Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: telits στις 29 Μαΐου 2018, 08:24:33 ΜΜ

Τίτλος: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: telits στις 29 Μαΐου 2018, 08:24:33 ΜΜ
Καλησπερα στην ομορφη παρεα σας.
Εχει ακουσει κανεις οτι θα μπει η java στην Γ Λυκειου ΕΠΑΛ για μαθητες στην κατευθυνση των δικτυων;
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: seibei στις 07 Ιουν 2018, 12:47:12 ΠΜ
Δεν το έχω ακούσει, αλλά πιστεύω γενικότερα οτι πρέπει να μπει περισσότερη πράξη και να βγεί θεωρία από την ειδικότητα.

Απο την αρχή της χρονιάς ξεκίνησα μια συζήτηση (ήθελα να είναι συζήτηση, αλλά δεν απάντησε κανείς!!!) για το πρόγραμμα σπουδών.
Δεν έχουμε προτάσεις; Συζητούνται κάπου αυτά;
Θεωρείτε οτι δεν πρέπει να γίνουν αλλαγές;
Θεωρείτε πως το Excel ανήκει στους οικονομολόγους και δεν μας αφορά;   
Όλες αυτές τις εκατοντάδες σελίδες κατεβατών που έχουν τα βιβλία μας, ποιος τις έχει διαβάσει;

Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: Sofia Panagopoulou στις 20 Ιουν 2018, 04:32:13 ΜΜ
έχει μπει στην Γ ΕΠΑΛ JAVA
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: telits στις 20 Ιουν 2018, 07:07:34 ΜΜ
Σε ποιο μαθημα; Θα εξεταστούν Πανελλαδικά τα παιδια;
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: dpa2006 στις 20 Ιουν 2018, 07:29:27 ΜΜ
Αναφέρεστε σε αυτό το βιβλίο...;

http://iep.edu.gr:8080/images/school_books/%CE%93_%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9B_%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1_%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C.pdf (http://iep.edu.gr:8080/images/school_books/%CE%93_%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9B_%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1_%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C.pdf)

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (http://iep.edu.gr:8080/images/school_books/%CE%93_%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9B_%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1_%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C.pdf)

Διδάσκεται κάπου στα ΕΠΑΛ...; ??? :-\
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:28:42 ΜΜ
  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Δεν γνωρίζω φυσικά αν το διδάσκουν αυτό όλοι οι καθηγητές ή κάνουν κάτι άλλο στη θέση του. Από τη στιγμή που δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο δεν υπάρχει κανένας έλεγχος δυστυχώς. Να θυμίσω ότι πριν 3 χρόνια κάποιοι έκαναν Pascal αντί Python στη Β με το έτσι θέλω.
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: dpa2006 στις 20 Ιουν 2018, 08:37:39 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:28:42 ΜΜ
  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Δεν γνωρίζω φυσικά αν το διδάσκουν αυτό όλοι οι καθηγητές ή κάνουν κάτι άλλο στη θέση του. Από τη στιγμή που δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο δεν υπάρχει κανένας έλεγχος δυστυχώς. Να θυμίσω ότι πριν 3 χρόνια κάποιοι έκαναν Pascal αντί Python στη Β με το έτσι θέλω.

Ευχαριστώ για την πληροφορία!
Άρα όταν λέμε Java εννοούμε κάποιο καινούργιο μάθημα...
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: clitos στις 20 Ιουν 2018, 08:41:47 ΜΜ
Το μάθημα είναι εργαστηριακό. Απο εμπειρία 2 χρόνων είναι μια χαρά και οι οδηγίες και το βιβλίο. Τουλάχιστον εμένα με βοήθησε και τους μαθητές το ίδιο. Το Β μέρος πάει ανάλογα απο το τμήμα και την διάθεση των μαθητών... την  μιά χρονιά μου πήγε καλά και την προηγούμενη μέτρια. (Υλοποίηση εφαρμογής.)(Καταθέτω προσωπική εμπειρία, όπότε ίσως έκανα λάθη και εγώ...)
Πάντως βοήθησε πάρα πολύ το ότι είναι εργαστηριακό 4Ω .
Εντωμεταξύ όταν κάναμε το ΚΕΦ11 (Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός) στην Python , με τις έννοιες που μάθαν απο το εργαστήριο Java όλα ήταν πιο εύκολα.
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2018, 09:13:04 ΜΜ
Συνάδελφε clitos δεδομένου ότι έφαγα ένα ολόκληρο καλοκαίρι με τρελές ώρες γράψιμο για αυτό το βιβλίο (είχα αναλάβει το κομμάτι της Java), αφήνοντας πίσω άλλες σημαντικές υποχρεώσεις, χαίρομαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν αυτή τη δουλειά και δεν πάει χαμένος τόσο κόπος.
Το βιβλίο γράφτηκε με τη μορφή δραστηριοτήτων ώστε να γίνεται στο εργαστήριο. Απλά ο καθηγητής που δεν ξέρει Java πρέπει να διαβάσει λίγο μόνος του, αυτό είναι το πρόβλημα ότι δεν δώσαμε την ανάλογη υποστήριξη.
Με στεναχωρεί που μαθαίνω ότι υπάρχουν ακόμα καθηγητές που αντί να προσπαθήσουν να κάνουν αυτό το βιβλίο συνεχίζουν να κάνουν αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Visual Basic!

