Τεχνολοικό Λύκειο Τέλος. Έρχεται το νεο Επαγγελματικό Λύκειο

Ξεκίνησε από Καρκαμάνης Γεώργιος, 12 Αυγ 2013, 11:39:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Καρκαμάνης Γεώργιος


Τελικά το Τεχνολογικό λύκειο ολοκλήρωσε τον κύκλο του πριν ακόμα ξεκινήσει η λειτουργία του και στη θέση του δημιουργείται το Νεο Επαγγελματικό Λυκειο σύμφωνα με τα παρακάτω:

http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/sxedio-nomoy-epaggelmatiko-lykeio-probasi-mauhton-aei

Απ' ότι διάβασα η θέση της πληροφορικής ισχυροποιείται περισσότερο σε σχέση με το υπάρχων επαγγελματικό λύκειο.

Ας μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα το νέο σχέδιο  οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε ΕΠΑΛ , με το να το σχολιάσουν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Kixer

Καλημέρα.

Καταρχήν είναι πολύ θετικό ότι παρέμενε τουλάχιστον ο τομέας Πληροφορικής(ποιος θα το φανταζόταν ότι θα το λέγαμε... ???). Θα ήταν πραγματικά καταστροφή να φεύγαμε  από το τεχνολογικό καθώς ο κύριος όγκος των Πληροφορικών απασχολούνται σε ΕΠΑΛ (τουλ. 5).

Τώρα ως προς το πρόγραμμα σπουδών...δεν ξέρω αν όντως ισχυροποιείται η θέση μας στο νέο ΕΠΑΛ.

Στην Α' ΕΠΑΛ πέρσι υπήρχε ένα 2ωρο Εφαρμογές Πληροφορικής. Από ότι φαίνεται, αυτό το 2ωρο υπάρχει και στο νέο πρόγραμμα με το όνομα "Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών" σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού όπως τις ονομάζει...Μάλιστα σε κάποιες ομάδες (Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής -- Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων) το μάθημα είναι 4 ώρες...

Τώρα ως προς τις τάξεις Β και Γ, δεν νομίζω ότι μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι..Το μόνο που υπάρχει είναι αυτό:

ΠαράθεσηΤα μαθήματα ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού στη Β' και Γ' Τάξη ΕΠΑ.Λ, καθώς και οι διδακτικές ώρες αυτών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και η αντιστοιχία των διδασκόμενων μαθημάτων και των κλάδων-ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε α' και β' ανάθεση και των τεσσάρων τάξεων του ΕΠΑ.Λ.

Τι μαθήματα θα γίνουν; Θα αλλάξουν τα βιβλία; Θα εκσυγχρονιστούν; Μην ξεχνάμε ότι φέτος έχει και...multimedia, web designer, Web Developer, Video Games. Επίσης λέει για Τεχνολογία Λογισμικού!

Τι να πω..Πρέπει να περιμένουμε(κι εδώ). Και να παλέψουμε για το Γενικό όπως μπορούμε να ανατραπεί αυτό που πάει να γίνει....

P.Tsiotakis

Στην ανάλυσή σας (δεν έχω εμπειρία από ΕΠΑΛ) να συμπεριλάβετε οτι θα μείνουν 2-3 ΕΠΑΛ ανά νομό
εδώ και 3 έτη το ακούμε

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Το σχέδιο για το νέο επαλ είναι σαφώς καλύτερο από αυτό που αναμέναμε, με τις εξής λεπτομέρειες, που πολύ πρόχειρα παρατήρησα και καταγράφω:

  • ο μαθητής παίρνει -όπως ίσχυε μέχρι φέτος- απολυτήριο και πτυχίο με ενδοσχολικές εξετάσεις (καλό)
  • γίνεται διαχωρισμός ηλικιών και κριτηρίων εγγραφής με βάση την επαγγελματική κατάσταση του ενήλικα σε ημερήσια και εσπερινά επάλ (καλό, ενισχύονται τα εσπερινά με περισσότερους ενήλικες)
  • για πρώτη φορά ακούω ότι υπάρχει παραθυράκι για δημιουργία πειραματικών επάλ και επάλ ειδικής αγωγής (πολύ καλό)
  • αυξάνουν οι ώρες μας στην α' τάξη (είχαν μειωθεί πέρισυ κατά 1 ώρα, αλλά και πάλι δεν είμαι σίγουρος... το μάθημα τπε θα είναι ανάθεση σε εμάς;;;) 
  • αν ισχύσει αυτό που διάβασα, τελικά θα υπάρχει τομέας πληροφορικής (πάντως τα ονόματα των ειδικοτήτων που διάβασα στο εσος μου θυμίζουν ιεκ...) ... όμως ποια μαθήματα θα διδάσκονται, με ποια (νέα;;) βιβλία, πόσες ώρες... είναι αδιευκρίνιστα.
  • στην τάξη μαθητείας (που την περιμένουμε χρόνια...) θα υπάρξει επιβλέπον καθηγητής και με πόσες ώρες απασχόλησης;;
  • να σημειώσω εδώ ότι ο Παναγιώτης έχει απόλυτο δίκιο. υπάρχει σαφές σχέδιο για ύπαρξη ενός το πολύ επάλ ανά (παλαιό) δήμο και ενός εσπερινού ανά καλλικρατικό δήμο. το δικό μου σχολείο περιμένουμε από μέρα σε μέρα να συγχωνευτεί σε άλλο, ενώ μέσα στο καλοκαίρι ήδη μετακομίσαμε 5 χλμ μακρυά, με σοβαρό κίνδυνο να χάσουμε το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών μας (σε συνδυασμό με τις ειδικότητες που καταργήθηκαν). σε αυτή την περίπτωση, μπορούν πολύ άνετα να πουν ότι "είστε σχολείο με μόλις 100 παιδιά, επομένως καταργείται η σχολική σας μονάδα. οι μαθητές εγγράφονται αυτόματα στο τάδε επάλ και όλοι οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων και των μαθημάτων γενικής, αυτομάτως μπαίνουν σε διαθεσιμότητα"...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gedeon

Λογικά το μάθημα ΤΠΕ θα ανατεθεί σε εμάς (με το ίδιο όνομα είναι και στο νέο πρόγραμμα του Γυμνασίου), όσο υπάρχει λογική στο Υπουργείο. Ελπίζω δε, να είναι εργαστηριακό (στα ΕΠΑΛ δίναμε μάχη για να θεωρούμε τις εφαρμ. Πληροφορικής Α΄τάξης εργαστηριακό.... έλεος για το αυτονόητο)

Απ΄ότι φαίνεται, για Β΄και Γ΄ΕΠΑΛ  ίσως υπάρχουν αυξήσεις ωρών(περίπου 3 - 4 ώρες ανάλογα με τα εργαστήρια)

Σχετικά με τη τάξη μαθητείας....   ίδωμεν

amichail

    Θα συμφωνήσω με το Λάμπρο, ότι το σχέδιο είναι καλύτερο από ότι περιμέναμε (με την έννοια ότι περιμέναμε να καταργηθεί ο τομέας). Από εκεί και πέρα όμως:

    • Τράπεζα θεμάτων για την Α Λυκείου. Για ισοδυναμία με την Α Γενικού; Γιατί αφού δεν υπάρχει κινητικότητα, αν προσέξτε το σχεδιάγραμμα από ΕΠΑΛ σε γενικό στη Β δεν παίζει
    • διαχωρισμός ηλικιών - πάρα πολύ κακό α) δεν επιτρέπει σε κάτω των 20 (προσέξτε όχι των 18)να εγγραφούν σε Εσπερινά (ακόμα και αν είναι εργαζόμενοι) και είναι αρκετά π.χ. τα παιδιά που δουλεύουν στο μαγαζί του πατέρα τους β) δεν επιτρέπει σε άνω των 20 να εγγραφούν σε Ημερήσια π.χ. εμείς είχαμε αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια σε απόφοιτους Γενικού που γράφονταν στην ειδικότητα. Είναι σαφής η τάση του νομοσχεδίου να στραφούν οι πρώτοι στις Σ.Ε.Κ. (μεταγυμνασιακά ΙΕΚ) και οι δεύτεροι στα ΙΕΚ
    • οι ώρες ΤΠΕ στην α' τάξη αυξάνονται, αλλά καθώς θεωρούνται μάθημα Τομέα, δεν είναι απίθανο στις αναθέσεις να τις κάνουν οι αντίστοιχες ειδικότητες  π.χ. Οικονομολόγοι στους Οικονομολόγους κλπ
    • η τάξη μαθητείας είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΟΑΕΔ (άρα χαμένη ευκαρία για ώρες σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας, η πιστοποίηση διενεργείται από τον ΕΟΠΠΕΠ και μόνο το πτυχίο υπογράφεται από το ΕΠΑΛ - πάνε καλά;;;;
    • Επίσης οι ώρες π.χ. στη Γ τάξη είναι λιγότερες (αν υπολογίσεις ότι είχε περισσότερα εργαστήρια, άρα δεύτερος καθηγητής) και μάλλον ίσα-ίσα ισοφαρίζονται μετρώντας και της Α τάξης.
    Τέλος εξακολουθεί να είναι απαράδεκτη η κατάργηση του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας που δεν υπάρχει πλέον ούτε σε μεταγυμνασιακό επίπεδο.
    Τελικά το μόνο καλό :-( είναι ότι υπάρχει τομέας Πληροφορικής.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: amichail στις 13 Αυγ 2013, 05:10:26 ΜΜ
διαχωρισμός ηλικιών - πάρα πολύ κακό
η τάξη μαθητείας είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΟΑΕΔ

Θεωρώ ότι ο διαχωρισμός των ηλικιών έγινε και για έναν επιπλέον λόγο: για να αποφύγουν τις μαΐμού εγγραφές ενηλίκων έως και υπερηλίκων (λέμε τώρα... όπου υπήρχαν) στα ημερήσια επάλ.
Πιστεύω ότι θα υπάρχει επιβλέπων καθηγητής στην τάξη της μαθητείας. Χωρίς να έχω πηγές, από διαίσθηση. Ή ότι θα υπάρχουν υπεύθυνοι μαθητείας από Καθηγητές του ΕΠΑΛ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

dim

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 13 Αυγ 2013, 11:34:50 ΠΜ
Το σχέδιο για το νέο επαλ είναι σαφώς καλύτερο από αυτό που αναμέναμε.
Σίγουρα.
Παράθεση από: amichail στις 13 Αυγ 2013, 05:10:26 ΜΜ
Θα συμφωνήσω με το Λάμπρο, ότι το σχέδιο είναι καλύτερο από ότι περιμέναμε (με την έννοια ότι περιμέναμε να καταργηθεί ο τομέας).
Ακριβώς.


Παράθεση από: amichail στις 13 Αυγ 2013, 05:10:26 ΜΜ
  • οι ώρες ΤΠΕ στην α' τάξη αυξάνονται, αλλά καθώς θεωρούνται μάθημα Τομέα, δεν είναι απίθανο στις αναθέσεις να τις κάνουν οι αντίστοιχες ειδικότητες  π.χ. Οικονομολόγοι στους Οικονομολόγους κλπ
Μεγάλη η αναμονή για τις αναθέσεις.
Να δω ζαριά.... περιμένω. Προφανώς θα υπάρχουν εκπλήξεις.




amichail

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 13 Αυγ 2013, 05:34:58 ΜΜ
Θεωρώ ότι ο διαχωρισμός των ηλικιών έγινε και για έναν επιπλέον λόγο: για να αποφύγουν τις μαΐμού εγγραφές ενηλίκων έως και υπερηλίκων (λέμε τώρα... όπου υπήρχαν) στα ημερήσια επάλ.
Πιστεύω ότι θα υπάρχει επιβλέπων καθηγητής στην τάξη της μαθητείας. Χωρίς να έχω πηγές, από διαίσθηση. Ή ότι θα υπάρχουν υπεύθυνοι μαθητείας από Καθηγητές του ΕΠΑΛ.

Σύμφωνοι για τυχόν μαϊμού εγγραφές, αλλά σκεφτείτε π.χ. ένα μαθητή που έχει μείνει 1-2 τάξεις στο Γυμνάσιο ή στην Α, Β Λυκείου, δεν προλαβαίνει μετά να τελειώσει το Ημερήσιο ΕΠΑΛ, χωρίς να τον πιάνει το όριο ηλικίας. Και για ανταμοιβή θα πάει στο Εσπερινό, όπου πρέπει να κάνει ένα επιπλέον χρόνο; Δεν νομίζω.
Εξάλλου, γιατί δεν υπάρχουν όρια στο Γενικό; Αλλά ξέχασα, δεν λέει καν για Εσπερινά Γενικά Λύκεια.

Στη μαθητεία θα υπάρχει επιβλέπων καθηγητής, απλώς θα είναι του ΟΑΕΔ και όχι της Δευτεροβάθμιας.

αν μετρήσουμε στο σχέδιο νόμου: 10 σελίδες για το Γενικό, 10 σελίδες για το ΕΠΑΛ και 40+ για την μη τυπική εκπαίδευση, είναι προφανής η κατεύθυνση του ΥΠΑΙΘ. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κοστίζει (τεχνική και μη), η μη τυπική έχει κονδύλια από το ΕΣΠΑ, εκεί βρίσκεται όλο το ζουμί.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

Καρκαμάνης Γεώργιος

Άσχετα με το εαν θα περιοριστεί ο αριθμός των ΕΠΑΛ, πιστεύω πως η πληροφορική στο νεο ΕΠΑΛ θα ισχυροποιηθεί περισσότερο σε σχέση με την τωρινή κατάσταση της.

Χρειάζεται όμως προσοχή στις αναθέσεις του μαθήματος που είναι κοινό σε όλες τις ειδικότητες. Να μην μπαίνουν και άλλοι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων κατά τη διδασκαλία. Στον τομέα νομίζω πως δεν θα υπάρχει αντίστοιχο πρόβλημα.

Γι αυτό και  πρέπει να πιέσουμε στον τομέα αυτό, στις αναθέσεις των μαθημάτων.