ΔΕΙΚΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ

Ξεκίνησε από che, 10 Οκτ 2008, 05:22:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

che

Καλησπέρα συνάδελφοι,

Θέλω να θίξω το θέμα σχετικά με το αν επιτρέπεται η χρήση δεικτών σε ονόματα μεταβλητών μέσα σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ. Η θέση μου είναι ότι ο αλγόριθμος αποτελεί μια πιο ελεύθερη μορφή έκφρασης και σαφώς πρέπει να επιτρέπεται και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα. Τις περισσότερες φορές το πρόβλημα δημιουργείται από συναδέλφους που προφανώς το σχολικό βιβλίο το αντιμετωπίζουν ως ευαγγέλιο και εφ'οσον δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο παράδειγμα , το θεωρούν λάθος.Το να κόψει κάποιος μόρια για αυτό τον λόγο το θεωρώ το λιγότερο ΤΡΑΓΙΚΟ. Το ίδιο θέμα τίθεται και σχετικά με την χρήση της εντολής ΓΡΑΨΕ σε αλγόριθμο, μια εντολή που δεν σας κρύβω την χρησιμοποιώ αποκλειστικά.

Κάνω κάπου λάθος ?

Ευχαριστώ πολύ

dkotanid

Το δεδομένο εργαλείο για το μάθημα ΑΕΠΠ είναι το σχολικό βιβλίο και πιστεύω αυτό πρέπει να ακολουθείται πιστά.
Το αν γράψεις έναν αλγόριθμο εσύ για προσωπική σου χρήση και το συκγρίνεις με το δικό μου και του νίκου και του κώστα...θα διαπιστώσεις πολλές ανομοιότητες πιστεύω. Οπότε για θέμα ομοιότητας και ευκολίας κατανόησης ακολουθούμε και σε αυτoν λίγο πιο αυστηρούς κανόνες, ώστε να μη ξεφύγουμε στο τέλος όλοι μας.
Για το θέμα γράψε σε αλγόριθμο, δε πιστεύω να θεωρείται λάθος αλλά εφόσον μας δίνει το βιβλίο την Εμφάνισε ή την Εκτύπωσε ( 2 επιλογές φως φανάρι) γιατί να έχουμε και εκεί τρόπο διαφυγής και να χρησιμοποιούμε γράψε; Απλά πράματα και απλοί κανόνες, γιατί να τους ταράξουμε;

Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

sstergou

Τι ακριβώς εννοείς όταν λες δείκτες σε ονόματα μεταβλητών;

Όσο για την Γράψε νομίζω το βιβλίο είναι ξεκάθαρο, σαφώς και επιτρέπεται (σελ.47 σημείο 8 ). Δεν ξέρω αν μας συμφέρει βέβαια αυτό το σημείο 8)

ntzios kostas

#3
Εννοείται επιτρέπεται το γράψε γιατί καταρχήν βρίσκεται και στο τετράδιο μαθητή νομίζω σελίδα 74 και δεύτερον μιλάμε για ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ. Κάτι που θα τον πάρει υποτίθεται ένας ενδιαφέρομενος και θα το κάνει πρόγραμμα. Το καταλαβαίνει ο ενδιαφερόμενος την εντολή γράψε; Οκ τότε.

Όταν εννοείς δείκτες εννοείς προφανώς χ1 χ2 κτλ. Κοίτα εγώ λέω στους μαθητές μου να μη βάζουν για το καλό τους, αλλά προσωπικά αν δω ένα γραπτό που θα έχει δείκτες δεν θα του έκοβα με τίποτα ούτε θα καν θα έδινα σημασία. Αλλά εμένα καλύτερα μην με ακούς, γιατί και πρόγραμμα να ήταν δεν θα του έκοβα. Δεν θα του έκοβα είτε έγραφε στο πρόγραμμα εμφάνισε είτε τύπωσε. Δεν θα του έκοβα όπως και δεν έκοψα αν για παράδειγμα στο αν συνθήκη τότε δεν έγραφε το τότε....
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Όπως έχει ειπωθεί πολλές φορές "στο στέκι", αυτές οι λεπτομέρειες δηλαδή αν κάποιος μαθητής  έγγραψε την εμφάνισε στο πρόγραμμα ή την Γράψε στον αλγόριθμο ή αν το πρώτο γράμμα μιας μεταβλητής είναι μικρό και όχι κεφαλαίο και πολλά άλλα είναι μικροπρέπειες και δεν πιστεύω πως  κανένας βαθμολογητής να  κόβει μόρια για τέτοια πταίσματα. Σκοπός του μαθήματος δεν είναι να υπάρχει αυτή η αυστηρότητα στον τρόπο γραφής ενός αλγορίθμου ή ενός προγράμματος αλλά αυτό που αναφέρει το λογότυπο του .......ntzios kostas  κάτω από τα μηνύματα του.

Οσοι έχετε δει τις λύσεις που εκδίδει η επιτροπή εξετάσεων και αποστέλλει στα βαθμολογικά, δεν νομίζετε ότι είναι για γέλια; Εαν κάποιος βαθμολογήσει την επίσημη αυτή λύση θα κόψει αρκετά μόρια βλέποντας εμφάνισε σε πρόγραμμα, τύπωσε σε αλγόριθμο, γράψε σε αλγόριθμο, εισαγωγικά αντί για αυτάκια και πολλά άλλα...

Αρα τι καθόμαστε και συζητάμε για τέτοια πράγματα όταν οι ίδιοι δεν τα τηρούν;

Δείκτες σε μεταβλητές : κοιτώντας το πολυυυυυυυυυυύ μακριά ένας αυστηρός βαθμολογητής μπορεί να κόψει αλλά οι περισσότεροι θα το προσπεράσουν.

P.Tsiotakis

Στη σελίδα 72, του βιβλίου καθηγητή υπάρχει η απάντηση (ΝΑΙ, επιτρέπεται). Το βιβλίο καθηγητή είναι μέρος του διδακτικού πακέτου του μαθήματός μας.

Εδώ και χρόνια, πολλοί καθηγητές που προτιμούμε την ψευδογλώσσα απο τους κανόνες και το συντακτικό της ΓΛΩΣΣΑΣ, προτείνουμε κάτι ΑΠΛΟ.

Την υιοθέτηση απλών κανόνων στην ψευδογλώσσα και τήρησή τους. Πχ εντολές εξόδου Εκτύπωσε, Εμφάνισε και Αποτελέσματα.
Γιατί πρέπει να βάλουμε και την Γράψε στην ψευδογλώσσα; Επιτρέπεται δεν επιτρέπεται...

Ένας μαθητής δε θα γράψει ποτέ απο μόνος του τη Γράψε στην ψευδογλώσσα, δε θα βάλει δείκτες σε μεταβλητές, δε θα αλλάψει το μετρητή του Για εντός του βρόχου ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ.

Πάντα, κάποιος διδάσκων νοιώθει την ανάγκη να πει στον μαθητή παραπάνω απο ό,τι χρειάζεται (δεν αποτελεί αυτό μομφή ούτε αιχμή για κανέναν). Και αυτό είναι πολυ απλό:

- Υπάρχουν 15 δεσμευμένες λέξεις στην ψευδογλώσσα και 10 κανόνες για τη χρήση των δομών της. Αυτά είναι όλα και όλα και απο κει και πέρα δουλεύουμε τη μεθοδολογία.
- Αντίστοιχα για τη ΓΛΩΣΣΑ...


Θα πρέπει να υπενθυμίσω και κάτι άλλο. Στη σελίδα 14 του βιβλίου του καθηγητή, ο 3ος γενικός στόχος του μαθήματος  αναφέρει:

"- Οι μαθητές να καλλιεργήσουν και να εθιστούν στην αυστηρότητα και σαφήνεια της έκφρασης και της διατύπωσης".

ntzios kostas

ΠαράθεσηΓιατί πρέπει να βάλουμε και την Γράψε στην ψευδογλώσσα; Επιτρέπεται δεν επιτρέπεται...

Και γιατί να μην βάζουμε πάντα γράψε, ώστε να μην ασχολείται ο μαθητής αν γράφει την ώρα των εξετάσεων  ψευδογλώσσα ή γλώσσα; Ούτως σε άλλος αφού το χρησιμοποιεί και το τετράδιο μαθητή στη σελίδα 30. Προσωπικά στους μαθητές μου λέω: Μην ασχολείστε αν γράφετε αλγόριθμο ή πρόγραμμα. Εστιάστε στο πρόβλημα. Όταν το ολοκληρώσετε στο πρόχειρό σας και το μεταφέρετε στο καθαρό αν λέει πρόγραμμα θα γράφετε το ποίημα του τμήματος δήλωσης. Τίποτα άλλο. ;)

Και κάτι ακόμα έχετε διαβάσει μία παρατήρηση που λέει στο τέλος της παρουσίασης της ύλης του μαθήματος; Αυτή την είχε και τα προηγούμενα χρόνια;Έχει γίνει στο στέκι ποτέ συζήτηση για αυτή; Αν όχι θα ήθελα να την δέιτε και κάποια στιγμή να την αναλύσουμε.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Γιατί Κώστα, δεν μπορούμε να αλλάξουμε το σχολικό βιβλίο.

Μακάρι να γινόταν αυτό. Σαφώς θα απλοποιούσαμε ΠΟΛΥ τα πράγματα...

Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο συμφωνούσαμε ΟΛΟΙ οι καθηγητές ή να έστελνε χαρτί το Π.Ι.

P.Tsiotakis

"...
Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."


από http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank25_9_08_1833.php

dkotanid

Περιπλέκουμε πάρα πολύ τα πράματα !
Όλα είναι τόσο απλά!Γιατί να τα κάνουμε τόσο δύσκολα;
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

ntzios kostas

Παναγιώτη δεν χρειάζεται να αλλάξουμε το σχολικό βιβλίο, αφού το ίδιο χρησιμοποιεί το γράψε στους αλγόριθμους.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

για το τελευταίο, άνοιξα νέο θέμα: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1591.0

Δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά δεν ξέρω αν είναι κάτι σημαντικό

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 12 Οκτ 2008, 06:28:43 ΜΜ
Παναγιώτη δεν χρειάζεται να αλλάξουμε το σχολικό βιβλίο, αφού το ίδιο χρησιμοποιεί το γράψε στους αλγόριθμους.

στην ψευδογλώσσα;

P.Tsiotakis

Αν το Εκτύπωσε, στέλνει την έξοδο στον εκτυπωτή;
Αν το Εμφάνισε, στέλνει την έξοδο στην οθόνη;
Αν το Αποτελέσματα, είναι αυτόματη έξοδος;

Το Γράψε που τα στέλνει;  :D

dkotanid

Στοιχεία ψευδογλώσσας

Σελ.47 Βιβλίο μαθητή

8.Ρήματα σε προστακτική

¨Γράψε¨
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης