Γενική κριτική των θεμάτων (ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ Γ)

Ξεκίνησε από bagelis, 29 Μαΐου 2010, 01:33:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

Α.
έπρεπε να έχει θεωρία, τουλάχιστον μέχρι να βγει από την ύλη. Ας μην ήταν θεωρία αποστήθισης, αλλά κριτικής σκέψης. Μπορούσε να βρεθεί και τέτοια.
Β.
Πάρτε 20 μονάδες δώρο γιατί θα σας τις πάρουμε πίσω σε λίγο.
Γ.
...
Δ.
Ενδιαφέρον, αλλά πάρα πολλοί μαθητές θα κάνουν πολλές φορές την ίδια δουλειά... ταξινόμηση, ταξινόμηση, ταξινόμηση

ΓΕΝΙΚΑ
Αδυναμία κάλυψης του εύρους της ύλης, επιμονή σε πολύ συγκεκριμένα τμήματα, αγνόηση άλλων. τμήματα μπνανανόφλουδες, όχι ικανά να κατανέμουν αξιοκρατικά την βαθμολογία, εμμονές, απειρία

bagelis

#1
Θυμίζουν έντονα φιλοσοφία που προσπαθεί να περάσει ένα υποσύνολο εκπαιδευτικών εδώ στο στέκι...

Μάλλον δεν είχαμε καταλάβει ότι ένα φόρουμ ανταλλαγής απόψεων (μεταξύ εκπαιδευτικών κυρίως) δεν είναι ο οδηγός για να φτιάξεις το διαγώνισμα των Πανελληνίων.

gthal

#2
Ξέρω, είναι μεγάλο ποστ αλλά αν έχετε την υπομονή να το διαβάσετε, θίγω ένα θέμα που με απασχόλησε πολύ έντονα.

Αρχίζω πάλι με θέμα Γ αλλά όχι επι της ορθότητας της λύσης με πίνακες. Άλλα θέλω να πω:

θυμάμαι τις δικές μου σκέψεις καθώς έλυνα το Θέμα Γ :

Γ1 - εντάξει, κλασικό
Γ2 - Σκέψη 1η: για να δούμε, θέλει πίνακα; (αλγόριθμος είναι δεν θα έχω πρόβλημα με τη δήλωσή του)
Γ3 - κλασικό, χωρίς πίνακα
Γ4 - χμ... έξυπνο αυτό το "αν δεν υπάρχουν τέτοιοι". εδώ θα φανούν κάποιοι καλοί
Γ5 - ωπ! ταξινόμηση! Σκέψη 2η : πίνακας λοιπόν, ξεκινάω

γράφω Γ1, Γ2, Γ3, Γ4
αρχίζω το Γ5 - αρχίζουν να μου μπαίνουν ψύλλοι: ταξινόμηση και αναζήτηση μετά; σαν πολύ δεν είναι;
ωπ! Σκέψη 3η : δεν χρειάζεται ταξινόμηση! Απλά θα μετρήσω πόσοι τον ξεπερνάνε! (δεν θυμίζει έναν εξυπνακίστικο γρίφο "αν περάσω λέει τον πρώτο, σε ποια θέση είμαι;", ε; λίγοι τον απαντούν, λίγοι θα σκεφτούν αυτή τη λύση αλλα δεν πειράζει θα πάνε από το δύσκολο δρόμο, όλα καλά)

Ξαναρχίζω χωρίς πίνακες.

Κατά τη γνώμη μου, το κλειδί ήταν εκεί που άρχισαν να μου μπαίνουν οι ψύλλοι. Και αυτό μου συνέβη γιατί
έχω και καμιά 20ριά χρόνια περισσότερη εμπειρία από τους μαθητές μου. Δεν θα ήταν το ίδιο ευκολο για αυτούς να πάρουν αυτή τη στροφή.
Αλλά επίσης, για μένα δεν ήταν τίποτα σε εκείνο το σημείο να τα σκίσω όλα και να ξαναρχίσω γιατί ήμουν στο γραφείο μου, με το φραπεδάκι μου και χωρίς κανένα άγχος. Για τον μαθητή όμως; Και μάλιστα ένας μαθητής που θα έφτασε στην 3η σκέψη, θα πρέπει να είναι από τους καλύτερους, δε νομίζετε; Στο σημείο εκείνο λοιπόν πιθανόν και να αποφάσισε ότι συνεχίζει, κι ας μην έχει την τέλεια λύση. Πάει για το μικρότερο δυνατό κόστος αφού έπεσε στη διπλή παγίδα της εκφώνησης.
(σημειώνω βέβαια ότι το ενδεχόμενο "λάθος η λύση με πίνακα" ούτε μου πέρασε από το μυαλό, για λόγους που ήδη έχω καταθέσει)

