Απλούστευση (!!!) διαδικασίας καταγραφής απουσιών

Ξεκίνησε από Wizard, 06 Νοε 2009, 03:19:56 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Μήπως να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο πιο επιτακτικά αυτά που έχω κάνει bold;

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank6_11_941.php

  Του Χρήστου Κάτσικα

            Με τον εύηχο τίτλο «Απλούστευση διαδικασίας καταγραφής απουσιών» το Υπουργείο Παιδείας έστειλε στις 5/11 στα σχολεία έγγραφο με το οποίο ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι «από τις 9 Νοεμβρίου 2009 θα εφαρμοστεί νέος τρόπος καταγραφής απουσιών. Πιο συγκεκριμένα οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης καλούνται να ενημερώνουν καθημερινά σε ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου, στοιχεία:

-     για το συνολικό αριθμό απόντων μαθητών ανά τμήμα
-     για το συνολικό αριθμό  απόντων εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα
-     για την κατάσταση του σχολείου (αν είναι κλειστό -για κάποιο λόγο)»

Μάλιστα στο ίδιο Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται ότι «όσες σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, θα πρέπει να αποστέλλουν τα στοιχεία στα αρμόδια γραφεία, ώστε η εισαγωγή των στοιχείων να γίνεται από αυτά»,  ότι «Οι Δ/νσεις και τα Γραφεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης θα εποπτεύουν τη διαδικασία καταγραφής και ενημέρωσης των στοιχείων, των σχολείων της αρμοδιότητάς τους» και ότι «τα στοιχεία απουσιών των μαθητών των σχολείων για το χρονικό διάστημα από 12/10/09 έως 6/11/09 πρέπει να εισαχθούν ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ  13/11/2009».

          25 ολόκληρα χρόνια μετά την ψήφιση του ν. 1566/85 που όριζε (Άρθρο 19) ότι «σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται ένας διοικητικός υπάλληλος» καθώς και ότι «σε κάθε λύκειο ή γυμνάσιο ή τεχνική - επαγγελματική σχολή, με μαθητές πάνω από διακόσιους (200), καθώς και σε κάθε δεκαθέσιο και πάνω δημοτικό σχολείο, τοποθετείται ένας κλητήρας - επιστάτης - φύλακας – νυκτοφύλακας», το Υπουργείο Παιδείας έρχεται, με πρόφαση την γρίπη, να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις εξωεκπαιδευτικές εργασίες των εκπαιδευτικών.

           Η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη επιβαρυμένη καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τεράστια αύξηση των διοικητικών εργασιών των σχολείων. Οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δ.Ε. ζητούν συνεχώς στοιχεία (π.χ. Δελτία Κίνησης Προσωπικού, Αναλυτικά Στοιχεία Ωρολογίου Προγράμματος, Κενά και Πλεονάσματα εκπαιδευτικών κλπ) με τη συμπλήρωση αυτών σε δύσχρηστους πίνακες στο Excel ή στο Word. Επιπλέον αποστέλλουν τις φόρμες προς συμπλήρωση το πρωί και το μεσημέρι απαιτούν να έχουν σταλεί από τα σχολεία συμπληρωμένες. Παρά λοιπόν τον όγκο των πληροφοριών που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων.

           Τώρα με το νέο Έγγραφο του ΥΠΕΠΘ εντατικοποιείται ακόμη περισσότερο η εργασία των εκπαιδευτικών οι οποίοι καθημερινά καλούνται, μετά το τέλος προφανώς των μαθημάτων, δηλαδή, όταν οι μαθητές έχουν σχολάσει, να παραμένουν στο σχολείο για να περάσουν τις απουσίες του τμήματος το οποίο έχουν αναλάβει. Η κατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα καθώς μέσα στα γραφεία καθηγητών, στην συντριπτική πλειονότητα των σχολείων, υπάρχουν από κανένας έως ένας ή (σπάνια) δυο υπολογιστές) οπότε καταλαβαίνει κανείς τι πρόκειται να συμβεί.

           Είναι φανερό ότι με το Έγγραφο αυτό «Απλούστευση διαδικασίας καταγραφής απουσιών» το Υπουργείο Παιδείας γίνεται για μα ακόμη φορά νονός ξαναβαπτίσματος των λέξεων και των εννοιών. Αντί να φροντίσει επιτέλους να προσλάβει γραμματείς στις σχολικές μονάδες όπως ο νόμος -που το ίδιο έχει θεσπίσει- ορίζει, φορτώνει όλο και περισσότερα γραφειοκρατικά βάρη στους εκπαιδευτικούς.

          Θεωρούμε ότι είναι πλέον κάτι περισσότερο από αναγκαίο η θεσμοθέτηση μηχανογραφημένης γραμματειακής υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου, με την απασχόληση σε αυτό διοικητικού προσωπικού δηλ. τουλάχιστον ενός γραμματέα εκπαιδευμένου στη χρήση των Τ.Π.Ε. και ειδικά του «e-school» και των λοιπών δραστηριοτήτων που απαιτούν χρήση υπολογιστή (email, πληροφοριακά συστήματα κ.λπ.).

          Θεωρούμε επίσης ότι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και Διδασκαλικοί Σύλλογοι πρέπει και είναι σίγουρο ότι θα το κάνουν να πάρουν θέση για το Έγγραφο του ΥΠΕΠΘ και να ζητήσουν να γυρίσει πίσω ως απαράδεκτο μέχρι να δημιουργηθούν οι όροι στα σχολεία για μηχανογραφημένη γραμματειακή υποστήριξη.

pgrontas

Πάντως, στο survey έπρεπε να είχε μπει εξαρχής.
Δυστυχώς δεν το είχαν προβλέψει και τώρα καλούμαστε να καταχωρήσουμε εις διπλούν.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Νομίζω ότι με τοποθετήσεις σαν του Χ. Κάτσικα κινούμαστε προς εντελώς λάθος κατεύθυνση. Η λύση δεν είναι περισσότερη συγκέντρωση με περισσότερες προσλήψεις. Η λύση είναι να πάμε σε πιο κατανεμημένα συστήματα. Και αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα: ανοιχτά πρότυπα, ανοιχτά δεδομένα.

Το ελληνικό δημόσιο είναι δέσμιο του Word, του Excel και τώρα τελευταία του PDF. Όλα proprietary φορμά που μας κάνουν τη ζωή δύσκολη. Χρειαζόμαστε ανοιχτά πρότυπα που θα μπορέσουν να αυτοματοποιήσουν την όλη διαδικασία.

Π.χ. Δε βλέπω γιατί να υπάρχει εξειδικευμένη εφαρμογή e-school την οποία θα δουλεύει εξειδικευμένος γραμματέας. Πόσο δύσκολο είναι δηλαδή τώρα που έχουν όλα τα σχολεία internet και όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί PDAs και iPhones, και Android Smartphones κλπ, κλπ, ο υπεύθυνος κάθε τμήματος να καταχωρεί με δυο κλικ τις απουσίες της ημέρας/εβδομάδας/μήνα και μετά μέσω XML ή RSS ή και 'γω δεν ξέρω τι άλλο να παίρνει το ΥΠΕΠΘ και όποιος άλλος θέλει ό,τι στατιστικά τραβά η καρδιά του;

Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια ν' αλλάξουν αυτά τα πράγματα. Δείτε για παράδειγμα την πρωτοβουλία Δημόσια Δεδομένα, Δικά μας Δεδομένα. Κάντε μια αναζήτηση στο Twitter για #opendata και #opengov. Διαβάστε το καταπληκτικό άρθρο του Wired Road Map for Financial Recovery: Radical Transparency Now! που περιγράφει πώς μπορεί να αποφευχθεί μια μελλοντική οικονομική κρίση απλώς και μόνο κάνοντας τα οικονομικά δεδομένα ανοιχτά και διαφανή.

Συνεπώς, αντί να προσπαθούμε ν' αντιμετωπίσουμε τέτοια προβλήματα με εργαλεία του παρελθόντος, ας θέσουμε το πρόβλημα στην κοινότητα και ας ψάξουμε να βρούμε ανοιχτές, διαφανείς, κατανεμημένες λύσεις με εργαλεία ανοιχτού κώδικα, ανοιχτά πρότυπα και εκμετάλλευση του cloud computing...
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Wizard

Πολύ σωστά όσα αναφέρεις, εγώ απλώς ήθελα να εστιάσω στην παρούσα φάση στο προσωπικό επιφορτισμένο με την χρήση της παρούσας τεχνολογίας και όχι άμεσα στο υπόβαθρο αυτής.

Όποιος έχει όρεξη, μπορεί να διαβάσει ένα ενδιαφέρον άρθρο του Βασίλη Παπαστάμου, προέδρου της ΕΛΜΕ Χανίων που δημοσιεύτηκε και στον Κόσμο του Επενδυτή: Διοικητικό προσωπικό στα σχολεία και Πληροφορική. Καλό είναι να δημοσιεύονται επιτέλους και επίσημες απόψεις για το θέμα.

Wizard

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank6_11_811.php

ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

...
β) για τον υπερβολικά μεγάλο φόρτο γραμματειακής εργασίας που επωμίζονται οι συνάδελφοι το τελευταίο διάστημα σε καθημερινή βάση. Απίστευτος ο αριθμός εγγράφων που πρέπει να απαντηθούν και πληροφοριών που πρέπει να δοθούν ηλεκτρονικά – ακόμη και για τις απουσίες μαθητών και καθηγητών. Και όλα αυτά τη στιγμή που στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει γραμματέας. Απαιτούμε άμεση πρόσληψη γραμματέων σε όλα τα σχολεία και δραστικό περιορισμό όλης αυτής της γραφειοκρατικής διαδικασίας που αποσπά τους εκπαιδευτικούς από τα καθαρά εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και διεμβολίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούμε, δηλαδή, να εφαρμοστεί ο νόμος 1566 του 1985 (αρ. 19) – που επί 25 χρόνια δεν εφαρμόζεται – και να προσληφθούν στα σχολεία γραμματείς. Θα πρέπει, επίσης, το Υπουργείο Παιδείας προς τι όλη αυτή η συγκέντρωση πληροφοριών. Αμφισβητεί άραγε τις συνεδριάσεις των συλλόγων των καθηγητών για τις απουσίες των μαθητών ή μήπως τους διευθυντές των σχολείων που συνηγορούν στις αιτήσεις για άδεια των καθηγητών και  που διατηρούν καθημερινά ημερολόγιο λειτουργίας του σχολείου;
...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Wizard στις 07 Νοε 2009, 10:23:21 ΠΜ
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank6_11_811.php


β) για τον υπερβολικά μεγάλο φόρτο γραμματειακής εργασίας που επωμίζονται οι συνάδελφοι το τελευταίο διάστημα σε καθημερινή βάση. Απίστευτος ο αριθμός εγγράφων που πρέπει να απαντηθούν και πληροφοριών που πρέπει να δοθούν ηλεκτρονικά – ακόμη και για τις απουσίες μαθητών και καθηγητών. Και όλα αυτά τη στιγμή που στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει γραμματέας. Απαιτούμε άμεση πρόσληψη γραμματέων σε όλα τα σχολεία και δραστικό περιορισμό όλης αυτής της γραφειοκρατικής διαδικασίας που αποσπά τους εκπαιδευτικούς από τα καθαρά εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και διεμβολίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούμε, δηλαδή, να εφαρμοστεί ο νόμος 1566 του 1985 (αρ. 19) – που επί 25 χρόνια δεν εφαρμόζεται – και να προσληφθούν στα σχολεία γραμματείς. Θα πρέπει, επίσης, το Υπουργείο Παιδείας προς τι όλη αυτή η συγκέντρωση πληροφοριών. Αμφισβητεί άραγε τις συνεδριάσεις των συλλόγων των καθηγητών για τις απουσίες των μαθητών ή μήπως τους διευθυντές των σχολείων που συνηγορούν στις αιτήσεις για άδεια των καθηγητών και  που διατηρούν καθημερινά ημερολόγιο λειτουργίας του σχολείου;
...

Μήπως  η ΟΛΜΕ  πρέπει να λάβε δράση;
Για πρόσληψη γραμματέα σε κάθε σχολείο δεν νομίζω πως θα γίνει αλλα για τοποθέτηση κάποιον εκπαιδευτικών σε αυτήν την θέση το νομίζω πιο εφικτό και ποιο ανέξοδο για το κράτος.

Vangelis

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 09 Νοε 2009, 12:01:58 ΠΜ

Μήπως  η ΟΛΜΕ  πρέπει να λάβε δράση;
Για πρόσληψη γραμματέα σε κάθε σχολείο δεν νομίζω πως θα γίνει αλλα για τοποθέτηση κάποιον εκπαιδευτικών σε αυτήν την θέση το νομίζω πιο εφικτό και ποιο ανέξοδο για το κράτος.

Η προσέγγιση να αναλάβει κάποιος εκπαιδευτικός τη γραμματεία του σχολέιου είναι λάθος γιατί υποβαθμίζει τη θέση μας.  Και φυσικά είναι δύο φορές λάθος αν ο εκπαιδευτικός αυτός είναι της Πληροφορικής.
Σε κάθε σχολείο πάνω απο ένα μέγεθος,  θα πρέπει να διοριστούν γραμματείς με επιμόρφωση στη χρήση Η/Υ

Καρκαμάνης Γεώργιος

Η προσέγγιση να αναλάβει κάποιος εκπαιδευτικός τη γραμματεία του σχολέιου είναι λάθος γιατί υποβαθμίζει τη θέση μας.  Και φυσικά είναι δύο φορές λάθος αν ο εκπαιδευτικός αυτός είναι της Πληροφορικής.
Σε κάθε σχολείο πάνω απο ένα μέγεθος,  θα πρέπει να διοριστούν γραμματείς με επιμόρφωση στη χρήση Η/Υ

Συμφωνώ μαζί σου.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Πράγματι χρειάζεται γραμματεία κάθε σχολείο. Όταν ο καθηγητής γίνεται γραμματέας, εξισώνεται με τους γραμματείς. Δεν υποτιμώ όσους εργάζονται ως γραμματείς, αλλά με κάτι τέτοια καταργούνται οι θεσμοί ή τουλάχιστο μειώνονται!

Εδώ έχουν γραμματεία τα μικρά φροντιστήρια... εκτός αν αναλάβει γραμματεία κάποιος καθηγητής, που ΔΕ μπορεί να ασχοληθεί με τα διδακτικά του καθήκοντα (για κάποιους λόγους).

Πάντως το survey είναι χρήσιμο και έπρεπε να του είχαν δώσει τη σημασία που του άρμοζε. Σχετικά με τις απουσίες, θεωρώ ότι ΔΕΝ θα είχαν στείλει το σχετικό έγγραφο, αν λειτουργούσε ήδη το e-school. Το e-school θα λειτουργεί πλήρως σε δυο χρόνια (όπως φαντάζομαι), επομένως τότε θα καταργηθεί το survey.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...