Παράθεση από: clitos στις 20 Ιουν 2018, 08:41:47 ΜΜ
Το μάθημα είναι εργαστηριακό. Απο εμπειρία 2 χρόνων είναι μια χαρά και οι οδηγίες και το βιβλίο. Τουλάχιστον εμένα με βοήθησε και τους μαθητές το ίδιο. Το Β μέρος πάει ανάλογα απο το τμήμα και την διάθεση των μαθητών... την  μιά χρονιά μου πήγε καλά και την προηγούμενη μέτρια. (Υλοποίηση εφαρμογής.)(Καταθέτω προσωπική εμπειρία, όπότε ίσως έκανα λάθη και εγώ...)
Πάντως βοήθησε πάρα πολύ το ότι είναι εργαστηριακό 4Ω .
Εντωμεταξύ όταν κάναμε το ΚΕΦ11 (Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός) στην Python , με τις έννοιες που μάθαν απο το εργαστήριο Java όλα ήταν πιο εύκολα.
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: clitos στις 20 Ιουν 2018, 09:29:09 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 09:13:04 ΜΜ
Συνάδελφε clitos δεδομένου ότι έφαγα ένα ολόκληρο καλοκαίρι με τρελές ώρες γράψιμο για αυτό το βιβλίο (είχα αναλάβει το κομμάτι της Java), αφήνοντας πίσω άλλες σημαντικές υποχρεώσεις, χαίρομαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν αυτή τη δουλειά και δεν πάει χαμένος τόσο κόπος.
Το βιβλίο γράφτηκε με τη μορφή δραστηριοτήτων ώστε να γίνεται στο εργαστήριο. Απλά ο καθηγητής που δεν ξέρει Java πρέπει να διαβάσει λίγο μόνος του, αυτό είναι το πρόβλημα ότι δεν δώσαμε την ανάλογη υποστήριξη.
Με στεναχωρεί που μαθαίνω ότι υπάρχουν ακόμα καθηγητές που αντί να προσπαθήσουν να κάνουν αυτό το βιβλίο συνεχίζουν να κάνουν αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Visual Basic!

Δεν το χα στο νού μου όταν έγραφα το σχόλιο.Συγχαρητήρια τότε. Πάντως και οι συνάδελφοι που ξέρουν Java  το διάβασμα δεν το γλιτώνουν νομίζω. To greenfoot ας πούμε για να κάνουμε το Pong ( επέιδή μου το ζητήσε το τμήμα) μου έφαγε χρόνο αν και η java ήταν αντικείμενο επαγγελματικής ασχολίας μου για καιρό.

Αν όντως συμβαίνει πολύ αυτό με την v.basic είναι άλλο ένα βάσανο στην Πληροφορική εκπαίδευση.Η αντιμετώπιση και μόνο απο το όνομα της java είναι θετική απο τα παιδιά και αυτό απο μόνο του είναι ένα καλό εφαλτήριο για μια χρονιά. Εμένα τουλάχιστον έτσι λειτούργησε.Πάλι καλά που δεν έγινε Visual Fortran ,όπως μαθαιναμε κάποτε εμέις..
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2018, 10:36:55 ΜΜ
Και εγώ πριν γράψουμε το βιβλίο δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα με το Greenfoot. Όμως επειδή το βιβλίο ήταν για μαθητές και όχι για φοιτητές και ειδικά για μαθητές ΕΠΑΛ, έπρεπε να μπει κάτι που θα τους βοηθούσε να ξεκινήσουν σε Java και το Greenfoot ήταν το πιο ενδεδειγμένο.
Η λογική των συγγραφέων ήταν ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα μπορούσαν τουλάχιστον να καλύψουν την ύλη με το Greenfoot. Αυτό θεωρώ είναι εφικτό. Από εκεί και πέρα αν κάποιος μπορεί να δείξει μερικά πράγματα στο Eclipse με τη βιβλιοθήκη της acm καλό θα ήταν για μαθητές που έχουν μια έφεση στον προγραμματισμό και μπορούν να ακολουθήσουν.
  Επίσης δεν θέλαμε να μπει η Java στο σχολείο pascaloειδώς γιατί είναι γλώσσα με άλλη φιλοσοφία. Αν πας να την κάνεις σαν μια άλλη ΓΛΩΣΣΑ θα αποτύχεις είναι βέβαιο. Καλό είναι να ακολουθείται η προσέγγιση objects first.
  Αυτό φυσικά μας δυσκολεύει διότι εμείς έχουμε μάθει προγραμματισμό με άλλη φιλοσοφία (οι περισσότεροι φαντάζομαι ξεκινήσαμε με πρώτη γλώσσα pascal ή C) και είναι δύσκολο να αλλάξεις τρόπο σκέψης, ειδικά στην διδασκαλία σου
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: dpa2006 στις 22 Ιουν 2018, 12:02:08 ΠΜ
Το βιβλίο είναι εξαιρετικό και αξίζουν συγχαρητήρια στην συγγραφική ομάδα!
Φίλος που δεν ασχολείται με εκπαίδευση (προγραμματιστής) εντυπωσιάστηκε
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: asianis στις 24 Ιουν 2018, 04:35:42 ΠΜ
Παιδιά καλημέρα σας. Ο γιος μου είναι 1 λυκείου και θέλει να ασχοληθεί με το προγραμματισμού. Είναι πολύ καλός και στα μαθηματικά. Πώς μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει για πολύ αρχάριο.
Ευχάριστο
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: evry στις 24 Ιουν 2018, 10:55:45 ΠΜ
Θα επέλεγα κάποιο Online μάθημα και φυσικά θα τον άφηνα μόνο του χωρίς απολύτως καμία βοήθεια ή παρότρυνση να ασχοληθεί.
Μερικά τέτοια μαθήματα που είναι δωρεάν είναι τα παρακάτω:

https://www.edx.org/course/computing-in-python-i-fundamentals-and-procedural-programming (https://www.edx.org/course/computing-in-python-i-fundamentals-and-procedural-programming)

https://www.edx.org/course/cs50s-introduction-computer-science-harvardx-cs50x (https://www.edx.org/course/cs50s-introduction-computer-science-harvardx-cs50x)

https://www.edx.org/course/introduction-to-python-absolute-beginner (https://www.edx.org/course/introduction-to-python-absolute-beginner)
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: seibei στις 24 Ιουν 2018, 04:44:06 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:28:42 ΜΜ
  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, όλα τα μαθήματα στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) θα έπρεπε να είναι προσανατολισμένα στο εργαστήριο, σε ασκήσεις και προτζεκ, υποστηριζόμενα από την ελάχιστη δυνατή θεωρία (πλην ίσως ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου πχ Δίκτυα).
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: evry στις 24 Ιουν 2018, 05:45:09 ΜΜ
Το μάθημα αυτό εξετάζεται με εργασία.
Σχεδόν όλα τα μαθήματα έχουν ισχυρό εργαστηριακό μέρος. Για παράδειγμα η Python της Β έχει 1 ώρα θεωρία και 3 εργαστήριο. Αναγκαστικά τα 2 πανελλαδικά εξεταζόμενα έχουν περισσότερη θεωρία.
Τίτλος: Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
Αποστολή από: seibei στις 25 Ιουν 2018, 03:14:49 ΠΜ
Για μένα είναι απαραίτητη η συγγραφή τετραδίων-βιβλίων εργαστηριακών ασκήσεων για κάθε μάθημα που είναι εργαστηριακό.
Όπως πχ γίνεται στους ηλεκτρολόγους. Άλλο πράγμα οι εργαστηριακές δραστηριότητες στο τέλος των κεφαλαίων μετά απο 10-15 σελίδες θεωρία
και άλλο ο εργαστηριακός οδηγός.
Τετράδιο εργαστηρίου σημαίνει ασκήσεις σωστά δομημένες, χωρισμένες αναλυτικά σε βήματα (Βημα 1:...., Βημα 2:... κτλ).
Δεν μπορεί μια δραστηριότητα να λέει "...εξερευνήστε τις δυνατότητες που δίνονται..." οι 8/10 κοιτάνε την οθόνη και περιμένουν βοήθεια.

Καταλαβαίνω ότι είναι κάτι που απαιτεί πολλή δουλειά για να γίνει αλλά είμαι βέβαιος πως θα βοηθήσει πολύ καθηγητές και κυρίως μαθητές.