Και εδώ είναι που πάει το "μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι" διότι τα "παπαγαλάκια" που θυμόντουσαν ότι όλο το χρόνο έλεγα "αν δε χρειάζεται πίνακας, καλύτερα μην χρησιμοποιήσετε' (η αλήθεια είναι ότι και που τό'λεγα, θεωρούσα ότι ήμουν υπερβολικός και στην πράξη δεν θα τους κόστιζε ποτέ). Οι αδύνατοι λοιπόν που κρατιούνται σαν από σωσίβιο, από 4-5 συγκεκριμένες τεχνικές που είχαν μάθει, έμειναν στην 1η σκέψη! Και από εκεί και πέρα, περίπατος:
Γ1 και ποιος δεν το ξέρει
Γ2 καλά, no comment
Γ3 χα χα μιν, αρχική τιμή το 1000! α! και το όνομά του, θυμάμαι που φώναζε ο Θαλασσινός
Γ4 εντάξει τους μετράω, θα κάνω και κανένα λάθος γιατί αυτό χρειάζεται μυαλό - sorry δεν διαθέτουμε
Γ5 δεν ξέρω, άστο. έτσι κι αλλιώς ούτε στον ύπνο μου δε θα έφτανα ως εδώ

Ο εν λόγω άσχετος, στο καλύτερο σενάριο θα χάσει 4 μονάδες που επέλεξε να μην ανακατευτεί με το Γ5 και όποιος το έπιασε και δεν το έκανε απόλυτα σωστό πιθανολογείται να χάσει 5 !  WOW !

Και απορώ που ακουω τόσους να λένε για τον εύκολο δρόμο που επέλεξε κάποιος που την έλυσε με πίνακες. Σε τι ήταν πιο εύκολο αυτό; Μάλλον πιο κακοτράχαλος νοητικά και ψυχλογικά δρόμος ήταν αυτός. Και ως επιστέγασμα, θα φάνε και "καμπάνα" για την "τεμπελιά" τους !!
(δεν αντιλέγω, θα πήγαν από αυτό το δρόμο και αμέτρητοι άσχετοι αλλά αυτοί θα τιμωρηθούν και αλλού σίγουρα - δε με ενδιαφέρει - εμένα με ενδιαφέρει πώς αντιμετωπίζω τον καλό και συνεπή)

Τα ίδια μπορώ να πω για το θέμα Δ ως προς την πρωτοτυπία του, εκτός του Δ4.

Γιατί μιλάτε λοιπόν για νίκη επί των παπαγάλων;
Ακόμα, φέτος είχα αρκετούς που είτε από τεμπελιά είτε από υπεροψία ("εντάξει μωρέ τώρα") δεν είχαν ανοίξει βιβλίο (κυριολεκτικά όμως) μέχρι και το μεσημέρι της παραμονής!!! "θα διαβάσω το απόγευμα"!!! Στο Θεό σας! Ανίδεοι τι σημαίνει ύλη, πανελλαδική εξέταση (άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι με τον τρόπο που γίνεται). Ε, λοιπόν, ο τεμπέλης και ο υπερόπτης δικαιώθηκαν και ανταμείφθηκαν!!!
Και με τι μούτρα να κοιτάζω εγώ όλους συνεπείς μαθητές (χαρισματικούς ή όχι) που με άκουσαν και κάθισαν και διάβασαν τη θεωρία τους και πηγαίναν με χλωμά τα πρόσωπά τους από την κούραση και το ξενύχτι. Και τι σοκ θα πήραν αυτοί βλέποντας τα θέματα και τι χαρά οι άλλοι για να ξεκινήσουν με ένα ψυχολογικό avantage.
Πραγματικά λυπάμαι και ντρέπομαι για αυτή την κατάφωρη αδικία για την οποία ίσως φέρω μια μικρή ευθύνη. Δεν διαφωνώ η εξέταση της θεωρίας να καταργηθεί αλλά όπως ειπώθηκε και σε άλλο τόπικ, θα έπρεπε να ξέρουμε τους κανόνες του παιχνιδιού.

Κι έτσι, βρέθηκα χθες με το εξής παράδοξο (νομίζω κυρίως λόγω των παραπάνω): κάποιοι άριστοι (και όχι παπαγάλοι) μαθητές μου να πέφτουν κάτω από 90 (και ίσως να φλερτάρουν το 80 από τιμές ψηλότερες) και άλλοι για τους οποίους περίμενα ένα 60 με το ζόρι και τους έστλενα με ότι παπαγαλίστικα κόλπα και γιατροσόφια μπορούσα να σκεφτώ, να φλερτάρουν το 80 από τιμές χαμηλότερες!
Πώς έγινε αυτό?  Αν έτσι βαθμολογηθούν τελικά, θα είναι απίστευτη αδικία και το ξαναλέω ότι θα ντρέπομαι.

edit: Σημειώνω ότι τα παραπάνω τα έγραφα πριν να μάθω ότι οι μονάδες που θα κοπούν αποφασίστηκε να είναι μέχρι 2 (όσο δηλ. παιζόταν να είναι μέχρι 5 - και κάποιοι θυμάμαι να πρότειναν και 6 χθες)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

karaberis


Άρης Κεσογλίδης

Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

takis76

Πέστα Αργυρόστομε!!! (για να μην έχουμε αντιγραφές)

themata

Πιστευω πως ήταν Μεγάλο λάθος να μην βάλουν θεωρία. Μόνο και μόνο λόγω του όγκου που έχει
και του χρόνου που σπαταλησαν πολλα παιδιά να την κατανοήσουν (ή αποστηθήσουν) θάπρεπε
να δώσουν μέσω μερικών μορίων μία "ανταμοιβή" σε αυτούς.

κρίμα γιατί φάνηκε σαν να είπαν στα παιδιά: "χαχαχα σπαταλησατε χρόνο για να διαβάσετε θεωρία? ατυχήσατε!"

manpap

Συμφωνώ απόλυτα με τον gthal.
Συμπληρώνω για τα υπόλοιπα.
Θέμα Β: Δεν κατάλαβα τι θέλουν να εξετάσουν στο θέμα Β και γιατί είναι τόσο σημαντικό που να αξίζει 20 μονάδες.
Θέμα Δ: όταν λέμε να υπάρχει κλιμάκωση στη βαθμονόμηση των υποερωτημάτων, ενοούμε κλιμάκωση στη δυσκολία και όχι στο μέγεθος του αλγορίθμου. Γιατί 5 μονάδες στο Δ2 και 5 στο Δ4; Βάλε τουλάχιστον υποπρόγραμμα για το Δ4 και δώσε εκεί τις μονάδες του Δ2.
Θέμα Α: Εύστοχη η επιλογή θέματος από το ΤΜ (Α1) και από το βιβλίο μαθητή(Α4), αποτυχημένη όμως στη δεύτερη (Α4) η επιλογή των ίδιων ονομάτων με το βιβλίο κάτι που ουσιαστικά ευνοούσε τους παπαγάλους που ειχαν μάθει απ'έξω τους αλγορίθμους του βιβλίου (μονοψήφιος αριθμός). Μου άρεσε το Α5, ενω το Α3 θα μπορούσε να είναι λίγο πιο δύσκολο.
Υπερβολικό μου φαίνεται επίσης που άφησε τόσα πολλά κεφάλαια εκτός (1ο, 6ο, 8ο, 9ο, 10ο)
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Άρης Κεσογλίδης


Για το 3ο θέμα, κάποιοι είχαν ως επιχείρημα ότι δεν είναι αποδοτική ή βέλτιστη λύση με πίνακες.....
Το 4ο θέμα, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει πολύ όμορφα μία διαδικασία για την εμφάνιση των 3 πρώτων κάθε κατηγορίας....και όχι να δημιουργούνται 3 πίνακες και να γίνονται 4 ταξινομήσεις από μαθητές........ Εκεί γιατί δεν έγινε με υποπρόγραμμα;?;?;?... Από το 2005 και μετά ολοένα και πληθαίνουν τα θέματα με υποπρογράμματα, αυξάνεται η δυσκολία, και θέλει να τονιστεί η σημασία τους.......και φέτος ΤΙΠΟΤΑ;?;?;?;? ΓΙΑΤΙ;?;?;?..........

Και στο 1ο θέμα, όπως είπαν και άλλοι συνάδελφοι... :
- ακυρώνεις όλο το διάβασμα της θεωρίας που έκαναν όσοι μαθητές τη διάβασαν, και επιβραβεύεις τον τεμπέλη!
- φαντάζεστε του χρόνου στα μαθηματικά ή τη φυσική να μην πέσει στο πρώτο ερώτημα θεωρία, αλλά «μικρο-ασκησούλες» τι θα γίνει;?;?
- Άντε να πείσεις τους μαθητές σου του χρόνου να διαβάσουν θεωρία!!! Και το κομμάτι που έλεγε για τα μειονεκτήματα από τη χρήση πινάκων ήταν καθαρά θεωρητικό, ενώ σε όλες τις ασκήσεις χρησιμοποιούνταν πίνακες για να φανεί πότε υπάρχει η χρησιμότητά τους! Και ΝΑΙ, το θέμα Γ ήταν πολύ καλό να αντιμετωπιστεί με πίνακες, γιατί σε αγώνες και τέτοιες εφαρμογές θέλεις να έχεις αποθηκευμένα σε πίνακα τα στοιχεία....
Όμως η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τη θεωρία (μειονεκτήματα από τη χρήση πινάκων), μέσω της άσκησης αυτής!.....
(Πωωω...πάλι για το  3ο θέμα λέω...!)

Αν σας πω ότι πιστεύω πως το 2ο θέμα ήταν εσκεμμένα τόσο εύκολο γιατί ήξεραν ότι θα γίνει χαμός με το 3ο τι θα μου πείτε;?;?......Μια υπόθεση κάνω.........................................

Και μια που μιλάμε για το τι είναι χρήσιμο να μαθαίνουν τα παιδιά από προγραμματισμό........ Το Α5, πού θα το χρησιμοποιήσει κάποιος;?;?;? Θα κάνεις ταξινόμηση σε άρτιες ή περιττές θέσεις;;;; Βρείτε μου μία εφαρμογή, και να πω εντάξει......
Για μένα, καλύτερα να έβαζαν θέμα με ταξινόμηση σε κάθε γραμμή ή κάθε στήλη ενός δισδιάστατου πίνακα, ή να έβαζαν ταξινόμηση σε μία στήλη δισδιάστατου, και όταν γίνεται αντιμετάθεση 2 στοιχείων, να γίνεται και αντιμετάθεση ολόκληρων των γραμμών τους!
Αυτό θεωρείται ότι «μπαίνει σε καλούπι» και δεν είναι καλό θέμα; Ας είναι και λίγο στο καλούπι....(το Α4 τότε τι ήταν;?) πιο χρήσιμο είναι.........
Ακόμα και να βάζανε τη φυσσαλίδα να «κατεβαίνει προς τα κάτω»... :)

Με λίγα λόγια, η γνώμη μου ήταν ότι όλα τα θέματα ήταν τα χειρότερα που έχουν μπει................
Ήθελαν μόνο να είναι μακριά από οτιδήποτε θα μπορούσε να περιμένει κάποιος, και τίποτα άλλο.................

Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Crazy_Waters

Πάνω σε αυτό που αναφέρθηκε για τη θεωρία επιτρέψτε μου να θυμίσω κάτι: στην εποχή των δεσμών, όταν από 1η δέσμη έπρεπε να δωσεις Χημεία για να περάσεις σε σχολή Πληροφορικής  ;D, στην Οργανική Χημεία στο τέλος κάθε παραγράφου έλεγε πού υπάρχουν στη φύση οι ενώσεις αυτές. Σε μια έλεγε συγκεκριμένα για τα κεριά ΚΑΡΝΑΟΥΜΠΑ  ;D ;D :D. Τα διαβάζαμε και τα θυμάμαι ακόμα αν και η λογική έλεγε ότι δε θα πέσουν ποτέ! Το παράδειγμα πολλές φορές το λέω στους μαθητές που μου λένε ποια είναι τα SOS της θεωρίας, και η γνώση των κεριών καρναούμπα συνεχίζεται. Έτσι και τώρα μετά τα φετεινά θέματα μάλλον θα λέμε στους μαθητές "διάβασε θεωρία και ας μην βάλουν για να είσαι 100% σίγουρος". Τώρα αν είναι κακό ή όχι αυτό είναι μεγάλη συζήτηση, πάντως αρκετή θεωρία έχουν να μάθουν απ' έξω οι μαθητές μας με το ΑΟΔΕ που είναι και αυτό μάθημα κατεύθυνσης.....

Crazy_Waters

Αν ισχύει αυτό που λένε για την επιτροπή ότι ο καθένας προτείνει ένα θέμα και κατόπιν με κλήρωση επιλέγεται ποιο θα μπει προτιμώ σαφέστατα τον θεματοδότη του θέματος Δ. Κατ' εμένα αυτό ήταν στη σωστή κατεύθυνση, σαφές, με όλες τις απαραίτητες διευκρινήσεις και παραδοχές, με διαβάθμιση, κλιμακωτής δυσκολίας και με ένα ερώτημα δύσκολο για την πλειοψηφία των μαθητών που επέτρεπε πολλές δυνατές λύσεις διαφορετικές μεταξύ τους. Το θέμα Δ ναι,  ήταν ένα ωραίο θέμα!

freedomst

Παράθεση από: manpap στις 29 Μαΐου 2010, 11:51:31 ΜΜ
Θέμα Β: Δεν κατάλαβα τι θέλουν να εξετάσουν στο θέμα Β και γιατί είναι τόσο σημαντικό που να αξίζει 20 μονάδες.

Για μένα ευτυχώς που φέτος το θέμα Β ήταν τόσο εύκολο έτσι ώστε να ξεκινά η βαθμολόγηση από το +20 (για πολλά γραπτά)
αλλιώς θα είχαμε "δράματα" (οι 2 στους 3 πιστεύω θα έγραφαν κάτω από τη βάση!).

Γιατί από τα υπόλοιπα θέματα οι περισσότεροι μαθητές μόνο σκόρπιες μονάδες θα μαζέψουν για να πιάσουν τη βάση!
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

Γιάννης Σ.

Πάντως τα φετινά θέματα ήταν... μια σφαλιάρα σε όλους εμάς που κάναμε υποπρογράμματα με το κιλό και δε μπήκε τίποτα...
;D

Σπύρος Δουκάκης

Θεώρησέ το τυχαίο! ;)

Επιπλέον, τα υποπρογράμματα προσφέρουν μία μοναδική επανάληψη σε όλη την ύλη. Το μόνο επιπρόσθετο είναι ο τρόπος που περνούν οι τιμές μεταξύ των υποπρογραμμάτων.

Άρα σίγουρα δεν πήγαν χαμένα.

LefterisP

Εγώ πάντως παρατήρησα οτι τα γραπτά ή φλερτάρουν το 80 όπως αναφέρθηκε ή φλερτάρουν (τα περισσότερα) το 40.
Νομίζω οτι τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Κάτι που με προβληματίζει είναι οτι δεν είχε Σ-Λ. Μήπως θα πρεπε; Ξέρω οτι πολλοί καίγονται από τα Σ-Λ. Αλλά μήπως θα πρεπε να χε κάποια Σ-Λ ή πολλαπλής επιλογής; Μόνο το δικό μας μάθημα δεν είχε Σ-Λ ή πολλαπλής απο όσα έδωσαν τα παιδιά.
Επίσης κάποιοι μαθητές και μάλιστα καλοί δεν πρόλαβαν να ξαναδούν αυτά που είχαν γράψει. Ίσως θα πρεπε να ναι λιγότερα.