Νέο Σχολείο και Πληροφορική

Ξεκίνησε από evry, 24 Ιουν 2010, 12:10:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Σήμερα πολλές εφημερίδες έχουν αποσπάσματα από συνέντευξη της υπουργου παιδειας για το νεο σχολείο και επειδη ειναι καλοκαιρακι και μέσα στην χαλάρωση γινονται ολες οι αλλαγες νομιζω ότι οι ενωσεις μας και εμεις πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση. Τι εννοώ: Παραθέτω καποια αποσπασματα και δίνω το σχετικό σύνδεσμο
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank23_6_10_2121.php

Δεύτερο πεδίο είναι να δώσουμε την ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων. Αυτό σημαίνει λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου. Η επιλογή έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και  ασφαλώς θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εμένα αυτό μου λέει ότι θα πρέπει τώρα να πιέσουμε για Αλγοριθμική στην Β και στην Γ τάξη!!! Αυτο δεν είναι εμβαθυνση και εχει σχεση με την προσβαση σε σχολες θετικων επιστημων? Ιδέα για το πως μπορει να γινει: Το μαθημα της ΤΕΧΕΠ θα γινει επιλογης, θα προσθεσουμε ακομα ενα επιλογης που θα ειναι η Αλγοριθμικη. Θα υπαρξει μαθητης που θα επιλεξει ΤΕΧΕΠ?

  Τέταρτο πεδίο παρέμβασης είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας.  Έχουμε ανάγκη από μεθόδους διδασκαλίας που θα μαθαίνουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.

Κάποιος να ενημερωσει εκει στο υπουργειο οτι αυτος ειναι ο ορισμος της πληροφορικης!!! Κάνω λάθος?

Είναι η ευκαιρία να ενισχυσουμε την εισαγωγη της πληροφορικης στην δευτεροβαθμια οχι σαν ΤΠΕ αλλά σαν γνωστικό αντικείμενο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tom

Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2010, 12:10:20 ΜΜ

Δεύτερο πεδίο είναι να δώσουμε την ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων. Αυτό σημαίνει λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου. Η επιλογή έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και  ασφαλώς θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εμένα αυτό μου λέει ότι θα πρέπει τώρα να πιέσουμε για Αλγοριθμική στην Β και στην Γ τάξη!!! Αυτο δεν είναι εμβαθυνση και εχει σχεση με την προσβαση σε σχολες θετικων επιστημων? Ιδέα για το πως μπορει να γινει: Το μαθημα της ΤΕΧΕΠ θα γινει επιλογης, θα προσθεσουμε ακομα ενα επιλογης που θα ειναι η Αλγοριθμικη. Θα υπαρξει μαθητης που θα επιλεξει ΤΕΧΕΠ?


Στη Γ Λυκείου να είναι επιλογής ή υποχρεωτικό το μάθημα τύπου ΑΕΠΠ (Αλγοριθμική);
Δηλαδή στη Β πχ να διδάσκονται εισαγωγικά, μεταβλητές, δομές ακολουθίας, επιλογής επανάληψης και στη Γ, δομές δεδομένων, υποπρογράμματα, στοιχεία απόδοσης (πολυπλοκότητας), κάπως έτσι; Ωραία ιδέα θα ήταν!

Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2010, 12:10:20 ΜΜ
  Τέταρτο πεδίο παρέμβασης είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας.  Έχουμε ανάγκη από μεθόδους διδασκαλίας που θα μαθαίνουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.

Κάποιος να ενημερωσει εκει στο υπουργειο οτι αυτος ειναι ο ορισμος της πληροφορικης!!! Κάνω λάθος?

Κοίτα πιστεύω ότι δεν αναφέρεται στην Πληροφορική, αλλά σε διδακτική μέθοδο, η οποία θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα μαθηματικά και στην πληροφορική και στα αρχαία κλπ. Τώρα σε τι πλαίσιο θα μπορούσε να διδαχθεί η νέα μέθοδος και να διαχυθεί σε όλα τα γνωστικά είναι άλλη υπόθεση.

Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2010, 12:10:20 ΜΜ
Είναι η ευκαιρία να ενισχυσουμε την εισαγωγη της πληροφορικης στην δευτεροβαθμια οχι σαν ΤΠΕ αλλά σαν γνωστικό αντικείμενο

Συμφωνώ. Αλλά και οι ΤΠΕ είναι αναπόφευκτες. Θα πρέπει να καθοριστεί η ισσοροπία πληροφορικού αλφαβητισμού (θεωρία Πληροφορικής) και εργαλείων ΤΠΕ, τα οποία θα διδάσκονται στο πλαίσιο της Πληροφορικής του γυμνασίου με προσθήκη δεύτερης ώρας ή ως επιλογής που θα οδηγεί σε κρατική πιστοποίηση και θα διδάσκεται πάλι από εμάς.

Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι ο μεγαλύτερος όγκος των ΤΠΕ θα μετακυλιστεί στο Δημοτικό.

Μια ισορροπία:


1) 30% (Πληροφορική) και 70% (ΤΠΕ) στο Δημοτικό

2) 70% (Πληροφορική) και 30% (ΤΠΕ) στο Γυμνάσιο

3) 100% (Πληροφορική) και 0% (ΤΠΕ) στο Λύκειο

θα μου άρεσε.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

evry

Παράθεση από: tom στις 24 Ιουν 2010, 01:03:03 ΜΜ
Στη Γ Λυκείου να είναι επιλογής ή υποχρεωτικό το μάθημα τύπου ΑΕΠΠ (Αλγοριθμική);
υποχρεωτικό δε νομίζω, αλλά όταν λέμε επιλογής εννοούμε ότι θα είναι υποχρεωτικό για όσους θέλουν να πάνε σε πολυτεχνικές/θετικές σχολές

Παράθεση
Κοίτα πιστεύω ότι δεν αναφέρεται στην Πληροφορική, αλλά σε διδακτική μέθοδο, η οποία θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα μαθηματικά και στην πληροφορική και στα αρχαία κλπ. Τώρα σε τι πλαίσιο θα μπορούσε να διδαχθεί η νέα μέθοδος και να διαχυθεί σε όλα τα γνωστικά είναι άλλη υπόθεση.
Ναι, βρε αλλά αυτό που περιγράφει επιτυγχάνεται σε μέγιστο βαθμό μέσα από την πληροφορική. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλο μάθημα που να επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους καλύτερα

Δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει ισορροπία ΤΠΕ/Πληροφορικής.  Μπορούμε να έχουμε και επιπλέον ώρες δεν λέμε όχι. Απλά να κρατήσουμε το γνωστικό αντικείμενο και να το πάμε και στη Β Λυκείου. Αυτό είναι το στοίχημα κατά τη γνώμη μου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pthomop

Περιληπτικα ανακοινωθηκαν καποια απο τα νεα μετρα για το Λυκειο. Πετανε απο την χαρα τους φιλολογοι και καθηγητες ξενων γλωσσων. Αυξανονται οι ωρες στα "βασικα μαθηματα". Αυξανονται τα μαθηματα επιλογης.
Τα συλληπητηρια μου για την πληροφορικη. :'(

tom

Παράθεση από: pthomop στις 24 Ιουν 2010, 10:21:55 ΜΜ
Τα συλληπητηρια μου για την πληροφορικη. :'(

Νομίζω είναι λίγο βιαστική εκτίμηση. Ας περιμένουμε.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

lp

Μετά από τόσες ώρες φιλολογικών μαθημάτων διαπίστωσαν οι κ. του ΥΠΕΠΘ ότι τα παιδιά δεν γνωρίζουν την γλώσσα οπότε τι μένει ας βάλουν άλλες 3-4 ώρες αρχαία κλπ κλπ κλπ.
Το παιχνίδι είναι συντεχνιακό καθαρά ποιος θα φάει ποιον θα το δούμε πολύ σύντομα.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

pgrontas

Τα πράγματα είναι πολύ άσχημα μου φαίνεται
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=10850
Μήπως λείπει κάτι;

Αν και το άρθρο δεν αναφέρει πηγές,ώστε να κρίνουμε εγκυρότητα, νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει αντίδραση πριν παγιωθούν όποιες αποφάσεις (αν δεν είναι ήδη αργά).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Νίκος Αδαμόπουλος

Αα πολύ ωραία... Ούτε ίχνος πληροφορικής...! Για  Αλγοριθμική φυσικά δεν το συζητάμε...., εεε;

chtzim

#8
Δυστυχώς όλα δείχνουν οτι θα μας εξαφανίσουν από τα Γενικά Λύκεια κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε θα οδηγήσει και σε κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων. Αν δεν υπάρξει μια οργανωμένη αντίδραση και κινητοποίηση των φορέων της Πληροφορικής (σύλλογοι, σύμβουλοι κτλ) μας βλέπω να γινόμαστε καθηγητές για ECDL στα δημοτικά.

Και βασικά αφού δεν καταφέραμε να πιέσουμε στο κομμάτι του σχεδιασμού, μιας και όλα αυτά είναι κοινά μυστικά από το καλοκαίρι, μου φαίνεται πολύ δύσκολο να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι τώρα. Μακάρι να διαψευσθώ.

dimosthenis77

Περίεργα πράγματα συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα. Ο κλάδος που θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, απαξιώνεται και παροπλίζεται για μια ακόμη φορά! Η απαξίωση έχει διαχρονικό χαρακτήρα και φοβάμαι ότι δεν μπορεί να έχει σαν κίνητρα μόνο την υφαρπαγή των ψήφων πολυπληθέστερων καθηγητικών κλάδων, μιας και πλέον είμαστε και εμείς αρκετές χιλιάδες.
Αντί να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στο Λύκειο, όπως τα ακατάλληλα σχολικά εγχειρίδια (π.χ. Τεχνολογία Επικοινωνιών) και η περιθωριοποίηση των (σημαντικότατων) μαθημάτων επιλογής, επιχειρούν να τερματίσουν την πληροφορική παιδεία στο Γυμνάσιο της 1 ώρας/εβδομάδα!
Μήπως μας προορίζουν να πέσουμε υπέρ του μνημονίου και του περιορισμού του δημόσιου τομέα;

pgrontas

#10
Επειδή το θέμα είναι πολύ σημαντικό, για να διασπαστεί σε δύο threads, αυτό το thread θα κλειδώσει.
Η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί στο άλλο thread που έχει ανοίξει για τον σκοπό αυτό δηλ. στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32518#msg32518
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson