ και Δ, οι περισσότερες θα χαθούν απο δω κι απο κει στα Α και Β.
Το επίπεδο των θεμάτων δυστυχώς έπεσε δραματικά φέτος (ε μην πάνε κόντρα στο λαό που υποφέρει, δώστε εύκολα θέματα στο λαό και τινάξτε τις βάσεις στον αέρα). Δίνουν φρούδες ελπίδες για να επωφεληθούν απο την κατάσταση..... O tempora! O mores!

Μπήκα να γράψω κάτι, αλλά είδα αυτό. Συμφωνώ 100%

pfan

Να πω και εγώ τη γνώμη μου...
Νομίζω ότι τα θέματα ήταν καλά σε γενικές γραμμές και πιο εύκολα από πέρυσι αλλά πιστεύω ότι η κατανομή στις βαθμολογίες θα είναι η ίδια. Το προφίλ των μαθητών αυτής της ομάδας προσανατολισμού είναι πιο χαμηλό από την παλιά τεχνολογική και δικαίως τα θέματα των παλαιών ήταν ένα κλικ πιο δύσκολα. Να θυμίσω ότι στην ΑΕΠΠ φέτος είχαμε περισσότερη ύλη με τις ίδιες ώρες διδασκαλίας ενώ στο ΑΟΘ ίδια ύλη αλλά μια ώρα παραπάνω.

   Τελικά δεν πρέπει να μπαίνουν θέματα ώστε να έχουμε μπορέσει να τα διδάξουμε στις τάξεις;;;; Δεν πρέπει να έχουμε θέματα που να ακουμπάνε στο «κακό» παλιό σχολικό μας βιβλίο;;; Δηλαδή θέλουμε απλώς να βάζουμε έξυπνα θέματα και το 70% να γράφει κάτω από τη βάση;;; Για να αποδείξουμε τι;; ότι εμείς οι φοβεροί καθηγητές κρατάμε το μάθημα σε υψηλό επίπεδο βάζοντας δύσκολα θέματα;

    Αυτό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν μιλάμε για θέματα εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια νομίζω ότι είναι να μπορεί να υπάρχει διαβάθμιση, να μην έχουμε συσσώρευση ούτε κάτω από τη βάση ούτε ανάμεσα στο 18-20. Αν θέλαμε να μιλήσουμε για θέματα που διερευνούν το επίπεδο της μαθησιακής διαδικασίας της χρονιάς θα έπρεπε να λέμε για άλλα πράγματα.

   Τώρα για τις οδηγίες που λέτε ότι έχουν έρθει σε όλα τα σχολεία και θα μπορούσαν να μπουν από εκεί  τα δέντρα να θυμίσω ότι αυτές τις οδηγίες δεν τις έχουν λάβει ποτέ οι απόφοιτοι παλαιών ετών που δίνουν με το νέο σύστημα και έτσι δεν μπορούν να είναι μέρος της εξεταστέας ύλης!!!

Το μόνο θέμα που δεν κατάλαβα το στόχο του ήταν αυτό με την ουρά. Συγκεκριμένα όταν γύρισα στο σπίτι μετά το βαθμολογικό το έδωσα στον γιό μου (Β γυμνασίου) και το έλυσε σε 3 λεπτά!!! Βέβαια δεν είχε στο μυαλό του ούτε στοίβες ούτε ουρές που έχουν διδαχθεί τα παιδιά και βλέποντάς το μόνο σαν σπαζοκεφαλιά το έλυσε σαν παιχνίδι.
Περιττό να σας πω ότι όταν το έλυσα εγώ έκανα ένα λάθος. :o (έφαγα τον 2ο αριθμό προτεραιότητας μετά το 5ο λεπτό. Δεν ξέρω αν πρέπει να αναρωτηθώ για κάτι :D)

    Τέλος μου άρεσε που στις ενδεικτικές λύσεις που έστειλαν από ΚΕΕ υπήρχε στην κλίση της συνάρτησης το 'Α' και 'Κ' γιατί άκουσα συναδέλφους να θέλουν να αφαιρέσουν μόρια για αυτό.

   Τα τελικά συμπεράσματά μας θα πρέπει να βγουν μετά την ανακοίνωση των βαθμών από το υπουργείο.

Καλή διόρθωση ελπίζοντας ότι θα είναι δίκαιη και ενιαία για όλα τα βαθμολογικά!!


Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tpakis στις 27 Μαΐου 2016, 08:49:39 ΜΜ
Κι όμως ψάχνοντας λίγο έχεις δίκιο. Προσωπικά στα 30 χρόνια που ζω δεν το είχα ξανακούσει ή ξαναδεί και κόντεψαν να μου βγουν τα μάτια μόλις είδα τα θέματα. Οι ασάφειες όμως παραμένουν.

Σε όλα τα παλιότερα θέματα έτσι αναφέρεται.

Άρης Κεσογλίδης

Γενικά τα θέματα τα βρήκα ΚΑΚΑ ..... (για να μην πω τίποτα χειρότερο)

Θα αφήσω το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και ΕΚΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Β2 τελευταίο, για να κλείσω και με μία πρόταση – προτροπή............... (πραγματικά αναρωτιέμαι αν εγώ μόνο έχω τρελαθεί τόσο.....)

Α1. Το 3 και το 5 όπως αναφέρθηκε από πολλούς κακοδιατυπωμένα.
Α2. Καλό. Προσωπικά από τα 2-3 που περίμενα σαν ανάπτυξης, που μπορείς να το πεις και με δικά σου λόγια και όχι παπαγαλία.
Α3. Ούτε κρύο, ούτε ζέστη.
Α4. Τόσες πράξεις μέσα σε δείκτη; Ποιο το νόημα;...
Α5. Καλό. Για 1η χρονιά στην ύλη πιστεύω καλός τρόπος να εξεταστεί αν ξέρουν οι μαθητές να παρακολουθούν την Δυαδική Αναζήτηση. Ίσως να έπρεπε να πιάνει 4 μονάδες αντί για 6.


Β1. Ε όχι για 10 μονάδες έτσι όπως μπήκε... Ειδικά το 5ο κενό, τι νόημα είχε;;;!

Γ. Εύκολο για τους καλούς, με ένα μόνο λεπτό σημείο και χωρίς ποικιλία ερωτημάτων.

Δ. Έλεος...... Πόσο φτωχό για 4ο θέμα;;; Άθροισμα σε κάθε γραμμή και αυτό ήταν;?
Α, και ένα μέγιστο με μια συνθήκη..."τεράστια ποικιλία" και εύρος εξέτασης από την ύλη...!
Δηλαδή υπάρχουν τόσες και τόσες επεξεργασίες που μπορεί να κάνει κάποιος σε έναν πίνακα ή με ένα υποπρόγραμμα, και μπαίνει αυτό 4ο θέμα το 2016;;; ... (χωρίς Αναζήτηση, Ταξινόμηση, Συγχώνευση, Διαχωρισμό ή άλλα έξυπνα ή/και πρακτικά κομμάτια..)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Obelix

Παράθεση από: pfan στις 27 Μαΐου 2016, 11:26:43 ΜΜ

   Τώρα για τις οδηγίες που λέτε ότι έχουν έρθει σε όλα τα σχολεία και θα μπορούσαν να μπουν από εκεί  τα δέντρα να θυμίσω ότι αυτές τις οδηγίες δεν τις έχουν λάβει ποτέ οι απόφοιτοι παλαιών ετών που δίνουν με το νέο σύστημα και έτσι δεν μπορούν να είναι μέρος της εξεταστέας ύλης!!!


Ενώ οι απόφοιτοι παλαιών ετών που δίνουν με το νέο σύστημα μπορούσαν άνετα να κατανοήσουν τις έννοιες του κεφαλαίου 5, διαβάζοντας απλά το σχολικό;

Άρης Κεσογλίδης

Και πάμε στο Β2.......
Δεν είναι απλά ΤΡΑΓΙΚΟ.
Δεν είναι απλά ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ...Είναι ΕΚΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ !!!  >:(

Το θέμα πρέπει να ΑΚΥΡΩΘΕΙ και η Επιτροπή που έβγαλε τα θέματα να λογοδοτήσει / τιμωρηθεί!...

Δηλαδή καθόμαστε και ασχολούμαστε με κάτι που δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ με τα όσα έχουν διδαχθεί τα παιδιά και ψάχνουμε να βρούμε λύση, ενώ θα έπρεπε να γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια για την ΑΚΥΡΩΣΗ του θέματος.

Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε και παραπάνω, μπορούσε να δοθεί σε οποιονδήποτε περαστικό να το λύσει σαν γρίφο / σπαζοκεφαλιά, και θα μπορούσε οποιοσδήποτε άριστος προγραμματιστής από τους μαθητές να μπερδευτεί και να κάνει λάθος.

Ποιο είναι το ΜΟΝΟ στοιχείο του θέματος που έχει σχέση με το Μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον";;
Είναι αυτό που λέει στο 1ο κεφάλαιο (που πλέον βγήκε και απ' την Ύλη)...ότι για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να υπάρχει και ΣΑΦΗΝΕΙΑ στη διατύπωση... Ε ήταν πολύ καλό παράδειγμα προβλήματος που (εκτός του ότι είναι άσχετο με το μάθημα ξαναλέω) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ, αν κρίνω από τις τόσες διαφορετικές ερμηνείες που διαβάζω από συναδέλφους καθηγητές!.........

Και εκτός από το κράξιμο, διερωτώμαι - ρωτώ - προτρέπω...
Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ΑΚΥΡΩΘΕΙ το θέμα ;;;   >:(
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

pvs

Συνάδελφοι τα θέματα δεν ήταν εύκολα. Μην κρίνετε από άλλες χρονιές. Πλεόν το επίπεδο των μαθητών που επιλέγουν τη δική μας κατεύθυνση είναι μέτριο προς κακό. Οπότε αν πηγαίναμε σε θέματα 2010...2014 το 70%-75% θα ήταν κάτω από τη βάση. Μία σημείωση την ίδια στιγμή που λέμε εμείς για τους δικούς μας ότι έβαλαν εύκολα (αν και διαφωνώ κρίνοντας από το επίπεδο των παιδιών) οι φυσικοί πανηγυρίζουν γιατί ο κάθε "πικραμένος" έχει γράψει τουλάχιστον 13.

meteo_xampos

Τα θέματα δεν ήταν πιο εύκολα από τα περυσινά αυτό είναι το μόνο σίγουρο... Πέρυσι το Θέμα Α ήταν μόνο δομή επιλογής, αρκετά εύκολο... Το Θέμα Β νομίζω ήταν διάγραμμα ροής μετατροπή σε ψευδοκώδικα και μια εύκολη συμπλήρωση κενών (όσο εύκολη τουλάχιστον ήταν και η φετινή)... Το Θέμα Γ ήταν μια πιο εύκολη δομή επανάληψης με ένα σχετικά εύκολο υποπρόγραμμα, και χωρίς κάτι ιδιαίτερο, και το Θέμα Δ ήταν βατό μόνο το τελευταίο ερώτημα κάπως δυσκόλεψε... Το κακό με το φετινό διαγώνισμα ήταν ότι 18 μονάδες μπορούσαν εύκολα να σφυριχτούν... Αν βάλουμε και τα Σ-Λ, φτάνουμε στις 28... ΑΝ βάλουμε και τα κενά... Δενν έβαλαν αιτιολόγηση, στα Α4 και Α5, και αυτό επέτρεπε αντιγραφές... Ελπίζω του χρόνου να αλλάξει αυτό...

dpa2006

Για σύγκριση,
ΑΕΠΠ 2015
http://www.oefe.gr/panellinies/them_plir_kat_c_hmer_no_150527.pdf

ΑΕΠΠ 2016 Παλαιού Προγράμματος Σπουδών
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_kat_c_hmer_os_160527.pdf

ΑΕΠΠ 2016 Νέου Προγράμματος Σπουδών
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_op_c_hmer_ns_160527.pdf
http://www.oefe.gr/panellinies/2016/them_plir_op_c_hmer_ns_160527.pdf

Παρατηρώ μια δυσκολία στα θέματα ΑΕΠΠ με το παλαιό σύστημα... ???
Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει μεγάλη διαφορά,πάλι μπορεί να κάνω εγώ λάθος.
Ίσως οι θεματοδότες να θεώρησαν ότι είναι γνωστό το μάθημα από πέρυσι και αποφάσισαν να βάλουν δυσκολότερα θέματα...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλημέρα

θα ήθελα να πω την γνώμη μου σχετικά με τα θέματα των τελευταίων ετών .. εγώ θεωρώ τα ακόλουθα

1) τα πιο δύσκολαα θέματα ήταν με διαφορά αυτά του 2013 .. οι μαθητές έπρεπε να γράψουν κώδικα με πίνακα μετρητών στο Δ, ταξινόμηση σε δισδιάστατο στο Γ - έστω στις εύκολες μορφές τους - στο Β το θέμα με την "ταξινόμηση" των λογικών τιμών ...

2) ακολουθούν του 2014 .. πάλι κώδικας σχετικάθέμα γ περίεργο , ήθελε πλήθος μέγιστων, και θέμα Δ με πολλές επεξεργασίες ..

οι μαθητές αυτές τις χρονίες έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στο να γράψουν κώδικα ... και οι ασκήσεις ήθελα και ται "τρικ"που ανέφερα παραπάνω (τα οποία ας μην αρχίσουμε ξανά την συζήτηση, ήταν ή δεν ήταν στο σχολικό  ... )

παρατηρώ ότι τις δύο τελευταίες χρονιές οι απαιτήσεις των θεμάτων έχουν πέσει και μαλιστα κατά πολύ ... στις χρονιές που ανέφερα παραπάνω θεωρώ ο κώδικας ήταν αξιοπρεπέστατος και δύσκολος .. το 2014 και το 2015 θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι που είδα την ανάρτηση παραπάνω) το θέμα γ ειδικά ένας μαθητής β λυκείου που ασχολείται ίσως το έλυνε .. και το θέμα δ μικρής δυσκολίας ..

εγώ τώρα σκέφτομαι πως φέτος με το τρίωρο μάθημα είχα χρόνο και δίδιξα ταξινόμησε σε δισδιάστατο, πίναα μετρητών σε δύσκολες ασκήσεις, εύρεση διαφορετικών στοιχείων πίνακα, χρήση βοηθητικών μεταβλητών για εύρεση συνεχόμενων τιμών δίχως πίνακα, εύρεση 2-3 max (μπήκε στους απόφοιτους νομίζω) δίχως πίνακα, εμφωνευμένες επαναλήψεις συγχωνεύσεις κτλ κτλ κτλ .... τις περιπτώσεις αυτές τις δίδαξα με βάση τα θέματα 2013 και 2014 τα οποία ήθελαν δουλειά ... τα θέματα αυτά εντάξει, αν έχει χρόνο κανείς τα βλέπει, καλό κάνουν, αλλά με βάση τα θέματα τελευταία, μήπως είναι εκτός
πραγματκότητητας πλέον ??

θα ήθελα την γνώμη σας ..

ευχαριστώ

pvs

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 29 Μαΐου 2016, 09:34:03 ΠΜ
Συνάδελφοι καλημέρα

θα ήθελα να πω την γνώμη μου σχετικά με τα θέματα των τελευταίων ετών .. εγώ θεωρώ τα ακόλουθα

1) τα πιο δύσκολαα θέματα ήταν με διαφορά αυτά του 2013 .. οι μαθητές έπρεπε να γράψουν κώδικα με πίνακα μετρητών στο Δ, ταξινόμηση σε δισδιάστατο στο Γ - έστω στις εύκολες μορφές τους - στο Β το θέμα με την "ταξινόμηση" των λογικών τιμών ...

2) ακολουθούν του 2014 .. πάλι κώδικας σχετικάθέμα γ περίεργο , ήθελε πλήθος μέγιστων, και θέμα Δ με πολλές επεξεργασίες ..

οι μαθητές αυτές τις χρονίες έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στο να γράψουν κώδικα ... και οι ασκήσεις ήθελα και ται "τρικ"που ανέφερα παραπάνω (τα οποία ας μην αρχίσουμε ξανά την συζήτηση, ήταν ή δεν ήταν στο σχολικό  ... )

παρατηρώ ότι τις δύο τελευταίες χρονιές οι απαιτήσεις των θεμάτων έχουν πέσει και μαλιστα κατά πολύ ... στις χρονιές που ανέφερα παραπάνω θεωρώ ο κώδικας ήταν αξιοπρεπέστατος και δύσκολος .. το 2014 και το 2015 θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι που είδα την ανάρτηση παραπάνω) το θέμα γ ειδικά ένας μαθητής β λυκείου που ασχολείται ίσως το έλυνε .. και το θέμα δ μικρής δυσκολίας ..

εγώ τώρα σκέφτομαι πως φέτος με το τρίωρο μάθημα είχα χρόνο και δίδιξα ταξινόμησε σε δισδιάστατο, πίναα μετρητών σε δύσκολες ασκήσεις, εύρεση διαφορετικών στοιχείων πίνακα, χρήση βοηθητικών μεταβλητών για εύρεση συνεχόμενων τιμών δίχως πίνακα, εύρεση 2-3 max (μπήκε στους απόφοιτους νομίζω) δίχως πίνακα, εμφωνευμένες επαναλήψεις συγχωνεύσεις κτλ κτλ κτλ .... τις περιπτώσεις αυτές τις δίδαξα με βάση τα θέματα 2013 και 2014 τα οποία ήθελαν δουλειά ... τα θέματα αυτά εντάξει, αν έχει χρόνο κανείς τα βλέπει, καλό κάνουν, αλλά με βάση τα θέματα τελευταία, μήπως είναι εκτός
πραγματκότητητας πλέον ??

θα ήθελα την γνώμη σας ..

ευχαριστώ
Άποψη μου, καλά έκανες και δίδαξες δύσκολα πράγματα. Εμείς με αυτή τη λογική πρέπει να λειτουργούμε και ας γινόμαστε καμιά φορά "κακοί" απέναντι στους μαθητές. Φέτος οι προγραμματιστικές μπορεί να μην ήταν απαιτητικές αλλά αν ήταν και εμείς δεν είχαμε προετοιμάσει τους μαθητές για τα δύσκολα θα βγαίναμε εκτεθιμένοι απέναντι στα παιδιά. Επίσης του χρόνου μπορεί να αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων.

Rathaniel

Θα ήθελα να επισημάνω μικρές παρατηρήσεις σε γενικό επίπεδο:

Παρατήρηση 1 (θέματα Γ-Δ)
Στις προηγούμενες δύο χρονιές δεν περιγράφονταν τόσο πολύ οι δομές δεδομένων.
Στα τωρινά είχαμε σαφή περιγραφή των πινάκων, και μάλιστα με διευκρίνηση κιολας.

Παρατήρηση 2 (θέματα Β)
Που είναι τα διαγράμματα ροής και οι μετατροπές; Τελικά τα δ.ροής θα τα διδάσκουμε μόνο για λόγους κατανόησης, ή θα υπάρχουν και θέματα;

Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.


Μήπως τελικά αλλάξει άρδην η φιλοσοφία των θεμάτων, όπως εγραψε και ο προηγούμενος?
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

vasilis723

Μήπως υπάρχει κάποιος συνάδελφος που γνωρίζει τι οδηγίες έχουν δοθεί στους διορθωτές;

pvs

Παράθεση από: Rathaniel στις 29 Μαΐου 2016, 11:38:44 ΠΜ
Θα ήθελα να επισημάνω μικρές παρατηρήσεις σε γενικό επίπεδο:

Παρατήρηση 1 (θέματα Γ-Δ)
Στις προηγούμενες δύο χρονιές δεν περιγράφονταν τόσο πολύ οι δομές δεδομένων.
Στα τωρινά είχαμε σαφή περιγραφή των πινάκων, και μάλιστα με διευκρίνηση κιολας.

Παρατήρηση 2 (θέματα Β)
Που είναι τα διαγράμματα ροής και οι μετατροπές; Τελικά τα δ.ροής θα τα διδάσκουμε μόνο για λόγους κατανόησης, ή θα υπάρχουν και θέματα;

Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.


Μήπως τελικά αλλάξει άρδην η φιλοσοφία των θεμάτων, όπως εγραψε και ο προηγούμενος?
Συνάδελφε ξεχνάς τα εξής: Πρώτο ότι μετά από χρόνια είχαμε αλλαγή ύλης. Σε ότι αφορά το 5ο κεφάλαιο ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί επίσημα πχ το ι<-ι+1 τι κόστος έχει δεν ήταν δυνατόν να τεθεί θέμα άσκησης πχ υπολογισμού, επίσης ο ΟΕΦΕ έκαψε ένα καλό θέμα θεωρίας οπότε αναγκαστικά πήγαμε σε ένα Σ Λ. Επίσης, η αλλαγή της επιτροπής των εξετάσεων έπαιξε ρόλο όχι μόνο σε εμάς. Ακόμη για τα ΔΡΔ δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι απαραίτητο κάθε χρόνο να ζητούνται. Για παράδειγμα πίνακα τιμών είχαν δύο χρόνια να βάλουν αν θυμάμαι σωστά. Συνεπώς δεν είναι δυνατό να βγάζουμε συμπεράσματα με μία μόνο χρονιά. Τέλος ας περιμένουμε και τις επαναληπτικές να δούμε και εκεί τη φιλοσοφία θα ακολουθηθεί.

petrosp13

Παράθεση από: Rathaniel στις 29 Μαΐου 2016, 11:38:44 ΠΜ
Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.

Όλη την χρονιά, η πλειοψηφία των συναδέλφων συνέτεινε στο να αποφευχθούν θέματα ασκήσεων του συγκεκριμένου κεφαλαίου μέχρι να αποσαφηνιστούν 5 πράγματα
Αν φτάσουμε και του χρόνου να έχουμε τις ίδιες απορίες, τότε αυτοί που θα φταίνε δεν θα είναι σίγουρα οι της επιτροπής
Φανταστείτε το Β1 να είχε άσκηση καταμέτρησης πράξεων με αμφιλεγόμενο παράδειγμα
Θα μιλούσαμε για το πιο αποτυχημένο θέμα Β στην ιστορία των εξετάσεων όλων των μαθημάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)