Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstergou

Παράθεση από: eara στις 27 Σεπ 2014, 07:42:49 ΜΜ
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.


Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την νέα έκδοση του pseudoglossa.gr  -> http://www.pseudoglossa.gr/new/

Atenes

Παράθεση από: sstergou στις 28 Σεπ 2014, 08:43:02 ΜΜ
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την νέα έκδοση του pseudoglossa.gr  -> http://www.pseudoglossa.gr/new/

Αν είναι στην ύλη τα "πρόσθετα πράγματα"

eara

@sstergou: Ευχαριστώ πολύ αυτό, κάτι τέτοιο έψαχνα...

@Athenes: Για την ώρα είναι (με βάση το Α.Π.) Τώρα για άυριο, έχει ο ..........

@stpdt: Ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά με βρίσκει κάπως επιφυλακτικό, μιας και το scratch καλό είναι, αλλά πάνω που πας να του δώσεις κάποια στοιχειώδη παραδείγματα των βασικών εννοιών, βάζεις κι άλλη πολυπλοκότητα, όπως το τι είναι το μήνυμα, event-driven, object-oriented κ.ο.κ. και παράλληλα κρύβεις άλλα (όπως το πέρασμα των παραμέτρων σε ένα υποπρόγραμμα). Βέβαια το scratch έχει λίγο από "αυτό που γυαλίζει" και μπορεί να τραβήξει την προσοχή.

ikart

Το μάθημα θα γίνει στην αίθουσα ή στο εργαστήριο;
Στο ΕΠΑΛ Ελληνικού το κάνουμε σε αίθουσα.
Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ούτε διαφάνειες.
Το αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρει εργαστηριακές ασκήσεις.
Το μάθημα όμως θεωρείται Θ.
Το μάθημα το κάνετε σε εργαστήριο;

yiannis

Στο εργαστήριο, για να μπορώ να κάνω εύκολα προβολές που χρειάζομαι. Προς το παρόν, δεν έχω μπει σε πρακτικό μέρος, αλλά με τέτοια ύλη, λίγα πράγματα προλαβαίνω να κάνω. Ήδη άρχισαν οι απώλειες μαθημάτων, πχ αύριο...

Thanasis Daskaloudis

Παράθεση από: ikart στις 05 Οκτ 2014, 12:57:07 ΜΜ
Το μάθημα θα γίνει στην αίθουσα ή στο εργαστήριο;
Στο ΕΠΑΛ Ελληνικού το κάνουμε σε αίθουσα.
Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ούτε διαφάνειες.
Το αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρει εργαστηριακές ασκήσεις.
Το μάθημα όμως θεωρείται Θ.
Το μάθημα το κάνετε σε εργαστήριο;

Στο ΦΕΚ αναφέρετε σαφέστατα:
4. Διδακτική μεθοδολογία
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται στο εργαστήριο Πληροφορικής που είναι ένας χώρος συνεργασίας
και έρευνας ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης.

Και προτεραιότητα στο εργαστήριο έχουν τα μαθήματα πληροφορικής. Δες εδώ αν σου φέρει κάποιος αντιρρήσεις http://dide.sam.sch.gr/XRISI%20ERGAST.pdf



Nikosn

Σχετικά με τη δομη του βιβλίου παρατηρώ πως στην παράγραφο 2.2.1 ξεκινά με παράδειγμα το ΚΚΕ που περιέχει δομη επανάληψης, κ κάνει κ πίνακα τιμών....επίσης αμέσως αναφέρεται στη πολυπλοκότητα!!!Μετα αναφέρει παράλληλη/ σειριακή επικοινωνία. Αρκετά μπλεγμένες οι έννοιες κ μάλιστα με αυτή τη σειρά. Εσείς πως σκέφτεστε να διδάξετε αυτές τις παραγράφους?Επιςης που θα δώσετε βαρύτητα αφού σίγουρα δε θα φτάσουν 25 μαθήματα για τη διδασκαλια του μαθήματος ως τον Ιούνιο.
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Laertis

Πολυπλοκότητα (2.2.3) και πολυεπεξεργασία (2.2.4) τα άφησα για το τέλος. Τα παραδείγματα στη 2.2.1 και 2.2.5 τα δείχνω απλά ως παραδείγματα και τα εξηγώ πολύ πολύ επιφανειακά.
Βαρύτητα θα δώσω αναγκαστικά στη δομή ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης. Πίνακες και υποπρογράμματα, βλέποντας και κάνοντας ανάλογα με το τι θα έχουν καταλάβει μέχρι τότε....  κι ο Θεός βοηθός.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Σπύρος Δουκάκης

Είναι προτιμότερο για τους μαθητές να ασχοληθούν αργότερα με τα ζητήματα:
(Α)  της παρουσίασης του αλγορίθμου εύρεσης του ΜΚΔ με κωδικοποιημένο τρόπο και
(Β)  της αναλυτικής εκτέλεσής του με τη χρήση πίνακα παρακολούθησης τιμών.

Αυτά τα ζητήματα μπορούν να αναλυθούν σε επόμενες παραγράφους.

Τέλος, η παράγραφος 2.2.3 με τίτλο: «Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων, Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων» είναι προτιμότερο να δουλευτεί αργότερα και αφού πρώτα οι μαθητές έχουν εργαστεί σε ζητήματα σχεδίασης και ανάπτυξης αλγορίθμων.

