Ποιοι επιθυμούν τη διάσπαση του κλάδου?

Ξεκίνησε από Vangelis, 09 Οκτ 2010, 06:40:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dkonetas

#45
Παράθεση από: Laertis στις 17 Οκτ 2010, 05:06:34 ΜΜ
ακόμα και όταν ήταν απούσα για πολλά χρόνια απο τις εξελίξεις της Πληροφορικής στην εκπαίδευση πράγμα που δεν καλύπτεται με ετεροχρονισμένες ανακοινώσεις θέσεων και τροποποίησεις καταστατικών.
παρακαλώ να μου αναφέρεις έστω και έναν αγώνα στον οποίο απείχε η ΕΠΕ . Αρχίζω να πιστεύω ότι πραγματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα της ΕΠΕ είναι το ότι δεν έχει διασυνδέσεις για να διαφημίζει το έργο της ... Προφανώς σε αυτό δεν την βοηθάει και το ότι δεν έχει επαγγελματίες συνδικαλιστές όπως όλοι οι υπόλοιποι φορείς που έχουν αναφερθεί
 
Απλά προς ενημέρωση να υπενθυμίσω ότι η ΕΠΕ ήταν
- μόνη της στις δικαστικές διεκδικήσεις που οδήγησαν στο δικαίωμα να διοριζόμαστε στην δευτεροβάθμια ,
- μόνη της στις αγωγές  (εμπράκτως και με οικονομικές θυσίες) για τις αναθέσεις,
- μόνη της στις αγωγές για πληθώρα προκηρύξεων για εκπαιδευτές πληροφορικής σε κάθε τύπου εκπαιδευτικό οργανισμό (πχ ΑΕΝ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΙΕΚ)
- μόνη της στην υποστήριξη των συναδέλφων που κυνηγάν το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας
- μόνη της στην αντιμετώπιση της λαίλαπας της Ecdl με άρμα την ΕΠΥ (θεωρώ ως προσωπικά παράσημα τις αγωγές για την ενημέρωση που παρείχαμε σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας)
- μόνη στην αντιμετώπιση της εκμετάλλευση των πληροφορικών από το μόρφωμα του eΤΕΕ (το οποίο προφανώς αγνοεί όχι μόνο τα ΤΕΙ αλλά και τα ΑΕΙ)
- μόνη με ολοκληρωμένη πρόταση για την πληροφορική παιδεία στην Ελλάδα

και θα συνεχίσει να μάχεται είτε ΜΟΝΗ όπως έως σήμερα είτε σε συνεργασία με όποιον θα αποδέχεται τα αυτονόητα 

p.s. Πιθανότατα δεν έχεις διαβάσει και τροποποίηση που είχα κάνει ταυτόχρονα με την απάντησή σου με σχετική υποσημείωση στο προηγούμενο μήνυμά μου...

akpa

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 04:36:11 ΜΜ
Καλώς ή κακώς, το θέμα της διδακτικής εμπειρίας έχει να κάνει με το διδακτικό έργο, όχι με την επιστήμη. Όντως, το παιδαγωγικό κομμάτι είναι πιο σημαντικό επό το περιεχόμενο στην Α-βάθμια, όχι όμως και στη Β-βάθμια. Αν θέλουμε οι φοιτητές που μπαίνουν στα Πανεπιστήμια να ξέρουν ζητήματα ουσίας και όχι απλά να πατάνε πλήκτρα στην Η/Υ, η βαρύτητα οφείλει να είναι στο περιεχόμενο, όχι στον παιδαγωγικό του χαρακτήρα (αυτό πρέπει ήδη να έχει γίνει νωρίτερα).

Κάνεις λάθος, το παιδαγωγικό κομμάτι είναι πάρα πολύ σημαντικό και στην Βθμια. Στο γυμνάσιο είναι ακόμα παιδιά. Στο λύκειο έχουμε να κάνουμε με έφηβους, ακόμα πιο δύσκολα. Κρατώντας λοιπόν το ανεκτίμητο κομμάτι της παιδαγωγικής εμπειρίας, νομίζω αν είναι κάτι που πρέπει να γίνει, είναι να γίνει κάποια μετεκπαίδευση σε όλους όσους (με πτυχίο ή χωρίς) δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των καιρών. Πίστεψέ με, θα βρεθούν πολλοί "καθαρόαιμοι" με πτυχίο που θα είναι εξίσου ή και περισσότερο ανεπαρκείς με όσους δεν έχουν.

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 04:36:11 ΜΜΑπό τη στιγμή που όλα τα προγράμματα σπουδών στα τμήματα Πληροφορικής έχουν τα ίδια μαθήματα με αυτά των Μαθηματικών, Φυσικών, κτλ, δεν βλέπω ποιο πλεονέκτημα έχει σε αυτό το ζήτημα κάποιος π.χ. Φυσικός που διδάσκει "χρήση Η/Υ" για 10 ή 20 χρόνια.
Δεν βλέπεις πλεονέκτημα στην παιδαγωγική κατάρτηση ανάμεσα σε έναν που διδάσκει 20 χρόνια και σε έναν που έκανε ένα δύο μαθήματα παιδαγωγικής στο πτυχίο του; Εντελώς παράλογο σαν άποψη, ελπίζω απλά να έχεις κάνει λάθος διατύπωση.

people are motivated by profit.

Laertis

Όντως υπάρχουν τροποποιήσεις στα κείμενά σου που δεν πρόλαβα να παρακολουθήσω και μερικά με βρίσκουν σύμφωνο , μερικά όχι. Αλλά τι σημασία έχει αυτό ;
Δε θέλω να διαγράψω το έργο της ΕΠΕ απο τότε που δραστηριοποιήθηκε, αντιθέτως έχει μετάσχει και έχει πάρει θέση και έχει κάνει αγώνα σε πολλά θέματα που προέκυψαν. δεν αντιλέγω ..
Αλλά θύμισέ μου σε παρακαλώ πότε ήταν η ημερομηνία δημιουργίας και ενεργοποίησης της ΕΠΕ ; Γιατί εγώ γέρασα και δε θυμάμαι καλά.
Δε θυμάμαι καμία ΕΠΕ και κανέναν "μελλοντικό" Πληροφορικό που ακόμα τότε σπούδαζε ούτε σχολές Πληροφορικής να παίρνουν θέση για το κυνηγητό που φάγαμε επι τόσα χρόνια γιατί απλά σνόμπαραν την εκπαίδευση και θεωρούσαν ολους εμάς που είμασταν οι πρώτοι που πασχίζαμε να μπει ο κλάδος στην εκπαίδευση ως αποτυχημενους. Άσε συνάδελφε μη μου τα θυμίζεις ...

Ασε που με τα λεγόμενά σου μάλλον στην ΕΠΕ το χρωστάω  ότι διορίστηκα -τελικά, μετά κόπων και βασάνων- το 1996 που άλλαξε ο τρόπος διορισμού (ας είναι καλά ο Ανθόπουλος και οι επαφές που είχαμε μερικοί τότε) και δεν ήταν απαραίτητη η παρακολουθηση ΣΕΛΕΤΕ για τους αποφοίτους Πληροφορικής.
Και πίστευα ότι δε γίνονται θαύματα ... Ορίστε, εγώ ο τυφλός, είδα το φως μετά απο 15 χρόνια στην εκπαίδευση.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

harris

Παράθεση από: akpa στις 17 Οκτ 2010, 05:20:00 ΜΜ
Κάνεις λάθος, το παιδαγωγικό κομμάτι είναι πάρα πολύ σημαντικό και στην Βθμια....Πίστεψέ με, θα βρεθούν πολλοί "καθαρόαιμοι" με πτυχίο που θα είναι εξίσου ή και περισσότερο ανεπαρκείς με όσους δεν έχουν....
Δεν βλέπεις πλεονέκτημα στην παιδαγωγική κατάρτηση ανάμεσα σε έναν που διδάσκει 20 χρόνια και σε έναν που έκανε ένα δύο μαθήματα παιδαγωγικής στο πτυχίο του; Εντελώς παράλογο σαν άποψη, ελπίζω απλά να έχεις κάνει λάθος διατύπωση.

Όχι δεν έκανα καθόλου λάθος στη διατύπωση. Οι καθηγητές που είχα εγώ στο Γυμνάσιο και Λύκειο, με 30 χρόνια προϋπηρεσία, ήταν πολύ πιο ανεπαρκείς στο παιδαγωγικό κομμάτι σε σχέση με κάποιον πτυχιούχο σήμερα που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά. Η διαφορά μεταξύ τους βρίσκεται στο πρόγραμμα σπουδών που ακολούθησαν και το οποίο σαφώς και έχει γίνει καλύτερο μετά από τόσες δεκαετίες.

Ξαναλέω ότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να θέτουμε το παιδαγωγικό κομμάτι ως πρώτη προτεραιότητα, πάνω από οτιδήποτε και πάνω από την εκάστοτε επιστημονική μόρφωση, γιατί έτσι καταργούμε την ουσία των πτυχίων της Γ-βάθμιας. Δεν αρκεί να έχει κάποιος πτυχίο Παδαγωγικής για να διδάξει οτιδήποτε στο Γυμνάσιο και Λύκειο. Πρέπει να ξέρω πολύ καλά το αντικείμενο που διδάσκει, να γνωρίζει 10 πράγματα για να διδάσκει με επάρκεια το 1. Ασφαλώς και χρειάζεται η παιδαγωγική επάρκεια, αλλά αυτό δεν αποτελεί ούτε αυτοσκοπό ούτε επάρκεια για οποιονδήποτε καθηγητή, σε οποιοδήποτε αντικείμενο. Κια σε αυτό συμφωνούν ΟΛΕΣ οι επιστημονικές ενώσεις, Φυσικών, Χημικών, Μαθηματικών, κτλ.

Μην τσουβαλιάζουμε όλους τους καθηγητές κάτω από τη "σκεπή" της παιδαγωγικής επάρκειας, απλά και μόνο γιατί αυτό είναι ο κοινός παρονομαστής όλων των καθηγητών. Είπαμε, συνδικαλιστικός φορέας υπάρχει και λέγεται ΟΛΜΕ. Δεν συζητάμε για αυτό. Στο κάτω-κάτω αν ίσχυε κάτι τέτοιο, να κοιτάμε πρώτα δηλαδή το παιδαγωγικό κομμάτι και μετά το οποιοδήποτε επιστημονικό, οι μόνοι που θα έπρεπε να διδάσκουν θα ήταν οι πτυχιούχοι Παιδαγωγικού. Δεν νομίζω ότι συμφωνεί κανείς με κάτι τέτοιο.

akpa

#49
Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 06:09:51 ΜΜ
Όχι δεν έκανα καθόλου λάθος στη διατύπωση. Οι καθηγητές που είχα εγώ στο Γυμνάσιο και Λύκειο, με 30 χρόνια προϋπηρεσία, ήταν πολύ πιο ανεπαρκείς στο παιδαγωγικό κομμάτι σε σχέση με κάποιον πτυχιούχο σήμερα που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά. Η διαφορά μεταξύ τους βρίσκεται στο πρόγραμμα σπουδών που ακολούθησαν και το οποίο σαφώς και έχει γίνει καλύτερο μετά από τόσες δεκαετίες.

Ξαναλέω ότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να θέτουμε το παιδαγωγικό κομμάτι ως πρώτη προτεραιότητα, πάνω από οτιδήποτε και πάνω από την εκάστοτε επιστημονική μόρφωση, γιατί έτσι καταργούμε την ουσία των πτυχίων της Γ-βάθμιας. Δεν αρκεί να έχει κάποιος πτυχίο Παδαγωγικής για να διδάξει οτιδήποτε στο Γυμνάσιο και Λύκειο. Πρέπει να ξέρω πολύ καλά το αντικείμενο που διδάσκει, να γνωρίζει 10 πράγματα για να διδάσκει με επάρκεια το 1. Ασφαλώς και χρειάζεται η παιδαγωγική επάρκεια, αλλά αυτό δεν αποτελεί ούτε αυτοσκοπό ούτε επάρκεια για οποιονδήποτε καθηγητή, σε οποιοδήποτε αντικείμενο. Κια σε αυτό συμφωνούν ΟΛΕΣ οι επιστημονικές ενώσεις, Φυσικών, Χημικών, Μαθηματικών, κτλ.

Μην τσουβαλιάζουμε όλους τους καθηγητές κάτω από τη "σκεπή" της παιδαγωγικής επάρκειας, απλά και μόνο γιατί αυτό είναι ο κοινός παρονομαστής όλων των καθηγητών. Είπαμε, συνδικαλιστικός φορέας υπάρχει και λέγεται ΟΛΜΕ. Δεν συζητάμε για αυτό. Στο κάτω-κάτω αν ίσχυε κάτι τέτοιο, να κοιτάμε πρώτα δηλαδή το παιδαγωγικό κομμάτι και μετά το οποιοδήποτε επιστημονικό, οι μόνοι που θα έπρεπε να διδάσκουν θα ήταν οι πτυχιούχοι Παιδαγωγικού. Δεν νομίζω ότι συμφωνεί κανείς με κάτι τέτοιο.

Ξεχνάς ότι εκτός από την παιδαγωγική επάρκεια γενικώς, υπάρχει και παιδαγωγική επάρκεια ειδικώς στην διδασκαλία της πληροφορικής.

Η εμπειρία στην διδακτική της πληροφορικής και η πρακτική γνώση που έχει ένας συνάδελφος με 20 χρόνια υπηρεσίας είναι πολύ σημαντική και δεν μπορεί να συγκριθεί με την θεωρητική γνώση που απέκτησε κάποιος στην σχολή του, κάνοντας ένα-δυό μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής πληροφορικής.

Άρα θέτουμε το παιδαγωγικό κομμάτι ως πρώτη προτεραιότητα, γιατί η διδακτική της πληροφορικής είναι πρώτη προτεραιότητα.
Είναι άλλο πράγμα να γνωρίζουμε την επιστήμη της πληροφορικής, και άλλο πράγμα να μπορούμε να την διδάξουμε.

people are motivated by profit.

Keep Growing

' και λίγη ποίηση ...


...εάν, δεν τους προσφέραμε, με τόση ευκολία, χιλιόλιτρα  "αίματος",
αυτοί που την μόνη θέρμη που προκαλούν είναι από την τριβή των χεριών τους,
και η μόνη ενέργεια που παίρνουν είναι από το "αίμα" μας,
...θα πίνανε από το ίδιο τους το αίμα,
για να συνεχίζουν να τρίβουν τα χέρια τους,
μέχρι να αυτοκαταστραφούν... '

Keep Growing 

ΥΓ. ...λένε ότι ο κρεμασμένος, πριν ξεψυχήσει, νοιώθει τον καλύτερο οργασμό της ζωής του...
Ζητώ συγγνώμη για την σκληρότητα της φράσης μου, αλλά εγώ δεν θέλω να κρεμαστώ, θέλω να ζήσω ... 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

harris

Παράθεση από: akpa στις 17 Οκτ 2010, 06:20:09 ΜΜ
...Είναι άλλο πράγμα να γνωρίζουμε την επιστήμη της πληροφορικής, και άλλο πράγμα να μπορούμε να την διδάξουμε.

Σωστή η παρατήρηση. Προσοχή στα υπόλοιπα όμως.

Δεν ξέρω πόσα χρόνια εργάζεσαι στη Β-βάθμια, αλλά οι πρώτοι από εμάς την εποχή του '90-'95 θυμόμαστε πολύ καλά ότι αυτό ακριβώς ήταν το κύριο επιχείρημα των "αλεξιπτωτιστών" που κάλυπταν θέσεις ΠΕ19/ΠΕ20: έλλειψη καθηγητών με "επαρκή εμπειρία" να διδάξουν Πληροφορική.

Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα, για τη διάσπαση και το διαχωρισμό των ίδιων των πτυχιούχων Πληροφορικής σε "εκπαιδευτικούς" και μη. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η τροπολογία Λυκουρέτζου, λίγο πριν χαιρετίσει το ΥΠΕΠΘ για πάντα, που έβαλε στην κορυφή της μοριοδότησης διορισμών στη Β-βάθμια, κατά απόλυτη προτεραιότητα, ένα συγκεκριμένο Τμήμα Πληροφορικής, επειδή υποτίθεται είναι "καθηγητικό".

Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά χρειάζεται προσοχή. Αυτό που λέω είναι ότι αυτά που εμείς θεωρούμε λίγο-πολύ δεδομένα και αυτονόητα όταν τα κουβεντιάζουμε μεταξύ μας, κάποιοι τα χρησιμοποιούν ακόμα ως "όπλα" για να μας γυρίσουν 20 χρόνια πίσω.

akpa

#52
Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 06:37:54 ΜΜ
Δεν ξέρω πόσα χρόνια εργάζεσαι στη Β-βάθμια, αλλά οι πρώτοι από εμάς την εποχή του '90-'95 θυμόμαστε πολύ καλά ότι αυτό ακριβώς ήταν το κύριο επιχείρημα των "αλεξιπτωτιστών" που κάλυπταν θέσεις ΠΕ19/ΠΕ20: έλλειψη καθηγητών με "επαρκή εμπειρία" να διδάξουν Πληροφορική.

Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα, για τη διάσπαση και το διαχωρισμό των ίδιων των πτυχιούχων Πληροφορικής σε "εκπαιδευτικούς" και μη. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η τροπολογία Λυκουρέτζου, λίγο πριν χαιρετίσει το ΥΠΕΠΘ για πάντα, που έβαλε στην κορυφή της μοριοδότησης διορισμών στη Β-βάθμια, κατά απόλυτη προτεραιότητα, ένα συγκεκριμένο Τμήμα Πληροφορικής, επειδή υποτίθεται είναι "καθηγητικό".

Άσχετα με το πως χρησιμοποιήται, τουλάχιστον συμφωνούμε ότι είναι σωστό σαν επιχείρημα.

Όσα τμήματα είναι εξειδικευμένα στην διδακτική της πληροφορικής δεν πρέπει να έχουν απόλυτη προτεραιότητα, πρέπει όμως στις εξετάσεις ΑΣΕΠ να θεωρούνται ότι έχουν άριστα στα παιδαγωγικά και να μην εξετάζονται σε αυτά. Και σίγουρα ένας αναπληρωτής με απλό πτυχίο πληροφορικής αλλά με πολύχρονη εμπειρία σαν καθηγητής  πρέπει να έχει περισσότερα μόρια από εναν απόφοιτο σχολής διδακτικής πληροφορικής που δεν έχει διδάξει καθόλου.

Υπάρχουν λοιπόν και αυτά τα τμήματα τα εξειδικευμένα στην διδακτική της πληροφορικής που δημιουργούνται σιγά σιγά και που ζητούν δικαίως μερίδιο από την πίτα. Δεδομένου ότι συμφωνούμε ότι η διδακτική της πληροφορικής είναι το σημαντικότερο εφόδιο που πρέπει να έχει ένας καθηγητής, λές όταν θα μπουν στην Βθμια καθηγητές από τα εν λόγω τμήματα να θελήσουν να μας πετάξουν όλους έξω χρησιμοποιώντας το μέτρο της "'ήπιας απόσυρσης" και να διεκδικήσουν μόνο απόφοιτοι τους να διδάσκουν;  Δεν νομίζω συνάδελφε, είναι εντελώς παράλογο σαν απαίτηση. 

Η πολύχρονη εμπειρία σε ένα τομέα είναι πάντα πολύ σημαντικότερη από κάποιο τίτλο. Και αυτός ο τελευταίος κανόνας ισχύει και για όσους συνάδελφους βρέθηκαν να διδάσκουν πληροφορική χωρίς πτυχίο. Η εμπειρία τους αποσβαίνει την έλλειψη πτυχίου.
people are motivated by profit.

Vangelis

Προφανώς η ΕΠΕ σύρθηκε αναγκαστικά σε διάλογο με τις άλλες ενώσεις και τώρα προσπαθεί να βρει αιτία διακοπής του διαλόγου.
(Θυμόσαστε την επιστολή που ο πρώην πρόεδρος δεν θα έκανε ποτέ διάλογο με απ....νες!!!)

Λεπτομέρειες για τη στάση της ΕΠΕ μετά τον διάλογο αφού δούμε τι στάση θα κρατήσουν.  Μακάρι – ειλικρινά το λέω αυτό- να βρούμε ένα  κοινό λόγο χωρίς  υπεροψίες και λεονταρισμούς.


Δεν ξέρω αν το ΔΣ της ΕΠΕ αποτελείται από "καθαρόαιμους" Πληροφορικούς (έχει ενδιαφέρον να δούμε τα βιογραφικά τους) αλλά πόσοι από αυτούς  υπηρετούν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση? το βασικό για μένα που είμαι καθηγητής είναι ότι το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ αποτελείται 100% από καθηγητές Πληροφορικής.  Το ποιός φροντίζει καλύτερα τα συμφέροντα μου επιτρέψτε μου να το αποφασίσω εγώ.

Ώστε είμαστε  πρώτα επιστήμονες και μετά εκπαιδευτικοί?  κοίτα να δεις  που δεν το είχα καταλάβει 25 χρόνια! και πίστευα ότι στα σχολεία πρώτα είμαστε εκπαιδευτικοί και μετά επιστήμονες.

Vangelis

Μήπως μπορεί να μας ενημερώσει κάποιος τι απάντησε η ΕΠΕ στην πρόσκληση διαλόγου?

Vangelis

Υποθετικό σενάριο:
Οι καθηγητές (πρωτης βαθμίδας) που υπηρετούν στο  τμήμα  Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών μετατάσονται υποχρεωτικά και υπηρετούν ως καθηγητές Πληροφορικής  στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ερώτηση: Σε ποια ένωση θα γινόντουσαν δεκτοί?
Απάντηση απο την ΠΕΚΑΠ όλοι απο την ΕΠΕ μόνο δύο!!!!

Λύση: Απο τους  17 καθηγητές μόνο δύο έχουν  βασικό πτυχίο πληροφορικής! οι   περισσότεροι έχουν βασικό πτυχίο Φυσικού και Μαθηματικού!!.  Για παράδειγμα ο Ιωαννίδης με παγκόσμιες διακρίσεις πάνω στις Βάσεις Δεδομένων (και παρεπιπτώντος φοβερός δάσκαλος)  με διακρίσεις καλύτερης διδασκαλίας κ.λπ έχει βασικό πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου.  Σύμφωνα με την ΕΠΕ δεν δικαιούται να διδάξει το μάθημα "Βάσεις Δεδομένων στα ΕΠΑΛ γιατί δεν έχει βασικό πτυχίο πληροφορικής!!!!  Θα πρέπει να διδάσκει μόνο ηλεκτρολογία και μηχανολογία!!!  (πληροφορίες : www.di.uoa.gr). 
Το βλέπετε παράλογο?  μπα τελείως λογικό κατα ΕΠΕ.

Ενδιαφέρον θα είχε να γίνει μια τέτοια ανάλυση και στα άλλα τμήματα Πληροφορικής. 
Για παράδειγμα θα με ενδιέφερε να μάθω τι βασικό πτυχίο είχαν οι επιβλέποντες καθηγητές των τυχών διδακτορικών που έχουν τα μέλη της ΕΠΕ?

Φιλοσοφικό ερώτημα: Πως μη καθαρόαιμοι πληροφορικοί μπορούν και "παράγουν" καθαρόαιμους πληροφορικούς?


harris

Παράθεση από: Vangelis στις 17 Οκτ 2010, 07:39:09 ΜΜ
Υποθετικό σενάριο:
.....
Το βλέπετε παράλογο?  μπα τελείως λογικό κατα ΕΠΕ.
.....
Φιλοσοφικό ερώτημα: Πως μη καθαρόαιμοι πληροφορικοί μπορούν και "παράγουν" καθαρόαιμους πληροφορικούς?

Εγώ δεν μιλώ εκ μέρους ούτε της ΕΠΕ ούτε κανενός, μιλώ προσωπικά και μόνο.

Το τι γινόταν πριν 10 ή 20 ή 120 χρόνια δεν μπορεί να αποτελεί μονίμως το ιδανικό παράδειγμα για το μέλλον. Το ότι εγώ και οι περισσότεροι συνάδελφοι διδάχτηκαν Πληροφορική από μη-Πληροφορικούς δεν σημαίνει ότι ίδιο πρέπει να "πάθουν" τα παιδιά και τα εγγόνια μας. Οι νέοι απόφοιτοι, που διδάσκονται από Πληροφορικούς, σαφέστατα και γίνονται καλύτεροι επιστήμονες από εμάς.

Και για για ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα: Με την ίδια λογική, διεκδικούμε εμείς (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ, οποιοσδήποτε) να καταλάβουμε θέσεις καθηγητών άλλης ειδικότητας, με το πρόσχημα ότι έχουμε 10 χρόνια εμπειρία στη διδασκαλία έναντι κάποιου νέου πτυχιούχου στη συγκεκριμένη ειδικότητα; Αν ναι, αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θέλουμε την επιστροφή σε επετηρίδα αντί εξετάσεων ΑΣΕΠ, αλλά και μιας ενιαίας επετηρίδας για ΟΛΟΥΣ τους πτυχιούχους, ανεξαρτήτως πτυχίου.

Μόλις ξεκαθαρίσουμε τι από τα δύο θέλουμε, θα λύσουμε και τα υπόλοιπα ζητήματα. Εγώ πάντως ποτέ δεν θα διεκδικούσα θέση π.χ. Μαθηματικού επειδή ξέρω αρκετά για να διδάξω σε Γυμνάσιο και επειδή είμαι 15 χρόνια καθηγητής. Είναι παράλογο, καιροσκοπικό και άδικο, κυρίως για τους μαθητές.

black_21

Να κάνω μια ερώτηση...
Θέλουμε να πούμε ότι θεωρούμε σωστό να μπορεί να μπορεί ο καθένας να ενταχθεί σε όποιο κλάδο βολεύεται ανεξάρτητα από το πρώτο πτυχίο του;
Θεωρούμε ότι η 6μηνη συμμετοχή σε σεμινάρια επιπέδου ECDL αρκούν για την διδασκαλία της επιστήμης της Πληροφορικής;

Από τις πρακτικές που ακολούθησαν οι περισσότεροι που διορίστηκαν με τέτοιους τρόπους μπορούμε να καταλάβουμε ποιοι απαξίωσαν τον κλάδο μπαίνοντας στις τάξεις και διδάσκοντας word και paint (γιατί αυτό μπορούσαν να κάνουν). Το επιχείρημα πολλών της συγκεκριμένης ομάδας ήταν "σιγά το δύσκολο μάθημα". Μην σας ξενίζει λοιπόν το "πατάμε κουμπάκια" της Διαμαντοπούλου.

Δεν θα ξεχάσω όταν πρωτοδιορίστηκα (σε μικρό χωριό των Κυκλάδων) την αγωνία του καθηγητή που απλά δίδασκε Πληροφορική να μου λέει "μην τους βάζεις στα βαθιά, δεν γνωρίζουν και πολλά" .

akpa

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 07:58:02 ΜΜ
Με την ίδια λογική, διεκδικούμε εμείς να καταλάβουμε θέσεις καθηγητών άλλης ειδικότητας, με το πρόσχημα ότι έχουμε 10 χρόνια εμπειρία στη διδασκαλία έναντι κάποιου νέου πτυχιούχου στη συγκεκριμένη ειδικότητα;
Δεν είναι η ίδια περίπτωση , δεν υπάρχει πληροφορικός που δίδασκε μαθηματικά για 10 χρονια. Αν υπήρχε όμως δικαίως θα διεκδικούσε να έχει προτεραιότητα έναντι ενός νέου μαθηματικού πτυχιούχου. Η αρχή ότι η πολύχρονη εμπειρία σε ένα τομέα είναι πάντα πολύ σημαντικότερη από κάποιο τίτλο πρέπει να ισχύει γενικά, αλλιώς οι απόφοιτοι διδακτικής πληροφορικής πρέπει σε λίγα χρόνια να μας πετάξουν όλους εμάς έξω.

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 07:58:02 ΜΜ
Αν ναι, αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θέλουμε την επιστροφή σε επετηρίδα αντί εξετάσεων ΑΣΕΠ, αλλά και μιας ενιαίας επετηρίδας για ΟΛΟΥΣ τους πτυχιούχους, ανεξαρτήτως πτυχίου.
Όχι δεν σημαίνει αυτό, δεν έχει καμιά σχέση η επετηρίδα, ούτε η επετηρίδα ανεξαρτήτως πτυχίου. Μιλάμε για πολύχρονη εμπειρία διδασκαλίας σε ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Η επετερίδα, με την μορφή εμπειρίας σε συγκεκριμένο αντικείμενο ακόμα υπάρχει, και λαμβάνεται υπόψη με τα μόρια των αναπληρωτών.

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 07:58:02 ΜΜ
Εγώ πάντως ποτέ δεν θα διεκδικούσα θέση π.χ. Μαθηματικού επειδή ξέρω αρκετά για να διδάξω σε Γυμνάσιο και επειδή είμαι 15 χρόνια καθηγητής. Είναι παράλογο, καιροσκοπικό και άδικο, κυρίως για τους μαθητές.

Δεν είναι το ίδιο πράγμα. Μπορεί να είσαι 15 χρόνια καθηγητής, αλλά δεν δίδασκες μαθηματικά 15 χρόνια.
Αντίθετα ο μαθηματικός που διδάσκει πληροφορικη 15 χρόνια, δικαιούνται λογω εμπειρίας να έχει θέση ως πληροφορικός και μόνο. Για να γίνει ένας μαθηματικός ΠΕ19-20 , καθηγητής ΠΕ03 πρέπει να δώσει ΑΣΕΠ αποκλειστικά στο γνωστικό αντικείμενο, και θεωρώντας ότι έχει άριστα στα παιδαγωγικά να συγκριθεί με τους μαθηματικούς συναδέλφους του. Αλλιώς δικαίως οι μαθηματικοί συνάδελφοί του θα τον κατηγορούν ότι μπήκε από την πίσω πόρτα.

people are motivated by profit.

harris

Παράθεση από: akpa στις 17 Οκτ 2010, 08:29:06 ΜΜ
Δεν είναι η ίδια περίπτωση , δεν υπάρχει πληροφορικός που δίδασκε μαθηματικά για 10 χρονια. Αν υπήρχε όμως δικαίως θα διεκδικούσε να έχει προτεραιότητα έναντι ενός νέου μαθηματικού πτυχιούχου. Η αρχή ότι η πολύχρονη εμπειρία σε ένα τομέα είναι πάντα πολύ σημαντικότερη από κάποιο τίτλο πρέπει να ισχύει γενικά, αλλιώς οι απόφοιτοι διδακτικής πληροφορικής πρέπει σε λίγα χρόνια να μας πετάξουν όλους εμάς έξω...

Αυτά ακριβώς υποστηρίζει η ΕΠΥ για τους "Πληροφορικούς" χωρίς πτυχίο Πληροφορικής, όπως και το e-TEE για τους "Πληροφορικούς" μηχανικούς που δεν έχουν καμία σχέση με τους μηχανικούς Η/Υ.

Αν τα παραπάνω αποτελούν επίσημη θέση της ΠΕΚΑΠ, τότε ΣΙΓΟΥΡΑ δεν εκπροσωπεί τις απόψεις και τις θέσεις πολύ μεγάλου ποσοστού (για να μην πω της πλειοψηφίας) των καθηγητών Πληροφορικής με πτυχίο Πληροφορικής.