Πίνακες και Μνήμη

Ξεκίνησε από gthal, 27 Νοε 2009, 12:58:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Καταθέτω κι εγώ μια απορία μου, που απ' όσο έψαξα δεν έχει συζητηθεί:

Μια ερώτηση Σ-Λ που τη συναντώ συχνά-πυκνά (μάλιστα νομίζω υπάρχει και στο διδακτικό πακέτο)
και η οποία λέει κάτι τέτοιο:

Ένας πίνακας καταναλώνει πολλή μνήμη. 

Τι απαντάμε εδώ; Σωστό ή Λάθος;
Έχω έντονα την αίσθηση ότι η ερώτηση τίθεται ζητώντας την απάντηση "Σωστό".
Εμένα μου έρχεται να απαντήσω "Εξαρτάται".
πχ ο πίνακας Α[5] καταναλώνει πολλή μνήμη;
ή ο πίνακας Α[1000000] όταν πρέπει να αποθηκευθούν 1000000 στοιχεία μπορούμε να πούμε ότι καταναλώνει πολλή μνήμη ;

Νομίζω ότι η ερώτηση έπρεπε να λέει "Ένας πίνακας ενδέχεται να καταναλώνει πολλή μνήμη άσκοπα"
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

Έχεις δίκιο η ερώτηση αυτή είναι ασαφής.
Θυμάσαι που είναι στο διδακτικό πακέτο, γιατί δεν μπορώ να θυμηθώ αυτή τη στιγμή;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gthal

Λοιπόν, δεν τη βρήκα αυτούσια (την έχω δει προφανώς σε βοηθήματα και άλλα πακέτα)
αλλά βρήκα μια παρεμφερή στη σελ 97 του τετραδίου του μαθητή:

Χαρακτήρισε τα παρακάτω σαν σωστό ή λάθος
...
7. Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

Και αυτή πάλι ασαφής μου φαίνεται.
Κανονικά θα έπρεπε να λέει '...αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη σε σχέση με...' τι;
Μάλλον εννοεί σε σύγκριση με ένα πρόγραμμα που δεν χρησιμοποιεί πίνακες. Αυτό όμως προυποθέτει ότι το πρόβλημα μπορεί να λυθεί χωρίς πίνακες. Τι συμβαίνει αν πρέπει υποχρεωτικά να κρατήσεις όλα τα στοιχεία; Τότε δεν αυξάνει την μνήμη.
Χάθηκε ο κόσμος να ρωτούσαν: Πότε η χρήση του πίνακα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη ενός προγράμματος και να πρέπει ο μαθητής να γράψει αναλυτικά την εξήγηση του
Όπως έχει ειπωθεί ξανά, οι ερωτήσεις ΣΛ μόνο τους διορθωτές βολεύουν (ΥΓ:και την αντιγραφή).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

zwoula

ο καθηγητης μου με εχει συμβουλεψει να μην χρησιμοποιω πινακα για την επιλυση μιασ ασκησης οταν αυτη δεν το απαιτει και οταν μπορει να λυθει χωρις την χρηση πινακα γι αυτον ακριβως το λογο!επιπλεον θεωρω οτι η χρηση πινακα ειναι η ευκολη λυση... δεν θα μασ κανει κακο να σκεφτομαστε τα λιγο πιο δυσκολα! π.χ. το θεμα 3ο των ενιαιων του 2009 μπορουσε να λυθει και χωρις πινακες αν δεν το απιτουσε και θα ηταν σαφως πιο δυσκολη.
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Αλήθεια, τι σημαίνει το "μνήμη" για τα παιδιά;
Εγώ πάντα στέκομαι στο "να λύνουμε μια άσκηση ΧΩΡΙΣ πίνακες και ΑΝ ΔΕ γίνεται αλλιώς, τότε να καταφεύγουμε στη χρήση πινάκων, σύμφωνα με τη θεωρία του βιβλίου μας. Κάνω μια σύντομη προσπάθεια να εξηγήσω ποια είναι η σχέση της μνήμης με τις δομές (πίναξ, ουρά, στοίβα) και μέχρι εκεί.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 28 Νοε 2009, 10:53:45 ΠΜ
Αλήθεια, τι σημαίνει το "μνήμη" για τα παιδιά;
Εγώ πάντα στέκομαι στο "να λύνουμε μια άσκηση ΧΩΡΙΣ πίνακες και ΑΝ ΔΕ γίνεται αλλιώς, τότε να καταφεύγουμε στη χρήση πινάκων, σύμφωνα με τη θεωρία του βιβλίου μας. Κάνω μια σύντομη προσπάθεια να εξηγήσω ποια είναι η σχέση της μνήμης με τις δομές (πίναξ, ουρά, στοίβα) και μέχρι εκεί.
Δυστυχώς τα παιδιά από την στιγμή που μαθαίνουν τους πίνακες και ασχολούνται αρκετό καιρό με αυτούς λύνοντας αρκετές ασκήσεις, νομίζουν πως όλες οι ασκήσεις λύνονται με πίνακες.
Μετά το τέλος των πινάκων,  αν  δώσεις στα παιδιά μια άσκηση που λύνεται με την επανάληψη "Για" οι περισσότεροι απο αυτούς θα χρησιμοποιήσουν πινάκες. Δεν τα κατηγορώ, τους βολεύει και επίσης δεν έχουν και καμία βαθμολογική επίπτωση στο μάθημα

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Σίγουρα, δε μπορείς να κατηγορήσεις τα παιδιά. Το έχω ξαναγράψει, η ΑΕΠΠ προτείνει στα παιδιά έναν εντελώς διαφορετικό & καινούργιο τρόπο σκέψης. Θέλουν χρόνο για να προσαρμοστούν (αν...)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

zwoula

τα παιδια ειναι παιδια και παντα επιλεγουν τον ευκολο τροπο...τα περισσοτερα,οχι ολα!! οι καθηγητες ωστοσο πρεπει να προτεινουν καθε τροπο και να θυμιζουν οτι δεν υπαρχουν μονο οι πινακες!
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..