Συνεπώς, η διδασκαλία των τριών παραγράφων είναι σημαντικό να μην διαρκέσει πάνω από δύο διδακτικές περιόδους. Σχετικά μπορείτε να δείτε δύο προτάσεις διδασκαλίας (http://wp.me/p53eX3-1b)

Παράθεση από: Nikosn στις 06 Οκτ 2014, 05:34:32 ΜΜ
Σχετικά με τη δομη του βιβλίου παρατηρώ πως στην παράγραφο 2.2.1 ξεκινά με παράδειγμα το ΚΚΕ που περιέχει δομη επανάληψης, κ κάνει κ πίνακα τιμών....επίσης αμέσως αναφέρεται στη πολυπλοκότητα!!!Μετα αναφέρει παράλληλη/ σειριακή επικοινωνία. Αρκετά μπλεγμένες οι έννοιες κ μάλιστα με αυτή τη σειρά. Εσείς πως σκέφτεστε να διδάξετε αυτές τις παραγράφους?Επιςης που θα δώσετε βαρύτητα αφού σίγουρα δε θα φτάσουν 25 μαθήματα για τη διδασκαλια του μαθήματος ως τον Ιούνιο.

Laertis

Καλές οι υποδείξεις σας κύριε Δουκάκη, αλλά για ποιό λόγο  δεν τα συμπεριλάβατε στο τέλος ή μετά τα ζητήματα σχεδίασης και ανάπτυξης των αλγορίθμων ;
Είναι δυνατόν να ξεκινά το βασικότερο κεφάλαιο του βιβλίου με τον επαναληπτικό αλγόριθμο εύρεσης ΜΚΔ και την καταγραφή σε πίνακα τιμών πριν καν αναφερθεί τι είναι η μεταβλητή, τον ορισμό και της επεξήγηση της πολυπλοκότητας και της πολυεπεξεργασίας πριν τα παιδιά δουν τους τύπους δεδομένων και τις εντολές Διάβασε, Εμφάνισε και την εντολή εκχώρησης ;
'Ηδη οι μισοί μου μαθητές έχουν τρομοκρατηθεί παρά τις προσπάθειές μου να τους ηρεμήσω .......
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Atenes

Τις επόμενες μερες θα τρέξω τον αλγοριθμο στον διερμηνευτη στο σχολείο και ενω εχω κάνει μονο 2 ώρες μάθημα μονο και απευθείας ψευδογλωσσα και ειμαι σίγουρος οτι δε θα εχω κανενα πρόβλημα  με τη βήματικη εκτελεση

Ξεκίνησα κατευθείαν με το μέσο όρο 3 αριθμών και παρουσίασα την ψευδογλωσσα
Επαναλαμβάνω κατευθείαν

Ετσι θα παρακαμψω τις οδηγιες που κάθεται και δίνει ο κύριος Δουκακης

freedomst

Την προηγούμενη βδομάδα τους έδωσα τον αλγόριθμο ΜΚΔ σε βήματα (φυσική γλώσσα), κάναμε ένα-δυο παραδείγματα με τυχαίες τιμές και άφησα απέξω κάθε αναφορά σε ψευδογλώσσα, μεταβλητές, εντολές, τύπους δεδομένων, πίνακα τιμών κλπ επειδή ξέρω ότι θα πανικοβάλλονταν και θα τους έχανα τους μαθητές.

Σκοπεύω επίσης να αφήσω πολυπλοκότητα και πολυεπεξεργασία για πολύ αργότερα...

Στο επόμενο μάθημα μπαίνω σε βασικές έννοιες και βασικές εντολές δομής ακολουθίας.

Απορώ γιατί το βιβλίο δεν είναι γραμμένο με μια πιο λογική σειρά.
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

tasospap

Απορώ γιατί απορείς..... Προφανώς κάποιοι από τους συγγραφείς είναι της συνομοταξίας python και java εδώ και τώρα στις πανελλαδικές.  8)

pgrontas

Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες στην παρατήρηση ότι οι ενότητες της πολυπλοκότητας και της παράλληλης επεξεργασίας έπρεπε να μπουν μετά την παρουσίαση των αλγορίθμων.

Βέβαια η περίπτωση του ΜΚΔ  δίνει μια πολύ καλή ευκαιρία για να βιώσουν οι μαθητές την έννοια της πολυπλοκότητας στην πράξη. Έτσι πρώτα τους έβαλα να υπολογίσουν τον ΜΚΔ δύο αριθμών μόνοι τους. Όπως ήταν αναμενόμενο ακολούθησαν τον brute force τρόπο  δηλ. δοκιμή όλων των αριθμών μέχρι τον ελάχιστο των δύο.  Στην συνέχεια έκανα το ίδιο αριθμητικό παράδειγμα μέσω του Ευκλείδη, οπότε φάνηκε η τεράστια οικονομία βημάτων που κάνει.

Φυσικά και εγώ θα ασχοληθώ με το Big-Oh notation κτλ. στο τέλος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Atenes

Είχα αγχωθεί που προσπέρασα τις σελίδες 17-18 και τις άφησα για μετά από την 21. Τώρα νοιώθω πιο ήσυχος.
Απορώ και γω γιατί η συγγραφική ομάδα δεν τις έβαλε ανάποδα!